طرز تهیه پیده گوشت و قارچ | خوشمزه ترین پیده ترکیه

پیده

پیده یکی از غذاهای معروف کشور ترکیه است که چند سالی است به ایران آمده و در منوی رستوران‌ها جای خوش کرده است. برای طرز تهیه خوشمزه ترین پیده گوشت و قارچ این مطلب را بخوانید.

مواد لازم پیده گوشت و قارچ

آرد: 400 گرم

خمیر مایه فوری: 10 گرم

آب ولرم: 250 میلی لیتر

روغن مایع: 3 عاشق غذاخوری

نمک: نصف قاشق غذاخوری

شکر: نصف قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ: یک عدد

شیر: 2 قاشق غذاخوری

چرخ کرده: یک پیمانه

قارچ: نصف پیمانه

پیاز: یک عدد کوچک

رب: به مقدار لازم

فلفل دلمه‌ ای خرد شده: یک چهارم پیمانه

نمک، فلفل سیاه،آویشن: به مقدر لازم

طرز تهیه پیده

برای تهیه خمیر ابتدا خمیر مایه را در یک لیوان ریخته و شکر را اضافه کنید. سپس آب ولرمی را که گرم است اما انگشت را نمی سوزاند به خمیر مایه اضافه کنید.

سپس روغن مایع را اضافه و مواد را هم بزنید و آرد را هم کم کم به مواد اضافه کنید. وقتی مایه حالت کمی خمیری گرفت نمک را اضافه کنید. دوباره آرد باقیمانده را کم کم اضافه می‌کنیم تا جایی که خمیر به دست نچسبد. حالا که خمیر آماده شده آن را ده دقیقه ورز دهید.

خمیر را داخل ظرف شیشه‌ای قرار دهید و سلفون بکشید و به آن یک ساعت زمان دهید. در این یک ساعت پیاز را خرد کرده و همراه با چرخ کرده، قارچ، فلفل دلمه ای تفت دهید و وقتی مواد پختند به آن رب، نمک، فلفل و آویشن اضافه کنید.

حالا که مواد آماده است به سراغ خمیری بروید که باید چند برابر شده باشد. خمیر را ورز بدهید و به سه قسمت تقسیم کنید. سپس روی تخته آن را به شکل بیضی باز کنید و از مواد داخل آن ریخته و گوشه‌هایش را تا بزنید.

حالا به زرده تخم مرغ شیر را اضافه کنید و هم بزنید و از آن روی لبه‌ های پیده بکشید. 20 تا 25 دقیقه پیده را داخل فر با دمای 180 درجه بگذارید تا بپزد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/