ترمیم پرده بکارت | دلایل و عوارض جراحی

ترمیم پرده بکارت

هایمنوپلاستی ، که به نام هایمنورافی نیز شناخته می شود ، ترمیم یا ساختن پرده بکارت زن است. از ترمیم پرده بکارت به عنوان احیا مجدد نیز یاد می شود.

پرده بکارت چیست؟

برای توضیح عمل جراحی هایمنوپلاستی ، توضیحات ، همراه با برخی از اطلاعات در مورد پرده بکارت ممکن است مفید باشد. پرده بکارت شامل بافت انسانی است که شبیه واشر لاستیکی بیضی شکل است که به طور جزئی یا کامل دهانه واژن را می پوشاند. این غشای حلقه ای شکل می تواند نازک و انعطاف پذیر یا ضخیم و سفت باشد.

برخلاف آنچه که بسیاری معتقدند ، بجز در موارد نادر پرده بکارت یک مهر و موم غیر قابل نفوذ نیست. اگر چنین بود ، هیچ درگاهی برای جریان قاعدگی یا ترشحات طبیعی و طبیعی واژن برای خروج از بدن وجود نداشت.

اولین پارگی ، صرف نظر از روش ، همیشه خونریزی نمی کند و همیشه دردناک نیست.

پرده بکارت هیچ هدفی واقعی ندارد. با این حال ، در طول تاریخ این غلاف بدون توصیف از پوست به طور سنتی به عنوان اثبات انکارناپذیر و مثبت خلوص و بی گناهی یک زن بوده است. حتی تا به امروز در بسیاری از فرهنگ ها ، یک پرده بکارت دست نخورده بکر بودن را نشان می دهد به خصوص اگر در اولین نفوذ آلت تناسلی خون وجود داشته باشد.

 با این حال از نظر بالینی ، یک پرده پاره شده یا آسیب دیده به معنای از دست دادن باکرگی توسط رابطه جنسی نیست. بسته به سفتی آن ، سوراخ شدن کفپوش پرده بکارت می تواند در اثر فعالیتهای عادی روزمره مانند ورزشهای سنگین ، دوچرخه سواری ، اسب سواری ، معاینه زنان و زایمان با اسپکولوم یا قرار دادن انگشت دستکش یا استمنا ایجاد شود. حتی قرار دادن تامپون در واژن ممکن است باعث پارگی پرده بکارت شود. در بعضی موارد ممکن است پرده کاملاً وجود نداشته باشد ، زیرا تقریباً از هر 1000 زن 1 نفر بدون آن متولد می شود.

برخی از دلایل ترمیم پرده بکارت چیست؟

 هایمنوپلاستی یک رفع زیبایی برای زنانی است که ممکن است مایل به ترمیم یا بازسازی پرده بکارت خود باشند. دلایل آنها برای جستجوی این روش متنوع است و ممکن است از نظر جسمی یا روانی باشد.

 بازیابی کنترل عاطفی

در صورت تجاوز جنسی ، به طور قابل قبولی یک زن با مشکلات روانی آسیب زا روبرو می شود. ممکن است احساس کند که نه تنها معصومیت ، بلکه فرصتی برای ارائه هدیه باکرگی به شخص مورد علاقه خود از او سلب شده است. ترمیم پرده بکارت نه تنها می تواند ترمیم جسمی مورد نظر او باشد ، بلکه ممکن است برخی از راحتی روحی و روانی را نیز فراهم کند.

دفن گذشته

کنجکاوی جنسی و آزمایش بخشی طبیعی از روند رشد است ، به ویژه در دوران نوجوانی که تغییرات هورمونی و موجی ایجاد می شود. فشار همسالان ممکن است اغلب دختر جوانی را وادار کند که تسلیم فعالیت جنسی شود؛ قبل از اینکه از نظر روحی برای تأثیر عاطفی مرتبط با چنین صمیمیت جسمی آماده شود. وقتی بالغ می شود ، ممکن است احساس تاسف کند که خیلی زود به آن حس کنجکاوی روی آورده و ممکن است به دنبال دفن شواهدی از آنچه که ممکن است به عقب گذشته باشد ، بی بند و باری یا قضاوت بداست. تجدید حیات ممکن است از نظر روانشناختی به او اجازه دهد ساعت را برگرداند و از نو شروع کند.

اعتقادات فرهنگی

از آنجا که هنوز در بسیاری از فرهنگ ها وجود یک پرده دست نخورده مهم است ، ممکن است یک زن بخواهد این نشانه خلوص را برای همسران آینده خود به همسر خود ارائه دهد.

یک هدیه

ممکن است بسیاری از زنان متاهل تمایل داشته باشند که یک تجربه بکر را به همسر خود اعطا کنند.

ترمیم پرده بکارت

پارگی تصادفی

برای برخی از خانم ها پارگی پرده بکارت از طریق دوچرخه سواری یا اسب سواری ، لیز خوردن روی یخ یا قرار دادن تامپون به سادگی قابل قبول نیست و آنها برای بازگرداندن آسیب ناخواسته آسیب هایپوستی را انتخاب می کنند.

تقویت لذت جنسی

بعد از زایمان ، ممکن است عضلات واژن ضعیف شوند. شل شدن نیز با گذشت زمان با افزایش سن اتفاق می افتد. هیمنوپلاستی همچنین باعث سفت شدن این عضلات می شود که باعث افزایش لذت جنسی می شود.

Imperforation hymen

این شرایطی است که کل دهانه واژن توسط پرده پوشانده می شود. معمولاً تا زمانی که دختر جوانی وارد بلوغ نشود و جریان قاعدگی وی مسدود نشود ، کشف نمی شود. به روش هایمنوپلاستیک برای اصلاح این مسئله ، هایمنوتومی گفته می شود و یک سوراخ کوچک در غشا ایجاد می شود تا جریان خون فراهم شود.

هایمن سپتوم

بافت هاینوم به نوارهایی شبیه طناب تقسیم می شود. آنها شبیه لوزه هایی هستند که از دو طرف به هم متصل هستند و ممکن است مانع استفاده از تامپون یا نفوذ آلت تناسلی شوند. این نیز توسط هایمنوتومی اصلاح می شود. یک هایمن سپتوم همچنین می تواند به یک هایمن بسیار ضخیم یا سفت و سخت اشاره کند ، مانند یکی از گلوله های ضد گلوله که در گذشته گفته شد ، و ممکن است نیاز به نفوذ جراحی داشته باشد.

میکروپرفراژ هایمن

این شبیه به هایمن سوراخ نشده است و به همان روش اصلاح می شود. یک پرده ریز سوراخ دارای یک دهانه کوچک است که فقط به اندازه کافی کافی است که بتواند جریان قاعدگی را فراهم کند. معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند یا نیاز به بزرگ شدن ندارد مگر اینکه خانمی مایل به استفاده از تامپون باشد.

در حین ترمیم پرده بکارت چه اتفاقی می افتد؟

هایمنوپلاستی معمولاً یک روش ساده خارج از بیمار است که با بی حسی موضعی در کلینیک انجام می شود. هرگونه پوست پاره شده در لبه های هایمن به آرامی و با شکلی مرتب بریده می شود ، پس از آن بافت باقیمانده به هم دوخته می شود و یک سوراخ کوچک ایجاد می کند. این حلقه هیمنال را به اندازه و شکل طبیعی باز می گرداند. اگر پوست کافی برای ترمیم پرده بکارت وجود نداشته باشد ، یا اگر یک پرده وجود ندارد ، جراح ممکن است با استفاده از برخی از پوست نازک واژن بدن (مخاط واژن) یا یک بافت مصنوعی پوست را ایجاد کند.

ممکن است یک منبع خون کوچک ، مصنوعی یا خود بیمار از یک قطعه فلپ واژن ، اضافه شود ، بنابراین خونریزی سنتی پس از نفوذ بعدی شبیه سازی می شود.

 زمان جراحی چقدر است؟

انتظار می رود بسته به میزان ترمیم مورد نیاز ، جراحی بین یک تا دو ساعت طول بکشد. اگرچه این یک روش بالینی است و نیازی به بستری در بیمارستان نیست و ممکن است زنان روز دیگر به کار خود بازگردند ، اما از انجام فعالیت های سنگین و بلند کردن وزنه ها باید خودداری شود. در طی 48 تا 72 ساعت اول ، ممکن است کمی خونریزی وجود داشته باشد ، اما این کاملا طبیعی است. بهبودی کامل تقریباً شش هفته طول می کشد. هیچ علامت قابل مشاهده ای از جراحی وجود نخواهد داشت و تشخیص تفاوت بین یک پرده بکارت طبیعی و یک پرده بازسازی شده غیرممکن است. در این زمان ، روند بازسازی کامل خواهد شد و تمام احساسات مرتبط با بکر ، اولین بار در رابطه جنسی ممکن است تجربه شود. عوارض ترمیم پرده بکارتبه ندرت عوارضی وجود دارد. با این حال ، اگر بیمار علائم زیر را تجربه کند ، باید با پزشک تماس گرفته شود: 

  • سرگیجه
  • درد پس از سه روز فراتر از ناراحتی متوسط
  • ترشحات غیرمعمول یا بوی بد
  • خارش شدید
  • خونریزی غیرطبیعی
  • التهاب

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام در ایران پزشکی هست که این عمل و انجام بده؟

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/