کشیدن دندان­های کودکان

Fotolia-84580671-Subscription-Monthly-M

بر خلاف این موضوع که کشیدن دندان‌های بزرگ‌سالان امری معمول است، گاهی اوقات کودکان نیز به کشیدن دندان‌های خود نیاز دارند؛ این شرایط می‌تواند به دلیل پوسیدگی دندان‌های کودک، مدیریت فضای لثه‌های او و مواردی مشابه رخ دهد. به یاد داشته باشید که وقتی کودک شما دچار بیماری‌های دندانی شود، درمان فوری وضعیت بدن او امری ضروری است، زیرا ممکن است درد و عفونت دندان، به سایر اعضای بدن او نیز آسیب برساند. بعد از اینکه دندان‌پزشک همه گزینه‌های موجود برای درمان درد دندان کودک را امتحان کرد، کشیدن دندان او را به عنوان آخرین گزینه پیشنهاد می‌دهد. شما باید در نظر داشته باشید که وضعیت بدن فرزندتان قبل از کشیدن دندان چگونه است؛ همچنین، بعد از کشیدن دندان او، چه اقداماتی باید انجام گیرد.

برای اطلاع از اینکه مسواک زدن دندان­های کودکان باید از چه زمانی آغاز شود؟ این مطلب را بخوانید

چه اتفاقاتی ممکن است در طول کشیدن دندان کودکان رخ دهد؟

به منظور کشیدن دندان‌های کودکان، ایجاد شکاف در دهان آن‌ها امری رایج می‌باشد؛ در واقع، این فرآیند یکی از الزامات کشیدن دندان در هر سنی است. فرآیند کشیدن دندان‌های کودکان می‌تواند بسته به میزان پیچیدگی شرایط سلامت بیمار، به کمک جراحی یا به روش‌های ساده صورت گیرد. با استفاده از دستگاه‌های مدرن امروزی، دندان‌پزشک قادر است دندان‌های کودکان را به وضوح مشاهده کرده؛ سپس، به کمک فرآیند ساده کشیدن، آن را از دهان فرزند شما بیرون بیاورد. در برخی موارد، برای پیشگیری و کنترل درد ناشی از کشیدن دندان‌های کودکان، استفاده از بیهوشی موضعی نیز توسط دکتر معالج پیشنهاد می‌شود.

یادتان باشد که کودک باید قبل و در طول کشیدن دندان، تحت حمایت مستقیم والدین یا سرپرستان کلینیک قرار گیرد. همچنین، لازم است بدانید که لحظات پس از کشیدن دندان‌های کودکان، بسیار حساس هستند؛ مدیریت این چند ساعت از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا کودک باید در این ساعات دارای رژیم غذایی مناسبی برای تسریع روند بهبودی خود باشد. علاوه بر این موارد، از آنجایی که ویژگی‌های بدن هر کودکی متفاوت از سایر همسالان او است، دندان‌پزشک باید همه روش‌های کشیدن دندان‌های کودکان را مورد بررسی قرار داده و فرایند مناسب با وضعیت بدن بیمار را انتخاب کند. با این حال، در اکثر موارد، کشیدن دندان‌های کودکان به روش ساده انجام می‌گیرد؛ تنها در شرایطی که دندان کودک دارای ریشه باشد، پزشک از روش جراحی برای درمان او استفاده خواهد کرد.

اگر کودک شما به لکنت زبان دچار شده است این مطلب چگونه لكنت زبان در كودكان نوپا تشخيص داده مي­شود؟ را بخوانید

مراقبت از کودکان پس از کشیدن دندان:

بعد از کشیدن دندان، نوزادان برای بهبود سریع‌تر نیاز به حمایت بیشتر والدین خود دارند. شما می‌توانید از بسته یخ برای بهبود وضعیت فرزند خود استفاده کنید تا پس از کشیدن دندان‌های او، میزان تورم و درد لثه را کنترل نمایید. همچنین، اکثر پزشکان متخصص اطفال به مادران بی‌تجربه توصیه می‌کنند که کودک خود را در معرض خطر داروهای شیمیایی قرار ندهند؛ تنها در مواقع ضروری، استفاده از دوز مناسب داروهایی که دندان‌پزشک تجویز کرده است، مجاز می‌باشد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/