راهنمای کامل ماه هفتم بارداری + نکات مهم | علائم زایمان زودرس

ماه ششم بارداری

شما قدم به سه ماهه آخر بارداری گذاشته اید و بعد از سپری کردن روزها و هفته‌های سخت به ساحل آرامش رسیده‌اید. بسیاری از مادران باردار در این ماه اتاق فرزند دلبندشان را آماده کرده و لباس‌هایش را خریده‌اند. اگرچه این ماه ماه آرامش و راحتی است اما بهتر است علائم، نگرانی‌ها، وضعیت جنین و تغذیه در این ماه را مطالعه کنید.

مادر در ماه هفتم بارداری

در این ماه شما افزایش وزن چشمگیری داشته‌اید و دیگر به سختی راه می روید و شاید نفس نفس هم می‌زنید. رحم شما مانند یک توپ بزرگ بسکتبال بزرگ شده و جنینتان را در داخل محافظت می کند. این روزها شاید کمی بی قرار به دنبا آمدن فرزندتان باشید اما عجله نکنید زیرا این حالات در ماه هفتم عادی به نظر می رسد.

علائم ماه هفتم بارداری

  • مشکل در راه رفتن: وزن کودک و بزرگ شدن شکم فشار بیشتری به مثانه و پاها می آورد و به همین دلیل ممکن است در راه رفتن مشکل داشته باشید.
  • انقباض مکرر و گرفتگی رحم: با کشش عضلات رحم و برآمدگی شکم احتمال انقباض مکرر و گرفتگی شکم وجود دارد.
  • احساس گرما: افزایش متابولیسم بدن را گرمتر می کند و حتی ممکن است در هوای سرد هم شما احساس گرما بکنید. به همین دلیل ممکن است شروع به عرق کردن کنید یا دچار تنگی نفس شوید.
  • تغییرات سینه ها: سینه های شما ممکن است با رگ های مرئی و نوک سینه های تیره ، سنگین تر و متراکم تر دیده شود. آنها همچنین تولید شیر را آغاز می کنند و گاهی ممکن است نشت شیر داشته باشند. برای مراقبت لازم در این تغییرات سینه ها باید یک سینه بند راحت و مناسب بپوشید.
  • ورم دست و پا: افزایش خون در بدن ممکن است باعث ورم دست و پاهای شما شود.

جنین در ماه هفتم بارداری

در این ماه لگد زدن ها و کشش جنین را احساس خواهید کرد که از طریق لمس و حرف زدن می توانید با فرزند دلبندتان ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این ها در ماه هفتم جنین با سر به سمت لگن حرکت کرده تا برای تولد آماده شود. این وضعیت بهترین و امن ترین حالت برای زایمان طبیعی است.

قد و وزن جنین در ماه هفتم بارداری

حالا جنین شما مانند یک انسان واقعی است که وزنش تا پایان این ماه به حدود 1350 گرم و قدش به 38 سانتی متر خواهد رسید.

ماه هفتم بارداری

کدام اندام های جنین در ماه هفتم رشد می کند؟

سیستم مغزی و عصبی سریعتر رشد می کند و اکنون به صدا ، بو و موسیقی حساس است. ریه ها شروع به کار می کنند و الگوهای خواب و بیداری هم فعال می شوند. پلک ها به آرامی باز می شوند و چشم ها به نور و تاریکی پاسخ می دهند.

در زبان جوانه های طعم بیشتری ایجاد می شوند که با آن کودک می تواند طعم های مختلفی را تشخیص دهد، دستگاه گوارش شروع به کار می کند و استخوان ها شروع به سخت شدن می کنند البته جمجمه نرم تر باقی می ماند.

نگرانی های رایج در ماه هفتم بارداری

اگر موقعیت های زیر را تجربه می کنید ، یا علائم غیرمعمول دیگری که باعث ایجاد ناراحتی یا درد می شود را دیدید با پزشک خود مشورت کنید.

  • فشار شدید یا درد در قسمت تحتانی کمر
  • ترشحات واژن به رنگ قهوه ای مایل به قرمز
  • خونریزی لثه ها
  • سردرد ، خستگی و سرگیجه
  • فراموشی مکرر

چه کارهایی را در این ماه نباید انجام داد؟

  • سیگار و الکل را کاملاً کنار بگذارید زیرا دود برای شما و کودک شما خطرناک است.
  • اشیاء سنگین را بلند نکنید زیرا این امر می تواند بر روی شکم فشار بیاورد و روی رشد جنین تأثیر بگذارد.
  • از قرار گرفتن در معرض صدای بلند موسیقی و قرار گرفتن در معرض سر و صدای اضافی خودداری کنید. اکنون شنوایی کودک کاملاً شکل گرفته است و هر بلندی می تواند کودک را اذیت کند.

علائم زایمان زودرس

کمردرد، انقباضات با فاصله هر 10 دقیقه، ترشحات مایع از واژن، لکه بینی یا خونریزی واژنی و افزایش فشار بر مثانه و لگن از علائم زایمان زودرس است. البته شما می توانید برخی کارها را برای جلوگیری از زایمان زودرس انجام دهید.

مراقبت های ماه هفتم بارداری

  • قدم زدن را مرتباً با وقفه های جزئی انجام دهید. همچنین از ایستادن و نشستن در یک حالت برای ساعات طولانی خودداری کنید. بدن خود را فعال و انعطاف پذیر نگه دارید.
  • تا حد امکان استراحت کنید. خوابیدن بر روی پشت ممکن است با رشد شکم دشوار باشد، بنابراین سعی کنید به پهلوی خود بخوابید. قرار دادن کوسن ها در برابر شکم و بین پاهای شما باعث راحتی بیشتر می شود.
  • لباس پنبه ای بپوشید زیرا راحتی و تنفس زیادی دارند همچنین از دئودورانت های ساده ساخته شده از مواد طبیعی برای بدن استفاده کنید.

آزمایش های ماه هفتم بارداری

  • معاینه فیزیکی: ​​وزن و فشار خون شما و همچنین سینه ، شکم و واژن معاینه می شود.
  • سونوگرافی: این کار برای تجزیه و تحلیل تغییرات در رشد کودک انجام می شود.
  • ضربان قلب: از سونوگرافی داپلر برای بررسی ضربان قلب جنین استفاده می شود.
  • عکسبرداری Rhogam: اگر شما به گروه خونی Rh منفی تعلق دارید ، ممکن است در طول ماه هفتم مجبور به تزریق گلوبولین ایمنی Rh شوید که به ساخت آنتی بادی در برابر فاکتور Rh کمک می کند.

سونوگرافی در ماه هفتم بارداری

در ماه هفتم بارداری چه بخوریم؟

از میوه و سبزیجات سرشار از آهن و ویتامین C استفاده کنید ، همچنین منابع طبیعی آهن مانند اسفناج ، تخم مرغ ، گوشت و سبزیجات دارای برگ سبز را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهید.

وعده های غذایی کوچک ، سبک و مغذی را در فواصل زمانی مکرر میل کنید. از خوردن غذاهای سنگین و غذاهای چرب خودداری کنید. مصرف مایعات را افزایش داده و میزان دریافت نمک را از غذاهای کنسرو شده ، سس ، سس ، چیپس و ترشی کاهش دهید. این به شما کمک می کند تا از احتباس آب و تورم خلاص شوید.

برای اطلاعات کامل مقاله تغذیه در ماه هفتم بارداری را مطالعه کنید.

ورزش در ماه 7 بارداری

ورزش را به طور منظم با تأیید پزشک ادامه دهید. اگر پیاده روی منظم ، یوگا ، شنا یا هر تمرین دیگری انتخاب کرده اید ، آن را انجام دهید. سبک زندگی فعال به زایمان آسان و بهبودی سریعتر بعد از زایمان کمک می کند. تمرین های کششی به این مساله کمک اساسی می کند.

نکاتی برای پدران در ماه هفتم بارداری

  • برای آماده کردن اتاق کودک به  شریک زندگی خود کمک کنید. اگرچه مکان امن کودک در شش ماه اول او اتاق شماست ، اما ممکن است بعداً فرصتی برای آماده کردن اتاق کودک نداشته باشید.
  • با او به جلسات بروید و تکنیک های آرامش بخشی را برای کمک به کاهش درد زایمان تمرین کنید.
  • به همسرتان در تهیه لیست موارد ضروری کودک کمک کنید. آنها را از قبل خریداری کنید تا در زمان زایمان راحت تر باشید.

توصیه های معنوی در ماه هفتم بارداری

جنین در این ماه دست‌ها را روی سینه می‌گذارد و زانوها را روی شکم خم می‌کند. سعی کنید در دوران بارداری همیشه با وضو باشید. بعد از هر نماز و شب‌ها قبل از خواب تسبیحات حضرت زهرا را بخوانید.

خواندن 40 بار دعای توسل توصیه‌شده است. در خصوص تغذیه هم خوردن کاسنی بسیار توصیه‌شده است که سبب افزایش دارایی و تولد فرزند پسر خواهد شد.

حضرت محمد کاسنی را سید سبزی‌ها نامیده‌اند و از حضرت علی و امام باقر نقل‌شده که آن را میوه بهشتی نامیده‌اند.

نکات کلیدی ماه هفتم

  1. لوازم ضروری کودک را خریده و آماده کنید
  2. برای نوع زایمان خود تصمیم گیری کنید
  3. به استراحت بیشتری بپردازید و از استرس دوری کنید

سوالات متداول ماه هفتم بارداری

علائم زایمان زودرس در ماه هفتم چیست؟

کمردرد، انقباضات با فاصله هر 10 دقیقه، ترشحات مایع از واژن، لکه بینی یا خونریزی واژنی و افزایش فشار بر مثانه و لگن از علائم زایمان زودرس است.

آیا زایمان در این ماه خطرناک است؟

اگرچه زایمان زودرس در ماه هفتم به دلیل کامل نشدن ریه های جنین خطرناک است اما شانس زنده ماندن بیشتر از مرگ جنین است.

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

ماه هفتم بهترين و راحت ترين ماه است چون همه چيز ره احساس ميكنى و حس خوش پيدا ميشود

This comment was minimized by the moderator on the site

ماه هفتم بهترين ماه راحت ترين ماه است إن شاءالله وًيك حس خوب است

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/