نکاتی که باید درباره خوردن منی بدانید

خوردن منی

منی ماده ای "چسبناک ، خامه ای ، کمی مایل به زرد یا مایل به خاکستری" است که از اسپرماتوزوئیدها - که معمولاً به عنوان اسپرم شناخته می شوند - و مایعی به نام پلاسمای منی تشکیل شده است. به عبارت دیگر ، منی شامل دو جز جداگانه است: اسپرم و مایع. اسپرم - حدود 1 تا 5 درصد از مایع منی - سلول های تولید مثل شبیه لاله است که حاوی نیمی از اطلاعات ژنتیکی برای ایجاد فرزندان انسان است. مایع پلاسمای سمینال ، که حدود 80 درصد آب است ، بقیه را تشکیل می دهد.

آیا خوردن منی بی خطر است؟

در بیشتر موارد، بله ، اجزای سازنده منی در بدن هضم می شوند. با این حال ، در شرایط بسیار نادر ، برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که به اسپرم حساسیت دارند. این امر به عنوان حساسیت بیش از حد به پلاسمای منی انسان (HSP) نیز شناخته می شود. اگرچه این مساله نادر است ، اما این حساسیت چیزی است که باید از آن آگاه باشید.

آیا آنطور که همه می گویند منی پروتئین غنی است؟

علیرغم شهرت آن به عنوان یک منبع غنی از پروتئین ، شما احتمالاً باید گالن منی مصرف کنید تا از مزایای آن برای رژیم غذایی دیدن کنید! اگرچه میزان انزال از فردی به فرد دیگر متفاوت است - به عوامل مختلفی مانند سن و سلامتی بستگی دارد - پروتئین فقط قسمت کوچکی از مایع منی است که تقریباً یک بیستم از کل مایعات است.

چه چیز دیگری در مایع منی وجود دارد؟

همراه با اسپرم ، پروتئین و آب ذکر شده در بالا ، منی شامل اجزای مختلف دیگری از جمله:

  • قند ، هر دو فروکتوز و گلوکز

  • سدیم

  • سیترات فلز

  • روی

  • کلرید

  • کلسیم

  • اسید لاکتیک

  • منیزیم

  • پتاسیم

  • اوره

بوی منی شبیه چیست؟

شبیه طعم ، بوی مایع منی بسته به شرایطی مانند رژیم غذایی ، سلامتی و بهداشت بسیار متفاوت است. در بسیاری از مواقع ، اسپرم می تواند بوی سفید کننده یا سایر پاک کننده های خانگی را داشته باشد. این امر به ترکیب مواد تشکیل دهنده آن مربوط می شود تا سطح pH محل رشد اسپرم فراهم شود. برخلاف واژن ، که به طور طبیعی اسیدی تر می شود ، منی خنثی یا کمی قلیایی است. در مقیاس pH حدود 7.26 تا 8.40 باقی می ماند - که از 0 ، بسیار اسیدی ، تا 14 ، بسیار قلیایی است. از طرف دیگر ، اگر اسپرم بوی مشکی یا ماهی می دهد ، این می تواند به دلیل عوامل خارجی باشد. مانند طعم ، بوی تلخ و ملایم تری را می توان به رژیم غذایی نسبت داد ، به همان روشی که مارچوبه بر رایحه ادرار تأثیر می گذارد. عرق و پوست خشک نیز می تواند باعث بوی تلخ آن شود.

خوردن منی

آیا بلعیدن می تواند شما را در معرض یک بیماری عفونی قرار دهد؟

درست مثل هر نوع رابطه جنسی محافظت نشده ، بلعیدن مایع منی می تواند شما را در معرض ابتلا به بیماری STI قرار دهد. بدون استفاده از روش های جلوگیری از بارداری ، عفونت های باکتریایی مانند سوزاک و کلامیدیا می توانند گلو را تحت تأثیر قرار دهند. عفونت های ویروسی پوست به پوست ، مانند تبخال ، می تواند در اثر تماس ایجاد شود. قبل از اینکه شما و همسرتان به رابطه جنسی محافظت نشده از جمله تحریک دهان و دندان بپردازید ، حتماً در مورد آخرین باری که آزمایش شده اید یا فکر می کنید باید آزمایش شوید صحبت کنید.

مایع منی را قورت بدهیم یا نه؟

اینکه مایع منی را تف کنید یا قورت دهید ، کاملاً به خود شما و تنظیمات شخصی شما بستگی دارد. قبل از تصمیم گیری ، اطمینان حاصل کنید که با همسرتان در مورد وضعیت STI وی گفتگوی آزاد داشته اید. این به شما کمک می کند تا سطح کلی خطر را ارزیابی کنید. در پایان ، شما فقط باید آنچه را که راحت هستید انجام دهید.

چرا منی تغییر رنگ می دهد؟

منی به طور معمول به رنگ خاکستری مایل به سفید و بافتی ژله مانند است. این ممکن است بسته به ژن ها ، رژیم غذایی و سلامت کلی شما کمی متفاوت باشد. تا زمانی که علائم معمول دیگری را تجربه نکنید ، تغییر موقت رنگ معمولاً نگران کننده نیست.

صدمات وارده به نخاع ممکن است منجر به ایجاد مایع منی به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه شود. اگرچه دلیل دقیق آن ناشناخته است ، اما ممکن است به چیزی در رابطه با سوء عملکرد وزیکول منی مربوط باشد. این غدد برخی مواد تشکیل دهنده مایع منی را تولید می کنند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، در مورد آسیب دیدگی خود به پزشک مراجعه کنید. 

آیا خوردن منی خطرناک است؟

خوردن مایع منی در اغلب اوقات خطر خاصی ایجاد نمی کند اما ممکن است برخی افراد به مواد تشکیل دهنده مایع منی حساسیت داشته باشند، به همین دلیل خوردن مایع منی برای این افراد ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/