لباس مناسب کودکان برای هر فصل‌ سال

833x469x485745180_wide.jpg.pagespeed.ic.Q60qrG81K8

اگر تصور می‌کنید که باید لباس‌های فصلی نوزاد خود را فقط بر اساس مد خریداری کنید، سخت در اشتباه هستید. یادتان باشد که لباس بچه‌های کوچک مانند افراد بزرگسال نبوده و علاوه بر فصلی بودن، باید راحتی کودک را نیز فراهم کند. بنابراین، اگر آب و هوای محل زندگی شما گرم، سرد یا مرطوب باشد، شما باید لباس مناسب با همان آب و هوا را برای کودک خود انتخاب کنید. لازم است بدانید که برخی از لباس‌های فصلی، بر خلاف خیره‌ کنندگی  و زیبایی خاصی که دارند، اصلا  برای کودکان مناسب نیستند. در ادامه این مقاله، برخی از لباس‌های مناسب برای چهار فصل سال نوزادان ارائه شده است که عبارتند از:

  • فصل بهار:

لباس‌هایی که برای فصل بهار کودکان خریداری می‌شود، باید دارای رنگ روشن بوده و از موادی تهیه شده باشد که تنفس را برای بدن این نوزادان کوچک، آسان کند. خرید البسه چند لایه برای این فصل سال نیز کار بسیار خوبی است، چون درجه حرارت هوا در طول این فصل متغیر بوده، گاهی افزایش یافته و گاهی افت می‌کند. در چنین شرایطی، شما می‌توانید بسته به آب و هوای محل زندگی خود یک لایه از لباس فرزندتان را درآورده یا هم زمان از چند لایه استفاده کنید. جالب است بدانید که تنوع لباس‌های بهاری برای دختربچه‌ها بسیار بالا است، در حالی که پسران مجبور هستند فقط از پیراهن، شلوار و یک کت بهاری در فضاهای باز استفاده کنند. امروزه کلکسیون لباس‌های بهاری کودکان بسیار زیبا و متنوع بوده و نگاه هر بیننده را در همه ماه‌های فصل بهار به خود جذب می‌کند.

اگر به دنبال لباس خواب مناسبنوزاد خود هستید این مطلب بهترین لباس خواب برای نوزادان، چه نوع لباسی است؟ را بخوانید

  • فصل تابستان:

در این فصل گرم سال، بهتر است از لباس‌های سبک و راحت برای کودکان نوپای خود استفاده کنید، زیرا گرمای زیاد می‌تواند هر نوزادی را از پای درآورد. بنابراین، در هنگام خرید لباس تابستانی برای فرزند خود اطمینان حاصل کنید که موارد انتخابی شما از مواد سبک و الیاف طبیعی تهیه شده باشد تا عمل  تنفس را برای نوزادتان آسان ‌کند. لباس شنا، حوله حمام پوشیدنی و کلاه لبه‌دار از جمله لباس‌های تابستانی نوزادان هستند، زیرا همانطور که می‌دانید خورشید در طول این فصل درست در وسط آسمان قرار گرفته و گرمای زیادی را به زمین هدیه می‌دهد.

  • فصل پاییز:

کت و لباس‌های چند لایه یک روش عالی برای حفاظت از سلامت نوزاد شما در این فصل به شمار می‌رود. اگر چه افت دمای فصل پاییز به اندازه زمستان نیست، اما ممکن است هر چند وقت یکبار نسیم خنکی وزیده و هوای پاییز را کمی سرد کند. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان متخصص اطفال به والدین توصیه می‌کنند که در این فصل سال، کودکان خود را مرتب بپوشانید تا سرما نخورند. البته لازم نیست مانند فصل زمستان، کودک خود را بسته‌بندی کنید، بلکه استفاده از لباس کلفت بر روی لباس راحتی کودک کافی بوده و بدن او را گرم نگه می‌دارد.

  • فصل زمستان:

خرید کت و ژاکتی که از پارچه‌های ضخیم تهیه شده و دارای لایه‌های پشمی می‌باشد، برای فصل زمستان نوزادان از اهمیت خاصی برخوردار است. در این فصل، گرم نگه داشتن نوزادان یک موضوع اساسی محسوب می‌شود. همچنین، سعی کنید  که لباس‌های ضدآب را نیز در کمد لباس زمستانی کودک خود داشته  باشید تا در صورت باریدن باران و برف بتوانید از آن‌ها برای  خشک نگه داشتن فرزند خود و محافظت از او در برابر  سرما استفاده کنید. یادتان باشد که با رعایت این نکات می‌توانید از بیمار شدن فرزند کوچک خود در طول فصل زمستان جلوگیری کنید.

برای اطلاع از اینکه بعد از خرید لباس نوزاد باید آن را بشورید یا نه این مطلب آیا لباس جدید نوزادان را قبل از استفاده بشوییم؟ را بخوانید

لباس مناسب برای کودکان در تعطیلات عید و جشن‌ها:

جشن نوروز و عیدهای دیگر از جمله تعطیلات سال هستند که انتخاب لباس مناسب برای کودکان، در این روزها سرگرم‌کننده خواهد بود. بیشتر والدین دوست دارند تا در چنین تعطیلاتی، لباس مورد علاقه خود را تهیه نموده و با پوشاندن آن به فرزند خود، او را شاد و سرزنده نگه دارند. لباس‌های مختلفی برای روزهای تعطیلات نوزادان وجود دارد که بسیار محبوب هستند، شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر فرزند خود، لباس او را با توجه به تم جشن انتخاب کنید. البته خرید لباس برای این دوره‌های خاص، بستگی به شرایط اقتصادی و علاقه فردی پدران و مادران دارد. علاوه بر این موارد، انتخاب هر لباسی برای نوزادان باید با توجه به سلامت و امنیت کودک انتخاب ‌شود.

توجه والدین به فرهنگ‌های مختلف در انتخاب لباس کودک خود:

برخی از والدین علاقه دارند لباس پسر بچه خود با الهام گرفتن از قهرمانان مورد علاقه خود انتخاب کنند که ایده فوق‌العاده زیبایی است. بعضی دیگر از والدین، لباس دختر خود را از برخی فیلم‌ها الهام گرفته و فرزند خود را مانند شاهزاده آن فیلم آرایش می‌کنند! اگر شما هم دوست دارید لباس کودک نوپای خود را با توجه به شخصیت فیلم‌ها یا فرهنگ خاص محل زندگی خود انتخاب کنید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب شما وجود دارد.
سعی کنید در چنین مواردی برای انتخاب لباس نوزاد خود از شخصیت‌های محبوب استفاده نموده یا از تصویر شاد بر روی لباس فرزند خود استفاده کنید. توجه داشته باشبد که لباس انتخابی شما، شخصیت فرزندتان را پایه‌گذاری می‌کند. امروزه، با توجه به پیشرفت تکنولوژِی، لباس‌های زیادی با سبک‌ها و فرهنگ‌های مختلف در مغازه‌ها وجود دارد که انتخاب لباس جشن و عید نوروز را برای والدین بسیار راحت کرده است.

برای انتخاب صحیح لباس نوزاد این مطلب را نحوه درست خرید لباس کودکان بخوانید

لباس‌های ویژه برای فعالیت نوزادان:

فقط به این دلیل که فرزند شما، بچه است نباید او را از فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای باز منع کنید. امروزه، لباس‌های متنوعی برای هر نوع فعالیت نوزادان در بیرون از منزل (لباس‌های مناسبی برای فعالیت‌هایی مانند ماهیگیری، اسکی و کمپینگ) وجود دارد!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/