خرید ماه به ماه لباس­های کودک

baby-clothes-types-held-2160x1200

همه ما می‌دانیم که خرید هدایا و لباس برای کودکان، کار بسیار سرگرم‌کننده‌ای برای پدران و مادران جوان است، زیرا اقلام زیبایی  در این مورد برای انتخاب والدین وجود دارد. اما اگر می‌خواهید لباس‌های زیبا و مفیدی برای فرزند کوچک خود خریداری کنید، بهتر است این کار را ماه به  ماه انجام داده و لباس‌های مورد نیاز نوزادتان را در موعد مناسب تهیه کنید. همچنین، اگر می‌خواهید در این زمینه اشتباهات زیادی را مرتکب نشده و لباس‌های بی‌فایده‌ای را خریداری نکنید، بهتر است مقاله زیر را با دقت مطالعه نموده و از تجربیات دیگران در این مورد استفاده کنید. در ادامه این مقاله، چگونگی خرید لباس‌های مفید نوزادان برای مادران جوان و بی تجربه ارائه شده است که به شرح زیر می‌باشد:

خرید لباس برای نوزادان از بدو تولد تا 3 ماهگی:

همانطور که می‌دانید هدایای بسیار زیادی، اعم از لباس‌های مختلف، طلا و سایر وسایل مربوط به نوزاد (با هدف کادوی تولد) از طرف اطرافیان به نوزاد تازه متولد شده داده می‌شود. بنابراین، بهتر است والدین قبل از تولد نوزاد خود  فقط لباس‌های راحتی مورد نیاز را برای او (تا 3 ماهگی) تهیه کنند. یادتان باشد که دوران بارداری، زمان مناسبی برای خرید لباس نوزاد نیست، چون والدین فقط وسایلی را که دوست دارند، برای نوزاد جدید خود خریداری خواهند کرد. دلیل دیگر این است که نوزاد کوچک بیشتر در خواب بوده و دقایق کوتاهی را برای شیر خوردن بیدار می‌شود که البته این بیداری نیز فقط با نگاه کردن و اغلب اوقات با گریه ، سپری خواهد شد. بنابراین، والدین کنترل بسیار کمی بر اندام فرزند کوچک خود داشته و چشم‌انداز ضعیفی دریافت می‌کنند. در زمان شیردهی نیز، نوزاد دوباره به خواب رفته یا با بالا آوردن شیر مصرفی خود، سبب کثیف شدن لباس‌ها می‌شود.

برای انتخاب صحیح لباس نوزاد این مطلب را نحوه درست خرید لباس کودکان بخوانید

همچنین می‌خواهید لباس‌های زیادی برای نوزاد خود خریداری کنید، این نکته را به یاد داشته باشید که نوزاد شما به سرعت در حال رشد بوده و لباس‌های جدید فقط برای زمان حال او اندازه خواهد بود. بنابراین،
سعی کنید فقط لباس‌های فصلی مناسب را برای نوزاد تازه متولد شده خود خریداری کنید. البته از آنجایی که نوزاد شما، بیشتر وقت خود را در خواب است، پس لباسی را برای فرزندتان خریداری کنید که برای زمان خواب او راحت بوده، متناسب با  درازای بدن او باشد و هیچ دکمه بزرگ و وسیله  ناخوشایندی بر روی آن موجود نباشد.

بسیاری از پزشکان متخصص اطفال عقیده دارند که پوشاندن جوراب به نوزادان، اصلا ایده خوبی نیست، چون ممکن است کش لبه آن سفت باشد (در صورت شل بودن، خود به خود از پای نوزاد می‌افتد). این پزشکان توصیه می‌کنند که به جای استفاده از جوراب، شلواری را برای فرزند خود انتخاب کنید که دارای جوراب بوده و بتواند پاهای کودک را به طور کامل پوشش دهد. علاوه بر این موارد، هرگز وسیله اضافی یا تزیینی را به یقه لباس نوزاد خود متصل نکنید، زیرا گردن نوزاد بسیار کوچک بوده و اشیا موجود در یقه لباس ممکن است صورت کودک شما را خراش دهد. همچنین، استفاده از وسیله تزیینی در یقه لباس نوزادان باعث می‌شود تا فرزند شما در هنگام شیردهی نیز برای پیدا کردن نوک پستان مادر تلاش بیهوده بکند.

در نهایت، به عنوان یک پدر و مادر جوان هرگز لباس‌هایی با دور گردن تنگ برای نوزاد کوچک خود خریداری نکنید، زیرا این گونه لباس‌ها به سختی بر روی سر کودک حرکت نموده و باعث درد و ناراحتی او می‌شوند، مگر اینکه یقه لباس انتخابی شما بسیار شل بوده یا دارای دکمه و زیپ باشد. یادتان باشد که پوشاندن لباس‌هایی با دور گردن تنگ کار خیلی ترسناکی بوده و سر نوزاد را بیش از حد فشار می‌دهد. جالب است بدانید که امروزه، در فروشگاه‌های بزرگ، لباس‌هایی وجود دارد که دارای دکمه‌هایی در بین پاهای شلوار بوده و خود شلوار دارای کمربند بسیار وسیع و الاستیکی است.

در گام اول خرید لباس ماهانه برای فرزند تازه متولد شده خود، سعی کنید لباس‌هایی به رنگ‌های سفید و روشن انتخاب کنید تا اگر  شیر مادر و شیر خشک بر روی آن ریخت، بلافاصله مشخص شود. همچنین، لباس کودکان در سن نوزادی باید از الیاف کاملا نرم تهیه شود. به جای پیراهن سرهم نیز می‌توانید بلوز و شلوار جدا از هم را برای فرزند خود انتخاب کنید تا هم پوشاندن آن راحت بوده و هم مجبور نشوید در صورت کثیف شدن قسمت بالا یا پایین، لباس کل لباس را تعویض کنید. البته اگر شلوار انتخابی شما در بین پاها، دارای دکمه یا زیپ باشد برای تعویض پوشک بسیار مناسب خواهد بود، زیرا همانطور که می‌دانید نوزادان بدون لباس احساس ناراحتی کرده و حتی برخی از آن‌ها از برهنه بودن، نفرت دارند.

 اگر به دنبال تهیه ی سیسمونی هستید این مطلب نکاتی ضروری برای انتخاب سیسمونی نوزاد را بخوانید

خرید لباس برای نوزادان، از سن سه تا شش ماهگی:

به عنوان والدین یک نوزاد، یادتان باشد هنگامی که فرزند شما به سن بین 3 تا 6 ماهگی رسید، قسمت‌های مختلف بدن او برجسته شده و در اغلب مواقع، به لباس بزرگ‌تری نیاز خواهند داشت. پس بهتر است لباس‌های فرزند خود را ماه به ماه خریداری کنید!

خرید لباس‌ برای نوزادان، از سن  نه تا دوازده ماهگی:

همانطور که می‌دانید نوزادان با ورود به سنین نه تا دوازه ماهگی، بزرگ شده و به احتمال زیاد، درک آنها از محیط اطراف بالا خواهد رفت؛ به این معنی که پوشاندن لباس‌های دکمه‌دار برای آن‌ها کاملا خطرناک بوده و ممکن است باعث خفگی فرزندتان شود. نوزادان در این سن به راحتی می‌توانند دست خود را به دکمه‌های لباس رسانده و با گذاشتن آن در دهان خود، با دو دندان تیزی که در هر فک بالا و پایین دارند، دکمه را از لباس جدا نموده و ببلعند. پس فراموش نکنید که وجود هر نوع دکمه یا وسایل تزیینی در لباس کودکان نه تا دوازده ماهه بسیار وسوسه‌انگیز بوده و باعث بروز مشکلات خطرناکی در این کودکان خواهد شد. علاوه بر این موارد، این دوره از زندگی یک زمان عالی برای مستقل شدن و شروع تغذیه  کودک توسط خودش است. در این دوره، فرزند شما دوست دارد غذاهای مختلف را با نوک انگشتان خود برداشته و برای تمرین گرفتن چنگال و قاشق، جهت خوردن غذا تلاش کند. بنابراین، مادران نباید در این سن، لباس‌هایی با رنگ سفید را برای کودک خود خریداری نمایند، چون لکه غذا در لباس‌هایی با رنگ‌های تیره، خود را زیاد نشان نداده و به احتمال زیاد عادت‌های غذایی کودک را تقویت خواهد نمود.

همچنین، اگر کودک شما شروع به خزیدن کرده و دوست دارد چهار دست و پا راه برود، باید لباسی را برای او خریداری کنید که دارای پیچیدگی و قطعات تزیینی زیاد نباشد تا کودک بتواند بدون گیر کردن لباس در زیر دست و پاهایش، به راحتی حرکت کند. به یاد داشته باشید که در این دوره، فرزند شما علاقه شدیدی به کشف دنیای اطراف خود داشته و تلاش زیادی برای گشتن در محیط‌های مختلف خانه دارد. اما برخی کودکان بر روی شکم قرار گرفته و ترجیح می‌دهند کاملا صاف مانند یک خزنده حرکت کنند. این کودکان به لباس راحتی نیاز نداشته و با هر نوع پوششی می‌تواند حرکت کنند.

برای اطلاع از لوازم ضروری سیسمونی این مطلب 6 لوازم ضروری سیسمونی نوزادان را بخوانید

لباس کودکان در سنین نه تا دوازده ماهگی باید از جنسی باشد که به راحتی در آب گرم شسته شده و خراب نشود. همچنین، لباس نوزاد در این سن باید کمی بزرگ‌تر از اندازه او انتخاب شود تا کودک در هنگام خزیدن یا پیاده‌روی راحت باشد. البته، استفاده از لباس سرهمی، به جای پیراهن و شلوار جداگانه، برای کودکان نه تا دوازده ماهه ایده خوبی خواهد بود. نکته نهایی در مورد لباس‌های کودکان نه تا دوازده ماهه، خرید کفش‌هایی با کف نرم برای آن‌ها است، چون بسیاری از بچه‌ها در این سن شروع به راه رفتن کرده و مدام این کار را تمرین می‌کنند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/