15 کار بعد از طلاق که باید انجام دهید

کارهای بعد از طلاق

هیچ چک لیست "پس از طلاق" وجود ندارد زیرا آنچه که به یک فرد کمک می کند تا زندگی خود را پیش ببرد همیشه برای فرد بعدی کارایی ندارد. ما با مجموعه تجربیات شخصی منحصر به فرد خود وارد زندگی مشترک می شویم و از آن خارج می شویم. حتی در این صورت ، ما فکر می کنیم که با دقت فکر می کنیم که پس از طلاق چه کاری می توانیم به شما کمک کنیم تا آینده خود را بیشتر کنترل کنید. اگر فرزند دارید ، می خواهید چه نوع والدی باشید؟ شما می خواهید چه نوع رابطه ای با همسر سابق خود داشته باشید؟ شیوه زندگی شما چگونه تغییر می کند و چگونه می توانید دوباره به عنوان یک زن مجرد کشف کنید که چه کسی هستید؟ آیا حتی آماده حرکت هستید؟

اما فراتر از اینکه به سادگی به این فکر کنید که کارهای بعد از طلاق چیست ، باید اقدامی انجام دهید. این بهترین راه برای شروع فصل بعدی زندگی شما است، تا کمتر احساس کنید قربانی انتخاب های خود هستید و بیشتر شبیه یک زن مستقل و قدرتمند هستید که زندگی او می تواند هر آنچه که می خواهد، باشد.

15 کار پس از طلاق که باید انجام دهید

از موارد عملی تا موارد غیر منتظره ، در اینجا 16 کار وجود دارد که باید پس از طلاق انجام دهید. البته ممکن است دریابید که برخی از این ایده ها با هم تداخل دارند.

یک درمانگر یا یک گروه پشتیبانی پیدا کنید

کسی را بی طرف بیابید که با او صحبت کند ، شخصی که شما را مجبور کند سوالاتی را که برای ادامه کار نیاز دارید از خود بپرسید و بهتر درک کنید که در ازدواج شما "چه اشتباهی رخ داده" است. چندین روش برای انجام این کار وجود دارد. با یافتن یک درمانگر می توانید از کمک های فرد به فرد استفاده کنید ، یا می توانید به یک گروه پشتیبانی بپیوندید. اگر فرزند دارید و از فرزندپروری استفاده می کنید ، یافتن شخص ثالث عینی برای گفتگو - و بالقوه یادگیری از آن حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. خیلی راحت می توانید به فرزندان خود متکی شوید و بیش از حد به آنها بپردازید، اما انجام این کار هرگز ایده خوبی نیست.

افراد پشتیبان خود را پیدا کنید

یک درمانگر یا یک گروه پشتیبانی ممکن است بخشی از سیستم پشتیبانی شما باشد ، اما وی فقط یک سخنران روی صندلی است. دوستان ، اعضای خانواده ، همکاران نزدیک خود را پیدا کنید. اینها افرادی هستند که در روزهای خوب و بد به آنها متوسل می شوید ، کسانی که "واقعیت شما" را می بینند به گونه ای که یک درمانگر یا مربی هرگز قادر به این کار نیست. سیستم پشتیبانی شما باید با افرادی که به آنها اعتماد دارید پر شود. بالاتر از همه اینها کسانی هستند که شما را به خنده می اندازند. آنها به شما یادآوری می کنند که شما چه کسی هستید!

برنامه مالی تدوین کنید

تهیه یک برنامه مالی ممکن است اصلی ترین کاری نباشد که می توانید پس از طلاق انجام دهید ، اما کاملا هوشمندانه است. امور مالی از طرق مختلف بر زنان مطلقه تأثیر می گذارد. تعداد کمی از افراد با درآمد بیشتری نسبت به آنچه می دانند با چه کاری روبرو می شوند ، در حالی که اکثر آنها خود را دچار چالش می کنند یا حتی برای تأمین هزینه های زندگی خود دچار فشار می کنند. برخی از زنان در طول ازدواج به شدت با امور مالی درگیر بودند ، در حالی که دیگران احساس می کنند که آنها یک زبان کاملاً جدید را می آموزند ، ناگهان مجبور می شوند با تصمیماتی که یک بار به عهده شوهرشان گذاشته اند مقابله کنند.

برخی از خانمها مادر در خانه بودند و برخی دیگر شغل خود را پایین نگه داشتند. اگر چیزی راجع به امور مالی خود نمی فهمید ، یا درمورد آنها به نوعی در شک هستید ، دریابید که چگونه می خواهید برای یادگیری گام بردارید. مهم نیست که واقعیت مالی شما با سایر زنان مطلقه ای که می شناسید مقایسه می شود ، شما باید یک برنامه و بودجه تهیه کنید ، به تنهایی یا با یک مشاور مالی مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که از شما مراقبت می شود.

خود را در اولویت قرار دهید

بله ، ما می دانیم که این کمی مبهم است ، اما مفهوم هر کس در اولویت قرار دادن خود متفاوت است. اگر بچه دارید ، مطمئناً تا بزرگ سالگی نفر دوم می شوید. یکی از مزایای نداشتن همسر این است که ناگهان همه نیازها و خواسته های شما تنها اولویت است. برای اطمینان از اینکه همسرتان احساس حمایت می کند ، نیازی به سازش یا تعادل دقیق زمان ندارید. شما اکنون وقت مراقبت از خود را دارید و می خواهیم خودتان را سرگرم کنید. هر کاری که باعث احساس رضایت شما شود انجام دهید - باغبانی ، یوگا یا پیلاتس بگیرید ، به مهمانی بروید، یک تمرین بدنی و یک پیاده روی طولانی انجام دهید. مراقبت از خود را تمرین کنید (بله ، "تمرین کنید"). با خود مهربان باشید و در این دوره از زندگی خود به عنوان کشف مجدد فکر کنید.

 از منطقه راحتی خود خارج شوید

صحبت از کشف مجدد ، در مورد اختراع مجدد چطور؟ آیا فعالیت ها و علایقی وجود داشت که در طول ازدواج برای خود وقت بگذارید؟ یا کارهایی که همیشه دوست داشتید انجام دهید اما هرگز به آن دست پیدا نکردید؟ داوطلب برنامه ای شوید که شما را زنده کند! یا ، شاید سفری وجود داشته باشد که شما همیشه می خواستید آن را انجام دهید ، اما شما می دانید که سابق شما هرگز برای آن مناسب نیست؟ سعادت خود را پیدا کنید. سنگ نوردی را شروع کنید ، نقاشی را شروع کنید. یک لیست جدید برای آینده بدون همسر خود ایجاد کنید.

مرخصی بگیرید

این چیزی بیشتر از قدم زدن در خارج از منطقه راحتی شما است. مرخصی بگیرید و به جایی بروید که قبلاً به آنجا نرفته اید. یک فرهنگ متفاوت ، یک محیط متفاوت را تجربه کنید ، و شاید خود را با دید دیگری پیدا کنید. یک دوست بگیرید ، شاید حتی باید با یک زن مطلقه دیگر هم سفر شوید و به خودتان اجازه دهید خودجوش باشید.

خواندن کتاب

کتاب ها برای خیلی چیزها عالی هستند - آنها همدلی شما را بیشتر می کنند ، چیزهایی را به شما می آموزند و به رشد شما کمک می کنند. می توانید کتابهای صوتی را بصورت دیجیتالی ، چاپی گوش دهید یا به آنها گوش دهید تا خواندن به یک عادت معمول ، بخشی از رفت و آمد روزانه یا کاری که هنگام ورزش انجام می دهید تبدیل شود. کتابهایی از نویسندگانی مانند Brene Brown یا Ekhart Tolle را بخوانید که می توانند به شما در گسترش ذهنیت کمک کنند. اما همچنین می توانید مانند نوشته های الیزابت گیلبرت به داستان نویسی روی بیاورید و اجازه دهید برای مدتی به دنیای شخص دیگری فرار کنید. بیرون آمدن از ذهن خود دقیقاً همان چیزی است که هم اکنون به آن نیاز دارید. 

کارهای بعد از طلاق

خود را برای شام بیرون ببرید

به تنهایی به شام ​​بروید و فقط بگذارید صداها ، سلیقه ها و مناظر را تجربه کنید. اگر فکر تنهایی شما را به وحشت انداخت اما همچنان احساس شجاعت کردید ، در تاریخ شام کتابی را به همراه داشته باشید. به این ترتیب شما می توانید از یک شب بیرون رفتن لذت ببرید در حالی که به خود یک دریچه فرار قابل حمل برای هرگونه احساس ناخوشایند احتمالی از طرف خود می دهید.

برقصید مثل اینکه هیچ کس دیگری آن را تماشا نمی کند

کلیشه ای؟ شاید. اما رقصیدن برای روح شما خوب است. می توانید با دوستانتان بیرون بروید ، یا به راحتی موسیقی را در خانه روشن کنید و لگن خود را تکان دهید و در ضربات گم شوید. رقص فقط ورزش نیست. مطمئناً ، آن هجوم اندورفین احساس شگفت انگیزی دارد ، اما این در مورد اتصال مجدد با بدن است. این در مورد این است که به خود اجازه دهید احمق شوید و اجازه دهید اندام های شما شل شود. این در مورد این است که به خود یادآوری کنید که هنوز کنترل را در دست دارید.

کنترل را به دست بچه ها بدهید

از بچه های خود بپرسید که می خواهند برای این روز چه کاری انجام دهند و سپس ، تا زمانی که در توانایی شماست ، این کار را انجام دهید. برنامه های خود را بیرون بیاندازید. به خودتان اجازه دهید از اینکه امروز ممکن است شما را به کجا برساند شگفت زده شوید. این نه تنها یک راه سرگرم کننده برای برقراری ارتباط با فرزندان است ، بلکه یک روش سرگرم کننده برای متزلزل کردن روال زندگی و ایجاد خاطرات است. مسئولیت مراقبت از کودک ممکن است سخت باشد ، به خصوص در ابتدا در حالی که شما و همسر سابق زندگی جدید خود را طی می کنید  لذت بردن از لحظاتی که با بچه های خود به اشتراک می گذارید مهم است.

خوابیدن در کنار تخت را متوقف کنید

ابتدا در صورت امکان یک تشک ، ملحفه و بالش جدید خریداری کنید. سپس ، روی تخت خود پهن کنید.  به پهلو یا مورب بخوابید. تختخواب شما الان واقعاً مال شماست. دیگر لازم نیست یک طرف بخوابید. یا دیگر هر راهی داشته باشید. لازم نیست در مورد بیدار کردن شخصی یا "تعدی" به قلمرو "او" استرس داشته باشید. پس راحت باش

فعالیت دختران داشته باشید

آنها را به خاطر می آورید؟ فیلم ها و پاپ کورن. صادقانه بگویم ، دوستان شما نیز به اندازه شما از این کار لذت خواهند برد - بعضی اوقات همه ما به بهانه ای احتیاج داریم که اجازه دهیم بی خیال رفتار کنیم و از همراهی یکدیگر لذت ببریم. این زمان را برای رسیدن به زندگی یکدیگر و تقویت دوستی خود اختصاص دهید. این کارهای بعد از طلاق اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

بدون دلیل لباس بپوشید و آرایش کنید

رژ لب مورد علاقه خود  را بزنید و آن شلوار جینی را که دوست دارید بپوشید. گاهی اوقات خوش پوشیدن بدون دلیل واقعی باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. در مواقع دیگر ، کمی لباس پوشیدن می تواند به شما کمک کند تا به ظاهری جدید و بهبود یافته دست پیدا کنید و این نوع تغییر ممکن است در چنین شرایطی خوب باشد.

دستور العمل های جدید را امتحان کنید

وقتی با هم رابطه دارید ، برنامه ریزی وعده های غذایی حتی اگر خود شما که آنها را نمی پزید ، کار سختی خواهد بود. اگر همسرتان یک گوشت خوار است ، یافتن نقاط مشترک دشوار است. بنابراین ، وقتی به این فکر می کنید که پس از طلاق چه کاری باید انجام دهید ، لیست غذایی را که می دانید همسر سابق شما هرگز امتحان نمی کند ، بیرون بیاورید و یکی یکی از آنها جدا کنید. بسیار خوب است که همزمان با معالجه خود مهارتهای جدیدی را ایجاد کنید.

یک پروژه DIY را شروع کنید

این می تواند واقعاً هر چیزی باشد - مثلاً احیای مجدد یک مبلمان یا کاشت باغ. کار با دست به شما امکان می دهد کاملاً در یک فعالیت غوطه ور شوید و مغز خود را خاموش کنید. Pinterest مکانی عالی برای یافتن پروژه بعدی خود است. با کم شروع کنید ، با چیزی که در یک روز به راحتی می توانید به آن برسید. احساس موفقیت می کنید و به خود یادآوری می کنید که توانایی انجام چه کاری را دارید. به یاد داشته باشید ، روش های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند تا بعد از طلاق به حرکت خود ادامه دهید.

اگر بهبودی بعد از طلاق شما مانند سایر زنان مطلقه نزدیک به نظر نمی رسد ، خود را نگران نکنید. این یک سناریو متناسب با همه موارد نیست. اشکالی ندارد اگر ایده های موجود در این لیست مورد پسند شما قرار نگیرند. در انجام آنچه احساس می کنید مناسب شما دریغ نکنید. 

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/