لباس مناسب برای زنان باردار، چه نوع لباسی است؟

maternity-clothes

همه ما می‌دانیم که دوران حاملگی، یکی از زیباترین مراحل زندگی زنان است. با این وجود، در طول دوران بارداری بدن مادر تحت تاثیر تغییرات فیزیکی قرار گرفته و فرم آن به شدت تغییر می‌کند. به همین دلیل، پوشیدن لباس‌های نرم و راحت در دوران بارداری زنان از اهمیت خاصی برخوردار است. یادتان باشد که بهترین لباس برای زنان باردار لباسی است که اجازه دهد تا شکم او به راحتی رشد نموده و گسترش یابد، زیرا این حالت برای سلامت مادر و جنین داخل رحم او بسیار ضروری است.

در زمان‌های گذشته، اکثر زنان در دوران بارداری خود مجبور بودند همان لباس‌های قدیمی خودرا بپوشند، زیرا بیشتر مادران هزینه و امکان خرید لباس‌های حاملگی را نداشتند. برای همین، شکل ظاهری شکم و بدن آن‌ها در معرض دید قرار می‌گرفت و مادر در طول دوران بارداری خود احساس خجالت و ناراحتی می‌کرد. ولی، امروزه دیگر این گونه نیست! زیرا بسیاری از زنان در طول دوران بارداری خود نیز مشغول کار بوده و در اجتماع شرکت دارند. همچنین، برخی از این مادران باردار با وجود حامله بودن، مجبور هستند گاهی اوقات در مسافرت‌های بین‌المللی اداره یا سازمان خود شرکت کنند. به همین علت، مادران باردار امروزی نیازمند پوشیدن لباس‌های راحت و مناسب این دوران هستند. علاوه بر این موارد، بسیاری از مادران جوان تمایل دارند لباسی را در دوران بارداری خود بپوشند که ظاهر آن‌ها را جذاب جلوه دهد. به طور طبیعی، لباسی که برای دوران بارداری مادران امروزی انتخاب می‌شود، مدرن بوده و با لباس زنان باردار در دوران قدیم کاملا متفاوت است.

سبک‌های مناسب لباس در بارداری:

به نظر می‌رسد که امروزه استفاده از لباس‌های بارداری در بین مادران جوان بسیار محبوب بوده و اکثر زنان باردار امروزی دیگر سعی در پنهان کردن حامله بودن خود ندارند. در عوض، آن‌ها سعی دارند تا انواع مختلف لباس‌های حاملگی را انتخاب کنند که متناسب با شکل جدید بدن خود و جنین داخل رحمشان باشد. جالب است بدانید که بعضی از زنان دوست دارند تا در دوران بارداری خود، لباس بسیار نازک پوشیده و شکل بدن خود را به همسر خود نشان دهند؛ این در حالی است که برخی دیگر از مادران باردار تلاش می‌کنند تا شکل ظاهری بدن خود از دید اطراف پنهان نگه دارند. به همین دلیل، در عصر جدید، طراحان، لباس‌های بارداری را در سبک‌های مختلف طراحی می‌کنند تا بتواند انتظار همه مادران را بر آورده کنند. علاوه بر این، تولید کنندگان لباس‌های بارداری تلاش می‌کنند تا این نوع لباس‌ها به راحتی در دسترس همگان باشد!

روش انتخاب لباس مناسب برای بارداری:

مهم‌ترین نکته در مورد دوران بارداری زنان این است که آن‌ها باید بهترین و مناسب‌ترین لباس را برای پوشیدن خود انتخاب کنند، زیرا در این دوره، البسه علاوه بر این که مادر و فرزند او را از سرما و گرمای محیط زندگی محافظت می‌کند، باید برای مادر باردار سرگرم‌کننده نیز باشد، یعنی این که اعتماد به نفس مادر را بالا برده  و احساس زیبایی را در او افزایش دهد. برای همین، بعضی از مادران حامله در دوران انتظار خود، دقت زیادی در انتخاب لباس بارداری کرده و آن را با وسواس خاصی انتخاب می‌کنند. پس، یادتان باشد که لباس‌های حاملگی علاوه بر راحت بودن، باید بسیار شیک باشند، زیرا پوشیدن لباس‌های شیک اعتماد به نفس هر مادری را افزایش می‌دهد.

برای اطلاع از 10 نوع محصول زیبایی خطرناک در دوران بارداری این مطلب را بخوانید

همچنین زنان باردار می‌توانند لباس‌های سنتی را برای این دوره از زندگی خود انتخاب کنند که به سبک خاص طراحی شده و با بودجه اکثر زنان در کشور ما مطابقت دارد. نکته مهم نهایی در انتخاب لباس مناسب دوران حاملگی این است که لباس‌های این دوران باید از شکم مادر حمایت نموده و آن را به طور کامل بپوشاند. برای همین، بهتر است زنان حامله لباس‌های ساده را انتخاب کرده و فقط به فکر شگفت‌زده کردن اطرافیان خود نباشند. به خاطر داشته باشید که مطمئن بودن از امنیت و راحتی لباس زنان در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

جنبه‌ های مختلف انتخاب لباس مناسب برای زنان باردار:

هر مادری می‌تواند لباس‌های بارداری خود را با توجه به شیوه زندگی، بودجه و نکات دیگر زندگی خود انتخاب کند. زنان شاغل هم باید طبق دستورالعمل‌های حرفه‌ای محل کار خود، لباس بارداری موردنظر را انتخاب کرده و در رعایت شئونات منطبق با سازمان یا اداره خود دقت کنند، به عنوان مثال، اگر به عنوان یک مادر باردار در یک شرکت دولتی مشغول به کار هستید، بدیهی است که باید به نیازهای اداره و بدن خود دقت نموده و لباسی را انتخاب کنید که هرگز راحتی و سلامت شما و نوزاد درون رحمتان را به خطر نیاندازد!

بنابراین، می‌توان ادعا کرد که یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در هنگام انتخاب لباس بارداری مورد نظر قرار گیرد، راحتی لباس در هنگام پوشیدن است. اگر می‌خواهید به عنوان یک زن حامله لباس‌ مناسبی را با توجه به تغییرات بدن خود انتخاب کنید، لباسی بپوشید که راحت بوده و عمل تنفس شما را با مشکل مواجه نکند. یک زن حامله نباید در دوران بارداری خود به این موضوع فکر کند که با پوشیدن شلوار و دامن شیک می‌تواند امنیت و راحتی فرزندش را تامین کند . اگر هم مجبور هستید به خاطر قوانین اداره یا شرکت خود از مانتوهای مخصوص یا یا شلوار تنگ برای مدت طولانی استفاده کنید، حتما باید نوع زیپ‌ دار آن را انتخاب کنید تا علاوه بر راحتی در هنگام پوشیدن، در صورت لزوم بتوانید زیپ لباس‌های را برای مدتی باز کرده و به راحتی تنفس کنید.

1-لباس بارداری باید با توجه به بودجه خانواده هر فرد انتخاب شود:

همه می می‌دانیم که اغلب زنان از مراحل مختلف بارداری خود آگاه بوده و می‌توانند با انتخاب لباس‌هایی با کیفیت مناسب، امنیت و راحتی خود و فرزند داخل رحمشان را تامین  کنند. یادتان باشد که امروزه گزینه‌های مختلفی در فروشگاه‌ها و وب سایت‌های خرید آنلاین لباس‌های بارداری وجود دارد که مطابق با بودجه خانواده همه مادران است. در ادامه این مقاله، برخی از موارد مهم که در انتخاب لباس حاملگی  کمک می‌کند، ارائه شده است که عبارتند از:

  • نکته اول این که زنان باید در دوران بارداری خود ساده‌ترین و ارزان‌ترین لباس‌ها را انتخاب کنند تا بتوانند به راحتی هزینه آن‌ها را با بودجه خانوداه خود تنظیم کنند.
  • همه ما می‌دانیم که جذابیت لباس بارداری برای زنان بسیار مهم است. اما لباس انتخابی شما  باید از پارچه نرم دوخته شود تا بتواند علاوه بر تامین راحتی بدن شما و فرزند داخل رحمتان، عمل تنفس را آسان کند. برای همین، بهتراست زنان حامله سعی کنند تا لباس دوران بارداری خود را از الیاف طبیعی انتخاب کنند. به عنوان یک زن جوان همیشه از لباس‌هایی با رنگ روشن و شاد استفاده کرده و از انتخاب پارچه با اشکال بزرگ و پررنگ خودداری نمایید. همچنین، برای احساس راحتی و شل بودن لباس، همیشه پیراهن‌های بلند دکمه‌دار را برای دوران بارداری خود انتخاب  کنید.

2-لباس بارداری باید کاملا راحت باشد:

انتخاب لباس مناسب دوران بارداری، نقش مهمی را در سلامت مادر و نوزاد داخل شکم او ایفا می‌کند. به همین دلیل، انتخاب درست مدل لباس زنان حامله از اهمیت خاصی برخوردار است. به خاطر داشته باشید که سلامت مادر و جنین با انتخاب لباس مناسب دوران بارداری میسر خواهد بود. برای این منظور، شلوار بارداری مادر باید در ناحیه کمر شل بوده و حالت الاستیکی داشته باشد تا حرکت کودک را محدود نکرده و روند جریان خون به معده مادر را با مشکل مواجه نکند. گروهی از زنان باردار علاقه دارند تا در دوران بارداری خود نیز از شلوار جین استفاده کنند. این افراد باید دقت داشته باشند که پوشیدن شلوار جین و تنگ در دوران بارداری جایز نیست! زیرا اطراف ناحیه کمر مادر را با فشار مواجه نموده و رسیدن خون به بدن نوزاد را با مشکل روبرو خواهد کرد.

3-لباس بارداری باید کمی بزرگ‌ تر از اندازه معمول بدن زن حامله انتخاب شود:

لباس‌هایی که برای استفاده زنان در دوران بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید از ناحیه شکم و سینه دارای فضای اضافه باشد، زیرا این نواحی از بدن مادر در ماه‌های بعد دوران حاملگی رشد زیادی داشته و تغییر شکل خواهند داد. همچنین، بعضی از زنان باردار ترجیح می‌دهند تا در هنگام شب نیز از همان لباس حاملگی استفاده کنند! در این حالت، باید برای اطمینان از راحتی لباس، آن را در سایز بزرگ‌تر از اندازه معمولی تهیه کنید تا بتوانید در ماه‌های بعد نیز آن را استفاده نمایند. البته انتخاب لباس مناسب دوران بارداری بستگی به وزن مادر در هنگام خرید لباس داشته و انتخاب لباسی با اندازه بزرگ‌تر به او کمک خواهد کرد تا بتواند برای ماه‌های نهایی دوران بارداری نیز از آن‌ها استفاده کند.

برای اطلاع از اینکه علت تیره شدن پوست در بارداری چیست؟ این مطلب را بخوانید

4-انتخاب لباس بارداری برای زنان شاغل:

انتخاب لباس برای دوران بارداری زنانی که به طور منظم مشغول به کار هستند،  اهمیت زیادی دارد، زیرا این افراد برای کامل کردن دوران بارداری خود نیاز به مراقبت بیشتر داشته و باید از لباس‌های راحتی برای حمایت از بدن خود در هنگام کار کردن استفاده کنند.به یاد داشته باشید مانتو و شلواری که این افراد برای دوران حاملگی خود انتخاب می‌کنند، باید به صور  حرفه‌ای تهیه شده و راحتی مادر را به طور کامل تامین کند. در ادامه این مقاله، نکات ساده‌ای برای راهنمایی زنان شاغل جهت انتخاب لباس مناسب دوران بارداری ارائه شده است که به شرح زیر می‌باشد:

  • زنان بارداری که شاغل هستند، می‌توانند برای سه ماه اول بارداری خود، از لباس‌های معمولی گذشته استفاده کنند.
  • برای ماه‌های بعد، ممکن است لباس‌های قبلی کمی تنگ شده باشد. برای همین، انتخاب لباسی در اندازه کمی بزرگ‌تر از لباس‌های معمول الزامی است.
  • همچنین، اگر سایز مادر کم بوده و بدن او ظریف باشد، او می‌تواند از لباس‌های  معمولی با رنگ شاد استفاده کند. البته فراموش نکنید که لباس حاملگی باید از پارچه‌ای نرم تهیه شده و به مادر اجازه حرکت دهد تا او بدون احساس ناراحتی، کارهای اداری خود را انجام دهد.
  • در نهایت، یادتان باشد که استفاده از مانتوهای بزرگ دکمه‌ دار، شلوار و لباس‌های نازک مناسب، ترفندی است که یک مادر باردار شاغل می‌تواند برای حفظ راحتی خود و سلامت فرزند داخل رحمش انتخاب کند.

5-لباش ورزشی مناسب برای زنان حامله:

همه ما می‌دانیم که اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان انجام حرکات ورزشی سبک را در دوران بارداری زنان توصیه می‌کنند (در صورتی که انجام حرکات ورزشی توسط پزشک معالج مادر باردار تایید شده باشد). به عنوان یک خانم باردار، باید در هنگام  ورزش کردن، لباسی بپوشید که سلامت شما و فرزند داخل رحمتان را به طور کامل تامین کند. پیشنهاد ما برای راهنمای شما جهت انتخاب بهترین لباس ورزشی در دوران بارداری این است که:

  • در مرحله اول، لباس‌های ورزشی را  انتخاب کنید که در حین ورزش، فضای اضافی داشته و بتواند راحتی شما و فرزندتان را تامین کند.
  • همچنین، لباس انتخابی شما برای ورزش کردن در دوران بارداری باید از الیاف طبیعی مثل پنبه، لیکرا و اسپندکس تهیه شده باشد، زیرا این پارچه‌ها تنفس بدن را آسان کرده و به تنظیم دمای بدن شما کمک می‌کند.
  • از پوشیدن لباس‌های ورزشی تنگ در دوران بارداری خود اجتناب کنید، زیرا برای انجام حرکات ورزشی و کشش لباس باید از انعطاف‌پذیری مناسبی برخوردار باشید.
  • در نهایت، لباس ایده‌آل ورزشی برای زنان باردار باید دارای فضای اضافی، مخصوصا در ناحیه شکم باشد.

6-انتخاب لباس زیر مناسب برای زنان باردار:

همانطور که می‌دانید در طی دوران بارداری، سینه‌های زنان بزرگ‌تر شده و سنگین تر از قبل می‌شود. این تغییرات به شما نشان می‌دهد که در خرید لباس‌های زیر جدید برای خود دقت بیشتری داشته باشید. بر اساس این توضیحات، انتخاب درست سینه‌بند حاملگی برای سلامت زنان نقش بسیار مهم دارد، زیرا باید بتواند به راحتی از سینه‌ های او مراقبت و پشتیبانی کند. پس یادتان باشد که بارداری باعث می‌شود تا سینه‌های شما بزرگ شده و در صورت عدم حمایت مناسبف مشکلاتی را برای سلامت شما و فرزندتان ایجاد کند.

نکته مهمی که یک مادر باردار باید در انتخاب سینه‌بند مناسب در نظر داشته باشد، این است که این لباس باید از مواد پنبه‌ای  تهیه شود. همچنین، سینه‌بند مناسب زنان باردار باید بتواند از ناحیه پشت بدن و شانه‌های مادر حامله حمایت کامل نموده و در هنگام پوشیدن نیز هیچ گونه احساس تنشی را در او ایجاد  نکند. پس به عنوان یک زن حامله اگر نمی‌خواهید بعد از به دنیا آمدن فرزند خود، مانند یک بانوی پیر، سینه‌های افتاده داشته باشید، باید در انتخاب سینه‌بند مناسب برای دوران حاملگی خود دقت زیادی بکنید!

همچنین فراموش نکنید که در دوران بارداری، استفاده از صندل و کفش تخت از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان یک زن جوان حامله از پوشیدن هر نوع کفش پاشنه‌بلند در دوران حاملگی خود اجتناب کنید.

خواندن این مطلب روماتیسم قلبی در بارداری و آنچه باید بدانید به شما توصیه میشود

در نهایت یادتان باشد که بهترین زمان برای خرید لباس‌های حاملگی هنگامی است که شما باردار می‌شوید، زیرا قبل از این دوران، خرید کردن، یک استرس بزرگ محسوب شده و شما را از احساس زیبای خرید برای این دوره خاص از زندگی محروم خواهد کرد. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای  باردار شدن از اتفاقات این دوران در بدن خود آگاه شوید. برای این کار می‌توانید از راهنمایی‌های موجود در وب سایت‌ها استفاده کنید. همچنین، زنان باردار برای خرید لباس‌های بارداری مانند  شلوار، باید فصل حاملگی خود را نیز در نظر داشته و برای خرید لباس‌های مناسب فصلی اقدام کنند!

همیشه لباس‌هایی را برای دوران حاملگی خود انتخاب کنید که راحت بوده و پوشیدن آن‌ها باعث شود که شما در هر شرایطی خوشحال شده و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید . یادتان باشد که در این دوره از زندگی، بیشتر زنان به علت تغییرات هورمونی موجود در بدن خود، نمی‌خواهند بیشتر دیده شوند. اما شما آرام باشید! زیرا بعد از گذراندن این دوره نه ماهه خواهید توانست نوزاد خود را با افتخار به اطرافیان نشان دهید. پس به عنوان یک زن حامله سعی کنید تا این دوره از زندگی خود را دوست داشته باشید، زیرا ممکن است این تجربه زیبا در زندگی شما دیگر تکرا نشود.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/