فواید مصرف بستنی در بارداری

488109484-H

 آیا شما هم به عنوان یک زن حامله تمایل زیادی به مصرف انواع غذاهای عجیب و غریب دارید؟ نگران نباشید، زیرا این امر کاملاً طبیعی است و تا زمانی که بدن خود شما و جنین را از دریافت مواد مغذی ضروری محروم نکند، عیبی ندارد. گرایش زن حامله به مصرف مواد غذایی مضر مانند آب هویج به همراه بستنی، کیک، کوکی‌ها و بستنی سنتی از قدیم متداول بوده و برآورده شدن خواسته‌های این چنینی زنان در 9 ماه دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر شما هم در طول دوران بارداری خود به مصرف انواع بستنی‌ها علاقه پیدا کردید، باید برای اطمینان از ایمنی مصرف آن، مطمئن شوید که این ماده غذایی به انواع باکتری‌ها آلوده نیست. همچنین، اگر شما مستعد ابتلا به بیماری سرماخوردگی یا سینوزیت هستند، قبل از مصرف بستنی در دوران بارداری خود حتماً از پزشک متخصص زنان و زایمان در این مورد راهنمایی بخواهید.

مصرف بستنی در بارداری :

اگر به عنوان یک زن حامله گاهی اوقات دوست دارید یک عدد بستنی بخورید، نگران نباشید، زیرا مصرف آن به جنین داخل رحم شما آسیب نمی‌رساند. در ادامه این مقاله نگاهی به مواد مغذی موجود در بستنی‌های مورد علاقه زنان حامله انداخته و آن‌های را برای شما بیان خواهیم کرد که عبارتند از:

  • نصف فنجان بستنی، حاوی 16 گرم قند بوده و دارای 111 کالری است.
  • اگر در دوران حاملگی خود با وزن اضافی بیش از حدی روبرو هستید، بدانید که این حالت شانس استفاده از روش سزارین را جهت تولد فرزندتان افزایش خواهد داد. همچنین، اگر نوزاد درون رحم شما وزن بالایی داشته باشد، ممکن است برای شما مشکل‌ساز شده و گذراندن دوران بارداری و فرایند تولد طبیعی او را با اختلال مواجه نماید. از سوی دیگر، مصرف بستنی در اندازه متعادل، کلسیم لازم را به بدن مادران حامله ارائه می‌دهد که می‌تواند به توسعه استخوان‌ها و دندان‌های جنین درون رحم او نیز کمک کند.

اگر باردار هستید و عاشق تمشک هستید خواندن این مطلب آیا خوردن تمشک در دوران بارداری مضر است؟ به شما توصیه میشود

عوامل خطرزای ناشی از مصرف بستنی در بارداری:

با این که انواع بستنی‌ها واقعاً خوشمزه بوده و اشتهای مادران باردار را برای خوردن آن‌ها، مخصوصاً در روزهای گرم سال تحریک می‌کنند، خطراتی نیز برای فرد مصرف‌کننده دارند که سلامت این افراد را تهدید خواهد نمود؛ بنابراین، مادران باردار باید در مصرف این ماده غذایی دقت نموده و زیاد مراقب باشند. در ادامه این مقاله، تعدادی از این عوارض برای شما بیان شده است که به شرح زیر می‌باشند:

  • اگر زن حامله بستنی را در اندازه بسیار زیاد مصرف کند، شانس پوسیدگی ناشی از وجود باکتری‌های لیستریایی در دندان‌های او در 9 ماه دوران بارداری به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
  • همچنین، به یاد داشته باشید که دستگاه‌های سازنده بستنی که در کارخانه‌ها از آن‌ها برای نگهداری یخ و تهیه بستنی استفاده می‌کنند، محل مناسبی برای رشد باکتری‌های مختلف هستند؛ بنابراین، در برخی موارد ممکن است بدن زن حامله بر اثر مصرف بستنی، به این نوع باکتری‌ها آلوده شود. این شرایط، مایع آمنیوتیک، جفت و روند رشد جنین را تحت تأثیر قرار خواهد داد. در نتیجه، ورود عامل عفونت‌زا به بدن جنین داخل رحم زنان باردار منجر به بروز عوارض ناخواسته مثل سقط جنین، انجام زایمان زودهنگام، ایجاد زخم‌های پوستی، مننژیت و عفونت‌های تنفسی در نوزادان تازه متولد شده خواهد شد.

نکاتی که باید در مصرف بستنی موقع بارداری در نظر داشته باشید:

نیازی نیست که زنان حامله خود را تحت فشار قرار داده و به دلیل وحشت از بیماری، از خوردن بستنی مورد علاقه خود در 9 ماه دوران بارداری امتناع کنند. مصرف بستنی‌های تهیه شده از شیر پاستوریزه کاملاً بی‌خطر بوده و زنان حامله می‌توانند بدون داشتن هیچ گونه نگرانی از خوردن آن‌ها لذت ببرند. در ادامه این مقاله، چند نکته مهم برای راهنمایی شما در هنگام خرید بستنی ارائه شده است که عبارتند از:

اگر زیاد اهل کاهو و سالاد هستید حتما آیا خوردن كاهو در دوران بارداری بی خطر است؟ را بخوانید.

  • برای کسب اطمینان کامل، بهتر است بستنی مورد نیاز خود را از مغازه‌های مشهور که روش‌های بهداشتی را جهت تهیه و توزیع این ماده غذایی دنبال می‌کنند، خریداری کنید، زیرا اگر داخل دستگاه بستنی‌ساز به طور مرتب تمیز شود، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. این امر فقط با وجود مدیریت درست در کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها امکان‌پذیر است.
  • همچنین، فراموش نکنید که اگرچه روش انجماد می‌تواند انواع مختلفی از باکتری‌ها را از بین ببرد، اما این روش در مورد از بین بردن مشکل لیستریاسیون بستنی‌ها کارساز نیست، زیرا این نوع باکتری‌ها می‌توانند در شرایط یخبندان فریزر هم رشد کنند.
  • به عنوان یک زن حامله از خرید بستنی از مغازه‌هایی که در کنار اسطبل‌ها، کنار جاده‌ها و نمایشگاه‌های شلوغ قرار دارند، اجتناب کنید، زیرا اکثر چنین مکان‌هایی در هنگام تهیه یا توزیع این ماده غذایی تمام نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت نمی‌کنند.
  • علاوه بر این موارد، بهتر است در هنگام خرید، بستنی‌های یخی و بدن کرم را برای مصرف خود در 9 ماه دوران بارداری انتخاب کرده و برای خوردن آن از قاشق‌های یک‌بار مصرف تمیز که مناسب تمام مشتری‌ها هستند، استفاده کنید. همچنین، زنان حامله می‌توانند برای راحتی و اطمینان خود، بستنی استاندارد و بهداشتی را به صورت کارتنی خریداری نموده و از آن در خانه نگهداری کنند تا در هنگام هوس کردن، آن را با خیال راحت مصرف نموده و لذت ببرند. ولی اگر به عنوان یک زن باردار به سلامت خود و فرزند درون رحم خود علاقه دارید، بهتر است قبل از این که فکر مصرف بستنی در ذهن شما ایجاد شود، از ماست به همراه میوه‌های تازه، شربت و شکلات به جای آن استفاده کنید.

افسانه‌ قدیمی درباره مصرف بستنی در بارداری:

به غیر از مزایا و خطراتی که مصرف بستنی در دوران بارداری دارد، برخی ادعاهای غلط را نیز می‌توان یافت که مرتبط با مصرف این ماده غذایی توسط زنان حامله است. یکی از این افسانه‌ها عبارتند از:

  • در ابتدای بحث، یادتان باشد که این ادعاها چیزی جز یک اسطوره نیست، ولی برخی از مردم عقیده دارند که سرمای ناشی از مصرف بستنی می‌تواند مغز جنین درون رحم زنان را تحت تأثیر قرار دهد. محققان عقیده دارند که اگر زن حامله این ماده غذایی را در طول فصل گرم سال مصرف کند، سرمای موجود در آن نمی‌تواند روی جنین داخل رحم او تأثیر بگذارد! پس، به عنوان یک زن باردار سعی کنید یک یا دو بار در هفته، بستنی مصرف نموده و حتماً آن را هنگامی که در معرض نور خورشید قرار گرفته و احساس گرما کردید، استفاده کنید. علاوه بر این مورد تا زمانی که بستنی به شکم مادر حامله برسد، به دلیل دمای بدن او کاملاً ذوب شده و مشکلی را برای سلامت بدن جنین ایجاد نخواهد کرد.

برای اطلاع از اینکه آیا میتوانید در دوران بارداری خرمالو بخورید؟ این مطلب را بخوانید

با همه این توصیفات، فراموش نکنید که اگر این ماده غذایی به صورت طولانی مدت و در هوای سرد شدید مصرف شود، می‌تواند میزان ضربان قلب مادر باردار را کاهش داده و روند جریان خون را به بدن جنین درون رحم او کاهش دهد. در نهایت، اگر برای اطمینان خاطر، از ما در مورد مصرف بستنی در 9 ماه دوران بارداری می‌پرسید، به شما می‌گوییم که از مصرف انواع بستنی‌ها برای جلوگیری از بروز عواقب نامطلوب تا آنجا که امکان دارد، پرهیز کنید. این کار می‌تواند سبب آرامش و لذت بردن شما از دوران حاملگی گردد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/