فواید شیر زردچوبه در بارداری | سقط جنین با مصرف چای زردچوبه

شیر زردچوبه در بارداری شیر زردچوبه در بارداری

آیا می‎دانید که زردچوبه حاوی ترکیبات فعال زیستی است؟ این ترکیبات زردچوبه دارای خواص دارویی بوده و به مقابله با عفونت‎ها در بدن زنان کمک شایانی می‎کنند؛ بنابراین، اگر شما هم از گلو درد و سرفه خشک رنج می‎برید، می‎توانید از زردچوبه جهت تسکین مشکلات خود استفاده کنید. ترکیب شیر و زردچوبه در سرتاسر دنیا، به خصوص در هند، به عنوان یک داروی سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‎ها مصرف می‎شود. با همه این توصیفات، آیا زردچوبه برای دوران بارداری زنان نیز مفید است؟ این مقاله، در مورد زردچوبه، فواید و خطرات آن صحبت می‎کند و به شما می‎گوید که مصرف شیر زردچوبه در بارداری مفید است یا نه.

مواد مغذی و فواید سلامتی زردچوبه

قبل از فهمیدن مزایای زردچوبه، باید بدانید که زردچوبه چیست. زردچوبه که از نظر علمی با نام "Curcuma longa" شناخته می‎شود، ریشه گیاهی است که برای ساخت داروها و مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار می‎گیرد. این عصاره، به صورت کپسول یا پودر در سرتاسر جهان موجود می‎باشد. جالب است بدانید که زردچوبه، به دلیل قدرت درمانی فوق‎العاده خود، به "ملکه ادویه‎ها" معروف است.

حقایق تغذیه‎ای در مورد زردچوبه

یک قاشق غذاخوری از زردچوبه حاوی مقادیر فراوانی از مواد مغذی مختلف است. ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری از زردچوبه به شرح زیر می‎باشد:

  • کالری 24 کیلوکالری
  • چربی 1 گرم
  • سدیم 3 میلی‎گرم
  • کل کربوهیدرات‎ها 4 گرم
  • فیبر غذایی 1 گرم
  • پروتئین 1 گرم
  • ویتامین C 4/1 میلی‎گرم
  • کلسیم 4/12 میلی‎گرم
  • آهن 8/2 میلی‎گرم

تمام این مواد مغذی، به احتمال زیاد برای تضمین سلامتی زنان باردار و بهبود روند رشد جنین داخل رحم آن‎ها مفید می‎باشند. بر این اساس، می‎توان ادعا کرد که مصرف زردچوبه مزایای سلامتی فراوانی را به دنبال خواهد داشت که عبارتند از:

  • مصرف منظم زردچوبه، عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کرده و به مبارزه با عفونت‎ها کمک شایانی می‎کند.
  • استفاده از این ادویه از سلامتی استخوان‎های انسان پشتیبانی می‎کند.
  • لازم است بدانید که مصرف زردچوبه، جریان صفرا را که به منظور شکستن چربی‎های رژیم غذایی افزایش می‎دهد.
  • زردچوبه به حفظ باکتری‎های سالم در معده کمک می‎کند؛ از این طریق، از بروز مشکلات دستگاه گوارش در بدن انسان جلوگیری خواهد کرد.
  • علاوه بر موارد بالا، مصرف منظم زردچوبه به مدیریت سطح چربی و قند خون در بدن انسان کمک می‎کند.
  • زردچوبه با سم‎زدایی از بدن و تصفیه خون انسان از سلامتی کبد پشتیبانی می‎کند.
  • در نهایت، جالب است بدانید که کورکومین موجود در زردچوبه برای جلوگیری از رشد غیرطبیعی سلول‎ها در اطراف رحم بسیار مفید است. نتایج تحقیقات انجام شده در مورد کورکومین که اصلی‎ترین عنصر سازنده زردچوبه است، تأثیر آنتی‎اکسیدانی و ضدالتهابی عالی آن را تأیید می‎کند.

آیا مصرف زردچوبه در بارداری زنان بی‎خطر است؟

بله، مصرف مقدار کم زردچوبه در دوران بارداری بی‎خطر است و تاکنون گزارشی درباره عوارض مصرف آن ثبت نشده است. در واقع، اگر زنان باردار، به طور مرتب مقادیر کمی از زردچوبه را در وعده‎های غذایی خود استفاده کنند، با عوارض جانبی روبرو نمی‎شوند. با این حال، پزشکان متخصص زنان و زایمان، مصرف مکمل‎های حاوی زردچوبه را در دوران بارداری زنان توصیه نمی‎کنند.

      مصرف چای زردچوبه در بارداری خطرناک است

نوشیدن شیر زردچوبه در بارداری خطر دارد؟

شما با خیال راحت می‎توانید یک لیوان شیر گرم و مقداری زردچوبه را به برنامه غذایی دوران بارداری خود اضافه کنید. شیر منبع اصلی کلسیم در رژیم غذایی خانم‎های باردار است که برای تضمین سلامتی خود مادر و بهبود روند رشد جنین درون رحم او ضروری می‎باشد. زردچوبه نیز سرشار از انواع آنتی‎اکسیدان‎ها و اجزای ضدالتهابی است که فواید مضاعفی برای بدن مادران باردار و جنین درون رحم آن‎ها دارد. با این حال، در نظر داشته باشید که شما باید شیر زردچوبه در بارداری را به مقدار کم مصرف کنید.

شیر زردچوبه در بارداری

فواید مصرف شیر زردچوبه در بارداری

ممکن است مصرف زردچوبه به عنوان یک مکمل خوراکی، در بارداری ایمن نباشد، اما ترکیب آن با شیر می‎تواند شگفتی‎هایی را در بدن مادر و جنین ایجاد کند. لازم است بدانید که مصرف منظم شیر زردچوبه در بارداری می‎تواند به معالجه بسیاری از مشکلات این دوران کمک شایانی کند. برخی از مهم‎ترین مزایای مصرف شیر زردچوبه در بارداری به شرح زیر می‎باشند:

درمان دردهای مفاصل زنان باردار

به دلیل خواص ضدالتهابی کورکومین، زردچوبه دردهای مفاصل و تورم پاهای مادران باردار را درمان می‎کند.

یبوست

این مشکل، یک عارضه معمول در دوران بارداری همه زنان است. مصرف منظم شیر زردچوبه در بارداری با بهبود روند هضم مواد غذایی و عملکرد روده، باعث شگفتی هر خانم بارداری می‎شود.

مصرف شیر زردچوبه سطح کلسترول خون مادر باردار را کنترل می‎کند

در نظر داشته باشید که میزان کلسترول خون در بارداری نوسان زیادی دارد. ترکیب شیر و زردچوبه به حفظ سطح کلسترول خون سالم در بدن این مادران کمک شایانی می‎کند.

زردچوبه گلودرد را درمان می‎کند

زردچوبه یک روش درمانی خانگی است که می‎تواند سرماخوردگی، سرفه، گلودرد و گرفتگی قفسه سینه مادران باردار را درمان کند.

زردچوبه سیستم ایمنی بدن زنان باردار را تقویت می‎کند

زردچوبه خواص آنتی-اکسیدانی شگفت‎انگیزی دارد و با دفع عفونت‎های خفیف، باعث از بین رفتن رادیکال‎های آزاد در بدن زنان باردار شده و سیستم ایمنی بدن آن‎ها را تقویت می‎کند.

تصفیه خون

ترکیب شیر زردچوبه در بارداری جریان خون را در بدن زنان باردار و جنین درون رحم آن‎ها تنظیم می‎کند و به عنوان یک "پاک‎ کننده خون" قوی شناخته می‎شود. در واقع، از آنجایی که مصرف زردچوبه در دوران بارداری گردش خون را در بدن مادران بهبود می‎بخشد، با حالت تهوع و سرگیجه ناشی از بارداری نیز مقابله می‎کند.

از بی‌خوابی پیشگیری می‌کند

مصرف شیر قبل از خواب به داشتن یک خواب راحت کمک می‌کند و به همین خاطر است که مصرف شیر زردچوبه در بارداری در شب باعث احساس خواب آلودگی می‌شود.

ضدالتهاب است

زردچوبه به عنوان یک ماده ضدالتهاب عمل می‌کند. این ماده می‌تواند به مادر باردار کمک می‌کندکه جلوی ودم بدن را بگیرند. بنابراین در طول سه ماه آخر بارداری مصرف زردچوبه بسیار خوب است.

با همه این توصیفات، قبل از بهره بردن از مزایای زردچوبه از ترس‎های مربوط به مصرف این ادویه مطلع شوید.

عوارض مصرف زردچوبه در بارداری

در مورد عوارض جانبی زردچوبه بر روند بارداری زنان، چند نگرانی وجود دارد که شایع‎ترین این موارد به شرح زیر می‎باشند:

سقط جنین

مصرف بیش از حد زردچوبه می‎تواند انقباضات رحمی را تحریک کرده و باعث خونریزی زنان باردار، به خصوص قبل از هفته 37 از این دوران شود. این اتفاق می‎تواند خطر سقط جنین و زایمان زودرس را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با این حال، برخی آزمایشات نتیجه گرفتند که کورکومینوئیدهای موجود در زردچوبه تأثیر آرامش‎بخشی بر عضلات رحمی زنان باردار دارد.

نقص نوزاد در هنگام تولد

اجزای فعال زیستی موجود در زردچوبه می‎توانند بر روند رشد جنین تأثیر منفی بگذارند. با این حال، شواهد علمی نشان داده است كه مصرف زردچوبه هیچ تأثیر بر DNA جنین در طولانی مدت یا ساختار سلولی بدن او ندارد.

زردچوبه اختلالات خونریزی را تشدید می‎کند

زردچوبه، به عنوان ماده‎ای برای جلوگیری از تولید مواد لخته کننده و تجمع پلاکت‎ها در بدن انسان شناخته شده است؛ این ادویه احتمال خونریزی را در بدن مادران باردار افزایش می‎دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده، مکمل‎های زردچوبه باعث لکه بینی مادران باردار می‎شوند. بر این اساس، قبل از مصرف زردچوبه در بارداری خود، توصیه‎ های پزشک متخصص زنان و زایمان را در نظر بگیرید.

فواید شیر زردچوبه در بارداری

نوشیدن چای زردچوبه در بارداری خطرناک است؟

مصرف چای زردچوبه در دوران بارداری زنان بی خطر نیست، زیرا مقدار زردچوبه آن زیاد است. مصرف بیش از حد این پودر ریشه‎ ای می‎تواند باعث انقباضات رحمی و جریان قاعدگی در بدن شما شده و سقط جنین صورت گیرد.

مزایای مصرف زردچوبه برای پوست مادران باردار

زردچوبه، درخشش زیبایی به پوست شما می‎بخشد. البته کسانی که پوست روشنی دارند بهتر است از ماسک‌های زردچوبه استفاده نکنند زیرا ممکن است آثار زردی تا چند روز بر روی پوست آنها باقی بماند. در ادامه، روش‎هایی برای صاف و نرم شدن پوست بدن و صورت زنان در دوران بارداری ارائه شده است که به شرح زیر می‎باشند:

زردچوبه علائم کشش را درمان می‎کند

خمیری از زردچوبه و کشک را درست کرده و روی معده خود بمالید. به مدت 15 دقیقه صبر کرده؛ سپس، حمام کنید. استفاده از این ماسک، به طور مرتب، می‎تواند علائم کششی ناشی از بارداری را درمان کند.

کاهش رنگدانه‎ های پوست

خیار را له کرده و آب آن را به صورت عصاره استخراج کنید. آب لیموترش و پودر زردچوبه را به این آب اضافه کنید. خمیر به دست آمده را روی رنگدانه‎ های پوست خود بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید. زردچوبه مانع از تولید ملانین در بدن مادران باردار شده و رنگ پوست را روشن می‎کند.

زردچوبه آکنه‎ های ناشی از حاملگی را از بین می‎برد

خواص ضدالتهابی و ضدعفونی ‎کننده بسیار قدرتمند زردچوبه به درمان آکنه بارداری کمک می‎کند. خمیر زردچوبه و آب روی پوست‎های مستعد آکنه شگفتی ایجاد خواهد کرد.

زردچوبه چهره شفافی را به ارمغان می ‎آورد

نوشیدن ترکیب شیر زردچوبه در بارداری به همراه عسل به پاک‌سازی ناخالصی‎ ها از سیستم ایمنی بدن مادران باردار و جنین درون رحم این افراد کمک می‎کند و پوست زنان باردار را شفاف می‎کند.

در نهایت به خاطر بسپارید که زردچوبه به طور گسترده در داروهای گیاهی و داروهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‎گیرد. علیرغم خوبی‎های آن، قبل از مشورت با پزشک متخصص زنان و زایمان، در دوران بارداری خود از ترکیب شیر و زردچوبه یا پودر زردچوبه استفاده نکنید. همچنین، تا اتمام دوران بارداری خود از مصرف تمام مکمل‎های زردچوبه خودداری کنید.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

خیلی ممنون از توضیح ها فقط میخواستم بدونم سقط جنین با زردچوبه چند درصده

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/