روش­های طبیعی برای روشن­ تر کردن پوست نوزادان

GettyImages-74159431

نوزادان زیبا هستند! این فرشته‌های کوچک، بدون توجه به رنگ پوست بدن، برترین دارایی والدین خود می‌باشند. مهم‌ نیست که نوزادی با رنگ پوست معمولی، تیره، سفید یا گندمی و هر مدل چهره‌ای به دنیا بیاید؛ آنچه برای والدین اهمیت دارد، رفاه، سلامتی، رشد و پیشرفت کودک است. موافق این جملات هستید؟ با همه این توصیفات، فشار همسالان و ترجیحات اجتماعی باعث می‌شود که هر مادری نگران چهره کودک خود باشند؛ او سعی می‌کند تا راه‌هایی را پیدا نماید که پوست کودک خود را روشن‌تر کند.

با همه این توصیفات، آیا واقعاً برخی روش‌های طبیعی وجود دارند که بتوانند پوست بدن نوزادان را روشن‌تر کنند؟ در ادامه این مقاله، در مورد "نکات طبیعی" برای روشن‌تر شدن پوست بدن کودک و صورت او مطالبی ارائه خواهد شد.

روشهای طبیعی برای روشن‌تر کردن پوست کودک شما: آیا همه این روشها مؤثر هستند؟

در ادامه این مقاله، چند نکته طبیعی و کاربردی به منظور روشن‌تر شدن پوست بدن کودکان آورده شده است که افراد باتجربه، معمولاً این راه‌کارها را به والدین جدید پیشنهاد می‌کنند. برخی از رایج‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:

1-استفاده از ماسک آرد نخود بر روی پوست نوزادان:

به یاد داشته باشید که شما می‌توانید یک ماسک پوستی سالم با مخلوط کردن شیر خام، زردچوبه، خامه تازه و آرد نخود برای بهبود وضعیت پوست بدن و صورت فرزند خود تهیه کنید. این خمیر غلیظ را روی پوست کودک خود اعمال کنید؛ پس از ده دقیقه، آن را با پنبه یا پارچه‌ای نرم پاک نمایید.

اگر نوزادتان یبوست میشود خواندن این مطلب درمان یبوست نوزادان با مصرف آب آلو بخارا به شما پیشنهاد میشود

منطق استفاده از ماسک آرد نخود بر روی پوست نوزادان:

استفاده از شیر خام و زردچوبه می‌تواند پوست بدن و صورت نوزادان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. همچنین، اسطوره‌های هندی عقیده دارند که این ماسک سنتی درخشش خاصی به پوست بدن و صورت نوزادان ارائه می‌دهد. با این حال، استفاده از ماسک آرد نخود بر روی پوست نوزادان نمی‌تواند چهره فرزند شما را زیباتر و روشن‌تر کند.

2-استفاده از عصاره انواع میوه‌ها بر روی پوست نوزادان:

آیا یکی از افراد باتجربه خانواده به شما توصیه کرده است که از عصاره انواع میوه‌های طبیعی برای "بهبود چهره" فرزند خود استفاده کنید؟ معمولاً، افراد باتجربه استفاده از آب انگور، سیب یا پرتقال را برای تمیز کردن پوست بدن و صورت کودکان توصیه می‌کنند.

منطق استفاده از عصاره انواع میوه‌ها بر روی پوست نوزادان:

به نظر می‌رسد که عصاره‌های گیاهی به عنوان عناصر ضد پیری بر روی پوست بدن و صورت بزرگ‌سالان عمل کنند؛ اما این ماسک برای نوزادان مفید نیست. لازم است بدانید که استفاده از عصاره انواع میوه‌ها بر روی پوست نوزادان ممکن است خطراتی را برای سلامتی آن‌ها به دنبال داشته باشد. علاوه بر این مورد، توجه داشته باشید که آب انواع میوه‌ها را نباید در برنامه غذایی نوزادان زیر شش ماه قرار داد. پزشکان متخصص اطفال عقیده دارند که شیر مادر تنها غذای نوزادان در شش ماه اول بعد از تولد است.

3-ماساژ بدن نوزادان با استفاده از روغن‌های طبیعی:

جالب است بدانید که روغن نارگیل و روغن زیتون به طور سنتی در بسیاری از کشورها برای بهبود وضعیت پوست و بدن نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این منظور، روغن باید گرم باشد نه داغ. شما می‌توانید فشار اندکی را بر بدن نوزاد اعمال کرده و پوست کودک را به آرامی با روغن مالش دهید.

منطق ماساژ دادن بدن نوزادان با استفاده از روغن‌های طبیعی:

به خاطر بسپارید که ماساژ دادن منظم بدن نوزادان با استفاده از انواع روغن‌های طبیعی روند خواب آن‌ها را به میزان چشمگیری بهبود می‌بخشد. همچنین، در صورت استفاده از روغن‌های بدون آلودگی و طبیعی، می‌توان پوست کودک را مرطوب و صاف نگه داست. در واقع، می‌توان ادعا کرد که این روغن‌ها به عنوان محافظ پوستی در نوزادان عمل می‌کنند. با همه این توصیفات، ماساژ دادن بدن نوزادان با استفاده از روغن‌های طبیعی پوست کودک را روشن‌تر نمی‌کند.

4-استفاده از ماسک ملایم بدن بر روی پوست نوزادان:

شما می‌توانید یک ماسک طبیعی با استفاده از خمیر چوب صندل، شیر خام، زردچوبه و زعفران تهیه کنید؛ این ماده را روی بدن کودک اعمال نموده و پس از خشک شدن، با یک پارچه نرم پاک نمایید.

منطق استفاده از ماسک ملایم بدن بر روی پوست نوزادان:

اگرچه این مواد با پوست ضعیف نوزادان سازگار هستند، اما نمی‌توانند رنگ پوست آن‌ها را روشن‌تر کنند.

5- متعادل ساختن دمای آب حمام نوزادان:

لازم است بدانید که دمای آب، رنگ پوست کودک شما را تغییر نمی‌دهد. با این حال‌، کودک نمی‌تواند در برابر آب خیلی گرم یا خیلی سرد مقاومت کند. فقط آب ولرم برای شستن صورت و بدن کودکان مناسب است.

6-استفاده از انواع مرطوب‌ کننده ‌ها:

همان‌طور که قبلاً بیان شد، نوزادان دارای پوستی لطیف هستند. ماساژ ملایم پوست بدن و صورت کودکان با استفاده از یک مرطوب‌کننده ملایم (سه تا چهار بار در روز) می‌تواند وضعیت پوست او را بهبود بخشد.

اگر نوزادتان خروپف میکند برای اطلاع از اینکه آیا خروپف کردن نوزادان امری عادی است؟ این مطلب را بخوانید

منطق استفاده از انواع مرطوب‌ کننده ‌ها:

استفاده از مرطوب‌کننده‌ها باعث مرطوب شدن پوست بدن و صورت نوزادان می‌شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. همچنین، استفاده از این مواد پوست کودک را آرام می‌کند؛ اما رنگ پوست را تغییر نمی‌دهد.

7-استفاده از حمام آفتاب مناسب:

قرار گرفتن نوزادان در معرض نور خورشید ملایم، ایده مناسبی تلقی می‌شود. با این حال، پوست کودک خود را بیش از حد در معرض اشعه آفتاب قرار ندهید، زیرا ممکن است پوست او را برنزه کرده و رنگ آن را تیره‌تر کند.

منطق استفاده از حمام آفتاب:

شما می‌توانید کودک خود را در معرض نور آفتاب، به منظور دریافت مکمل ویتامین D قرار دهید. با این حال، باید او را زیر نور ملایم خورشید ​​و تنها برای چند دقیقه، در هنگام صبح زود قرار دهید. همچنین، باید بدانید که پوست کودک با آفتاب‌سوختگی، روشن‌تر نخواهد شد.

8-استفاده از اسکراب بر روی پوست کودک:

جالب است بدانید که شما می‌توانید با مخلوط کردن پودر نخود، روغن کودک، شیر خام و گلاب، اسکراب خانگی برای مصارف روزانه فرزند خود تهیه کنید. این خمیر را روی پوست کودک بمالید و به آرامی مالش دهید.

منطق استفاده از اسکراب بر روی پوست کودک:

این مخلوط می‌تواند به از بین بردن ناخالصی‌های ناخواسته و موهای ریز روی پوست بدن کودک کمک شایانی کند؛ اما چهره او را روشن نمی‌کند. همچنین، اگر پودر زبر باشد یا بیش از حد بر روی پوست فرزند شما مالیده شود، می‌تواند باعث بروز بثورات پوستی شود.

9-از صابون برای پاک‌سازی پوست نوزادان استفاده نکنید:

به یاد داشته باشید که صابون ملایم، مخصوص پوست حساس کودکان، را می‌توان برای پاک‌سازی بدن فرزند خود مورد استفاده قرار داد. همچنین، ممکن است شما با استفاده از شیر خام و گلاب، صابون خانگی را برای تمیز کردن پوست بدن فرزند خود درست کنید. این مخلوط را روی پوست کودک بمالید و آن را با آب ولرم بشویید.

منطق عدم استفاده از صابون برای پاک‌سازی پوست نوزادان:

لازم است بدانید که استفاده از صابون ملایم برای کودکان بی‌خطر است. با این حال، استفاده از صابون خشن می‌تواند منجر به لایه‌برداری و خشکی پوست آن‌ها شود. با همه این توصیفات، نه استفاده از صابون و نه پرهیز از آن نمی‌تواند چهره‌ای روشن به کودک شما بدهد.

10-استفاده از دستمال مرطوب برای پاک‌سازی پوست کودک:

ممکن است دستمال مرطوب نوزاد که حاوی گلیسیرین و کرم شیر است، برای پوست بدن و صورت فرزند شما مفید باشد. این دستمال مرطوب به پاک‌سازی صورت و سایر قسمت‌های بدن او کمک شایانی می‌کند.

برای اطلاع از اینکه چه عواملی باعث خشکی پوست نوزادان میشود؟ این مطلب را بخوانید

منطق استفاده از دستمال مرطوب برای پاک‌سازی پوست کودک:

دستمال مرطوب برای تمیز کردن پوست بدن و صورت کودک و جلوگیری از خشکی آن طراحی شده است؛ اما این محصول برای روشن شدن رنگ پوست صورت نوزادان مفید نخواهد بود.

چه چیزی زنگ پوست بدن نوزادان را تعیین می‌کند؟

در نهایت، یادتان باشد که چهره کودک به ژن، خانواده و تا حدودی به شرایط آب و هوایی مکانی که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد. پوست دقیقاً مانند سایر قسمت‌های بدن است؛ هیچ برنامه خارجی نمی‌تواند رنگ آن را تغییر دهد. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از پوست کودک مراقبت کنید تا آن را سالم نگه داشته و به آن جلوه دهد.

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

مطالب این مجموعه بسیار مفید بود امااینکه چه نوع روشن کننده قوی پوست کودک وجود داره ک ما مامانا بتونیم خییببلی سریع واسون واسه کودکمون استفاده کنیم رو دقیقن معرفی نکردین لطفا وخواهشن هرچه زودتر معرفی کنین مرسی

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/