کاهش تب نوزادان با مصرف کشمش

7-Health-Benefits-Of-Raisins-During-Pregnancy-banner

در ابتدا به یاد داشته باشید که کشمش، منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها و آهن است که برای بهبود روند رشد و تضمین سلامت کودک شما بسیار مفید می‌باشد. این ماده غذایی شگفت‌ انگیز می‌تواند یک جایگزین سالم برای انواع شکلات‌ها و آب‌نبات‌ها باشد؛ بهترین و شیرین‌ترین انگور خشک می‌شود تا کشمش تهیه شود. با این حال، شما باید از خطرات قرار دادن کشمش در برنامه غذایی فرزند کوچک خود آگاه باشید. از آنجایی که نوزادان تمایل دارند همه چیز را در دهان خود قرار دهند، اطمینان حاصل کنید که از توصیه‌های پزشکان متخصص اطفال در مورد تغذیه کودک خود با این ماده غذایی آگاه هستید.

چه زمانی می‌توان کشمش را در برنامه غذایی نوزادان قرار داد؟

همان‌طور که قبلاً بیان شد، کشمش یک منبع غنی از مواد مغذی برای بهبود روند رشد عضلات بدن نوزادان است. اگر شما واقعاً می‌خواهید نوزاد خود را از مزایای بهداشتی - سلامتی این میوه خشک بهره‌مند نمایید، اطمینان حاصل کنید که توصیه‌های پزشک متخصص اطفال را در این مورد در نظر گرفته‌اید. در ادامه این مقاله، چند توصیه ساده در مورد قرار دادن کشمش در برنامه غذایی نوزادان ارائه شده است که مهم‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • شما نباید کشمش را تا زمانی که فرزندتان حداقل 7 تا 9 ماهه نشده است، به رژیم غذایی او اضافه نمایید.
  • زمانی بدن کودک برای دریافت کشمش آماده است که قاشق او بتواند سایر مواد غذایی را با قاشق بخورد.
  • زمانی که دندان‌های پشتی کودک بعد از یک و نیم سالگی او ظاهر شدند، شما می‌توانید با خیال راحت، کشمش را به رژیم غذایی او اضافه کنید.
  • نوزادانی که به مشکلات فیزیکی و تأخیرهای رشد، بلعیدن یا جویدن دچار هستند، نباید کشمش را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

اگر کودکتان یبوست میشود و دنبال راهی برای درمان ان هستید این مطلب  5 ماده غذایی برای درمان یبوست کودکان را بخوانید

عوارض جانبی قرار دادن کشمش در برنامه غذایی کودکان:

کشمش، میوه خشک شیرین و جوشیدنی است که می‌تواند اثرات نامطلوبی را بر روند سلامتی برخی از نوزادان داشته باشد. در ادامه این مقاله، برخی از شایع‌ترین این عوارض بیان شده است که به شرح زیر می‌باشند:

  • لازم است بدانید که کشمش می‌تواند به دندان‌های فرزند شما چسبیده و باعث تشکیل باکتری‌هایی در دهان او شود. ادامه این روند در بلند مدت می‌تواند سلامت مینای دندان کودک را تحت تأثیر قرار دهد.
  • بر این اساس، پزشکان متخصص اطفال به مادران پیشنهاد می‌کنند که کشمش را به عنوان بخشی از وعده غذایی اصلی به فرزند خود بدهند؛ مواد غذایی دیگر کمک می‌کند تا کشمش نتواند دندان‌های کودک را از بین ببرد.
  • شما نباید کشمش را در زمان خواب به فرزند خود بدهید، چون باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت می‌شود.
  • فرزند خود را به مسواک زدن قبل از خواب عادت دهید تا اطمینان حاصل نمایید که تمام باقیمانده‌های کشمش از بین دندان‌های او از بین رفته‌اند.
  • اگر شما در ماشین، در حال حرکت هستید، فرزندتان را با کشمش تغذیه نکنید، زیرا ممکن است منجر به خفه شدن او گردد.
  • اگر مشاهده می‌کنید که کودک، کشمش‌ها را به تعداد زیادی در دهان خود قرار می‌دهد، آن‌ها را در یک مکان دور از دسترس فرزندتان قرار داده و یک به یک به او بدهید.

برای اطلاع از اینکه آیا ممکن است بدن نوزاد به مصرف ماهی آلرژی داشته باشد؟ این مطلب را بخوانید

مزایای بهداشتی قرار دادن کشمش در برنامه غذایی نوزادان:

درست است که قرار دادن کشمش بیش از حد در برنامه روزانه نوزادان خطرناک است، اما این ماده غذایی ارزش تغذیه‌ای فراوانی را به بدن فرزند شما ارائه می‌دهد که مهم‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • لازم است بدانید که کشمش غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم و منیزیم است که به رشد ذهنی و جسمی کودک شما کمک شایانی می‌کند.
  • همچنین، اضافه کردن کشمش به برنامه غذایی کودکان باعث کاهش میزان اسیدوز در بدن آن‌ها می‌شود؛ در نتیجه، شما می‌توانید از سلامت فرزند خود مطمئن شوید.
  • به خاطر بسپارید که کشمش دارای مقدار زیادی فیبر طبیعی است که مانع بروز یبوست در بدن فرزند شما می‌شود. بر این اساس، می‌توان ادعا کرد که مصرف منظم کشمش باعث بهبود حرکات روده نوزادان شده و عملکرد سیستم گوارش آن‌ها را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید کشمش‌ها را در آب جوشانده؛ سپس به شکل خمیر نرم در آورده و در برنامه غذایی نوزاد خود قرار دهید.
  • جالب است بدانید که قرار دادن کشمش در رژیم غذایی نوزادان به کاهش تب آن‌ها کمک شایانی می‌کند؛ درست مثل خرما، این میوه خشک نیز می‌تواند به عنوان یک کاهش‌دهنده تب در بدن فرزند شما عمل کند.
  • کشمش برای درمان آسیب‌های مغزی نوزادان بسیار مفید است. در واقع، این میوه خشک از سیستم عصبی مرکزی نوزادان محافظت می‌کند. به غیر از این مورد، قرار دادن کشمش در برنامه غذایی کودکان برای تقویت حافظه آن‌ها بسیار مفید است.
  • در نهایت، یادتان باشد که کشمش دارای خواص ضد میکروبی است.

اگر نوزادتان به مصرف کنجد آلرژی دارد خواندن این مطلب علائم آلرژی نوزادان به مصرف کنجد به شما توصیه میشود

نکاتی در مورد قرار دادن کشمش در برنامه غذایی کودکان:

همان‌طور که قبلاً بیان شد، کشمش دارای محتوای قند بالایی می‌باشد؛ بنابراین بهتر است از مصرف بیش از حد این میوه خشک به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های فرزندتان خودداری نمایید. همچنین، بهتر است آب کشمش را در برنامه روزانه نوزاد خود قرار ندهید، زیرا شانس پوسیدگی دندان‌های او را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید از این آبمیوه تنها در شرایط بحرانی مثل تب شدید استفاده نمایید. خرد کردن کشمش به قطعات کوچک بهترین راه برای قرار دادن این ماده غذایی در برنامه روزانه کودکان است، زیرا خوردن آن را برای فرزند شما راحت می‌کند.

در نهایت، یادتان باشد که شما می‌توانید از کشمش برای پخت و پز وعده‌های غذایی خانواده نیز استفاده کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/