آیا انجام پدیکور در بارداری ، کاری ایمن است؟

204235042-H

اگر به انجام عمل پدیکور در 9 ماه دوران بارداری خود فکر می‌‌‌کنید، به خاطر بسپارید که وقتی خانمی از آغاز روند بارداری در بدن خود باخبر می‌‌‌شود، باید انجام هر کار خطرناک و مصرف هر نوع ماده شیمیایی مشکوک را از اندازه کم شروع کرده و بعد از مطمئن شدن از ایمنی آن برای سلامت بدن خود و جنین، میزان آن را افزایش دهد. اگر شما هم به عنوان یک مادر حامله، هر روز با چنین سؤالاتی روبرو می‌‌‌شوید، حتماً پرس و جو کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. البته نگران نباشید! زیرا ایجاد سؤالات مختلف در ذهن مادران جوان در دوران بارداری امری طبیعی است تا او بتواند کارهای درست و ایمن را در این دوره از زندگی خود انجام دهد. همان‌طور که می‌‌‌دانید، بهتر است قبل از تأسف خوردن، حتماً به ایمنی فرزند درون رحم خود توجه کرده و سلامت کامل خود و او را تا زمان زایمان تضمین کنید. همچنین، فراموش نکنید که شما مسئول هستید که حتی در مورد کوچک‌‌‌ترین موارد مانند یک پدیکور ساده نیز فکر کرده و روند انجام آن را به عنوان بخشی از روال مراقبت از بدن خود و جنین بررسی کنید. با این که به نظر می‌‌‌رسد انجام عمل پدیکور برای همه مادران حامله بسیار بی‌‌‌ضرر است، اما عاقلانه‌‌‌ترین کار این است که قبل از شروع کار، اثرات مضر و ایمنی آن را بر روی سلامت خود و جنین درون رحم خود مورد بررسی قرار دهید.

برای اطلاع از 10 نوع محصول زیبایی خطرناک در دوران بارداری این مطلب را بخوانید

آیا انجام پدیکور در بارداری ایمن است؟

بله، جالب است بدانید که اغلب اوقات، زنان حامله پس از مراجعات مکرر و منظم به سالن زیبایی، احساس راحتی می‌‌‌کنند. در چنین مواردی، هیچ دلیلی وجود ندارد که زنان باردار از رفتن به این مراکز زیبایی منع شوند. همچنین، به یاد داشته باشید که انجام پدیکور معمولی، حتی در 9 ماه دوران بارداری زنان نیز کاری ایمن بوده و هیچ ضرری به سلامت خود مادر و کودک درون رحم او وارد نمی‌‌‌کند. با این حال، نتایج مطالعات انجام شده توسط محققین به مادران باردار نشان می‌‌‌دهد که هر کاری که برای اولین بار در دوران بارداری انجام می‌‌‌شود، باید با احتیاط کامل انجام گیرد تا هیچ تأثیری منفی بر روی سلامت زن حامله یا کودک درون رحم او نداشته باشد. برای همین، در ادامه این مقاله، احتیاط‌‌‌های خاصی که همه زنان باید در دوران حاملگی خود، به علت داشتن حساسیت بالای بدنی، در حین رفتن به مراکز زیبایی رعایت کنند، برای شما بیان شده است که مهم‌‌‌ترین این موارد به شرح زیر می‌‌‌باشند:

1-انتخاب یک سالن زیبایی خوب:

بسیار مهم است که زنان حامله به سالن‌‌‌هایی زیبایی مراجعه کنند که نه تنها تمیز بوده، بلکه مدیر موسسه نیز توجه شخصی خاصی را به مشتریان منتخب خود که نیاز به مراقبت بیشتری دارند، ارائه دهد. علاوه بر این موارد، این گونه محیط‌‌‌ها باید دارای تهویه مناسب هوا بوده و تمرکز کافی بر روی راحتی مشتریان، به ویژه خانم‌‌‌های باردار داشته باشد.

2-اطمینان داشتن از تمیزی وسایل مورد استفاده در سالن زیبایی:

زنان حامله باید اطمینان حاصل کنند که ابزارهای مورد استفاده برای انجام عمل پدیکور به خوبی استریلیزه شده و تمیز هستند. این کار برای جلوگیری از مبتلا شدن فرد به هر گونه عفونت یا مبتلا شدن جنین به آسیب‌‌‌های غیرمنتظره از اهمیت خاصی برخوردار می‌‌‌باشد. لازم است بدانید که بعضی از ابزارهای مورد استفاده برای انجام عمل پدیکور تیز بوده و ممکن است پوست مشتری را خراش دهد. بر این اساس، می‌‌‌توان ادعا کرد که رعایت نکات احتیاطی در مورد خانم‌‌‌های باردار، همیشه بهتر از پشیمانی و تأسف مدیران چنین مؤسساتی است.

خواندن این مطلب آیا استفاده از حمام آب داغ برای زنان باردار خطرناک است؟ به شما توصیه میشود

3-بهتر است لوازم شخصی و بهداشتی خود را به همراه داشته باشید:

در نهایت، اگر به عنوان یک خانم باردار در مورد استریلیزه بودن وسایل مورد استفاده در سالن زیبایی تردید دارید، در هنگام مراجعه به چنین مکان‌‌‌هایی بهتر است وسایل شخصی خود را جهت انجام عمل پدیکور به همراه داشته باشید. همچنین، برای این منظور، لازم است سالنی را انتخاب کنید که نظرات و وسایل شما را قبول کرده و به نگرانی‌‌‌های شما در رابطه با روند حاملگی و سلامت جنین داخل رحم خود گوش فرا دهند. یادتان باشد که برخی از زنان حامله به بوی چسب ناخن، مواد تشکیل‌‌‌دهنده ناخن‌‌‌های مصنوعی، کرم‌‌‌ها و صابون‌‌‌هایی که جهت انجام پدیکور مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرد، بسیار حساس هستند؛ بنابراین، اگر امکان دارد چنین اتفاقی برای شما هم بیفتد، بهتر است قبل از شروع کار، مکان‌‌‌هایی را پیدا کنید که فضای روشن و خوبی داشته و از تهویه هوای کامل برخوردار باشند تا در صورت بروز حساسیت، عوامل دیگر سالن، میزان آلرژی و تحریک‌‌‌پذیری شما را افزایش ندهد.

فواید انجام پدیکور در دوران بارداری زنان:

انجام عمل پدیکور در دوران بارداری یک روش عالی برای استراحت دادن به بدن مادر محسوب می‌‌‌شود؛ اما زن حامله باید اطمینان حاصل کند که انجام کارهای این چنینی استراحت و آرامش او و جنین را به هم نمی‌‌‌زند. همان‌طور که شکم مادر حامله بزرگ‌‌‌تر می‌‌‌شود، او توانایی خم شدن و مراقبت از ناخن‌‌‌های پاهای خود را تا حدی زیادی از دست داده و انجام یک پدیکور ساده می‌‌‌تواند او را نجات دهد. همچنین، انجام عمل پدیکور به زنان حامله کمک می‌‌‌کنند تا تمام خاک‌‌‌ها و پوست‌‌‌های مرده گیر افتاده در زیر ناخن‌‌‌های پاهای خود را به درستی پاک کنند. علاوه بر این موارد، اگر این کار اصولی و درست انجام گیرد، می‌‌‌تواند فرد را از شر پا درد در 9 ماه دوران بارداری خلاص کند؛ اما اگر به درستی انجام نگیرد، مشکلات زیادی را برای سلامت خود فرد و جنین درون رحم او به دنبال خواهد داشت. در نهایت، لازم است بدانید که انجام عمل پدیکور باعث آرامش زنان حامله می‌‌‌شود، زیرا شروع این روند با ماساژهای سبک همراه است تا گردش خون را در بدن خود مادر و جنین درون رحم او بهبود داده و میزان تورم بدن این افراد را کاهش دهد

.

نکات احتیاطی در مورد انجام عمل پدیکور در بارداری:

انجام عمل پدیکور و مانیکور در دوران بارداری زنان، کاری کاملاً امن است؛ با این حال عوامل خاصی در حین انجام کار وجود دارد که همه زنان حامله باید آن‌‌‌ها را در نظر داشته باشند. مهم‌‌‌ترین این نکات عبارتند از:

  • از ماساژ دادن منطقه بین استخوان مچ پا و پاشنه پا در دوران بارداری باید اجتناب شود، زیرا دست‌کاری نقاط طب فشاری در بدن مادر باردار می‌‌‌تواند باعث شروع انقباضات رحمی شود.
  • همچنین، اگر شما به عنوان یک زن حامله از بیماری آلرژیکی رنج می‌‌‌برید یا میزان حساسیت بدن شما نسبت به استشمام بوهای قوی بالا است، از سالنی برای انجام عمل پدیکور استفاده کنید که دارای تهویه مطبوع هوا بوده و افراد حرفه‌‌‌ای آموزش‌دیده و متعهد در آن کار می‌‌‌کنند.

برای اطلاع از 10فایده مصرف انگور در بارداری این مطلب را بخوانید

در نهایت، به خاطر بسپارید که انجام عمل پدیکور به زیبایی ناخن‌‌‌های شما کمک نموده و سطح اعتماد به نفس شما را افزایش می‌‌‌دهد. این احساس خوب، خود به خود یک روش عالی برای استحکام بدن، آرامش ذهن و روح شما از طریق اعمال مراحل ساده زیبایی خواهد بود.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/