لیست کامل تمام غذاهایی که باعث سقط جنین می‌شوند

غذاهایی که باعث سقط جنین می شوند

سفر مادر شدن با بارداری آغاز می شود. داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی با مقدار زیادی میوه و سبزیجات برای یک زن باردار بسیار مهم است. با این حال ، برخی از غذاها مانند پاپایا ، آناناس ، خرچنگ ، ​​تخم مرغ ، ماهی غنی از جیوه و غیره نباید مصرف شوند. به این دلیل که این غذاها باعث سقط جنین می شوند، به خصوص در سه ماهه اول بارداری. بنابراین برای جلوگیری از سقط جنین ، اجتناب از غذاهای خاص در دوران بارداری ضروری است.و در این مقاله همه آن ها را آورده ایم.

غذاهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری می شوند

بارداری تهوع صبحگاهی، حالت تهوع و اشتیاق به غذا را به همراه دارد. بیشتر زنان می دانند که مادران باردار چه چیزی باید بخورند و برای سلامتی زندگی کوچکی که در آنها رشد می کند باید از چه مواردی اجتناب کنند. اگرچه توصیه می کنیم مراقب میزان مصرفی خود در دوران بارداری باشید ، اما در اینجا برخی از غذاهایی را که باید به طور خاص در سه ماهه اول برای جلوگیری از سقط جنین اجتناب کنید، آورده‌ایم.

آناناس

آناناس حاوی بروملین است که دهانه رحم را نرم می کند و انقباضات زایمان زودرس را شروع می کند و در نتیجه باعث سقط جنین می شود. زنان باردار می توانند مقادیر متوسط ​​آناناس را در مراحل اولیه بارداری مصرف کنند. وقتی آناناس به مقدار زیاد (7 تا 10 میوه کامل) مصرف شود ، ممکن است باعث خونریزی شود.

خرچنگ

اگرچه خرچنگ منبع غنی کلسیم است ، اما همچنین حاوی مقادیر زیادی کلسترول است. این ماده غذایی می تواند باعث جمع شدن رحم و منجر به خونریزی داخلی و سقط جنین شود. بنابراین ، منطقی است که از خوردن آن در دوران بارداری خودداری کنید.

دانه کنجد

زنان باردار باید دانه کنجد را در حداقل مقدار مصرف کنند. دانه کنجد ، چه دانه کنجد سیاه و چه سفید ، اگر همراه با عسل مصرف شود ، می تواند در اوایل بارداری دردسر ایجاد کند.

جگر

کبد یا جگر حیوانات پر از ویتامین A است ، بنابراین داشتن دو بار در ماه آنقدرها مضر نیست و باعث سقط جنین نمی شود. اما ، در صورت مصرف زیاد زنان باردار ، تجمع تدریجی رتینول ایجاد می شود که ممکن است بر سلامتی کودک تأثیر منفی بگذارد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل مزایای بیشماری که برای سلامتی دارد شناخته شده است. مواردی وجود دارد که زنان باردار در دوران بارداری عمدا آلوئه ورا می خورند. این یک کار اشتباه است زیرا آلوئه ورا از آنتراکینون ها تشکیل می شود ، نوعی ملین که باعث انقباضات رحم و خونریزی لگن می شود. این به نوبه خود منجر به سقط جنین می شود. ژل آلوئه ورا ، هنگامی که به صورت زده می شود هم در دوران بارداری ایمن نیست.

غذاهایی که باعث سقط جنین می شوند

پاپایا

پاپایای نارس و پاپایای سبز دارای اجزایی هستند که به عنوان ملین عمل کرده و زایمان زودرس ایجاد می کنند. دانه های پاپایا همچنین سرشار از آنزیم هایی هستند که باعث انقباض رحم می شوند و در نتیجه سقط می شوند.

مارچوبه

زنان هنگام مصرف مارچوبه در دوران بارداری باید احتیاط کنند. این ماده شامل آلفا-سیتوسترول است که برای بارداری مضر است. از آنجا که مارچوبه سرشار از آهن ، پتاسیم و ویتامین است ، می توان آن را به مقدار محدود مصرف کرد.

لبنیات غیرپاستوریزه

انواع شیرهای غیرپاستوریزه و گورگنزولا ، موزارلا ، فتا و بری دارای پنبه باکتری های حامل بیماری مانند لیستریا مونوسیتوژنز هستند که می توانند برای بارداری مضر باشند. مصرف چنین لبنیات می تواند منجر به عوارض بارداری شود.

کافئین

طبق تحقیقات کافئین وقتی به میزان متوسط ​​مصرف شود ، در دوران بارداری کاملاً بی خطر است. هنوز هم توصیه می شود که زنان باردار مقداری خویشتنداری داشته باشند ، زیرا افزایش میزان کافئین در دوران بارداری می تواند منجر به سقط جنین یا نوزاد کم وزن شود. علاوه بر این ، کافئین دارای یک اثر ادرار آور ملایم است ، بنابراین باید در مقادیر محدود مصرف شود. کافئین نه تنها در قهوه وجود دارد ، بلکه در چای ، شکلات ها و برخی نوشیدنی های انرژی زا نیز وجود دارد.

کافئین در بارداری

ماهی

زنان باردار باید هنگام مصرف ماهی احتیاط کنند. از مصرف انواع زیاد جیوه مانند شاه ماهی خال مخالی ، زبر پرتقال ، مارلین ، کوسه ، کاشی ماهی ، شمشیر ماهی و ماهی تن بزرگ پرهیز کنید. مصرف بیش از حد جیوه می تواند بر رشد مغز و سیستم عصبی کودک تأثیر بگذارد.

گیاهان دارویی

اکثر متخصصان توصیه می کنند از مصرف گیاهان در دوران بارداری اجتناب کنند. گیاهان حاوی استروئید می توانند بر رشد کودک در دوران بارداری تأثیر منفی بگذارند. به عنوان مثال ، Centella می تواند به کبد آسیب برساند ، در نتیجه زردی شدید ایجاد کرده و به مغز کودک آسیب برساند. دونگ کوای شامل عواملی است که می توانند سقط جنین یا زایمان زودرس را آغاز کنند. منطقی است که قبل از مصرف گیاهان دارویی با پزشک مشورت کنید.

هلو

هلو اگر در دوران بارداری به مقدار زیاد مصرف شود ، می تواند گرمای زیادی در بدن ایجاد کرده و منجر به خونریزی داخلی شود. علاوه بر این ، زنان باردار باید قبل از غذا پوست هلو را جدا کنند زیرا موهای موجود در میوه باعث سوزش و خارش گلو می شود.

سیب وحشی

زنان باردار باید از خوردن سیب وحشی در دوران بارداری خودداری کنند. خاصیت اسیدی و ترش آنها ممکن است رحم را منقبض کرده و منجر به زایمان زودرس یا سقط شود.

سیب در بارداری

غذاهای فرآوری شده

مصرف گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس ، کالباس ، گوشت چرخ کرده ، گوشت چرخ کرده ، سالامی ، گوشت غذای خوشمزه و پپرونی در دوران بارداری ناامن قلمداد می شود. دلیل این امر این است که این گوشت ها دارای باکتری هایی مانند Toxoplasma gondii ، لیستریا یا سالمونلا هستند که می توانند مسمومیت غذایی ایجاد کنند. زنان باردار به ویژه باید از خوردن گوشت نپخته یا خام خودداری کنند زیرا باکتری های موجود می توانند مشکلات جدی مانند سقط جنین ، زایمان زودرس یا تولد نوزاد مرده را ایجاد کنند. بنابراین ، لازم است گوشت را به درستی بپزید و قبل از مصرف کاملاً گرم کنید.

تخم مرغ

هنگام مصرف تخم مرغ و محصولات مرغ در دوران بارداری باید دقت شود. زیرا تخم مرغ حامل باکتری سالمونلا است که می تواند منجر به مشکلاتی مانند مسمومیت غذایی ، اسهال ، تب ، درد روده و حتی سقط جنین شود. تخم مرغ ها را کاملا بپزید تا سفیده و زرده سفت شوند. این امر به از بین بردن باکتری ها کمک کرده و مصرف آن را ایمن می کند. زنان باردار همچنین باید از خوردن سس مایونز خانگی ، موس ، سوفله و اسموتی های حاوی تخم مرغ خام خودداری کنند.

سبزیجات خام و شسته نشده

سبزیجات برگ سبز برای زنان باردار مفید است. اما سبزیجات خام یا شسته نشده دارای توکسوپلاسما گوندی (انگل شایع) هستند که باعث ایجاد توکسوپلاسموز می شود. زن باردار در صورت ابتلا می تواند آن را به فرزند متولد نشده خود منتقل کند. بنابراین ، خیساندن سبزیجات در آب نمک تمیز و شستن آنها در زیر آب روان قبل از مصرف ضروری است. زنان باردار باید سبزیجات را به خوبی بشویند ، پوست آن را بپزند و بپزند. همچنین اطمینان حاصل کنید که کارد و چنگال استفاده شده شسته و تمیز شده است.

غذاهای دریایی

اکثر غذاهای دریایی مانند صدف ، صدف ، ساشیمی ، سوشی و میگو ممکن است با لیستریا آلوده شوند که می تواند منجر به مشکلات بارداری مانند زایمان زودرس یا سقط جنین شود. توصیه می شود فقط غذاهای دریایی کاملاً پخته شده مصرف کنید. اگر در رستوران ژاپنی مشغول صرف غذا هستید ، احتیاط کنید زیرا ممکن است غذاهای دریایی در داخل خام باشند.

ادویه های تند

ادویه جات به غذاها طعم می بخشد. اما برخی ادویه ها مانند شنبلیله ، آسافوتیدا ، سیر ، گلپر و نعناع فلفلی بهتر است در دوران بارداری اجتناب شوند. این ادویه ها می توانند رحم را تحریک کرده و منجر به انقباض ، زایمان زودرس و سقط جنین شوند. همچنین ممکن است باعث نازک شدن خون و خونریزی در دوران بارداری شوند.

ادویه در بارداری

سیب زمینی سبز

وقتی سیب زمینی برای مدت طولانی استفاده نشده باقی بماند ، جوانه سبز کمی ایجاد می کند. استفاده از چنین سیب زمینی هایی برای خانم های باردار مضر است. سیب زمینی جوانه زده دارای سولانین است که می تواند رشد جنین را مختل کند.

انواع جوانه ها

جوانه های خام مانند جوانه شبدر ، یونجه ، تربچه و ماش حامل سالمونلا هستند. گفته شد ، جوانه های پخته شده را می توان با خیال راحت توسط زنان باردار مصرف کرد. 

الکل

زنانی که الکل می نوشند ممکن است مجبور به ترک آن در بارداری شوند. الکل بر رشد مغز جنین تأثیر منفی می گذارد. در عین حال احتمال سقط جنین و مرده زایی را افزایش می دهد. حتی مقدار کمی ممکن است منجر به نوزادی شود که دچار ناهنجاری های صورت ، نقص قلب و ناتوانی های ذهنی باشد.

تنقلات

تنقلات هیچ ماده مغذی ندارند و کالری زیادی ، چربی و قند فراهم می کند. مصرف بیش از حد قند در دوران بارداری با دیابت بارداری ، افزایش وزن و بیماری های قلبی مرتبط است. همچنین می تواند احتمال کودک دارای اضافه وزن را افزایش دهد.

غذاهایی که باعث سقط جنین می شوند

حفظ رژیم غذایی سالم و متعادل در دوران بارداری ضروری است. این به معنای درج مواد غذایی از همه گروه های غذایی است تا بتوانید ویتامین ها و مواد مغذی لازم را بدست آورید. اعتدال کلیدی است. هر چیزی که بیش از حد خورده شود می تواند برای بارداری مضر باشد. پیشنهاد می کنیم در این زمینه با متخصص زنان و متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/