سکس زن حامله | پوزیشن مخصوص سکس در بارداری + فیلم

آیا سکس در بارداری مجاز است؟

در دوران بارداری، هر خانمی احساس رهایی می کند، زیرا نیازی به نگرانی در مورد کنترل بارداری ندارد؛ به دلیل تمام تغییرات شگفت انگیزی که در دوران بارداری در بدن زنان رخ می دهد، رابطه جنسی می تواند هیجان انگیزتر از سایر مواقع باشد. با این حال، اگر مادر بارداری با ویار صبحگاهی یا هرگونه ناراحتی جسمی دیگر در اوایل این دوران روبرو باشد، ممکن است اصلاً به رابطه جنسی فکر نکند. اما به هر دو مورد توجه کند؛ در این ماجراجویی بزرگ، هم به تفریح خود و هم به سلامت جنین فکر کنید.

برقراری رابطه ی احساسی قبل از نزدیکی جنسی شما با همسرتان بسیار مفید است و آسیبی هم به جنین نمی رساند. ماهیچه های رحم و کیسه ی آب شما به قدری قدرتمند است که از جنین به راحتی محافظت کند و همچنین مایعات غلیظی که هنگام سکس ترشح می شود، دهانه ی رحم را مسدود می کند و از انتقال عفونت به داخل آن جلوگیری می کند. علاوه بر این، در هنگام سکس، آلت مرد از طول واژن بیشتر جلو نمی رود و اصلا امکان ندارد که وارد رحم شود؛ در نتیجه جای نگرانی برای سکس با زن حامله وجود ندارد.

آیا رابطه جنسی در بارداری مجاز است؟

در بیشتر موارد، بله! تا زمانی که شما یک روند بارداری عادی و بدون عوارض را پشت سر می گذارید، می توانید سکس در بارداری را تجربه کرده و حتی تا زمان نزدیک شدن به زایمان ادامه دهید. نگران نباشید؛ جنین درون شما توسط رحم و لایه ای از ماهیچه ها محافظت می شود. در واقع، او توسط مایع آمنیوتیک اطراف خود محاصره شده و در امینت کامل به روند رشد خود ادامه می دهد. علاوه بر این موارد، پلاک مخاط داخل دهانه رحم مادر در دوران بارداری نیز به محافظت از بروز عفونت در بدن جنین کمک قابل توجهی می کند. با این حال، حتی اگر مطمئن هستید که شریک زندگی شما به هیچ نوع عفونتی مبتلا نیست، در 9 ماه دوران بارداری از کاندوم مردانه یا زنانه استفاده کنید تا شما و فرزندتان را از عفونت های مقاربتی (STI) محافظت شوید. در کل، سکس زن حامله در صورت داشتن بارداری طبیعی هیچ مشکلی ندارد.

آیا سکس زن حامله مزایایی هم دارد؟

جالب است بدانید که علاوه بر تفریح، داشتن سکس زن حامله مزایای احتمالی دیگری برای بدن خود مادر و جنین درون رحم او دارد. مهم ترین این موارد به شرح زیر می باشند:

  • داشتن سکس زن حامله، کالری اضافی بدن مادر را می سوزاند. این روند می تواند به شما و شریک زندگی شما کمک کند تا فعال و خوش اندام بمانید.
  • افزایش جریان خون به ناحیه تناسلی مادر در دوران بارداری باعث ارگاسم بهتر او می شود.
  • ارگاسم زنان در دوران بارداری باعث آزاد شدن اندروفین در بدن آن ها می شود که می تواند احساس شادی و آرامش را به همراه داشته باشد.
  • تجربه سکس زن حامله پیوند نزدیک تری را بین مادر و شریک زندگی او برقرار می کند. در واقع، می توان ادعا کرد که داشتن یک رابطه جنسی سالم در دوران بارداری یک روش مناسب برای برقراری ارتباط عاطفی نزدیک با شریک جنسی خود است؛ خصوصاً در زمان بروز تحولات بسیار مهم.

در چه مواردی،  سکس زن حامله خطرناک است؟

با همه این توصیفات، اغلب پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که در برخی شرایط، ممکن است مادر باردار مجبور شود از برخی فعالیت ها یا موقعیت های خاص رابطه جنسی صرف نظر کند یا رابطه جنسی را به طور کامل تا اتمام دوران بارداری خود متوقف کند. پزشک معالج و مامای همراه شما اطلاع می دهد که آیا داشتن رابطه جنسی عوارضی برای بدن شما و جنین دارد یا نه. ارائه دهنده خدمات بهداشتی ممکن است به شما بگوید که رابطه جنسی نداشته باشید، اگر:

  • مبتلا شدن مادر باردار به جفت سر راهی
  • احتمال بروز زایمان زودرس (یا داشتن سابقه زایمان زودرس در بارداری های قبلی)
  • خونریزی غیر قابل توضیح واژینالی یا ترشحات غیر طبیعی واژن مادر باردار
  • نارسایی دهانه رحم مادر باردار
  • دهانه رحم گشاد شده مادر باردار
  • پارگی غشا (آب مادر باردار ریزش کند)
  • در صورت بروز تبخال دستگاه تناسلی یا تبخال دهان (گلودرد)
  • سایر عفونت های مقاربتی
  • داشتن سابقه فشار خون در بارداری
  • خطر سکس در 4 الی 6 هفته آخر بارداری

علاوه بر این موارد، پزشک متخصص زنان و زایمان ممکن است به شما توصیه کند که در برخی شرایط نیز سکس حاملگی نداشته باشید؛ نشانه هایی در بدن شما وجود داشته باشد که احتمال بروز خطر زایمان زودرس را نشان دهد. اگر در مورد احتمال بروز هر یک از مشکلات بالا در بدن خود تردید دارید، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد وضعیت بدن خود صحبت کنید.

رابطه جنسی در بارداری

آیا سکس زن حامله با زنان معمولی متفاوت است؟

بیشتر خانم ها می گویند که حداقل در بخشی از دوران بارداری خود رابطه جنسی بهتری را تجربه کرده اند. با این حال، ممکن است در بعضی مواقع، مادر باردار، رابطه جنسی را لذت بخش تر بداند، در برخی مواقع واقعاً از آن لذت نبرد یا بعضی اوقات اصلاً رابطه جنسی را احساس نکند. بر این اساس، به خاطر بسپارید که برخی از تغییرات بدنی در دوران بارداری می توانند رابطه جنسی شما را در این دوران متفاوت از سایر مواقع کنند. افزایش جریان خون به ناحیه لگن می تواند احساس مادر باردار را افزایش دهد که این شرایط ممکن است به لذت او در هنگام رابطه جنسی اضافه کند.  افزایش جریان خون به لگن موجب تورم واژن می‌شود. این تورم ممکن است باعث افزایش میل جنسی در زن شود. در برخی موارد نیز ممکن است مایع روان کننده واژن بیشتری در بدن مادر باردار تولید شود که این هم می تواند یک مزیت برای لذت بردن بیشتر از سکس در بارداری باشد.

 البته شاید شما این تغییرات فیزیکی خود را دوست نداشته باشید و به علت تورم واژن، احساس پر بودن بیش از حد واژن داشته باشید؛ یا حتی به دلایلی که ذکر شد و خواهد شد، از جمله گرفتگی های خفیف شکم و کمر، حساسیت بیش از حد سینه ها و پستان خود، احساس عدم تمایل به سکس در بارداری داشته باشید. برخی با گذشت زمان حس میکنند که این موارد کمتر شده، اما برخی دیگر همچنان حساس هستند و عدم تمایل به نزدیکی به همسر ندارند.

خستگی، بدخلقی، نوسانات اخلاقی، حالت تهوع و دیگر علایم شایع ممکن است تحمل فیزیکی شما را کم کرده و بی میل به سکس حاملگی باشید؛ اما کم کم با رفع این علایم میل جنسی شما ممکن است دوباره بازگردد. اما در نهایت، در سه ماهه ی دوم، ممکن است علایم ذکر شده و حساسیت های بدنی مادر دوباره بازگردد. به علاوه ممکن است کاهش اعتماد به نفس به دلیل تغییرات اندام، استرس زایمان و تولد دغدغه های فکری زیادی را به وجود آورده باشد که آرامش روحی و جسمی شما را کاهش دهد. با همسر خود در باره ی ترس ها، افکار و دغدغه هایتان صحبت کنید و راهی برای آرامش روحی همدیگر بیابید.

آیا سکس زن حامله ممکن است دردناک باشد؟

اگر شما بارداری کم خطر و معمولی دارید، سکس و در نهایت تحریک و اورگاسم نه تنها باعث درد یا سقط جنین نمی شود، بلکه می تواند دردها و تنش های جسمی شما را کاهش داده و رد شدن از دوران سخت ماه های آخر را راحتتر کند. همانطور که قبلا هم ذکر کردیم، انقباض و گرفتگی های بدنی، کاملا موقتی هستند و هیچ ضرری برای جنین ندارند. البته به شرطی که واقعا موقتی و خفیف باشند، در غیر اینصورت حتما با پزشک خود صحبت کنید.

آیا سکس زن حامله بی خطر است؟

این که با آغاز روند بارداری، علاقه شما به داشتن رابطه جنسی افزایش یا کاهش یافته است، می تواند اطلاعات دقیقی در مورد ایمنی جنسی به شما ارائه دهد. از طرف دیگر، حساسیت بیشتر برخی مناطق خاص از بدن مادر باردار ممکن است احساس ناراحتی یا حتی ناخوشایندی را به او القا کند. همچنین، خانم های حامله ممکن است در طی یا بلافاصله پس از مقاربت جنسی یا ارگاسم دچار گرفتگی و انقباضات خفیف عضلات شکم شوند که ممکن است نگران کننده باشد. اما، این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که بروز همه این اتفاقات طبیعی است.

روابط جنسی

کاهش میل جنسی در بارداری طبیعیست؟

وقتی صحبت از سکس زن حامله می شود ، طیف گسترده‌ای از تجربیات فردی را در بر می گیرد. برخی از خانم ها در 9 ماه دوران بارداری خود خواهان رابطه جنسی بیشتری هستند؛ برخی دیگر تمایل چندانی به رابطه جنسی در این دوران ندارند. به طور کلی، تمایل به سکس در بارداری برای هر خانمی متفاوت است و بستگی به این دارد که او از نظر جسمی و عاطفی چه احساسی دارد. همان طور که قبلاً بیان شد، با آغاز دوران بارداری، بدن مادر با تغییرات زیادی روبرو می شود.

بر این اساس، اگر احساس می کنید که با آغاز دوران بارداری، نسبت به حد معمول تمایل جنسی کم تری دارید، سعی کنید احساسات خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید و همسر خود را از عشق خود مطمئن کنید. روابط عاطفی صمیمی داشته باشید تا به بهترین شکل ممکن، از یکدیگر پشتیبانی کرده؛ با هم تغییرات دوران باردار را پشت سر بگذارید.

آیا بارداری خانم ها بر روی تمایل جنسی مردان نیز تأثیر خواهد گذاشت؟

در نظر داشته باشید که بیشتر مردان، عاشق همسر باردار خود هستند و او را مانند همیشه، جذاب می بینند؛ حتی برخی از مردان همسر باردار خود را بیشتر از قبل دوست دارند. اما به یاد داشته باشید که نگرانی های مربوط به بارداری و جنین می تواند بر میل شریک زندگی شما نیز تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، شریک زندگی شما ممکن است از واقعیت پدر شدن نگران باشد و این احساس، می تواند بر میزان تحریک جنسی او تأثیر بگذارد. همچنین، مردان معمولاً در 9 ماه دوران بارداری نسبت به سکس با زن حامله محتاط هستند، زیرا می ترسند که رابطه جنسی شدید به کودک درون رحم شما آسیب برساند. اما مطمئن باشید که آلت تناسلی همسر شما در طی مقاربت جنسی واژینالی نمی تواند به جنین آسیب برساند.

اگر همسر شما همچنان از سکس با زن حامله نگران است، بهتر است او را همراه خود به مطب پزشک ببرید و از پزشک خود راهنمایی هایی برای روابط جنسی خود بخواهید. بررسی عمیق و صریح مسائل، پیچیدگی آنها را کمتر کرده و باعث آرامش شما می شود.

اگر نتوانم از سکس در بارداری لذت ببرم، این مسئله طبیعیست؟

به این نکته مهم توجه داشته باشید که حتی اگر نمی توانید در دوران بارداری خود رابطه جنسی داشته باشید یا در صورت تحریک شدن، از مقاربت کامل لذت نمی برید، می توانید راه های دیگری را برای ابراز عشق خود کشف کنید. برخی از این موارد شامل راهکارهای زیر می باشند:

  • در آغوش گرفتن همسر خود
  • بوسه
  • ماساژ یکدیگر
  • رابطه جنسی دهانی
  • استمناء به همراه همسر خود

با همه این توصیفات، اهمیت احساسات خود را برای نزدیک شدن به همسرتان دست کم نگیرید. ارتباطات صمیمی با همسرتان می تواند تنش زیاد دوران بارداری را از بین ببرد و به شما امکان آرامش، لذت بردن از زندگی و راه های صمیمی بودن را دهد؛ خواه با داشتن رابطه جنسی یا بدون آن.

دوستان عزیز بخاطر قوانین فیلترینگ و مسائل شرعی امکان قرار دادن فیلم های دیگی  وجود ندارد

بهترین پوزیشن سکس با زن حامله چیست؟

با بزرگ شدن شکم در دوران بارداری، ممکن است مجبور شوید تا موقعیت های مختلف را آزمایش کرده و بهترین شرایط را برای رابطه جنسی پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. چون همانطور که شکم شما بزرگ می شود، یافتن حالتی که سکس با آن برای شما راحتتر باشد، مشکل تر می شود. یعنی سکس زن حامله شرایط متفاوتی می طلبد و باید احتیاط بیشتری در حین آن به کار گرفته شود. هر چه ماه های بارداری بیشتر شود، پوزیشن عمومی سکس(زن به پشت روی زمین دراز می کشد و مرد روی او قرار می گیرد)مشکل تر و البته خطرناک تر خواهد بود. خصوصا که در ماه های آخر بارداری به پشت خوابیدن را بهتر است فراموش کنید. قرار گرفتن روی همسرتان، یا خوابیدن به پهلو هم کمی سخت است. اگر کاهش میل جنسی را تجربه می کنید یا پزشکتان سکس در بارداری را ممنوع اعلام کرده، بهتر است از هم آغوشی، سکس دهانی، عشقبازی و صحبت های عاشقانه لذت ببرید و احساسات خود را به روشی دیگر نشان دهید.

سکس با زن حامله 🤰 در هفته های آخر خطرناک است!
ولی در سایر زمان ها میتوانید خودتان را برای یک سکس خوب 😍 و عاشقانه آماده کنید!

در بارداری، رابطه جنسی دهانی خطرناک است؟

در بیشتر موارد، رابطه جنسی دهانی بی خطر است و زمانهایی که دخول برایتان مشکل است یا ممنوع شده بهترین جایگزین برای سکس زن حامله محسوب می شود. این بدان معنی است که لیسیدن آلت تناسلی زنان باردار خوب است، اما وارد شدن زبان مرد به مهبل خانم باردار ایده مناسبی نیست. همچنین، دمیدن هوا به داخل واژن می تواند حبابی از هوا را در بدن مادر باردار تشکیل دهد که به گردش خون او (آمبولی) وارد می شود. این اتفاق خیلی به ندرت رخ می دهد، اما می تواند برای سلامت خود مادر باردار یا کودک او خطرناک باشد. همچنین، رابطه جنسی دهانی در 9 ماه دوران بارداری برای شما بی خطر نیست، اگر:

  • شریک زندگی شما به تبخال دهانی مبتلا شده است یا احساس بیماری می کند؛ به ویژه، اگر در سه ماهه سوم از دوران بارداری، شریک زندگی شما تبخال دهانی داشته باشد، شما به هیچ وجه نباید رابطه جنسی دهانی با او داشته باشید.
  • اگر همسر شما به ویروس ایدز مبتلا است، شما باید یک برگه لاتکس بین دستگاه تناسلی خود و دهان شریک زندگی خود قرار دهید. شواهدی وجود دارد كه نشان می دهد فرد ممكن است از طریق میكروآراب یا برش های كوچك دهانی، HIV و عفونت های مقاربتی مانند تبخال، سوزاک و HPV را به بدن مادر باردار منتقل كند.

علاوه بر این موارد، سازمان بهداشت جهانی به مادران باردار توصیه می کند که در حین رابطه جنسی واژینالی و مقعدی نیز از کاندوم استفاده کنند.

آیا داشتن رابطه جنسی مقعدی در ارداری ایمن است؟

در بیشتر موارد، بله؛ اگرچه استثنائاتی نیز وجود دارد. در برخی موارد، داشتن رابطه جنسی مقعدی در 9 ماه دوران بارداری ممکن است ایده خوبی نباشد. برخی از مهم ترین این موارد به شرح زیر می باشند:

  • بواسیر. متأسفانه بروز این مشکل در دوران بارداری اغلب زنان معمول است و هرچه مادر به روز زایمان نزدیک می شود، علائم بواسیر هم در بدن او شدت می یابند. در چنین شرایطی، رابطه جنسی مقعدی بسیار ناراحت کننده خواهد بود و در برخی موارد، ممکن است باعث خونریزی بدن مادر باردار شود. لازم است بدانید که خونریزی مقعد زنان در 9 ماه دوران بارداری خطرناک است.
  • جفت سر راهی. اگر جفت شما تمام یا قسمتی از دهانه رحم را پوشانده باشد، رابطه جنسی مقعدی در 9 ماه دوران بارداری می تواند به جفت آسیب برساند. در این حالت، با پزشک معالج خود در مورد اینکه آیا رابطه جنسی مقعدی برای شما بی خطر است یا نه، تماس بگیرید.
  • خطر زایمان زودرس. درست مانند هر زمان دیگری، هرگز از رابطه جنسی مقعدی، بلافاصله به داخل واژن نروید؛ شریک زندگی شما باید آلت تناسلی خود را قبل از ورود به واژن شسته یا کاندوم را عوض کند. در غیر این صورت، شما در معرض خطر ابتلا به باکتری واژینوز قرار می گیرید (رشد بیش از حد برخی از باکتری ها در داخل واژن زنان). برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که این امر باعث می شود مایع درون رحم مادر باردار دچار مشکل شود.
  • سکس بارداری

آیا می توان در 9 ماه دوران بارداری از اسباب بازی های جنسی استفاده کرد؟

 استفاده از اسباب بازی های جنسی در بارداری ایده مناسبی است. اما، شما باید برای حفظ سلامت خود و جنین، برخی اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید که مهم ترین این موارد به شرح زیر می باشند:

  • قبل و بعد از استفاده، تمام اسباب بازی ها را تمیز کنید؛ به خصوص بعد از رابطه جنسی.
  • در صورت درد، گرفتگی و ناراحتی استفاده از اسباب بازی های جنسی را تا بعد از اتمام زایمان متوقف کنید.
  • اگر خونریزی دارید، در معرض خطر زایمان زودرس هستید یا جفت کم خونی دارید، در 9 ماه دوران بارداری خود از اسباب بازی های جنسی استفاده نکنید.
  • پس از تخلیه مایع آمونتیک خود از اسباب بازی های جنسی استفاده نکنید.

آیا سکس زن حامله در ماه های آخر بارداری مجاز است؟

در نظر داشته باشید که در صورت داشتن یک دوره بارداری سالم، رابطه جنسی در سه ماهه سوم از دوران بارداری بی خطر است؛ هرچند که در سه ماهه سوم از دوران بارداری، شکم شما بزرگ تر می شود و شما مجبور هستید موقعیت ها مناسبی را برای داشتن رابطه جنسی سالم امتحان کنید. با این حال، اغلب پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که داشتن رابطه جنسی در سه ماهه سوم از دوران بارداری خطرناک است، اگر:

  • جفت سر راهی. اگر آلت تناسلی مرد با دهانه رحم مادر باردار در تماس باشد یا در نتیجه ارگاسم دچار انقباض شود، می تواند به جفت آسیب رسانده و خونریزی ایجاد کند؛ این شرایط می تواند سلامت مادر باردار و جنین درون رحم او را به خطر اندازد.
  • خونریزی واژینالی
  • زایمان زودرس
  • نارسایی دهانه رحم

با همه این توصیفات، هنگامی که مایع آمونتیک خود شما تخلیه شد، رابطه جنسی نداشته باشید، زیرا پس از این اتفاق، کودک شما دیگر از عفونت محافظت نمی شود.

چه عواملی باعث خونریزی زنان حامله پس از رابطه جنسی می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید همه اندام‌های بدن زنان در دوران بارداری اعم از دهان، دندان و دهانه رحم بسیار حساس شده و با کوچک‌ترین فشار یا زخم، دچار خونریزی شدید می‌شود. اما حساسیت دهانه رحم زنان در این دوره بیشتر از سایر قسمت‌های بدن است، زیرا:

  • افزایش میزان خون موجود در بدن زنان در دوران بارداری: با شروع دوران بارداری، میزان خون‌رسانی به ناحیه واژن و رحم زنان به میزان قابل توجهی افزایش یافته و فشار ایجاد شده به ناحیه گردنی رحم این افراد در طول رابطه جنسی، باعث خونریزی جزئی یا لکه‌بینی می‌شود.
  • افزایش تعداد مویرگ‌ها در بدن زنان حامله: مویرگ‌های خونی زنان (رگ‌های خونی کوچک) در دوران بارداری برای رفع نیازهای مادر و جنین به اکسیژن بیشتر، رشد می‌کنند. اکثر این مویرگ‌ها در ناحیه مهبل و دهانه رحم مادر باردار به وجود آمده و نیاز جنین داخل رحم را تا زمان زایمان برطرف می‌کنند. به دلیل این که بیشتر مویرگ‌های خونی زنان بسیار ظریف هستند، در طول مقاربت به راحتی پاره شده و دچار خونریزی می‌شوند.
  • رشد پولیپ سرویکس در ناحیه گردن رحم زنان باردار: با شروع دوران بارداری، در دهانه رحم برخی از زنان پولیپ‌های بی‌ضرری رشد می‌کند. این پولیپ‌های بی‌ضرر به علت افزایش سطح هورمون استروژن در بدن مادران باردار اتفاق می‌افتد. از آن‌جایی که پولیپ‌ها حاوی عروق خونی زیادی هستند، وارد شدن هر گونه فشار روی بر آن‌ها در حین مقاربت می‌تواند باعث بروز مشکل خونریزی در بدن زنان حامله شود.

چگونه می‌توان خونریزی پس از سکس زن حامله را متوقف نمود؟

اگر شما هم به عنوان یک زن حامله با خونریزی بعد از رابطه جنسی روبرو شدید، می‌توانید خطرات و عوارض ناشی از آن را با پیروی از برخی قوانین ساده به حداقل برسانید. این راهکارها عبارتند از:

  1. سعی کنید تا در هنگام سکس در موقعیت‌های راحت قرار بگیرید: سکس زن حامله کمی متفاوت از سکس عادی است، قرار گرفتن مادران حامله در برخی از موقعیت‌های جنسی می‌تواند خطر لکه‌بینی واژن یا خونریزی را افزایش دهد، زیرا فشار بر روی ناحیه گردن رحم بیش از حد شده و ممکن است مکان‌های امن داخل رحم م را هم تحت تاثیر قرار دهد.
  2. نداشتن رابطه جنسی: یکی از امن‌ترین شیوه‌ها برای زوجین باردار، نداشتن رابطه جنسی است، زیرا مقاربت از هر نوعی ممکن است به جنین داخل رحم مادر باردار آسیب برساند. در واقع، رابطه جنسی در دوران باردار از تهویه هوا به مهبل (واژن) مادر جلوگیری کرده و باعث ایجاد مشکل آمبولی هوا در داخل رحم خواهد شد. در چنین شرایطی، انسداد خون و حباب های هوایی در رگ‌های خونی باعث بروز مشکلاتی برای جنین داخل رحم شده و حتی ممکن است سقط او را به دنبال داشته باشد.
  3. زوجین می‌توانند برای لذت بردن از این ایام، لحظات جالبی داشته باشند: زمانی که حاملگی زنان پیشرفت می‌کند. مشکلات حرکت کردن و داشتن رابطه جنسی نیز در بدن این افراد بیشتر می‌شود. بنابراین، این زوجین می‌توانند از طریق بوسیدن همسر خود، در آغوش گرفتن او و لمس کردن بدن یکدیگر صمیمیت بین خود را افزایش دهند. علاوه بر این موارد، استفاده از حمام مشترک نیز برای مادران باردار بسیار لذت‌بخش خواهد بود. به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه به یاد داشته باشید که برای برقراری ارتباط فقط لازم است با شریک زندگی خود در مورد آنچه که دوست دارید، صحبت کنید.
  4. استفاده از روان‌کننده‌ها: استفاده از روان‌کننده‌های مختلف در داشتن رابطه جنسی ایمن و راحت زنان بسیار حائز اهمیت است، زیرا باعث کاهش اصطکاک و ناراحتی زن حامله در حین رابطه جنسی شده و احتمال خونریزی و سوزش را در ناحیه گردن رحم به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. فراموش نکنید که روغن نارگیل بهترین روان‌کننده طبیعی برای مادران باردار است. ولی بهتر است زنان حامله از مصرف روان‌کننده‌هایی که حاوی گلیسیرین هستند، اجتناب کنند، زیرا ممکن است باعث ایجاد تورم در داخل رحم و یا گردن آن شود.
  5. استفاده از کاندوم: به عنوان یک زن حامله سعی کنید تا در همه روابط جنسی خود از کاندوم استفاده کنید، زیرا این وسیله علاوه بر محافظت از جنین درون رحم از انتقال انواع عفونت‌های منتقله از راه جنسی (STI) به بدن شما و فرزند داخل رحمتان جلوگیری خواهد نمود.

اگر با وجود استفاده از گزینه‌های ذکر شده در عمل رابطه جنسی، باز هم احساس ناراحتی کرده و دچار خونریزی مکرر می‌شوید، ممکن است مشکل دیگری باشید. بهتر است در چنین شرایط،ی از داشتن رابطه جنسی با همسر خود اجتناب کرده و با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

سکس در بارداری

چه زمانی سکس با زن حامله خطرناک است؟

به عنوان یک زن حامله در نظر داشته باشید که تحت شرایط خاصی، مشکل خونریزی شما به هیچ درمانی جواب نمی‌دهد، از جمله:

  • مبتلا شدن زن حامله به پیش-پلاکتی: در این شرایط، جفت رحم زن حامله کوتاه بوده و دهانه رحم را به طور جزئی پوشش می‌دهد. بنابراین، اگر در این شرایط فرد رابطه جنسی داشته باشد، شانس سقط جنین در او بسیار بالا خواهد بود.
  • اختلال در سرویکس مادر باردار: در این وضعیت، دهانه رحم مادر باردار شروع به باز شدن کرده و خطر سقط جنین یا زایمان زودرس را در بدن فرد بیمار به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. بنابراین، این گونه زنان باید از داشتن رابطه جنسی اجتناب کرده و احتمال بروز حادثه ناگوار را کاهش دهند.
  • حاملگی‌های چندگانه: اگر زنان حامله در بارداری فعلی، بیش از یک کودک را در رحم خود داشته باشد، باید از داشتن رابطه جنسی تا زمان تولد نوزادان چندقلو خودداری کند، زیرا این افراد در معرض خطر بیشتری نسبت به سایر مادران حامله قرار دارند.

آیا ممکن است سکس در بارداری موجب زایمان زودرس هم بشود؟

نه، اگر بارداری طبیعی و کم خطری داشته باشید، تحریک جنسی یا ارگاسم نمی تواند روند زایمان طبیعی را در بدن شما شروع کند یا باعث سقط جنین شود. در نظر داشته باشید که ارگاسم ممکن است باعث انقباضات خفیف عضلات شکم در بدن مادران باردار شود (مانند تحریک نوک پستان)، اما این اتفاقات عموماً موقتی و بی ضرر هستند. جالب است بدانید که برخی از زنان باردار، ماماها و پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می کنند که داشتن رابطه جنسی در اواخر دوران بارداری ممکن است شما را برای شروع روند زایمان طبیعی کند. یک نظریه این است که هورمون های موجود در مایع منی (پروستاگلاندین ها) و انقباضات رحمی، روند ارگاسم گردن رحم را تحریک می کنند؛ اما هیچ مطالعه معتبری نشان نمی دهد که چنین ارتباطی وجود داشته باشد.

با همه این توضیحات، تا زمانی که بارداری شما سالم و بدون عارضه باشد، می توانید تا زمان شروع زایمان طبیعی یا تخلیه مایع آمونتیک خود رابطه جنسی داشته باشید.

روابط زناشویی و جنسی در سه ماهه اول بارداری

با شروع تهوع و استفراغ دوران بارداری از هفته 6 بارداری ، روابط جنسی نیز ممکن است موجب بروز حالت تهوع در زنان باردار شود. اغلب زنان در دوران بارداری حس بویایی شان تقویت شده و هر بویی به نظرشان تهوع آور است همچنین در سه ماهه اول بارداری بروز حساسیت سینه ها در زنان شایع است وهنگام بر انگیختگی جنسی ، تحریک سینه ها می تواند دردناک باشد ،بنابراین باید محدود و متوقف شود.

احساس آرامش در سه ماه دوم بارداری:

زنان معمولا در این مرحله احساس آرامش بیشتری می کنند و به همین دلیل انگیختگی و میل جنسی اغلب در آن ها افزایش می یابد. جریان خون بیشتر به واژن و اندام تناسلی خارجی حس های مختلف را افزایش داده که موجب شل تر شدن و آماده شدن ناحیه تناسلی برای سهولت رابطه جنسی در دوران بارداری و اوج لذت جنسی خواهد شد. نوک سینه ها می توانند به شدت به تماس حساس شده که می تواند هم حالت تحریکی و هم حس ناخوشایند داشته باشد. سینه ها بزرگ تر و گاهی اوقات سفت تر می شوند، بنابراین نیاز به مراقبت دارند. تعداد کمی از زنان بعد از حدود هفته ۱۴ تا ۱۶ شروع به ترشح کلستروم (آغوز یا شیر اولیه غنی از مواد مغذی) از نوک سینه هایشان می کنند (هرچند این مورد در همه زنان اتفاق نمی افتد).

اگر جنین در حین رابطه جنسی حرکت کند چه باید کرد؟

در حول و حوش هفته ۲۰ تا ۲۲ بارداری (یا پیش از آن) شروع حرکت کردن جنین احساس می شود. این حالت در ابتدا تنها توسط مادر احساس می شود اما با رشد بیشتر و افزایش قوای جنین (بعد از هفته ۲۴) همسر هم قادر به حس کردن حرکت جنین خواهد بود (اغلب همانند ضربه ای در پشت در زمان شب احساس می شود اگر شکم مادر در زمانی که به صورت پهلو به پهلو خوابیده باشند مقابل آن قرار گرفته باشد).
جنین می تواند در طی رابطه جنسی حرکت کند (همان طور که می تواند در هر زمان دیگری حرکت کند) و بعد از آزاد شدن آدرنالین ناشی از اوج لذت جنسی، شروع این حرکت بیشتر تحریک می شود (هر چند آن ها هیچ توجهی به آن چه که اتفاق می افتد ندارند). بسیاری از افراد حرکات جنین برایشان خوب و جالب است. اما برای برخی دیگر دلهره آور بوده و شاید آن ها را به نحوی از برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری منصرف کند ( یا حتی احساس نگرانی و ترس در آن ها ایجاد کند). اگر حرکت کردن جنینتان شما را نگران می کند سعی کنید درباره چیزی که واقعا احساس می کنید صادقانه صحبت کنید، بنابراین رفتارهایتان بد تعبیر نشده و به عنوان پس زدن تلقی نمی شود. برخی از زوج ها عقیده دارند که با دخول واژنی از ناحیه پشت زن کمتر متوجه حرکات جنین می شوند که به آن ها در کنار آمدن با این مسئله کمک می کند.

بارداری

رابطه جنسی در سه ماهه دوم بارداری، مراقب این نشانه ها باشید.

در دوران بارداری، به دلیل افزایش جریان خون در اندام تحتحانی مادر، ممکن است واژن دچار تورم شود. این تورم گاهی باعث لغزنده شدن می شود. بازگشت به حالت عادی پس از ارگاسم، در دوران بارداری کمی بیشتر طول می کشد و یا گاهی کاملا انجام نمی شود. این تورم و جریان خون بالا ممکن است کمی باعث گرفتگی و کمردرد شود.

یکی از عوارض شایع سکس در بارداری، درد عمیق ناشی از عفونت ادراری یا مجاری ادراری، لغزندگی بیش از حد واژن یا فشار آلت به دهانه رحم است.

چه موقع باید با پزشک یا ماما در مورد وضعیت بدن خود مشورت کنید؟

هر زمان که سؤال یا نگرانی داشته باشید، با پزشک معالج یا مامای همراه خود تماس بگیرید؛ به خصوص اگر مطمئن نیستید که در 9 ماه دوران بارداری باید رابطه جنسی داشته باشید یا نه، یا در مواردی که نگران سلامتی یا امنیت جنین درون رحم خود هستید. علاوه بر این موارد، هر زمان که علائم غیرمعمولی را در طی مقاربت یا بعد از آن در بدن خود تجربه کردید، باید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی تماس بگیرید. برخی از مهم ترین این موارد به شرح زیر می باشند:

  • گرفتگی خفیف عضلات شکم که بعد از چند دقیقه از بین نمی رود
  • درد
  • خون ریزی
  • تخلیه مایع زیاد

اگر در این شرایط، ارائه دهنده خدمات بهداشتی به شما گفت كه رابطه جنسی خود را متوقف كنید، حتماً به توصیه های او عمل کرده و از دست کاری واژن خود اجتناب کنید.

پرسش و پاسخ های متداول

آیا سکس زن حامله برای جنین خطرناک است؟

در یک حاملگی نرمال و بی خطر، سکس هیچگونه ممنوعیتی برای مادر و جنین ندارد. اگر هم بعد از سکس، زن حامله، دچار سقط جنین داشت (در یک حاملگی نرمال) مطمئن باشید هیچ ربطی به سکس نداشته است. خود را هرگز سرزنش نکنید چون این بارداری طبیعی نبوده یا جنین مشکلی غیرمربوط به سکس داشته.

آیا سکس پوزیشن در بارداری مهم است؟

همانطور که قبلا هم ذکر شد، با رشد شکم و تغییرات فیزیکی، ممکن است حالت های قبلی چندان به دردتان نخورد، با تصاویر بالا و توضیحاتی که دادیم می توانید از حالت های ذکر شده استفاده کرده و سکس بی خطری را تجربه کنید.

آیا سکس با زن حامله باعث زایمان زودرس می شود؟

نزدیکی و سکس زن حامله، به تنهایی عامل ایجاد مشکل در مقاربت نخواهد بود. اما در خانم هایی که مشکلاتی دارند که باعث غیرطبیعی بودن بارداری آنها می شود (مانند رحم دوشاخه ای، زایمان زودرس، سقط و ... ) ممکن است نزدیکی موجب انقباضات رحمی بشود.

آیا زن باردار هم نیاز به جلوگیری دارد؟ 

تقریبا هیچ کس در دوران بارداری دوباره باردار نمی شود! ریختن منی در مهبل مشکلی ندارد اما به جهت رعایت احتیاط های عفونتی بهتر است از کاندوم استفاده شود.

آیا می توان بدون سکس و دخول در بارداری ارگاسم را تجربه کرد؟

همانطور که بالا ذکر شد، اگر مشکلات یک بارداری غیرطبیعی را نداشته باشید و دچار انقباضات رحمی نباشید می توانید ارگاسم را تجربه کنید.

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

This comment was minimized by the moderator on the site

من با شوهرم سکس می کم من حامله هستم ولی سکسی مسکن برای شکمم خطر است

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/