درمان زخم آلت تناسلی مردان | علائم و دلایل

زخم آلت تناسلی مردان

زخم آلت تناسلی مردان مانند یک ضربه یا زخم دردناک است. زخم ها می توانند در هر قسمت از پوست ، از جمله در آلت تناسلی ، ظاهر شوند. زخم آلت تناسلی مردان اغلب در اثر عفونت مقاربتی یا بیماری پوستی ایجاد می شود.

دلایل و روش درمان زخم آلت تناسلی مردان

 در حالی که برخی از زخم های آلت تناسلی به خودی خود برطرف می شوند ، بسیاری از آنها برای جلوگیری از بدتر شدن علائم ، عوارض و انتقال آن به دیگران به درمان نیاز دارند. در این مقاله ، ما 12 دلیل احتمالی زخم آلت تناسلی مردان و روش های درمانی موجود برای هر یک را ذکر می کنیم.

تب خال ناحیه تناسلی

تبخال دستگاه تناسلی نوعی عفونت مقاربتی (STI) است که در طی فعالیت جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. در ایالات متحده بیش از 1 نفر از هر 6 فرد 14 تا 49 ساله مبتلا به تبخال دستگاه تناسلی هستند. ویروس هرپس سیمپلکس باعث تبخال دستگاه تناسلی می شود. علائم آن می تواند شامل زخم های دردناک ، خارش دار ، پر از مایع ، تاول در آلت تناسلی و سایر قسمت های دستگاه تناسلی باشد.

وقتی این تاول ها ترکیدند ، می توانند جای زخم ایجاد کنند.

درمان تب خال ناحیه تناسلی

هیچ درمانی برای تبخال وجود ندارد ، اما داروهای ضد ویروسی می توانند به پیشگیری یا درمان شیوع آن کمک کنند. افراد باید تا زمان برطرف شدن زخم ها از فعالیت جنسی خودداری کنند. مردم همچنین باید از لمس زخم ها خودداری کنند ، زیرا این امر باعث می شود ویروس به مناطق دیگر منتقل شود.

زگیل ناحیه تناسلی

زگیل های تناسلی نوع دیگری از STI ویروسی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. آنها در آلت تناسلی مردانه به صورت رشد های کوچک ، دست انداز ، گاهی ساقه و مانند گل کلم ظاهر می شوند. زگیل تناسلی می تواند باعث خارش و ناراحتی شود.

تقریباً 1٪ افراد فعال جنسی در ایالات متحده در هر زمان دارای زگیل تناسلی هستند.

درمان زگیل ناحیه تناسلی

اگر زگیل درد و ناراحتی ایجاد نکند ، هیچ درمانی لازم نیست. برای حداکثر 1 نفر از هر 3 فرد مبتلا ، این زگیل ها طی 2 سال به خودی خود از بین می روند.

برای از بین بردن زگیل ها ، پزشک می تواند آنها را منجمد کند ، جراحی لیزر انجام دهد یا داروی موضعی برای از بین بردن زگیل ها تجویز کند. با این حال ، این روش های درمانی ویروسی که باعث ایجاد زگیل می شود را از بین نمی برد ، بنابراین ممکن است در آینده برگردد.

افراد باید حداقل 2 هفته پس از برطرف شدن زگیل از رابطه جنسی خودداری کنند. بعد از این مدت هنوز هم می توان ویروس را به دیگران منتقل کرد ، بنابراین استفاده از محافظت از سد در هنگام رابطه جنسی مهم است.

سفلیس

سفلیس یک عفونت شدید باکتریایی و نوع دیگری از STI است. در مراحل اولیه عفونت ، سفلیس معمولاً باعث ایجاد زخم سفت ، بدون درد و قرمز در آلت تناسلی مرد می شود. این زخم 3-6 هفته طول می کشد.

سیفلیس درمان نشده می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • مشکلات قلبی عروقی
  • زوال عقل
  • کاهش شنوایی یا بینایی
  • افزایش خطر ابتلا به عفونت HIV
  • مننژیت
  • بارداری ، زایمان و عوارض جنینی
  • سکته

درمان سفلیس

اگر فردی به سفلیس مشکوک است ، باید هر چه زودتر به دنبال مراقبت پزشکی باشد تا از پیشرفت عفونت و ایجاد عوارض شدید و پایدار در سلامتی جلوگیری کند. تزریق پنی سیلین اصلی ترین روش درمان سفلیس است.

 گال

پزشک ممکن است برای درمان گال کرم یا لوسیون تجویز کند.گال نوعی بیماری پوستی مسری است که می تواند بسیاری از قسمت های بدن از جمله آلت تناسلی را تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی که مایت Sarcoptes scabiei در پوست فرو رفت ، مرد دچار گال می شوند. تماس جنسی احتمال بروز گال در آلت تناسلی را افزایش می دهد و موجب زخم آلت تناسلی مردان می شود.

 گال باعث ایجاد تاول های ریز یا زخم هایی در پوست می شود که به خصوص در شب بسیار خارش دار است. این زخم ها به طور معمول در خطوط نازک و نامنظمی نشان می دهند که مسیر مایت زیر پوست را نشان می دهد. پس از وقوع آلودگی ، فردی که قبلاً هرگز دچار گال نشده است ممکن است تا پس از 4-6 هفته دچار علائم نشود. علائم در موارد آلودگی دوم یا بعد از آن معمولاً در طی 1 تا 4 روز ظاهر می شوند.

درمان گال

کرم ها و لوسیون های نسخه ای اولین خط درمان گال هستند. در صورت عدم موفقیت ، پزشک ممکن است داروهای خوراکی تجویز کند. کمپرس سرد و آنتی هیستامین ها می توانند خارش را تسکین دهند تا زمانی که داروی کشنده اثر بگذارد.

مولوسکوم مسری

Molluscum contagiosum یک عفونت ویروسی پوست است. هرکسی می تواند از طریق تماس مستقیم با دیگران یا به اشتراک گذاشتن حوله یا وسایل شخصی ، مولوسکوم واگیر را بدست آورد. تماس جنسی می تواند باعث ایجاد آن در آلت تناسلی شود. 

علائم شامل زخم های خارش دار ، گرد ، برجسته ، صورتی یا گوشتی در آلت تناسلی مرد است. این موارد می توانند به تنهایی یا به صورت خوشه ای رخ دهند. بسیاری از موارد بدون درمان طی 12 تا 18 ماه برطرف می شوند. در حالی که زخم وجود دارد ، مرد می توانند این عفونت را به دیگران منتقل کنند.

درمان مولوسکوم مسری

برای از بین بردن زخم ها و جلوگیری از انتقال عفونت به دیگران ، پزشکان توصیه می کنند: کرم یا لوسیون موضعی، برداشتن ضایعات از طریق جراحی با کورت ، که یک ابزار کوچک قلاب است، سرما درمانی و جراحی لیزر استفاده شود.

زخم آلت تناسلی مردان

ChancroidChancroid

یک عفونت باکتریایی است که باکتری Haemophilus ducreyi می تواند ایجاد کند. از طریق رابطه جنسی و بدون محافظت از مانع ، از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. این عفونت باعث ایجاد زخم های کوچک ، قرمز و برجسته در آلت تناسلی می شود. اینها خارش دار و دردناک هستند و وقتی بعداً باز می شوند و زخم می شوند ، خون یا مایعات دیگر ترشح می کنند. علائم دیگر این زخم آلت تناسلی مردان شامل درد در هنگام فعالیت جنسی یا ادرار و تورم در کشاله ران است.

درمان Chancroid Chancroid

همانند سایر عفونت های باکتریایی ، درمان اصلی شانکروید ، داروهای آنتی بیوتیکی است. درمان می تواند عفونت را درمان کند و از سرایت آن به دیگران جلوگیری کند. Chancroid یک عامل خطر ابتلا به عفونت HIV است. 

گرانولومای اینگویناله

Granuloma inguinale یک STI باکتریایی است که باعث ایجاد زخم در اندام تناسلی و مقعد می شود. در ایالات متحده نادر است ، اما در برخی از مناطق در حال توسعه شایع است. در آغاز ، عفونت باعث برجستگی های کوچک و بدون درد می شود. با گذشت زمان ، این زخم ها به آرامی به زخم های عمیق تر خونریزی می کنند.

درمان گرانولومای اینگویناله

آنتی بیوتیک ها عفونت را درمان می کنند و خطر ایجاد زخم را کاهش می دهند.

پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری پوستی خود ایمنی است که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوستی می شود. در آلت تناسلی می تواند باعث موارد زیر شود:

  • بثورات قرمز با فلس های نقره ای
  • پوست خشک و ترک دار که ممکن است خونریزی کند
  • خارش ، درد و ناراحتی

علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در بعضی ، ممکن است فقط چند لکه به نظر برسد ، در حالی که دیگران بثورات گسترده ای را تجربه می کنند.

درمان پسوریازیس

هیچ درمانی برای پسوریازیس وجود ندارد ، اما هدف از درمان این است که علائم تحت کنترل باشد. درمان های پزشکی شامل موارد زیر است:

  • کرم ها و پمادهای موضعی
  • داروهای خوراکی
  • داروهای تزریقی
  • نور درمانی با اشعه ماورا بنفش

تغییر شیوه زندگی و درمان های خانگی می تواند ناراحتی را برطرف کند. اینها شامل کمپرس خنک ، لوسیون های مرطوب کننده و مدیریت استرس برای درمان زخم آلت تناسلی مردان هستند.

درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک یا اگزما ، یک بیماری مزمن پوستی است. این می تواند بسیاری از اعضای بدن از جمله آلت تناسلی مرد را تحت تأثیر قرار دهد. بثورات اگزما باعث ایجاد برجستگی های قرمز و پوسته پوسته می شود. برجستگی ها ممکن است قبل از تشکیل پوسته تاول زده و ترکیده باشند.

اگزما در افرادی رخ می دهد که یک نوع ژن دارند که بر توانایی پوست آنها برای محافظت در برابر مواد تحریک کننده و آلرژن تأثیر می گذارد. بثورات اگزما در آلت تناسلی مرد ممکن است در اثر تماس با محصولات پاک کننده معطر ، شوینده های لباسشویی یا در اثر پارگی لباس باشد.

درمان درماتیت آتوپیک

اگزمای خفیف ممکن است به درمان های خانگی زیر پاسخ دهد:

  • کمپرس خنک
  • حمام گرم آرد جو دوسر
  • لباس گشاد
  • مرطوب کننده با لوسیون بدون بو

در صورت عدم موفقیت ، ممکن است پزشک داروهای خوراکی یا تزریقی یا کرم های موضعی تجویز کند.

لیکن پلان

لیکن پلان یکی دیگر از بیماری های خود ایمنی پوستی است. باعث ایجاد بثورات خارش دار می شود که مشخصه آن برجستگی های صاف و قرمز بنفش است. بثورات ممکن است در آلت تناسلی مرد ، بازوهای داخلی ، مچ دست ، مچ پا یا سایر اعضای بدن ایجاد شود.

این زخم آلت تناسلی مردان ممکن است تاول هایی ایجاد کنند که از بین می روند و پوسته می شوند. زخم های دردناک و سفید که به نظر می رسد توری است ممکن است در دهان ایجاد شود.

درمان لیکن پلان

درمان موارد خفیف لیکن پلان شامل حمام های جو دوسر ، کمپرس های خنک و کرم های هیدروکورتیزون بدون نسخه (OTC) است. اگر این گزینه ها جواب نداد ، پزشک ممکن است دارو تجویز کند.

زخم های دیابت

زخم های دیابت به طور معمول در پاها ظاهر می شوند. با این حال ، حداقل یک گزارش موردی ، زخم های آلت تناسلی را در نتیجه دیابت توصیف می کند. در این حالت ، درمان شامل کرم ضد قارچ و دارو برای کنترل سطح قند خون بود.

علائم شایع دیابت شیرین عبارتند از:

  • زخم های آهسته بر روی پوست
  • عفونت های مکرر پوستی
  • تشنگی و دفع ادرار
  • گرسنگی شدید
  • خستگی و تحریک پذیری
  • تاری دید

درمان زخم های دیابت

درمان دیابت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. گزینه ها شامل دارو ، رژیم غذایی متعادل ، فعالیت بدنی و سایر تغییر در سبک زندگی هستند.

درماتیت تماسی

این نوع اگزما از تماس با یک ماده شیمیایی یا آلرژن (عامل حساسیت‎زا) ایجاد می‏‎شود. کاندوم، لباس زیر با جنس خاص یا لباس‏های ورزشی که با ناحیه تناسلی در تماس هستند می‎توانند عامل ایجاد این اگزما باشند.

درمان درماتیت تناسلی

در خصوص راهکارهای درمانی برای درماتیت تماسی باید خاطر نشان ساخت که خوشبختانه اغلب علائم درماتیت تماسی بعد از عدم تماس با ماده محرک و حساسیت زا بتدریج بدون درمان خاصی برطرف می شوند! اما برای موارد حاد و شدید بیماری، با نظر پزشک متخصص از داروهای موضعی و خوراکی ضد التهابی استفاده می گردد.

درماتیت سبورئیک

این نوع اگزما بیشتر در نقاطی دیده می‎شوند که غده‌های چربی دارند. نقاطی مثل پوست سر و آلت تناسلی

برای درمان درماتیت سبورئیک باید میزان قارچ موجود در سطح پوست کاهش داده شود. برای این کار باید به صورت کنترل شده و بلند مدت از کرم‌ها و شامپوهای مخصوص استفاده شود. برای برطرف کردن خارش پوستی می‌توان به طور موقت از کرم‌های استروئیدی استفاده کرد.

همچنین برخی کرم‌های ضد التهاب غیر استروئیدی (calcineurin inhibitors) که برای درمان بیماری اگزما به کار می‌روند، در درمان درماتیت سبورئیک موثر بوده‌اند اما کاربرد آن‌ها برای این منظور هنوز رسما تایید نشده است

سرطان آلت تناسلی مرد

سرطان آلت تناسلی مرد می تواند باعث ایجاد زخم پوستی یا ایجاد زخم در آلت تناسلی شود.سرطان آلت تناسلی نوعی سرطان نادر است. به طور معمول ، اولین علامت تغییر در پوست آلت تناسلی مرد است ، مانند:

  • زخم توده ای یا زخمی کوچک یا پوستی که ممکن است خونریزی کند
  • تغییر در رنگ پوست
  • ضخیم شدن پوست
  • بثورات زیر پوست ختنه گاه
  • ترشحات بو یا خونریزی زیر پوست ختنه گاه
  • رشد صاف

درمان سرطان آلت تناسلی مرد

سرطان آلت تناسلی برای جلوگیری از پیشرفت آن نیاز به درمان سریع دارد. پزشک ممکن است یکی از گزینه های زیر را توصیه کند:

  • برداشتن پوست ختنه گاه یا بافت سرطانی توسط جراحی
  • شیمی درمانی
  • پرتو درمانی

چشم انداز افراد مبتلا به زخم آلت تناسلی مردان به علت اصلی بستگی دارد. به طور معمول ، زخم آلت تناسلی مردان به دلیل STI یا بیماری مزمن پوستی رخ می دهد. تا زمانی که پزشک علت دقیق زخم را تشخیص ندهد ، جلوگیری از فعالیت جنسی مهم است.

در صورت همراه بودن سایر علائم با زخم ، سریعاً به دنبال پزشک باشید:

  • ادرار دردناک یا انزال
  • ترشح غیرمعمول از آلت تناسلی مرد یا زخم ها
  • تب یا لرز
  • خستگی یا احساس عمومی بیماری
  • کاهش وزن بدون دلیل

هرچه فرد زودتر به دنبال درمان زخم آلت تناسلی مردان باشد، نتیجه بهتری خواهد داشت.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/