تاثیر افسردگی والدین روی فرزندان

Mom-and-daughter-comforting-upset-dad

اگرچه ممکن است تربیت کودک از بیرون کار آسانی به نظر برسد، اما در واقع بسیار کار دشواری است. بسیار مهم است که جنبه های معنوی کودک را فراتر از نیازها و نیازهای فیزیکی او پرورش دهید و همیشه کودک را به درستی درک کنید. والدینی که بیش از پیش با دشواری های تربیت فرزندان آشنا هستند، ممکن است هر از چند گاهی با مشکل افسردگی والدین مواجه شوند. بله، درست شنیدید، شاید تعریف اختلال روانی که در حال حاضر با آن مواجه هستید، افسردگی والدین باشد. در این مقاله آنچه را که باید در مورد افسردگی والدین بدانید را برای شما گردآوری کرده ایم، بیایید با هم این وضعیت را بررسی کنیم و درک کنیم. با سایت مامانم همراه باشید.


افسردگی والدین چیست؟


این مفهوم که در واقع به دو کلمه افسردگی والدین گفته می شود، اساساً شامل حالات، افکار و احساسات بسیاری است. در مقایسه با قبل از بچه دار شدن، اوقات فراغت والدین با بچه دار شدن تا حدودی محدود می شود. این یکی از موقعیت هایی است که با مسئولیت تربیت فرزندان همراه است. افسردگی والدین در مادر یا پدری رخ می دهد که نمی توانند این وضعیت را به مرور زمان مدیریت کنند. این موضوع وقتی به درستی کنترل نشود، افسردگی والدین بر همه اعضای خانواده تأثیر می گذارد.

تأثیر افسردگی والدین بر کودکان


اولین محیطی که کودکان پس از تولد با آن مواجه می شوند، محیط خانواده در خانه است. با گذشت زمان و با بزرگ شدن و رشد کردن در این خانه، پیوند عاطفی و فیزیکی او با این مکان آشکارتر می شود. در این صورت مادر یا پدر مبتلا به افسردگی والدین به مرور زمان اثرات منفی روانی بر کودک خواهد گذاشت. در حقیقت، در یک مطالعه مشخص شد که افسردگی والدین باعث ایجاد انواع اختلالات روانی مانند اختلالات رفتاری مخرب، اضطراب، استرس و اختلال افسردگی اساسی در کودکان می شود.

تاثیر افسردگی والدین روی فرزندان

برخی از پیامدهای افسردگی والدین روی فرزندان:

  • والدین افسرده خطرات ژنتیکی بیماری روانی را برای کودکان ایجاد نمی کنند، با این حال، هم باعث افزایش و هم تحریک عوامل استرس محیطی برای کودکان می شوند.
  • والدین افسرده گاهی اوقات باعث می شوند مشکلات عاطفی و رفتاری در کودکان خود ایجاد کنند.
  • مشکلاتی مانند سرکشی و اضطراب که اخیراً برخی از والدین به طور مکرر با آن مواجه شده اند، از بارزترین پیامدهای افسردگی والدین هستند.
  • قبل از پرداختن به اختلالات رفتاری و عاطفی در کودکان، باید به وضعیت افسردگی که والدین تجربه می‌کنند، رسیدگی، درمان و یک محیط طبیعی ایجاد شود. اگر می خواهید با افسردگی والدین کنار بیایید و به محیطی سالم در خانواده خود دست یابید، حتما باید با یک پزشک متخصص در ارتباط باشید.

جمع بندی

افسردگی والدین چیست؟


به درگیر شدن هریک از پدر یا مادر به اختلال افسردگی را افسردگی والدین می‌گویند، که اگر این مشکل والدین تحت کنترل قرار نگیرد، مشکلات جدی در کودکان ایجاد می شود.

آیا افسردگی والدین به کودک منتقل می شود؟


حالت افسردگی که والدین نشان می دهند باعث می شود که کودکان به مرور زمان دچار اختلالات عاطفی و رفتاری خاص خود شوند.

آیا افسردگی در کودکان مربوط به والدین است؟


بله. اگر محیط اول کودک در حالت افسردگی باشد، خود او به مرور زمان به وضعیت مشابهی تبدیل می شود.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/