13 پارچه مناسب لباس کودک و نوزاد | دخترانه ، پسرانه

پارچه لباس کودک

کدام پارچه لباس کودکان (برای نوزادان و همچنین برای کودکان بزرگتر) بهترین است؟ این سوالی است که دائماً پرسیده می شود. هر وقت مادری شروع به خرید یا دوخت لباس برای کودکش می کند یافتن پارچه مناسب یکی از موانع اصلی است.

لباس های زیادی وجود دارد که می توانید برای بچه ها بخرید- لباس های دخترانه کوچک ، لباسهای خواب ، لباسهای گلدوزی شده ، بلوز ، شلوار ، دامن کوچک ، شلوارک - چیزهای زیادی برای خرید و دوخت وجود دارد و شما به بهترین پارچه ها نیاز دارید.

اولین و مهمترین نکته هنگام انتخاب پارچه برای خیاطی برای کودک شما این است که پارچه آن زبر و تحریک کننده نباشد. برای یک نوزاد تازه متولد شده ، یک نظر اضافی این است که باید در برابر بند ناف بریده شده راحت باشد. برای نوزادان و کودکان بزرگتر ، راحتی و ایمنی به عنوان مهمترین موارد در نظر گرفته می شود. شما همچنین نمی خواهید پارچه چسبناک یا لغزنده یا ضخیم باشد، همچنین پارچه باید تنفس داشته باشد. پارچه همچنین باید در برابر بسیاری از شستشوها مقاومت کند و همچنین از سایش و فرسودگی دور باشد.

معمولاً اولین انتخاب برای تهیه لباس بچه گانه پنبه است. این پارچه همه معیارهایی را که قبلاً نوشته‌ایم مانند تطبیق پذیری ، تنفس و سطح راحتی را در بر می گیرد. پنبه ساخته شده به صورت ارگانیک بهترین نوع است، زیرا در یک محیط کاملاً دوستدار محیط زیست و بدون هیچ یک از مواد شیمیایی دیگر تولید می شود.

اما صرف رفتن به فروشگاه پارچه و درخواست "پنبه" به نفع شما نخواهد بود. پنبه انواع مختلفی دارد (حدود 90 نوع). ممکن است یک فرد ناآگاه بخاطر خرید برخی از پارچه های ظاهرا نرم که ممکن است برای لباس بچه ها بسیار نامناسب باشد فریب بخورد، ممکن است بعد از اولین شستشو به شدت کوچک شود یا پوست کودک را تحریک کند یا اینکه از الیاف مصنوعی ساخته شده باشد و بچه را خیلی ناراحت کند.

در صورت خرید پارچه های مصنوعی نیز همین مورد وجود دارد و حتی بعد از اولین شستشو به راحتی لک می شوند.

انواع پارچه لباس کودک و نوزاد

1. پنبه چمن

این پارچه سبک 100٪ نخی سبک و دارای تعداد نخ زیاد ، برای ساخت لباس بچه گانه به ویژه لباس کودک بسیار مناسب است. ؛ تا حدی شفاف است و کمی احساس خشکی دارد اما در عین حال لمس آن بسیار نرم است ، زیرا از نخ بسیار ریز ساخته شده است. این پارچه لباس کودک پارچه ای است که در ساختن لباس عروسی استفاده می شود.آیا می دانید برای نوزادان کوچک به پارچه ای نیاز دارید که بتواند سریع خشک شود؟ با سرعت تعویض لباس ها ، لباس ها باید سریع خشک شوند یا یک کمد لباس بی نهایت داشته باشید. یکی از دلایلی که مادران مخلوط های نخی و پنبه ای سبک را برای خرید و دوخت لباس کودک انتخاب می کنند این است که پارچه پنبه ای چمن سبک وزن است و زودخشک می شود.

پارچه لباس کودک

2.پارچه voile

Voile پارچه ای نیمه شفاف است که تقریباً شبیه پارچه باند است. این پارچه بسیار شبیه چمن پنبه ای است، اما نازک تر و قابل دیدن است و تا حدودی خشک است اما همچنین جریان آزاد دارد. پارچه ای بسیار مناسب برای دوخت لباس های کوچک است.

3 .پارچه ساتن مانند

این پارچه که سبک و صاف است می تواند مخلوط پنبه ای باشد. پنبه را برای دوخت لباس برای نوزادان انتخاب کنید. پارچه پهن پنبه ای یا ساتن مانند دارای بافت سطح براق است. با این پارچه می توانید لباس مجلسی درست کنید. تاپ های کوچک و لباس بچه گانه با این پارچه که با گلدوزی های ظریف تزئین شده است ، در لباس فروشی ها دیده می شود.

لباس کودک

.4کتان کاغذی

این یک پارچه ملایم بسیار نرم و بسیار سبک وزن و پارچه دارای بافت کمی در سطح خود است. از آنجا که کتان است ، ظرافت پارچه را انتظار داشته باشید اما با احساس نرم ولطیف. این پارچه برای ساختن لباس بیرون مناسب است.

5.ماسلین

این یک پارچه نخی است که در وزن های مختلف موجود است؛ از بسیار نازک تا حدودی متراکم و حتی درشت. ماسلین نازک برای دوخت لباس کودک بسیار مناسب است زیرا پارچه قابل تنفس و 100٪ پنبه ای است. از ماسلین معمولاً برای ساختن پوشکهای پارچه ای ، قنداق ، پارچه های آروغ و غیره به جای لباس استفاده می شود زیرا ظاهری پر زرق و برق ندارد. این پارچه برای آستر و ساخت پتوهای زیرین مناسب است.

جنس لباس کودک

6. باتیست

این یک پارچه بافته شده پنبه ای بسیار نرم است. مانند پارچه های چوبی یا چمن پنبه شفاف نیست. این پارچه لباس کودک در مقایسه با پارچه های دیگر نخی بسیار مقاوم و در عین حال برای پوشیدن بسیار راحت است زیرا بسیار نرم است. سبک بودن پارچه اصلی ترین مزیت آن است. پارچه Swiss batiste پارچه مورد علاقه برای دوخت لباس کودک و لباس شب است.

7. پارچه قلمی آنجلایز

هیچ چیز زیباتر از گلدوزی روی پارچه وجود ندارد. آیا عالی نیست که با پارچه قلاب دار و آنجلایز که گلدوزی روی آن مشخص است برای کودکتان لباس بدوزید؟. این پارچه برای لباس بچه ها و لباس شب عالی هستند. می توان از آنها برای تهیه لباس استفاده کرد یا به عنوان یقه و جیب استفاده کرد.

8. پارچه بافتنی جرسی

پارچه گره ای پنبه ای و پیراهنی مورد پسند لباس کودک  و نرم و دارای تنفس است. این پارچه لباس کودک یکی دیگر از مزایای آن نسبت به لباس های بافته شده کشسان بودن بافتنی های پیراهن است. گره های بسیار سازگار با حرکات مداوم بدن و جهت رشد است.

9. پشم گوسفند و جانوران دیگر

پارچه پشم گوسفند و جانوران دیگر انتخاب خوبی برای لباس های زمستانی بچه ها است. از پشم گوسفند به عنوان جایگزین پشم استفاده می شود. رطوبت ساز است و بدن را گرم نگه می دارد. برخلاف پشم ، پشم گوسفند به راحتی قابل شستشو است و قابل شستشو در ماشین است و سریع خشک می شود. از این پارچه  پتو یا کت بچه گانه بدوزید.

جنس لباس کودک

10. پارچه های میکروفیبر

این نوع جدیدی از پارچه است که بسیار نرم و ضد حساسیت است. برای بچه هایی که پوست بسیار حساسی دارند ، این یک انتخاب عالی است.

11. پارچه با شمع / چرت

شما می توانید از این پارچه بسیار جاذب برای دوختن روپوش ، پوشک پارچه ای و غیره استفاده کنید.

12. ریون بامبو

مواد بامبو یک فیبر ریون فوق العاده نرم و با دوام است که از سلولز مشتق شده از گیاهان بامبو ساخته شده است. این پارچه لباس کودک به صورت ارگانیک ساخته شده و قرار است دارای خواص غیر آلرژی زا باشد که باعث می شود والدین آگاه به محیط زیست این پارچه را نسبت به سایرین انتخاب کنند. برای پوست های حساس بسیار مناسب است و تنظیم کننده حرارت است ، به این معنی که با دمای بدن کودک سازگار می شود و در نتیجه بدن خیلی گرم نمی شود.

13. پارچه های ضد آب

اگر به دنبال پارچه ای برای ساخت پوشک پارچه ای، روکش پوشک ، پتو ، تخت خواب قابل شستشو ، شلوار آموزشی ، کیسه های مرطوب ، لنت های مخصوص پرستاری هستید ممکن است به پارچه ای نیاز داشته باشید که ضد آب باشد. برای این منظور ، می توانید پلی استر چند لایه پلی اورتان (که در قسمت خارجی پوشک پارچه ای و پوشک پوشک استفاده می شود) ، پارچه تری با پشت وینیل و غیره خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که پارچه ای که می خرید تنفس دارد وبرای کودک ناراحت کننده نیست.

لباس کودک زیبا

به یاد داشته باشید که پوست کودک بسیار ظریف است و اهمیتی نمی دهد که لباس زیبایی که پوشیده است برای دیگران خیره کننده باشد.  کودک فقط یک لباس راحت می خواهد که در آن بتواند آزادانه مانند پرنده بدود. پارچه لباس کودک که انتخاب می کنید برای او خیلی مهم است بنابراین عاقلانه انتخاب کنید تا اینکه برای یک تیپ متوسط و حتی زیبا وسوسه شوید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/