همه چیز در مورد آموزش جنسی برای کودکان + پاسخ به سوالات رایج

_14011012-202644_1

گروه آموزشی سایت مامانم : این سوال که چگونه باید به کودکان آموزش جنسی داد یکی از سوالات متداول والدین است. عموماً والدین در مورد نحوه آموزش جنسی به فرزندان خود مشکل دارند. گاهی اوقات بزرگترین مشکل در آموزش جنسی به کودکان این است که والدین از این موضوع به عنوان یک وضعیت شرم آور یاد می کنند. با این حال والدین می توانند یاد بگیرند که چگونه به فرزندان خود آموزش جنسی بدهند و چگونه به سوالاتی که کودکان در طول فرآیند رشد جنسی خود می پرسند پاسخ دهند.

کودکان در تمام سنین بسیار کنجکاو هستند و می خواهند دلیل همه چیز را بدانند. یکی از طاقت فرساترین و دشوارترین مسائلی که والدین باید به آن پاسخ دهند، سؤالاتی در مورد تمایلات جنسی است. گاهی اوقات تعیین حد و مرز دقیق اطلاعاتی که باید برای کودک منتقل شود دشوار است.

آموزش مسائل جنسی برای کودکان

بهترین زمان برای آموزش جنسی برای کودکان

بهترین زمان برای دادن اطلاعات جنسی به کودک زمانی است که متوجه می شوید که او در مورد آن سوال می پرسد. اگر کودک شما از موضوع جنسی اجتناب می کند، می توانید یک سر یک موضوع در این مورد را باز کنید.

هدف از آموزش جنسی برای کودک چیست؟

هدف اصلی آموزش جنسی این است که کودکان را قادر سازد تا به اطلاعات سالم در مورد تمایلات جنسی دست یابند و در زندگی آینده خود زندگی جنسی سالمی داشته باشند. والدین باید بدانند که تربیت جنسی کودکان یکی از مهمترین مسائل زندگی فرزندانشان است و باید بر اساس آن عمل کنند.

کنجکاوی هر کودک متفاوت است. کودکان در هر سنی می توانند در مورد هر موضوعی تعجب کنند و درباره آن سوال بپرسند. با شروع آموزش توالت رفتن از 18 تا 24 ماهگی، توجه نوزاد به اندام تناسلی معطوف می شود. کودکان شروع به توجه به محل ادرار می کنند. گاهی اوقات این کنجکاوی می تواند به ترس تبدیل شود. مهم این است که بگوییم همه چیز خوب است، چیزی برای نگرانی وجود ندارد. پرداختن به جزئیات بیش از حد در این دوره فقط باعث سردرگمی کودکان می شود. اجبار کردن به کودکی که نمی خواهد روی توالت بنشیند، این احساس را ایجاد می کند که کودک درک نمی شود و پایه های لجبازی در آموزش دستشویی رفتن گذاشته می شود.

درک جنسی کودک از چه زمانی شروع می شود؟

پس از 2 سالگی، کودکان شروع به درک جنسیت می کنند. آنها با پرسیدن سؤالاتی در این زمینه، بررسی های خود را انجام می دهند و سعی می کنند شرایط را درک کنند. به طور کلی دخترها بعد از پدرشان به توالت می روند در حالی که پسرها پشت سر مادرشان به توالت و دستشویی می روند تا تماشا کنند و جواب سوالات شان را پیدا کنند.

در حدود سن 3 سالگی، کودکان شروع به پرسیدن سوال در مورد تمایلات جنسی می کنند. مهم است که به سؤالات فرزندتان در مورد تمایلات جنسی پاسخ های صادقانه و متناسب با سن او بدهید. وقتی شما اطلاعات لازم را ارائه نمی کنید، ممکن است فرزندتان را سردرگم کنید.

در حالی که کنجکاوی در مورد تمایلات جنسی در کودکان در دوره پیش دبستانی بیشتر است، با شروع مدرسه این کنجکاوی کاهش می یابد. آماده کردن نوع اطلاعاتی که می‌خواهید در مورد آموزش جنسی به فرزندتان بدهید و اینکه چگونه می‌توانید با توجه به سن او به سؤالات او پاسخ دهید، به شما کمک می‌کند در صحبت کردن در مورد آن احساس تجهیز و راحتی بیشتری داشته باشید.

کودکان بین 6 تا 9 سال اغلب به نقش های تولد و جنسیت علاقه مند هستند. در این دوره، پسرها دوست دارند زمان بیشتری را با همجنس خود بگذرانند تا دخترها. کودکان 6 تا 9 ساله شروع به پرسیدن سوالات مختلف در مورد تمایلات جنسی می کنند. «چگونه به دنیا آمدم؟» یکی از سوالات متداول است. سوال هر چه که باشد باید با توجه به رده سنی کودک پاسخ داده شوند. 

کودکانی که به موقع اطلاعات سالم و کافی از بزرگسالان دریافت می کنند، در زندگی آینده خود مشکلات جنسی کمی دارند یا اصلاً به مشکلی برنمی خورند. بنابراین بسیار مهم است که کودک به جای گرفتن این اطلاعات از دوستان یا محیط اطراف، اطلاعات صحیح را از والدین خود به دست آورد. در این مرحله، برای والدین مهم است که هنگام صحبت کودک در مورد تمایلات جنسی اش عصبی نباشند. در حالی که به فرزندتان کمک می کنید تا بدنش را بشناسد، محدودیت های بدنش را نیز به او یاد دهید. به این ترتیب، شما برای محافظت از کودک خود در برابر آزار جنسی اقدامات احتیاطی انجام می دهید.

آموزش مسائل جنسی برای کودکان

پاسخ درست به سوالات جنسی کودکان

چرا دخترها آلت تناسلی ندارند؟

دختران و پسران به طور جداگانه خلق شده اند. دخترا آلت تناسلی ندارن چون دخترا وقتی بزرگ میشن مادر میشن. اگر آلت تناسلی داشتند، مادر نمی شدند. نوزادان نیز در لانه ای در رحم مادر رشد می کنند.

چرا شکم مادران متورم می شود؟

بچه ها در شکم مادر بزرگ می شوند. کودکان در این شکم مادر محافظت می شوند. مثلا تو وقتی بزرگ شدی، ما به بیمارستان رفتیم و دکترها تو را بیرون آوردند و به ما دادند.

بچه ها چگونه از شکم مادرشان بیرون می آیند؟

مادرها جایی برای بیرون آمدن بچه ها دارند. از آنجایی که نوزادان کوچک هستند، پزشکان می توانند به راحتی آنها را از آنجا خارج کنند.

چرا سینه ندارم یا چرا سینه هایم بزرگ نیست؟

چون هنوز کوچولو هستی. وقتی بزرگ شدی در بدنت رشد می کنند و مانند بزرگسالان می شود. (نیازی به پرداختن به جزئیات نیست.)

اگر احساس می کنید که دانش و تجهیزات لازم برای آموزش جنسی سالم به فرزندتان را ندارید، می توانید از کتاب های داستانی مناسب سن کودک خود بهره مند شوید. می توانید تحقیق کنید که چقدر و چگونه مناسب است به فرزندتان اطلاعات جنسی بدهید و اطلاعات لازم را تهیه کنید. و مهم است که پاسخ های شما واضح باشد اما خیلی مفصل نباشد. همچنان یادتان نرود که هنگام صحبت با فرزندتان مراقب باشید که از ابراز احساسات منفی و حالت‌هایی مانند «شرم»، «ممنوع» اجتناب کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/