تاثیر دیابت نوع دو بر روابط جنسی | چه اتفاقی برای میل جنسی رخ می‌دهد؟

دیابت و رابطه جنسی

دیابت بیماری است که در آن بدن شما نمی تواند انسولین کافی تولید کند ، نمی تواند از انسولین یا ترکیبی از هر دو استفاده کند. در دیابت ، سطح قند در خون بالا می رود و در صورت عدم کنترل ، این امر می تواند عوارضی ایجاد کند.

عواقب بالقوه سلامتی آن اغلب جدی است. دیابت خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد و می تواند از جمله مواردی در چشم ، کلیه و پوست شما ایجاد مشکل کند. دیابت همچنین می تواند منجر به اختلال نعوظ (ED) و سایر مشکلات ادراری در مردان شود. با این حال ، بسیاری از این عوارض با آگاهی و توجه به سلامتی شما قابل پیشگیری یا قابل درمان هستند.

با شرایط مزمن ، رابطه جنسی می تواند در اولویت های بعدی قرار گیرد. با این حال ، در رابطه با حفظ کیفیت زندگی ، جنسیت سالم و بیان جنسی سالم و اینکه چه مشکلات دیگری ممکن است با یک فرد روبرو شود، مهم نیست.

تاثیر دیابت نوع دو بر روابط جنسی

شناختن و حل مسائل جنسی که مبتلایان به دیابت هستند بسیار مهم است. دیابت نوع 2 می تواند برای زن و مرد عوارض جنسی ایجاد کند. یک مسئله مشترک بهداشت جنسی که در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مشاهده می شود ، کاهش میل جنسی یا از بین رفتن میل جنسی می‌باشد که از مسائل دیابت و رابطه جنسی است. اگر کسی قبل از تشخیص دیابت نوع 2 میل جنسی پر رونق و رضایت بخشی از زندگی جنسی داشته باشد ، این مساله می تواند ناامید کننده باشد.

دلایل کم شدن میل جنسی در ارتباط با دیابت نوع 2 عبارتند از:

  • عوارض جانبی داروها برای فشار خون بالا یا افسردگی
  • کمبود انرژی
  • افسردگی
  • تغییرات هورمونی
  • استرس ، اضطراب و مسائل مربوط به رابطه

نوروپاتی دیابتی

نوروپاتی دیابتی ، نوعی آسیب عصبی مرتبط با دیابت ، می تواند باعث مسائل جنسی شود. بی حسی ، درد یا احساس کمبود نیز می تواند در دستگاه تناسلی ایجاد شود. این می تواند منجر به اختلال نعوظ (ED) شود. نوروپاتی همچنین ممکن است ارگاسم را مهار کند یا احساس تحریک جنسی را دشوار کند. این عوارض جانبی می تواند رابطه جنسی را دردناک یا ناخوشایند کند.

تاثیر روانی دیابت نوع دو بر روابط جنسی

برقراری ارتباط بین همسران در مورد هرگونه به ویژه مسائل جنسی مهم است. فقدان ارتباط می تواند به رایطه جنسی و صمیمی بودن رابطه آسیب برساند.

یک وضعیت سلامتی می تواند بررسی زناشویی از طریق رابطه جنسی را برای زوجین آسان کند. گاهی اجتناب از صحبت در مورد موضوع به جای جستجوی راه حل ، آسانتر به نظر می رسد اما اگر یک شریک مراقب اصلی شریک دیگر شود ، می تواند نوع دیدگاه او را نیز تغییر دهد. آسان است که در نقش های "بیمار" و "مراقب" گیر بیفتید و بگذارید عاشقانه از بین برود پس به جای این مساله به مسائل جنسی و عاشقانه خود بپردازید.

تاثیر دیابت نوع دو بر اختلال نعوظ

بیشترین گزارش بهداشت جنسی در مردان دیابتی ED است. برخی از موارد دیابت و رابطه جنسی اولین بار هنگامی تشخیص داده می شود که مردی به دنبال درمان ED باشد. عدم دستیابی یا حفظ نعوظ تا زمانی که انزال به علت آسیب به اعصاب ، عضلات یا ساختارهای عروقی ایجاد شود. طبق کلینیک کلیولند ، تقریباً نیمی از مردان مبتلا به دیابت در برخی موارد دچار ED می شوند.

عوارض جانبی برخی از داروها می تواند سطح تستوسترون را تغییر دهد و همچنین باعث ED می شود. سایر شرایط همراه دیابت نیز می تواند به ED منجر شود. آنها عبارتند از:

  • چاقی
  • فشار خون بالا
  • افسردگی ، عزت نفس پایین و اضطراب
  • بی تحرک بودن یا ورزش کافی نیست

دیابت و رابطه جنسی

انزال عقب رونده

انزال رتروگراد یکی دیگر از موضوعات مربوط به دیابت و رابطه جنسی است که مردان ممکن است آن را به عنوان عارضه دیابت نوع 2 تجربه کنند. این حالت وقتی اتفاق می افتد که مایع منی به جای خارج شدن از آلت تناسلی در مثانه انزال شود.

این به دلیل عملکرد صحیح عضلات اسفنکتر داخلی شما نیست. این عضلات وظیفه باز و بسته شدن مجاری در بدن را دارند. سطح غیر طبیعی زیاد گلوکز می تواند منجر به آسیب عصبی به عضلات اسفنکتر شود و باعث انزال عقب رونده شود.

تاثیر دیابت نوع بر سلامت جنسی زنان

برای خانم ها ، رایج ترین مسئله بهداشت جنسی که همراه با دیابت نوع 2 است ، خشکی واژن است. این می تواند نتیجه تغییرات هورمونی یا کاهش جریان خون در دستگاه تناسلی باشد.

در زنانی که دیابت دارند میزان عفونت و التهاب واژن افزایش یافته است. هر دوی اینها می توانند رابطه جنسی را دردناک کنند. آسیب عصبی به مثانه همچنین می تواند باعث بی اختیاری در حین رابطه جنسی شود. زنان مبتلا به دیابت نیز به احتمال زیاد بیشتر دچار عفونت ادراری (UTI) می شوند. این امر همچنین می تواند رابطه جنسی را دردناک و ناراحت کننده کند.

مشکلات جنسی که با دیابت نوع 2 رخ می دهد می تواند ناامید کننده باشد و باعث اضطراب شود. ممکن است احساس کنید که ترک بیان جنسی آسان تر از یافتن راه هایی برای کنار آمدن یا سازگاری است. با این وجود ، می توانید با وجود ابتلا به دیابت نوع 2 ، زندگی جنسی فعال خود را حفظ کنید. تغییر شیوه زندگی ، داروها و گشودن خطوط ارتباطی با همسرتان تنها مواردی است که به نظر شما مفید است.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/