مصرف هویج در بارداری | آیا خوردن آب هویج خطرناک است؟

هویج در بارداری

اگر باردار هستید ، بدیهی است که بخواهید به خاطر سلامت و رفاه نوزاد متولد نشده همه کارها را به شیوه مناسب انجام دهید. اولین و مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید رژیم غذایی و تغذیه دوران بارداری است. اگر از خود می پرسید که آیا گنجاندن هویج در رژیم غذایی روزانه بارداری گزینه مناسبی است یا خیر ، مقاله زیر را بخوانید. ما در مورد فواید و خطرات مختلف مصرف هویج در دوران بارداری بحث خواهیم کرد.

 ارزش غذایی هویج

هویج سبزیجات ریشه ای شگفت انگیز است که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی است. جدول زیر شما را با ارزش غذایی هویج آشنا می کند.

 فواید خوردن هویج در بارداری

هویج نیروگاهی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. این سبزیجات ریشه را می توان هم به صورت خام و هم به صورت پخته مصرف کرد. هویج فواید بی شماری برای سلامتی شما در دوران بارداری دارد.

برای بینایی خوب است

هویج به عنوان منبع غنی ویتامین A ، برای سلامت چشم در دوران بارداری بسیار مفید است. این نه تنها از چشم و بینایی شما در دوران بارداری مراقبت می کند ، بلکه برای رشد چشم جنین نیز مفید است.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

هویج حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. ایمنی در دوران بارداری کاهش می یابد و مصرف منظم هویج به تقویت ایمنی شما کمک می کند.

به رشد جنین کمک می کند

مصرف هویج برای رشد و نمو جنین بسیار مثر است زیرا هویج حاوی مقدار زیادی کلسیم و ویتامین A کاروتن است که برای تشکیل استخوان و دندان های جنین بسیار مهم است.

به جلوگیری از کم خونی کمک می کند

گنجاندن هویج در رژیم غذایی روزانه بارداری ممکن است به جلوگیری از کم خونی در بارداری کمک کند. هویج نه تنها سرشار از آهن است بلکه حاوی ویتامین C است که به جذب آهن توسط بدن کمک می کند.

یبوست را برطرف می کند

یبوست یکی از شایع ترین مشکلاتی است که زنان باردار با آن روبرو هستند. هویج دارای مقدار کافی فیبر است و مصرف هویج به طور منظم ممکن است به شما در غلبه بر مشکلات یبوست کمک کند. هویج همچنین به جلوگیری از سایر مشکلات گوارشی کمک می کند.

هویج در بارداری

از گرفتگی عضلات در دوران بارداری جلوگیری می کند

بسیاری از زنان باردار ممکن است در دوران بارداری دچار گرفتگی و سفتی عضلات شوند. اگرچه اینها مشکلات شایع دوران بارداری هستند ، اما می توانند بسیار ناراحت کننده باشند. هویج حاوی فسفر است که به عملکرد مناسب ماهیچه ها در بارداری کمک می کند و از هر گونه گرفتگی جلوگیری می کند.

در کنترل فشار خون حاملگی موثر است

برخی از مادران احتمالی ممکن است فشار خون حاملگی را تجربه کنند که می تواند منجر به عوارض مختلفی در بارداری شود. با این حال ، اگر هویج در بارداری به طور روزانه مصرف شود ، ممکن است خطر پرفشاری خون بارداری را کاهش دهد زیرا دارای مقادیر مناسبی فیبر و بتا کاروتن است.

به تشکیل استخوان و غضروف کمک می کند

هویج حاوی منگنز است که یک ماده معدنی ضروری برای تشکیل بهتر استخوان و غضروف در نوزاد متولد نشده است. با در نظر گرفتن آب هویج در رژیم غذایی بارداری می توانید میزان مصرف منگنز خود را افزایش دهید.

به توسعه سیستم عصبی جنین کمک می کند

مقادیر کافی ویتامین B و اسید فولیک در هویج برای رشد سیستم عصبی و مغز نوزاد متولد نشده مفید است. مصرف روزانه هویج همچنین ممکن است خطر ابتلا به نقایص مادرزادی نوزاد مانند اسپینا بیفیدا را در نوزاد کاهش دهد.

به پیشگیری از سرطان کمک می کند

هویج حاوی بتاکاروتن است که در کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید است. بتاکاروتن به عنوان یک آنتی اکسیدان برای یک زن باردار عمل می کند و تاثیر رادیکال های آزاد را در بدن شما کاهش می دهد ، بنابراین شما و نوزاد خود را از خطر بالقوه سرطان نجات می دهید. مصرف هویج مزایای بسیاری دارد که می توانید در دوران بارداری ، برای خود و همچنین سلامت و رفاه نوزاد خود لذت ببرید.

نکاتی در مورد مصرف هویج در بارداری

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید این سبزی ریشه ای معجزه آسا را ​​به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، ما نکاتی را برای شما داریم که ممکن است به شما کمک کند نحوه مصرف و افزودن این سبزی به رژیم غذایی خود را بدانید:

  • اگر طعم شیرین تری دوست دارید هویج کوچکتر انتخاب کنید ، در غیر این صورت می توانید هویج بلندتر را نیز انتخاب کنید.
  • شما باید هویج تازه را برای مصرف انتخاب کنید ، زیرا نه تنها ترد تر است ، بلکه طعم بهتری نیز دارد. نوک هویج را بشکنید ، و اگر به راحتی بشکند ، تازه است.
  • هویج یک سبزی ریشه ای است. بنابراین ، شستشوی خوب آن برای از بین بردن هرگونه اثری از خاک بسیار مهم است.
  • در حالت ایده آل ، می توانید هویج را خراش دهید ، اما پوست را کاملاً خراش ندهید ، زیرا بیشتر مواد مغذی حیاتی در پوست وجود دارد.
  • هویج سبزیجات همه کاره است و بنابراین ، شما نه تنها می توانید آنها را به صورت خام یا به صورت پخته بخورید بلکه می توانید از آنها به صورت پوره شده ، خرد شده یا خرد شده برای پخت انواع غذاها استفاده کنید.

 خطرات مصرف هویج یا آب هویج در بارداری

اگرچه خوردن هویج خام در دوران بارداری ایمن تلقی می شود و هیچ خطری برای شما یا جنین شما ایجاد نمی کند ، اما مصرف هویج یا آب هویج در دوران بارداری با برخی خطرات همراه است. اجازه دهید در مورد آنچه ممکن است اشتباه شود صحبت کنیم:

  •  رنگ هویج نارنجی یا قرمز است و بنابراین ، هنگامی که آنها را در مقادیر بیشتری مصرف می کنید ، رنگ پوست شما ممکن است کم رنگ یا زرد شود. این به این دلیل است که هویج حاوی ماده ای به نام کاروتن است و مقادیر بیش از حد آن ممکن است باعث بیماری پوستی به نام کاروتنمی شود.
  • مقادیر بیشتر ویتامین A ممکن است برای سلامتی نوزاد شما مفید نباشد. هنگامی که مقدار زیادی هویج مصرف می کنید ، بدن شما بیشتر از مقدار مورد نیاز ویتامین A دریافت می کند ، که می تواند مانع رشد یا تکامل جنین شود.
  • مصرف هویج گاهی اوقات ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود. ممکن است منجر به سردرد شدید ، حالت تهوع و غیره شود ممکن است قبل از افزودن هویج به رژیم بارداری احتیاط کنید.
  • اگر در بارداری از عفونت مجاری صفراوی رنج می برید ، بهتر است از مصرف زیاد هویج خودداری کنید.
  • نوشیدن مقدار زیاد آب هویج نیز در دوران بارداری خوب نیست. آب هویج در بیش از مقدار مورد نیاز ممکن است باعث سردرد و بی حالی شود.

دستور تهیه سوپ هویج خوشمزه

این سوپ هویج آسان خوشمزه ، سالم و در هوای سرد عالی است. عناصر:سیر- 2 حبه (ریز خرد شده)زنجبیل- 1-2 اینچ (ریز خرد شده)پیاز- 1 عدد (ریز خرد شده)روغن- 2 قاشق غذاخوری هویج- 5 عدد (خرد شده)آب- 2 فنجان فلفل- 1 قاشق چایخوری نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن خامه تازه- 1 قاشق غذاخوری

سوپ هویج

نحوه پختن:

روغن را در اجاق گاز گرم کنید و زنجبیل و سیر را به آن اضافه کنید. دو دقیقه تفت دهید.پیاز را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید تا قهوه ای روشن شود.هویج و نمک را اضافه کنید ، روی آن آب بریزید و به مدت 4 ساعت بپزید.منتظر بمانید تا بپزد و صبر کنید تا کاملاً خنک شود.

فقط سبزیجات پخته شده را به مخلوط کن منتقل کنید ، آب را کنار بگذارید و به یک خمیر صاف مخلوط کنید.خمیر را به یک ظرف روی اجاق گاز منتقل کنید.آب باقی مانده از قابلمه را کم کم اضافه کنید تا به قوام مورد نظر خود برسید. سوپ را بجوشانید و فلفل را اضافه کنید.با مقداری خامه تازه سرو کنید.

مصرف این واقعیت را که هویج برای یک زن باردار مزایای سلامتی زیادی دارد ، نمی توان انکار کرد ، اما خطرات احتمالی را نمی توان نادیده گرفت. اگر قصد دارید هویج را در رژیم بارداری خود قرار دهید ، پیشنهاد می شود که در مورد همین موضوع با پزشک خود مشورت کنید. هنگامی که پزشک شما تأیید کرد و به شما علامت داد که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، می توانید پیش بروید و از فواید هویج برای بارداری را برای سلامتی خود دریافت کنید. با این حال ، مطمئن شوید که در مصرف آن زیاده روی نکنید ، زیرا ممکن است عوارض جانبی مختلفی ایجاد کند. 

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/