گارسینیا کامبوجیا در بارداری "رشد مغز جنین را مختل می کند" | عوارض و فوائد

گارسینیا کامبوجیا

آیا شما هم باردار هستید و چند کیلو بیشتر از آنچه که دوست دارید، اضافه وزن به دست آورده اید؟ آیا به عنوان یک مادر باردار احساس می کنید که شما نمی توانید اضافه وزن روزافزون خود را کنترل کنید؟ آیا به دنبال مکمل های غذایی یا داروهایی هستید که در دوران بارداری مصرف کنید و با کمترین عوارض جانبی، وزن خود را کاهش دهید؟

با آغاز روند بارداری، طبیعی است که مادر حامله برچسب هر چیزی را که می خورد یا می نوشد، بررسی کند. اگر در مورد مصرف گارسینیا کامبوجیا در بارداری، صحبت هایی شنیده اید و می خواهید بدانید که آیا مصرف این ماده غذایی در دوران بارداری ایمن است یا نه، ادامه این مقاله را با دقت بخوانید.

گارسینیا کامبوجیا چیست؟

گارسینیا کامبوجیا، گیاهی است که از پوست میوه آن برای تهیه انواع داروها استفاده می شود. گارسینیا یا گارسینیا کامبوجیا دارویی است که به کاهش و حفظ وزن متعادل خانم های باردار کمک قابل توجهی می کند. در حالی که تحقیقات زیادی در مورد این دارو انجام نشده است، اما اغلب پزشکان متخصص تغذیه عقیده دارند که گارسینیا کامبوجیا می تواند از ذخیره چربی در بدن مادران باردار جلوگیری کند؛ در نتیجه باعث کاهش وزن آنها شود. همچنین، برخی از کارشناسان احساس می کنند که گارسینیا کامبوجیا می تواند میزان اشتهای زنان را در دوران بارداری کنترل کرده، میل به خوردن را کاهش داده و از این طریق، مانع افزایش وزن اضافی آنها شود.

گارسینیا کامبوجیا در بارداری

آیا مصرف گارسینیا کامبوجیا در بارداری بی خطر است؟

اطلاعات پزشکی كافی برای حمایت از ایمن بودن یا عدم ایمنی مصرف گارسینیا کامبوجیا در دوران بارداری وجود ندارد. بر این اساس، شما باید در دوران بارداری یا شیردهی خود، از مصرف این دارو خودداری کنید. اگر همچنان مایل هستید که گارسینیا کامبوجیا را در این دوران حساس مصرف کنید، مهم است که ابتدا با پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کرده؛ سپس در مورد سلامت خود و فرزند داخل رحمتان تصمیم بگیرید.

گارسینیا کامبوجیا چه کاری انجام می دهد؟

لازم است بدانید که گارسینیا کامبوجیا یک مکمل از گیاهانی می باشد که به طور طبیعی در حال رشد هستند و بیشتر در آفریقا، آسیا، استرالیا و پولینزی یافت می شوند. این مکمل به دلایل مختلفی محبوب است. در ادامه این مقاله، مهم ترین دلایل محبوبت گارسینیا کامبوجیا در بین خانم های جوان ارائه شده است که به شرح زیر می باشند:

  • گارسینیا کامبوجیا مانع از ذخیره شدن چربی در بدن زنان باردار شده؛ در نتیجه، از افزایش وزن اضافی در بدن آنها جلوگیری می کند.
  • مصرف این مکمل به کاهش اشتهای مادران باردار کمک قابل توجهی می کند؛ به این معنی که زنان با مصرف گارسینیا کامبوجیا احساس گرسنگی کمتری می کنند و کمتر غذا می‌خورند. همین امر به کنترل وزن مادر باردار و جلوگیری از افزایش وزن اضافی او کمک خواهد کرد.
  • مکمل گارسینیا کامبوجیا انرژی اضافی به مادران باردار می دهد که حتی در هنگام کاهش وزن نیز باعث می شود تا مصرف کننده احساس تازگی و سلامتی کند.

عوارض جانبی مصرف گارسینیا کامبوجیا در بارداری

 با آغاز روند بارداری، بدن شما تنها منبع تغذیه خود شما، بلکه منبع تغذیه کودک شما نیز است. هر چه بخورید و بنوشید، به طور مستقیم بر روند رشد و سلامت کودک شما تأثیر خواهد گذاشت. بر این اساس، می توان ادعا کرد که استفاده از یک رژیم غذایی سالم و متعادل در دوران بارداری بسیار حیاتی است، زیرا به رشد کودک و حفظ سلامت خود شما کمک شایانی می کند.

جالب است بدانید که چربی بدن شما هم در دوران بارداری بسیار مهم است، زیرا به رشد نوزاد متولد نشده شما کمک می کند. بدن هر مادر بارداری هم چربی خوب و هم چربی بد دارد. انواع مختلف چربی هایی که شما مصرف می کنید، به رشد مناسب چشم و مغز جنین داخل رحم شما کمک می کند؛ بنابراین، عدم وجود چربی کافی در بدن مادر باردار یا عدم مصرف چربی کافی مانع رشد و تکامل مناسب نوزاد متولد نشده شما خواهد شد.

در سه ماهه اول و حتی بعضی اوقات در سه ماهه دوم از دوران بارداری، ممکن است مادر حالت تهوع را تجربه کند. در حالی که حالت تهوع دارید، اشتهای شما کاهش می یابد؛ به این معنی که شما قادر به خوردن مناسب نیستید. اگر سعی می کنید در این مرحله از زندگی، وزن خود کم کرده یا اشتهای خود را مهار کنید، ممکن است منجر به کمبود مواد مغذی در بدن خود شوید. همین امر می تواند مانع رشد مناسب جنین شما شود.

عوارض مکمل های لاغری

چگونه از افزایش وزن در بارداری جلوگیری کنید؟

در حالی که بارداری زمان بسیار خوبی برای شادی و هیجان می باشد، ممکن است مادر را با وزن اضافی روبرو کرده و نگران کند. حفظ وزن حاملگی سالم بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که مادر و کودک درون رحم او سالم هستند و با عوارض سلامتی روبرو نمی شوند. اگر می خواهید وزن خود را در بارداری کم کنید یا می خواهید مطمئن شوید که وزن شما بیش از حد توصیه شده بالا نرفته است، به دنبال راه های طبیعی و ایمن برای از دست دادن آن باشید. در ادامه این مقاله، چند نکته ساده ارائه شده است که به مادران باردار کمک می کند تا تعادل وزن خود را حفظ کنند. برخی از مهمترین این موارد به شرح زیر می باشند:

  • وعده‌های غذایی خود را به بخشهای کوچک تر تقسیم کنید: همیشه ایده خوب این است که وعده های غذایی خود را به بخش های کوچک تر تقسیم کرده و تعداد مصرف آنها را افزایش دهید. این روند به شما کمک می کند تا مواد غذایی را به راحتی هضم کرده و احساس پر شدن یا نفخ معده نکنید. همچنین، هنگامی که تعداد دفعات غذا خوردن خود را افزایش دهید، از بروز گرسنگی در ساعات روز جلوگیری می کنید؛ در وسط وعده های غذایی طولانی مدت احساس گرسنگی نخواهید کرد. علاوه بر این موارد، وعده های غذایی کوچکتر و مکرر باعث می شود که مادر باردار هیچ تنقلاتی را به عنوان میان وعده نخورد.
  • از وعده های غذایی متعادل استفاده کنید: خوردن یک وعده غذایی متعادل، بدون اضافه کردن وزن شما، مواد مغذی مورد نیاز بدن فرزندتان را تأمین می کند. بر این اساس، مادر باردار باید مقدار زیادی پروتئین، کلسیم، انواع ویتامین ها، برخی چربی‌ها، میوه‌ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهد. همچنین از غذای خانگی استفاده کنید و از انواع مواد غذایی بسته بندی شده و آماده پرهیز کنید. در نظر داشته باشید که مواد غذایی بسته بندی شده حاوی سدیم اضافی و مواد نگهدارنده دیگری هستند که برای سلامتی شما و جنین مفید نیستند و فقط باعث ورود کالری اضافی به بدن شما می شوند.
  • مقدار زیادی آب را در برنامه غذایی خود داشته باشید: آب، یک نوشیدنی معجزه آسا می باشد که باید در دوران بارداری، به اندازه کافی در برنامه روزانه زنان قرار داده شود. اغلب پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که مادران باید در بارداری، بدن خود را هیدراته نگه دارند. نوشیدن آب به میزان کافی باعث می شود تا بین وعده های غذایی و میان وعده های خود احساس آرامش کنید و از تمایل شما به مصرف میان وعده های ناسالم جلوگیری می کند. همچنین، نوشیدن آب کافی باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شما و جلوگیری از بروز یبوست می شود که در دوران بارداری یک بیماری بسیار شایع است. علاوه بر این موارد، مصرف آب کافی در دوران بارداری از نفخ و افزایش وزن مادر جلوگیری می کند.
  • تمرین بیشتر: مهم ترین نکته برای سلامتی مادران در بارداری، ورزش است. با پزشک متخصص زنان و زایمان در مورد انواع ورزش هایی که می توانید انجام دهید، صحبت کنید. فعال باشید و سعی کنید برخی تمرینات هوای آزاد را در برنامه روزمره خود بگنجانید؛ حتی یک پیاده روی روزانه ساده اما مؤثر.

عوارض گارسینیا کامبوجیا

آیا می توانم از گارسینیا کامبوجیا در بارداری استفاده کنم؟

پزشکان هیچ اطلاعاتی در مورد گارسینیا کامبوجیا در بارداری به دست نیاورده‌اند و به دلیل عوارضی مانند سردرد، تهوع و مشکلات خفیف معده توصیه می‌شود به هیچ وجه از گارسینیا کامبوجیا در بارداری و شیردهی استفاده نشود.

عوارض گارسینیا کامبوجیا در بارداری برای جنین چیست؟

مصرف گارسینیا کامبوجیا در دوران بارداری می‌تواند چربی‌های بدن مادر را از بین ببرد اما از آنجایی که جنین برای تغذیه نیاز به چربی نیز دارد کاهش چربی بدن مادر می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای جنین داشته باشد.

گارسینیا کامبوجیا در بارداری کبد را از کار می‌اندازد؟

مصرف گارسینیا کامبوجیا در دوران بارداری در برخی موارد باعث تخریب کبد و حتی نیاز به پیوند کبد را رقم می‌زند و به همین دلیل مصرف این ماده در بارداری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

در نهایت، توجه داشته باشید که افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری سالم نیست؛ اما استفاده از مکمل‌هایی که به کاهش وزن مادران باردار کمک می کنند هم گزینه‌های مناسبی نیستند. برای اطلاع از انتخاب های سالم‌تر و ایمن‌تر، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/