اگزما در نوزادان | علائم اگزما در نوزاد + درمان

-

اگزما نوزادان به دلایل مختلفی می تواند ظاهر شود. اگزما همراه با خارش و تاول بروز می کند. افراد در همه گروه های سنی می توانند به اگزما مبتلا شوند. این بیماری در نوزادان نیز به طور مکرر دیده می شود. اگزما همیشه نشان دهنده یک مشکل جدی سلامتی نیست، ممکن است ناشی از عوامل ژنتیکی یا محیطی باشد. اگزما، که درماتیت آتوپیک نیز نامیده می شود، در نوزادان ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. با سایت مامانم همراه باشید. 

 علت اگزما در نوزادان چیست؟

اگزما در نوزادان می تواند ناشی از محصولات مراقبتی یا پاک کننده هایی که حاوی مواد شیمیایی خشن هستند باشد. پوست حساس نوزادان در برابر این پاک کننده ها مقاوم نیست. برای شستشو و پاک کردن نوزاد، باید محصولاتی را استفاده کنید که به پوست حساس نوزادتان آسیبی نرسانند.

اگزما ممکن است در نوزادان به دلیل واکنش های آلرژیک ایجاد شود . گرد و غبار، باکتری ها و میکروب ها در محیط هایی که نوزاد حضور دارد، می توانند باعث آلرژی شوند و این آلرژی ها می توانند به عنوان یک واکنش باعث اگزما نوزاد شوند. همچنین اگزما می تواند در نوزادان به دلیل آلرژی غذایی ایجاد شود. اگر فکر می کنید که اگزمای کودک شما ناشی از آلرژی است، باید او را مستقیما نزد پزشک ببرید. دانستن اینکه کودک شما به چه چیزی حساسیت دارد برای سلامتی او بسیار مهم است. برای اگزمای آلرژیک در نوزادان با پزشک خود مشورت کنید.

کرم مخصوص اگزما نوزادان

علائم اگزما در نوزاد

شایع ترین علائم اگزما عبارتند از:

  • قرمزی و تاول روی پوست
  • بثورات یا راش پوست سر و صورت
  • خارش تاول ها روی بدن

اگر علائم اگزما در نوزادان درمان نشود، احتمال عود علائم در سال های آینده و ادامه مزمن در بزرگسالی وجود دارد. پس حتما برای درمان اگزما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان اگزما در نوزادان

  • شما باید محصولات پاک کننده ای را انتخاب کنید که با پوست حساس کودک شما سازگار باشد. اگر اگزمای آلرژیک در نوزادان توسط پاک کننده ها ایجاد می شود، بررسی محصولات پاک کننده ای که برای خانه استفاده می کنید مفید و الزامی است.
  • در طول درمان اگزما در نوزادان، باید مراقب باشید که آب حمام خیلی داغ نباشد. بعد از استحمام، می‌توانید از مرطوب‌کننده‌هایی که پزشک متخصص تشخیص می‌دهد، به نوزادتان بزنید. هنگام استفاده از کرم اگزما نوزاد، باید مراقب تمیز بودن پوست نوزاد خود باشید.
  • اگر اگزمای نوزاد خارش دارد، حتما باید ناخن های نوزاد خود را کوتاه نگه دارید.
  • یکی دیگر از دلایل شایع اگزما در نوزادان، تعریق بدن نوزاد است. توصیه می شود لباس نوزادتان را از پارچه های نخی انتخاب کنید تا باعث تعریق او نشود. اگر کودک شما اگزما دارد، نباید برایش لباس های تنگ انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: انواع بیماری های پوستی کودکان | علائم و درمان

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/