افسردگی را بهتر بشناسیم | باورهای غلط درمورد افسردگی

14011018-195953

افسردگی بزرگترین مشکل روانی امروز است. شلوغی شهرها، برنامه کاری شدید، مشکلات اقتصادی و شرایط زندگی... همه اینها از جمله موقعیت هایی هستند که می توانند باعث افسردگی شوند. باورهای غلط شناخته شده در مورد این وضعیت، که امروزه بسیار رایج است، افسردگی را بیش از پیش غیرقابل تحمل می کند. ما برای شما باورهای غلط شناخته شده در مورد افسردگی را گردآوری کرده ایم. با سایت مامانم همراه باشید.

تنها دلیل افسردگی رویدادها و شرایط زندگی است

 افسردگی وضعیتی است که معمولاً بعد از تجربیات آسیب زا یا فرآیندهای دشوار رخ می دهد. علاوه بر همه اینها، بسیاری از بیماری ها می توانند باعث افسردگی شوند. این تصور که تنها دلیل افسردگی شرایط و موقعیت های زندگی است کاملا اشتباه است. زیرا گاهی اوقات ممکن است هیچ محرکی برای افسردگی وجود نداشته باشد.

افسردگی فقط روی ذهن افراد تاثیر میگذارد

این یکی از باورهای غلط شناخته شده است که افسردگی فقط ذهن را تحریک می کند. زیرا افسردگی می تواند بر جسم و روان نیز تأثیر بگذارد. افرادی که با افسردگی مواجه هستند ممکن است مراقبت از خود را متوقف کنند، الگوهای غذایی آنها ممکن است مختل شود، یا ممکن است مشکلات خواب را تجربه کنند.

افسردگی در زنان بیشتر است؟

افسردگی فقط در زنان رخ می دهد

این واقعیت که افسردگی فقط در زنان دیده می شود یکی از نادرست ترین اطلاعات در مورد افسردگی است. بیشتر کسانی که به افسردگی دچار می شوندف مردان هستند. مهمترین دلیل آن، عدم بروز صحیح احساسات و سرکوب احساسات در مردان است.

 فرد افسرده ذهن ضعیفی دارد

 مردم همیشه بر این باورند که افراد افسرده ذهن ضعیفی دارند یا ضعیف هستند. این باور کاملا اشتباه است. البته افرادی که از نظر ذهنی بسیار قوی هستند نیز ممکن است دچار افسردگی شوند. زیرا افراد قوی از نظر ذهنی نیز سعی می کنند به تنهایی بر هر مشکلی در زندگی خود غلبه کنند. این امر می تواند باعث شود این افراد پس از مدتی دچار افسردگی شوند.

افسردگی مترادف با احساس غم و اندوه است

قطعا افسردگی با احساس غم و اندوه یکسان نیست. زیرا آنچه در هنگام افسردگی احساس می شود به جای یک احساس، منعکس کننده یک خلق و خو است. افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، اعتماد به نفس و عزت نفسشان کاهش می یابد. این افراد احساس بی ارزشی و بی فایده بودن می کنند.

افسردگی به اندازه سایر بیماری ها مهم نیست

این باور نیز یکی از باورهای غلط شناخته شده است زیرا افسردگی به اندازه هر بیماری دیگری اهمیت دارد. دلیل اهمیت زیاد افسردگی این است که احتمال مزمن شدن آن وجود دارد. در برخی موارد، افسردگی حتی می تواند باعث خودکشی افراد شود. از این منظر افسردگی یک بیماری است که باید جدی گرفته شود.

همچنین بخوانید: غذاهایی برای افزایش روحیه | افسردگی را شکست بدهید

آیا با قرص می شود افسردگی را درمان کرد؟

افسردگی فقط با دارو درمان می شود

روش های درمان افسردگی کاملا شخصی است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین درمان افسردگی تنها با دارو امکان پذیر نیست.

داشتن یک علامت نشان می دهد که شما افسرده هستید

افسردگی علائم زیادی دارد، اما داشتن تنها یک نشانه به این معنی نیست که شما افسرده هستید. افسردگی در افراد مختلف علائم و اثرات متفاوتی دارد. در حالی که برخی افراد در هنگام افسردگی احساساتی مانند غم و اندوه، اضطراب و از دست دادن اشتها را تجربه می کنند، برخی افراد ممکن است علائم دیگری را تجربه کنند. برای تشخیص افسردگی، مراجعه به متخصص کاملا ضروری است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/