چه اسباب بازی برای کودک خود بخریم؟

asbab-bazi

اسباب بازی ها در زندگی و سلامت روان کودکان نقش بسیار تاثیرگذاری دارند. پس فقط به دنبال یک اسباب بازی نباشید که فقط کودک با آن سرگرم باشد بلکه به فکر انتخاب اسباب بازی باشید که علاوه بر سرگرمی به رشد فکری او هم کمک کند. کودکان هنگام بازی کردن علاوه بر تحرک دائم در حال یادگیری هستند و توانایی ها و مهارت های مختلفی را کسب می کنند. ما در فرئشگاه اینترنتی دنیای اسباب بازی تصمیم داریم  شما را به طور کامل با ویژگی های اسباب بازی مناسب برای کودکان آشنا کنیم.

متناسب با سن و توانایی کودک 

لازمه اینکه کودک بتواند با اسباب بازی ارتباط برقرار کند این است که متناسب با سن او باشد. در زیر به هر سن اشاره می کنیم

6 تا 18 ماهگی  

کودک به دنبال گرفتن اسباب بازی ها با انگشتان ظریفش است و از طرف دیگر چون در حال دندان درآوردن است  ولثه هایشان می خارد دوست دارند اسبب بازی ها را در داخل دهان خود می گذارند پس باید حواستان باشد که قابل شستشو، نرم و مخصوص کودکان این سن باشد و در آن مواد حساسیت را استفاده نشده باشد.

14 تا 3 سالگی

کودکدر این سن دوست دارد محیط را بشناسد و همه چیز برایش جذاب به نظر می آید دلیل آن هم رشد حس دیداری کودک است. کودک در این سن بیشتر به اسباب بازی های رنگی علاقه مند است.

4 تا 5 سالگی

شما میتوانید برای کودک کتاب های تصویری قابل شستشو خریداری کنید. کودک علاوه بر بازی با شکل های مختلف داخل کتاب هم آشنا می شود و برایش جذابیت دارد.

ایجاد حرکت در کودک

بسیاری از اسباب بازی ها کودک را تشویق به حرکت می کنند به طور مثال ماشین پلیس ها که به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارند شما می توانید با خرید اینترنتی ماشین پلیس اسباب بازی انتخاب خود را آسان تر کنید و به خاطر داشته باشید که ماشین ها  برای کودکان بسیار هیجان انگیز هستند ومی توانید آن ها را درتوانایی هایی مانند هل دادن، حرکت کردن ترغیب کنید. همچنین یکی دیگر از وسایلی که باعث تفکر و هدایت کودک می شود راکر ها هستند که کودک یاد می گیرد چگونه باید تعادل خود را حفظ کند.

ایجاد انگیزه درکودک

شما می توانید پازل های ساده را انتخاب  کنید که کودک بتواند آن را درست کند و احساس موفقیت کند ومورد تشویق قرار بگیرد و دوست داشته باشد دوباره این کار را انجام بدهد به دلیل اینکه حس خوبی در او ایجاد شده است.

 ایجاد جذابیت آموزش  برای کودک

شما می توانید بسیاری از چیز ها را با اسباب بازی ها به کودک آموزش دهید. مثلا دوست دارید کودک را با انواع حیوانات آشنا کنید می توانید این کار را با اسباب بازی به راحتی انجام دهید. به طور مثال با خرید اکشن فیگور ها می توانید کودک را وارد دنیای هیجان انگیز حیوانات کنید. قیمت اکشن فیگور حیوانات بسیار مناسب است و شما می توانید انواع آنها را برای فرزند خود تهیه کنید.

اسباب بازی امن و بی خطر

در هنگام خرید تمرکز خود را بر روی گران بودن اسباب بازی نگذارید به دلیل اینکه کودک ارزش مالی آن را متوجه نمی شود و برای آن جذابیت مهم است. در خرید اسباب بازی شما باید دقت کنید که شیشه ای، فلزی، تیز و برنده و ...نباشند که خدایی نکرده موجب خطر و آسیبی برای کودک شوند.

اینترنتی خرید کنید

شما می توانید انواع اسباب بازی ها از انواع حیوانات مانند دایناسور اسباب بازی گرفته تا انواع اکسسوری ، عروسک ها، اسباب بازی های پروازی، توپ، ماشین و...را از فروشگاه اینترنتی دنیای اسباب بازی (toyworld) با یهترین قیمت و کیفیت تهیه کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/