مهمترین نکات برای داشتن رابطه عاطفی عالی

couple-spend-time

رازهای داشتن رابطه عالی و کم نقص چیست؟ چگونه می توانیم روابطه مان به همسر یا پارتنر مان را بهبود ببخشیم؟ برای افزایش کیفیت رابطه عاطفی تان با سایت مامانم همراه باشید.

همواره یکی از دغدغه کسانی که در رابطه هستند، این است که چگونه می توانند رابطه شان را بهبود ببخشند؟ و چگونه صمیمیت و عشق را در رابطه بیشتر کنند؟ برای پاسخ به سوالات بالا ما به سراغ کتاب های آقای دیوید نیون رفتیم.

نویسنده مشهور دیوید نیون که بارها از سوی دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشگاه هاروارد به دلیل تحقیقات خود جایزه دریافت کرده است، با کتاب خود به نام 100 راز انسان های موفق، به مخاطبان خود می گوید که در "راه رسیدن به یک رابطه شاد و سالم و قدم هایی که باید در این مسیر برداشته شود" چیست؟

نکات ضروری برای داشتن رابطه ای سالم و شاد

مقایسه ممنوع!

نیون به کسانی که به دنبال خوشبختی هستند توصیه می کند از مقایسه اجتناب کنند. مقایسه زندگی ما با زندگی دیگران آن را تغییر نمی دهد. اما طرز تفکر ما در مورد زندگی خودمان را تغییر می دهد! در واقع، وقتی می بینیم که دوستی از یک رابطه عالی لذت می برد، شروع به زیر سوال بردن رابطه خود می کنیم. و این به رابطه عاطفی مان صدمه میزند.

فریب افسانه ها و فیلم های هالیوودی را نخورید!

به گفته نویسنده، اگرچه انتظار ما نداریم عشق های خیلی بزرگ و جنون آمیز، مانند افسانه ها و فیلم های هالیوودی را تجربه نکنیم، اما پنهانی رویای آن را در سر می پرورانیم. به گفته نیون، کاری که باید انجام دهیم این است که انتظارات مان را از رابطه و همسرمان وافع بینانه کنیم، و گول افسانه ها را نخوریم.

انتظار نداشته باشید که همسرتان ذهن خوانی کند!

 وقتی در موقعیت غمگینی هستید، انتظار نداشته باشید که شریک زندگیتان به طور خود به خودی ناراحتی شما را درک کند. طرف مقابل نمی تواند ذهن شما را بخواند. ما اغلب شریک زندگی خود را متهم می کنیم که ما را تنها گذاشته بدون اینکه احساسات خود را بگوییم. کاری که باید انجام دهید این است که به همسرتان بگویید چه احساسی دارید.

حس شوخ طبعی خود را توسعه دهید

 به گفته نویسنده، داشتن حس شوخ طبعی در یک رابطه کمک می کند تا یک روز متوسط ​​لذت بخش تر شود و بار یک روز بد کاهش یابد. نویسنده؛ تاکید می کند که این حس شوخ طبعی باید جنبه مثبتی داشته باشد. زیرا شوخی های منفی تنها باعث افزایش تنش می شود.

مهمترین نکات برای داشتن رابطه عاطفی عالی- باهم دوست باشید!

 برای رابطه تان زمان کافی بگذارید

اگر کسی را پیدا کرده‌ایم که می‌خواهیم بیشترین زمان را با او بگذرانیم، چرا بهترین زمان ممکن در روز را با او سپری نکنیم؟! زمان گذاشتن و توجه دو مولفه مهمی هستند که رابطه عاطفی را تغذیه می کنند. پس از آن ها غافل نشوید.

برای رشد رابطه تان برنامه داشته باشید

به گفته نویسنده، برخی از افراد این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند چون رابطه آنها سابقه موفقی داشته، پس هر کاری که باید انجام شود، قبلا انجام شده است. نباید مرکتب این اشتباه شوید. شما و همسرتان باید همواره برای بهتر کردن رابطه تان تلاش کنید. فراموش نکنید که این رابطه به سمت آینده ساخته می شود، نه گذشته.

 با یکدیگر دوست باشید

زوج های موفق، قبل از اینکه عاشق و معشوق هم باشند، با یکدیگر دوست هستند. این دوستی، احترام متقابل و تحسین  است که رابطه را حفظ می کند. روابط طولانی مدت توسعه و بقای خود را مدیون پایه محکم دوستی است!

شغل خود را به خانه نیاورید

وقتی روز کاری شما تمام شد، کار شما باید کاملاً در محل کارتان بماند. با توجه به نتایج تحقیق در کتاب؛ گفته شده است که افرادی که تقریباً هرگز از کار کردن یا فکر کردن به کار استراحت نمی‌کنند، سه برابر کمتر از سایر افراد که از زندگی خصوصی خود راضی هستند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/