اهمیت اسید فولیک در بارداری | میزان مصرف اسید فولیک در بارداری

اسید فولیک در بارداری

اسید فولیک یک ویتامین B است که در بسیاری از مکمل ها و غذاهای غنی شده یافت می شود. این اسید شکل مصنوعی فولات است. اسید فولیک توسط بدن شما برای ایجاد سلول های جدید و تولید DNA استفاده می شود. برای رشد و نمو طبیعی در طول زندگی مورد نیاز است.

مصرف اسید فولیک قبل و در دوران بارداری بسیار مهم است. این موضوع برای رشد مناسب اندام های یک نوزاد در حال رشد مهم است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف اسید فولیک قبل از بارداری ممکن است از نقایص مادرزادی از جمله نقایص جدی لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا ، انسفالوسل (به ندرت) و آنانسفالی جلوگیری کند.

مصرف اسید فولیک در بارداری چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

سالانه تقریباً 3000 نوزاد با نقص لوله عصبی در ایالات متحده متولد می شوند. به طور معمول ، لوله عصبی تا 28 روز پس از لقاح در نخاع و مغز رشد می کند. اگر لوله عصبی به درستی بسته نشود ، نقص لوله عصبی رخ می دهد. آنانسفالی وضعیتی است که در آن مغز به درستی رشد نمی کند. نوزادان متولد شده با آنانسفالی نمی توانند زنده بمانند. نوزادان متولد شده با اسپینا بیفیدا یا انسفالوسل ممکن است با جراحی های متعدد ، فلج و ناتوانی طولانی مدت روبرو شوند. 

بر اساس بررسی 2015 مطالعات انجام شده ، منبع مکمل اسید فولیک مادر به طور قابل توجهی خطر نقایص مادرزادی قلب را کاهش می دهد. این نقایص در 8 مورد از هر 1000 تولد در ایالات متحده رخ می دهد. به گفته انجمن قلب آمریکا ، نقایص مادرزادی قلبی زمانی رخ می دهد که قلب یا عروق خونی قبل از تولد به طور طبیعی رشد نکنند. آنها ممکن است بر دیواره های داخلی قلب ، دریچه های قلب یا عروق و رگ های قلب تأثیر بگذارند. 

SourceTrusted Source همچنین نشان می دهد که مکمل اسید فولیک در اوایل بارداری ممکن است به جلوگیری از شکاف لب و شکاف کام کمک کند. این ناهنجاری های مادرزادی در صورتی ایجاد می شوند که قسمت های دهان و لب در 6 تا 10 هفته اول بارداری به درستی با هم ادغام نشوند. معمولاً برای اصلاح این بیماری به یک یا چند عمل جراحی نیاز است.

چقدر اسید فولیک در بارداری نیاز دارید؟

به گفته کالج زنان و زایمان آمریکایی ، همه زنان باردار باید حداقل 600 میکروگرم (میکروگرم) اسید فولیک دریافت کنند. اکثر ویتامین های دوران بارداری حاوی این مقدار اسید فولیک هستند. مصرف اسید فولیک بعد از اینکه متوجه شدید باردار هستید ممکن است به این زودی نباشد. بسیاری از زنان تا 6 هفته یا بیشتر پس از بارداری متوجه بارداری خود نمی شوند. نقص لوله عصبی در ماه اول بارداری رخ می دهد ، اغلب قبل از اینکه متوجه شوید باردار هستید. برای اطمینان از داشتن اسید فولیک کافی در بدن برای جلوگیری از نقص لوله عصبی ، CDC توصیه می کند زنانی که قصد باردار شدن دارند یا در سن باروری هستند روزانه 400 میکروگرم فولیک اسید مصرف کنند.

 اگر قبلاً کودکی با نقص لوله عصبی به دنیا آورده اید ، ممکن است در ماه های منتهی به بارداری بعدی و در چند ماه اول بارداری به دوزهای بیشتری از اسید فولیک نیاز داشته باشید. پزشک می تواند دوز مناسب را به شما توصیه کند. همچنین در شرایط زیر ممکن است به دوزهای بالاتر اسید فولیک نیاز داشته باشید اگر:

  •  بیماری کلیوی دارند و تحت دیالیز هستید
  • بیماری سلول داسی شکل دارید
  • بیماری کبدی دارید
  • روزانه بیش از یک نوشیدنی الکلی بنوشید
  • مصرف داروها برای درمان صرع ، دیابت نوع 2 ، لوپوس ، پسوریازیس ، آرتریت روماتوئید ، آسم یا بیماری التهابی روده

آیا می توانید اسید فولیک کافی از غذاها دریافت کنید؟

فولات طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله سبزیجات برگ دار ، چغندر و کلم بروکلی یافت می شود. برخی از غذاها در ایالات متحده با اسید فولیک غنی شده اند. این شامل: 

  • غلات
  • برنج
  • آب پرتقال
  • ماکارونی

اسید فولیک در بارداری

بسیاری از وعده های غلات صبحانه غنی شده حاوی 100 درصد اسید فولیک مورد نیاز شما هستند. با وجود این ، ممکن است سخت باشد که بدانید چقدر دریافت می کنید مگر اینکه مقدار فولات و اسید فولیک را در هر چیزی که می خورید پیگیری کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که اسید فولیک کافی را فقط از غذا دریافت کنید ، بنابراین مکمل مهم است. اگر در اوایل بارداری حالت تهوع صبحگاهی دارید ، ممکن است خوردن غذاهای غنی شده به اندازه کافی برای دریافت اسید فولیک در بارداری دشوار باشد. 

برای اطمینان از دریافت کافی اسید فولیک ، پزشکان معمولاً مصرف مکمل اسید فولیک یا ویتامین پیش از تولد که حاوی اسید فولیک است را قبل و در دوران بارداری توصیه می کنند. شما نمی توانید فولات طبیعی زیادی از غذاها دریافت کنید. با این حال ، شما نباید بیش از 1000 میکروگرم (1 میلی گرم) اسید فولیک (از ویتامین ها ، غذاهای غنی شده یا ترکیبی از هر دو) روزانه مصرف کنید.

هیچ راهی برای جلوگیری از همه نقایص هنگام تولد با اطمینان 100 درصد وجود ندارد. مصرف مقادیر کافی اسید فولیک در دوران بارداری ممکن است به کاهش خطر ابتلا به موارد زیر کمک کند: 

  • نقص لوله عصبی
  • نقایص مادرزادی قلب
  • شکاف کام
  • شکاف لب

اگر بارداری در تصمیم آینده شماست ، افزودن ویتامین قبل از زایمان به برنامه روزانه خود را در نظر بگیرید. ویتامین های دوران بارداری به شکل کپسول ، قرص و جویدنی موجود است. برای جلوگیری از ناراحتی معده ، ویتامین های دوران بارداری را همراه با غذا مصرف کنید. همیشه در مورد مصرف دوز مناسب ویتامین پیش از تولد با پزشک خود مشورت کنید زیرا مصرف بیش از حد مکمل ها می تواند برای نوزاد آینده شما سمی باشد. 

همچنین باید غذاهای غنی شده با اسید فولیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. منتظر نباشید تا متوجه شوید که باردار هستید تا در مورد اسید فولیک جدی بگیرید. در آن زمان ، ممکن است خیلی دیر باشد. برای تعیین میزان مناسب اسید فولیک مورد نیاز خود با پزشک خود مشورت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/