10 ماده غذایی مفید برای کودکان

562272967-H

در ابتدا، به یاد داشته باشید که قرار دادن مواد غذایی مناسب در برنامه روزانه نوزادان برای بهبود روند رشد و حفظ سلامت آن‌ها مهم است. بچه‌ها نیاز به مصرف مواد غذایی اضافی ندارند؛ در واقع، نیازهای بدن این فرشته‌های کوچک شبیه بزرگ‌سالان است. به همین دلیل، مهم است که شما همه مواد غذایی را در اسرع وقت، اما در اندازه خیلی کم به برنامه غذایی فرزند خود اضافه کنید. به محض اینکه با پزشک متخصص اطفال در مورد روند تغذیه فرزند خود مشورت کردید، شما می‌توانید انواع مواد غذایی جامد را به رژیم غذایی او اضافه کنید؛ اما چه مواد غذایی، به عنوان بهترین گزینه برای بهبود روند رشد نوزادان و تضمین سلامت آن‌ها به شمار می‌روند؟ خوب، مواد غذایی فوق‌العاده‌ای وجود دارد که حتماً باید در رژیم غذایی هر نوزادی قرار گیرد. در ادامه این مقاله، 10 ماده غذایی فوق‌العاده که باید در رژیم غذایی هر نوزادی وجود داشته باشد، معرفی خواهد شد. این مواد غذایی به شرح زیر می‌باشند:

1-بلوبری:

لازم است بدانید که این ماده غذایی پر از آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها است؛ به همین دلیل، می‌توان ادعا کرد که بلوبری باید در برنامه غذایی همه نوزادان وجود داشته باشد. این مواد مغذی برای تضمین سلامت چشم‌ها، مغز و دستگاه ادراری هر نوزادی ضروری هستند. شما می‌توانید این میوه شگفت‌انگیز را به شکل پوره در آورده و به رژیم غذایی فرزند خود اضافه کنید تا کودک از رنگ بنفش وعده غذایی خود لذت ببرد!

2-ماست:

کلسیم، ویتامین D، پروبیوتیک - ماست همه این مواد مغذی را داراست! همچنین، جالب است بدانید که شما می‌توانید ماست را بعد از اتمام شش ماه اول زندگی، به برنامه غذایی فرزند خود اضافه کنید. با این حال، بهتر است از شیر کامل برای تهیه ماست فرزند خود استفاده کنید. همچنین، ماست تازه را در وعده‌های غذایی کودکان قرار دهید. نکته نهایی در مورد این ماده غذایی شگفت‌ انگیز، این است که ماست تازه، بهترین درمان طبیعی برای رفع مشکل اسهال در بدن نوزادان می‌باشد.

برای اطلاع از اینکه کودک شما از چند ماهگی می تواند غذای جامد بخورد؟ این مطلب را بخوانید

3-آووکادو:

آووکادو، یکی از میوه‌های فوق‌العاده مغذی است! این میوه دارای مقدار زیادی چربی "خوب" بوده و به بدن کودک شما کمک کنند تا کالری مورد نیاز خود را به منظور انجام فعالیت‌های روزانه تأمین کند. علاوه بر این مورد، قرار دادن آووکادو در برنامه غذایی نوزادان به بهبود روند رشد مغز آن‌ها کمک شایانی می‌کند.

4-نارگیل:

مطمئن هستیم که معرفی نارگیل در این مقاله، موجب تعجب اکثر مادران بی‌تجربه خواهد شد! اما، جالب است بدانید که نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفید بوده و به بدن فرزند شما کمک می‌کند تا سیستم ایمنی و دستگاه گوارش خود را سالم نگه کند. همچنین، قرار دادن این میوه مغذی در برنامه روزانه نوزادان، کمک می‌کند تا قند خون آن‌ها در حد تعادل حفظ شود. اکثر پزشکان متخصص اطفال نیز ماساژ روغن نارگیل را به والدین نوزادان تحت مراقبت خود توصیه می‌کنند.

5-تخم ریحان:

این دانه‌های کوچک، سلامت ارگان‌های بدن فرزند شما را تضمین می‌کنند! تخم ریحان ممکن است کوچک باشد، اما پر از آنتی‌اکسیدان‌ها و کلسیم است. همچنین، این ماده غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3، فیبر، آهن، پتاسیم و پروتئین می‌باشد.

6-خاویار گیاهی:

اگر شما جزو خانواده‌های گیاهخوار هستید، خاویار گیاهی یک گزینه عالی برای تأمین نیازهای بدنتان خواهد بود، زیرا این ماده غذای حاوی پروتئین، لیزین و اسید آمینه است که به بهبود روند رشد بافت‌های بن انسان، به ویژه نوزادان کمک شایانی می‌کند. همچنین، خاویار گیاهی یک منبع غذایی غنی از فیبر، منگنز، منیزیم و آهن است.

اگر کودکتان شکلات دوست دارد این مطلب آیا شکلات برای کودکان مضر است؟ را بخوانید

7-سیب زمینی شیرین:

جالب است بدانید که سیب زمینی شیرین پر از مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن نوزادان و ویتامین A و C است. بر این اساس می‌توان ادعا کرد که سیب زمینی شیرین یکی از مواد غذایی فوق‌العاده‌ای است که باید در رژیم غذایی همه نوزادان وجود داشته باشد.

8-تخم مرغ:

به خاطر بسپارید که تخم مرغ حاوی مواد مغذی ضروری برای بهبود روند رشد نوزادان، ویتامین‌ها و همچنین پروتئین است. زرده این ماده غذایی نیز حاوی کولین، ماده مغذی ضروری برای کمک به توسعه مغز کودکان است. با این حال، قرار دادن تخم‌ مرغ در برنامه غذایی کودکان می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک در بدن آن‌ها شود. پیش از این، پزشکان متخصص اطفال به والدین نوزادان توصیه می‌کردند که صبر کنند تا کودک کمی بزرگ‌تر شود؛ سپس تخم‌ مرغ را به رژیم غذایی او اضافه کنند؛ اما نتایج پژوهش‌های اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که شما می‌توانید تخم مرغ را بعد از اتمام شش ماه از زندگی، به برنامه روزانه فرزند خود معرفی کنید! در واقع، معرفی زودهنگام تخم مرغ به وعده‌های غذایی نوزادان می‌تواند احتمال آلرژی به تخم مرغ را در بدن این فرشته‌های کوچک به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

9-گوشت قرمز:

گوشت قرمز نیز یک ماده غذایی فوق‌العاده برای بهبود روند رشد عضلانی نوزادان و تضمین سلامت آن‌ها است! این ماده غذایی جامد پر از آهن است؛ بر این اساس، می‌توان ادعا کرد که قرار دادن گوشت قرمز در رژیم غذایی نوزادان یک روش عالی برای جلوگیری از بروز مشکل کم‌خونی در بدن آن‌ها است. یادتان باشد که کمبود آهن در بدن نوزادان می‌تواند منجر به تأخیر رشدی در اندام‌های داخلی آن‌ها شود؛ بنابراین، اطمینان حاصل کنید که بدن کودک شما مقدار زیادی آهن را از برنامه غذایی خود دریافت می‌کند. شما می‌توانید گوشت قرمز را به صورت پوره در آورده؛ سپس، به عنوان یک وعده غذایی اصلی در رژیم روزانه فرزند خود قرار دهید.

اگر کودکتان بی اشتها است این مطلب چرا کودکم بی اشتهاست؟ را بخوانید

10-کدو حلوایی:

طعم شیرین این ماده غذایی، آن را به یکی از محبوب‌ترین وعده‌های غذایی کودکان تبدیل کرده است. علاوه بر عطر و طعم خوشایند، کدو حلوایی یک منبع عالی از آنتی‌اکسیدان، ویتامین C، پتاسیم، فیبر، فولات، ویتامین B و اسیدهای چرب امگا 3 ضروری برای تأمین نیازهای بدن نوزادان است. همچنین، آشپزی با این ماده غذایی فوق‌العاده آسان می‌باشد؛ شما حتی می‌توانید آن را منجمد کرده و برای مصارف آینده فرزندتان ذخیره کنید.

در نهایت، در نظر داشته باشید که افزودن این مواد غذایی فوق‌العاده به برنامه روزانه کودک، نه تنها به حفظ سلامت او کمک می‌کند، بلکه کودک را با بافت و طعم‌های مختلف نیز آشنا خواهد کرد. با همه این توصیفات، قبل از معرفی هر ماده غذایی جدید به رژیم روزانه فرشته کوچک خود، با پزشک متخصص اطفال در مورد وضعیت بدن او مشورت کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/