استفاده از نی نی لای لای، شیشه شیر اونت، سر شیشه اونت چه تاثیری بر سلامت کودک دارد؟

شیشه شیر

در نگاه اول، وقتی که تازه تصمیم به خرید سیسمونی برای مهمان تو راهی‌تان می‌گیرید، متوجه می‌شوید که وسایل زیادی را باید تهیه کنید؛ ولی آیا می‌دانید که در زمینه خرید سیسمونی چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بهترین وسایل را برای فرزندتان تهیه کنید؟

اصلا نگران نباشید! چرا که وقتی خواندن این مقاله را تمام کردید، تمامی نکات لازم در این زمینه را متوجه می‌شوید.

نکاتی درباره خرید وسایل تغذیه نوزاد:

اگر نوزادتان با شیر مادر تغذیه می‌شود، قبل از اینکه سراغ پمپ‌های شیر دوش و ظرف ذخیره شیر بروید، صبر کنید و اوضاع را بسنجید و حتما از دکترتان مشورت بگیرید؛ زیرا خرید این مدل تجهیزات هزینه زیادی برای شما دارد و اگر بلا استفاده هم باشد که از دو طرف ضرر کرده‌اید.

اگر تغذیه فرزند شما با شیر خشک است، باید در کنار شیشه شیر مناسب، تجهیزات ضدعفونی کردن هم تهیه کنید. البته هم می‌توانید از دستگاه‌های استریل کننده برقی و هم از ترکیب آب‌جوش و محلول یا قرص ضدعفونی کننده استفاده کنید.

فرآیند ضدعفونی کردن این تجهیزات باید تا یک سالگی فرزندتان ادامه داشته باشد؛ با این کار فرزندتان را از عفونت‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا که مخصوصا باعث اسهال و استفراغ می‌شوند، محافظت خواهید کرد.

نکاتی درباره تجهیزات خواب نوزاد:

از زمانی که فرزند شما متولد می‌شود، برای خواب او باید وسایلی را تهیه کنید؛ وسایلی مثل تخت، گهواره و کریر که نوزاد شما بتواند داخل آن در امنیت و آرامش بخوابد.

تشکی که برای تخت یا گهواره فرزندتان انتخاب می‌کنید باید سطحی صاف و بدون فرو رفتگی یا برآمدگی داشته باشد، سفت باشد، رنگ آن حتما سفید باشد تا در صورت کثیف شدن کاملا مشخص شود و ضد آب هم باشد.

تختی که برای فرزندتان تهیه می‌کنید باید دارای میله‌های محافظ محکمی باشد تا از افتادن فرزند شما جلوگیری کند.

به جای پتو، که خطر خفگی را برای کودکان دارد، از کیسه‌های خواب مناسب با سایز فرزندتان استفاده کنید. در نظر بگیرید که دمای اتاق کودک شما باید بین 18 تا 20 درجه سانتی‌گراد باشد نه بیشتر و نه کمتر!

نکاتی درباره خرید تجهیزات حمام کودک:

حمام کردن کودک، یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های نگهداری از بچه است. شما می‌توانید فرزند خود را داخل سینک ظرفشویی یا روشویی و یا وان حمام خودتان بشویید؛ اما در نظر بگیرید که امنیت فرزند شما همیشه در اولویت است.

پیشنهاد ما به شما این است که برای راحتی هرچه بیشتر خود و فرزندتان، وان حمام مخصوص کودک تهیه کنید.

در 6 هفته اول تولد، بدن نوزاد را با صابون یا روغن نشویید و برای او وان پر کف درست نکنید؛ زیرا پوست فرزند شما حساس است و آسیب می‌بیند.

در نهایت وقتی که حمام کردن فرزندتان به اتمام رسید شما به وسایلی مثل حوله مخصوص، لوسیون بعد از حمام، تشک یا زیرانداز تعویض پوشک و لباس نخ پنبه نیاز دارید.

نکاتی درباره خرید اسباب‌بازی:

چیزهایی که باید درباره نوزادها و نحوه برقراری ارتباط‌شان با اطراف و افراد بدانید این است که بینایی نوزادان در حال رشد است و نسبت به رنگ‌های شاد و متنوع واکنش‌های خوبی دارند.

نکته اینجاست که نوزاد در روزهای اول زندگی‌اش نیاز به دریافت توجه و محبت از اطرافیانش دارد و خانواده باید نسبت به واکنش‌های فرزندشان که برای ایجاد ارتباط با دیگران است، واکنش‌های مثبت نشان دهند و آن‌ها را تشویق کنند.

هرچه شما به این رفتارهای فرزندتان پاسخ بهتری بدهید به او در ارتباط برقرار کردن کمک بیشتری کرده‌اید. پس به کودکتان پاسخ مناسب بدهید، نوازشش کنید، با او بازی کنید و حتما صحبت کنید!!

پاسخ دهید: تعامل با کودک و پاسخگویی به نیازهای او رشد مغز را تشویق می‌کند.

نوازش کنید: نوزادان موجودات اجتماعی هستند،آن‌ها عاشق نوازشند.

آرامش خودتان را حفظ کنید: از همه بیشتر آرامش شما به عنوان والدین کودک، به او احساس آرامش می‌دهد و استرس را از او دور می‌کند.

بازی کنید: لبخند زدن، تماس‌های چشمی و حالت‌های چهره شما، نوزادان را ترغیب می‌کند تا به آنچه که می‌بینند و علاقه دارند واکنش نشان دهند.

صحبت کنید: آواز خواندن و صحبت شما با کودکتان، مهارت‌های ارتباطی را به او می‌آموزد.

نکاتی درباره خرید صندلی ماشین مخصوص کودک:

خرید صندلی ماشین درست قبل از تولد فرزندتان باید انجام شود. بسیار مهم است که شما این محصول را خریداری کنید و نحوه نصب آن روی صندلی ماشین را به خوبی یاد بگیرید.

اصلا سراغ خرید صندلی ماشین مخصوص کودک نروید؛ زیرا اگر مشکلی داشته باشد، متوجه نمی‌شوید؛ مثلا اگر قطعه‌ای از آن خراب باشد یا آن را نداشته باشد شما اصلا متوجه نخواهید شد.

از صندلی ماشین فقط داخل اتومبیل استفاده کنید نه برای حمل کودک به این طرف و آن طرف. هیچ وقت زمان طولانی نوزادتان را داخل اتومبی نگذارید؛ زیرا ممکن است به خاطر کمبود هوای تازه از نظر تنفسی مشکل پیدا کنند.

در سفرهای طولانی اصلا نوزادان تازه متولد شده یا نارس یا کم وزن را با خود نبرید چون سلامتی آنها به خطر می‌افتد.

سخن نهایی:

آشنایی با محبوب ترین وسایل سیسمونی به نام نی نی لای لای، شیشه شیر اونت، سر شیشه اونت و همچنین کلیه نکاتی که درباره خرید لوازم مورد نیاز برای نگهداری و رشد یک نوزاد باید رعایت شود، را در این مقاله خواندید. همه این نکات برای آن گردآوری شده است که به شما دید بازتری بدهد تا بتوانید خرید سیسمونی بهتری داشته باشید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/