روغن درخت چای برای کودکان

Top-10-Tea-Tree-Oil-Products-In-India

روغن درخت چای که در متون علمی با عنوان "روغن ملابا" شناخته می‌شود، عصاره روغن برگ Melaleuc alternifolia است که یک درخت کوچک، بومی ساحل شمال شرقی استرالیا می‌باشد. شما نباید این نوع روغن را با روغن به دست آمده از درخت چای و چای سیاه یا سبز اشتباه بگیرید. این گیاه دارای خواص دارویی متعددی است. به همین دلیل، حتی بومیان استرالیا نیز عصاره این درخت را به دست آورده و از آن برای مصارف گوناگون استفاده می‌کنند.

مصارف مهم روغن چای برای سلامت کودکان:

1-کاهش درد دندان کودکان با روغن درخت چای:

در ابتدا، به یاد داشته باشید که روغن درخت چای به عنوان یک ضد درد طبیعی عمل می‌کند. به همین دلیل، می‌توان از این روغن برای کم شدن درد دندان انسان، مخصوصاً کودکان استفاده نمود. این روغن دارویی حاوی زایلیتول می‌باشد که یک ماده شیمیایی بوده و برای کاهش مسائل مربوط به دندان‌های کودکان مانند گینویویت مؤثر است. همچنین، روغن درخت چای برای از بین بردن پلاک‌های دندان کودکان نیز بسیار کمک‌کننده می‌باشد. برای بهره بردن از مزایای روغن درخت چای، کافی است شما فقط یک قطره از اسانس روغن چای را در چهار اونس آب گرم مخلوط نموده و با آن، دهان بچه خود را چند بار در روز بشویید. البته والدین می‌توانند یک قاشق روغن اسطوخودوس را نیز به این ترکیب اضافه کنند تا قدرت پاک‌کنندگی و تسکین‌دهندگی آن افزایش یابد. در نهایت، می‌توان ادعا کرد که استفاده از دهان‌شویه‌ای که حاوی روغن درخت چای است، در کاهش پلاک دندان‌های فرزند شما تأثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

2-کاهش اثرات آفتاب‌سوختگی بر روی پوست کودکان با روغن درخت چای:

استفاده از روغن درخت چای می‌تواند به کاهش اثرات آفتاب‌سوختگی بر روی پوست صورت و بدن کودکان کمک زیادی بکند. برای این منظور، لازم است شما چند قطره روغن درخت چای را بر روی مقداری پنبه قرار داده و آن را روی پوست آسیب‌دیده فرزند خود بگذارید. البته اگر پوست فرزند شما حساس است، باید قبل از اعمال روغن چای بر روی پوست او، آن را با کمی روغن نارگیل رقیق کنید.

3-درمان سرفه و گرفتگی قفسه سینه کودکان:

لازم است بدانید که روغن درخت چای به عنوان یک دفع‌کننده طبیعی عمل می‌کند. به همین دلیل، استفاده از آن برای از بین بردن گرفتگی سینه و رفع سرفه کودکان بسیار کمک‌کننده خواهد بود. برای استفاده از این مزیت روغن درخت چای، شما می‌توانید مقداری از این روغن را با کمی روغن نارگیل مخلوط نموده و به مدت 30 ثانیه در میکسر ترکیب کنید؛ البته اضافه نمودن مقداری روغن اکالیپتوس، اسطوخودوس و سایر اسانس‌ها نیز به این ترکیب مزایای آن را بالا می‌برد. در نهایت، شما می‌توانید کمی از این روغن آماده را بر روی سینه یا وسط قسمت پشت بدن کودک خود مالیده و مشکل سرفه کردن و گرفتگی سینه او را از بین ببرید. البته فراموش نکنید که مالیدن این روغن بر روی بدن کودک باید هر دو ساعت یک بار تکرار شود. همچنین، علاوه بر مالش دادن سینه می‌توان مقداری از این روغن را در کف دست یا یک فنجان قرار داده و آن را جلوی بینی کودک خود گرفت؛ در این شرایط، باید از کودک بخواهید تا به آرامی نفس بکشد. البته این کار نیز باید برای چند بار در روز تکرار شود تا روغن درخت چای تأثیر خود را بر روی دستگاه تنفسی کودک بیمار نشان دهد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که مالیدن مقدار کمی از روغن درخت چای به کف پای بچه‌ها نیز مزایای درمانی فراوانی را به این موجودات کوچک ارائه خواهد داد.

برای اطلاع از اینکه نوزاد را با چه روغنی ماساژ بدهیم؟ این مطلب را بخوانید

4-درمان بیماری آبله‌مرغان در کودکان با روغن درخت چای:

برای تسکین علائم بیماری آبله‌مرغان در بدن کودکان، لازم است شما چند قطره از روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و سه بار در روز از این ترکیب برای مرطوب نگه داشتن پوست بدن کودک بیمار خود استفاده کنید. این کار باعث کاهش یافتن تحریکات پوستی او شده و مشکل خارش بدن کودک را به میزان قابل توجهی از بین می‌برد که باعث تسکین علائم بیماری در بدن او خواهد شد.

5-درمان مشکل سرگیجه و عفونت بدن کودکان با روغن درخت چای:

به خاطر بسپارید که روغن درخت چای یک درمان طبیعی باور‌نکردنی برای درمان عفونت گوش در انسان، به ویژه کودکان است. شما می‌توانید یک یا دو قطره از روغن چای را به اطراف گوش کودک مالیده و با تکرار این کار، در هر دو ساعت یک بار، میزان درد و عفونت گوش او را کاهش دهید. البته می‌توان یک قطره روغن خردل را با یک قطره روغن درخت چای مخلوط نموده و با قرار دادن سر کودک بر روی یک بالش شیب‌دار این مخلوط را در سوراخ گوش او ریخت؛ در هنگام استفاده از این تکنیک برای درمان عفونت گوش کودکان باید بسیار مراقب باشید.

6-درمان جوش‌های عفونی کودکان با روغن درخت چای:

توجه داشته باشید جوش‌هایی که دچار عفونت شده‌اند، به کمک روغن چای به راحتی برطرف می‌شوند، زیرا این ماده باعث کاهش تحریک و درد این جوش‌ها خواهد شد. در واقع، روغن درخت چای در مواردی که قسمتی از بدن کودک بیمار به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شود، تأثیر بیشتری دارد؛ بنابراین، شما به سادگی می‌توانید مقدار کمی از این روغن را برای چند بار در روز روی جوش‌های چرکی فرزند خود قرار داده و آن‌ها را درمان کنید.

7-روغن درخت چای، از بین برنده شپش موهای کودکان:

روغن درخت چای می‌تواند برای از بین بردن شپش موهای بچه‌های بالاتر از چهار ساله مورد استفاده قرار گیرد. فراموش نکنید که در چنین مواردی، این روغن باید رقیق شده و به حالت متمرکز فقط بر روی قسمت مورد نظر از پوست سر فرزند شما استفاده گردد یا شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری از روغن درخت چای را به 100 میلی‌لیتر از شامپو کودک خود اضافه کرده و با آن موهای فرزند خود را بشویید. البته در روش دیگر می‌توان دو یا سه قطره از روغن درخت چای را به یک بطری اسپری که با آب پر شده است، اضافه نمود و بعد از مخلوط کردن مرتب مایعات و ترکیب دقیق آن‌ها با یکدیگر، این مایع را بر روی موهای بچه خود اسپری نمود. بهتر است برای توزیع درست آن در همه قسمت‌های سر، مایع موردنظر را پس از اسپری کردن بر روی موهای فرزند خود، با دستان خود بر روی پوست سر او ماساژ دهید.

8-رفع شوره سر کودکان با روغن درخت چای:

همان‌طور که می‌دانید بروز شوره سر یک مشکل رایج در بین کودکان و نوجوانان است. با این حال، شما می‌توانید با استفاده از روغن درخت چای به رفع این مشکل در سر کودکان خود کمک کنید. برای استفاده از این مزیت روغن درخت چای کافی است چند قطره از آن را به روغن‌های معمولی مانند روغن نارگیل، بادام و روغن زیتون اضافه کرده و آن را به پوست و موهای سر کودک خود بمالید. علاوه بر این مورد، روغن درخت چای برای بین بردن انواع عفونت‌های پوستی، چربی‌های ترشح شده از پوست بدن، ضایعات پوستی و حالت خارش آن بسیار مفید خواهد بود.

9-رفع خشکی پوست موجود در زیر پوشک کودکان با روغن درخت چای:

شما به عنوان مادر یک کودک می‌توانید با افزودن مقداری روغن درخت چای در وان حمام بچه خود، پاها و ران‌های او را به صورت منظم در این مایع شستشو دهید. این کار رشد باکتری‌ها را بر روی پوست بدن کودک تنظیم نموده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین، اگر پوست صورت و گردن فرزند کوچک شما به علت ریفلاکس معده دچار مشکلاتی می‌شود، بهتر است چهار قطره روغن درخت چای را به دو اونس کرم ضد آفتاب کودکانه اضافه کرده و آن را بر روی پوست آسیب‌دیده فرزند خود قرار دهید. البته در چنین مواردی، قرار دادن یک قطره روغن درخت چای بر روی یک توپ کوچک از پنبه یا پارچه و گذاشتن آن بر روی پوست آسیب‌دیده، برای دو بار در روز، به مدت حدود یک ماه، در مورد از بین بردن بثورات جلدی تأثیری شگفت‌انگیزی به شما نشان خواهد داد.

10-بهبود زخم‌های سرد پوستی کودکان با روغن درخت چای:

به یاد داشته باشید که روغن درخت چای به طور قابل توجهی در درمان زخم‌های سرد پوستی کودکان مؤثر است. برای این کار، لازم است شما چند قطره از روغن درخت چای را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مخلوط کرده و هر روز بعد از مالیدن آن بر روی پوست آسیب‌دیده کودک خود، او را در معرض نور آفتاب قرار دهید. یادتان باشد که مالیدن این روغن بر روی پوست زخمی باید به صورت منظم و سه بار در روز انجام گرفته و کودک به صورت مستقیم در زیر نور آفتاب طبیعی قرار گیرد. در این مورد، اطمینان حاصل کنید که روغن ترکیبی به دهان کودک شما وارد نشود، زیرا ممکن است به سلامت او آسیب برساند.

اگر کودکتان یبوست میشود و دنبال راهی برای درمان ان هستید این مطلب  5 ماده غذایی برای درمان یبوست کودکان را بخوانید

11-روغن درخت چای، از بین برنده حالت خارش مناطق ترک‌خورده از پوست بدن کودکان:

برای این منظور، شما باید 10 قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و آن را برای دو بار در روز، بر روی مناطقی از پوست بدن که بر اثر رشد کودک دچار کشیدگی و ترک‌خوردگی شده است، قرار دهید تا احساس خارش معمول در این مناطق از بین برود.

12-روغن درخت چای از بین برنده آسیب‌های ناشی از عوامل طبیعی بر روی پوست بدن کودکان:

شما می‌توانید از روغن درخت چای به عنوان یک آنتی‌سپتیک ملایم برای فرزند خود استفاده کنید، زیرا این ماده برای کاهش علائم زخم‌ها، جراحات، سوختگی‌ها و نیش‌های حشرات بسیار مؤثر بوده و به میزان قابل توجهی این مشکلات را در بدن کودکان درمان می‌کند. برای این کار، کافی است فقط یک یا دو قطره از روغن درخت چای را بر روی پوست آسیب دیده کودک قرار داده و آن را به مدت یک شب به حال خود بگذارید.

13-روغن درخت چای، از بین برنده عفونت‌های باکتریایی موجود در دستگاه تنفس کودکان:

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی بسیار قوی است که باور کردن آن برای بسیاری از مردم مشکل می‌باشد. در واقع، این ماده به کشتن باکتری‌ها کمک کرده یا میزان رشد آن‌ها را تنظیم می‌کند. برای بهره بردن از مزایای روغن درخت چای، کافی است کودک خود را متقاعد کنید تا با نفس کشیدن منظم، بخار حاصل از این روغن را وارد بدن خود نموده و از آن برای نابود کردن باکتری‌های دهان، دندان و دستگاه گوارش خود استفاده کند. برای این منظور، لازم است شما چند قطره از روغن درخت چای را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و آن را خوب مخلوط کنید تا فرزند شما بتواند از این ترکیب هم برای نفس کشیدن و برای شستشو دادن داخل دهان خود استفاده کند. فراموش نکنید که اگر این کار به مدت چند هفته و به طور منظم انجام شود، در از بین بردن ضعف بدنی کودک نیز تأثیر قابل توجهی خواهد داشت؛ اما نکته مهمی که والدین باید در هنگام استفاده از این ترکیب به خاطر داشته باشند، این است که روغن درخت چای نباید توسط کودک بلعیده شود.

14-کاهش عفونت‌ چشم کودکان با روغن درخت چای:

جالب است بدانید که استفاده از روغن درخت چای میزان عفونت چشم کودکان زیر 18 سال را به شدت کنترل می‌کند. برای این منظور، لازم است شما پلک‌های کودک خود را تنها با پماد 5٪ چای برای چهار تا شش هفته ماساژ دهید. البته در صورت استفاده از روغن طبی این گیاه، بهتر است آن را به صورت کاملاً رقیق شده مورد استفاده قرار دهید.

آیا می‌توان از روغن درخت چای برای بهبود وضعیت بدن همه کودکان استفاده کرد؟

بله والدین می‌توانند از روغن درخت چای برای درمان مشکلات مختلف فرزند کوچک خود استفاده کنند، اما باید بسیار مراقب باشند تا کودک این روغن را نخورد، زیرا ممکن است به سلامت او آسیب برساند. همچنین، بهتر است از مصرف بیش از حد روغن درخت چای اجتناب کنید تا سلامت فرزند شما در معرض خطر قرار نگیرد، زیرا در برخی موارد استفاده بی‌رویه از این روغن گیاهی، کودک را به برخی بیماری‌های مرگبار مانند سرطان مبتلا می‌کند.

نکات احتیاطی برای ایمنی کودکان در هنگام استفاده از روغن درخت چای:

1-افزودن روغن‌های گیاهی امن به روغن درخت چای:

اضافه کردن مقدار کمی روغن حامل مانند روغن نارگیل به مقداری از روغن درخت چای، برای رقیق کردن این ماده شگفت‌انگیز بسیار مهم بوده و روند استفاده و جذب آن را بر روی پوست بدن فرزند شما تسهیل می‌کند. همچنین، افزودن روغن‌های دیگر به روغن درخت چای باعث جلوگیری از بروز تحریکات پوستی در بدن کودکان شده یا میزان عوارض جانبی این روغن را به شدت کاهش می‌دهد.

2-حرارت دادن منطقه آغشته به روغن درخت چای:

در هنگام استفاده از روغن درخت چای بر روی پوست بدن فرزند خود برای اطمینان از جذب کامل این روغن توسط پوست، بهتر است منطقه مورد نظر را با انجام عمل مالش، گرم کنید تا روند خون‌رسانی در منطقه آسیب دیده افزایش یابد. لازم است بدانید که فرایند مالش و گرم کردن منطقه آسیب‌دیده کمک می‌کند تا جذب روغن درخت چای سریع و آسان صورت گرفته و شرایط آزاردهنده را در بدن فرزند شما کاهش دهد.

3-آروماتراپی:

والدین می‌توانید با استفاده از روش آروماتراپی سلامت فرزند خود را به کمک روغن درخت چای تضمین کنند، زیرا استنشاق عطر این روغن برای سلامت کلی بدن کودکان بسیار مفید بوده و باعث درمان بسیار از مشکلات تنفسی و پوستی آن‌ها می‌شود.

4-رقیق کردن روغن درخت چای:

در حین درمان عفونت‌های پوستی کودکان با استفاده از روغن درخت چای، اطمینان حاصل کنید که هر چهار قطره از این روغن را با روغن‌های گیاهی امن دیگر مخلوط کرده و برای دو بار در روز، برای مدت یک ماه جهت از بین بردن ضایعات پوستی فرزند خود استفاده کرده‌اید.

5-حتماً از روغن درخت چای برای مصارف موضعی استفاده کنید:

در هنگام استفاده از روغن درخت چای برای درمان زخم‌های پوستی کودک خود و جلوگیری از بروز هر گونه مشکلات دیگر، مطمئن شوید که از این روغن فقط به صورت موضعی استفاده می‌‌شود، زیرا وارد شدن روغن درخت چای به معده کودک، سلامت کلی بدن او را در معرض خطر قرار خواهد داد. بر اساس این توضیحات، هرگز روغن درخت چای را برای مصارف خوراکی استفاده نکنید، زیرا ممکن است بسیار مضر باشد.

6-اجتناب از مصرف روغن درخت چای به صورت کنسانتره:

همان‌طور که گفته شد مادران فقط می‌توانند از روغن رقیق شده درخت چای برای درمان مشکلات پوستی فرزندان کوچک خود استفاده کنند. البته مالیدن این روغن فقط باید بر روی منطقه آسیب‌دیده متمرکز شود، زیرا استفاده نابجا از آن باعث بروز مشکلات جدی در بدن فرزند شما شده و سلامت کلی بدن او را به خطر می‌اندازد؛ بنابراین فقط مایع رقیق شده از این روغن برای استعمال موضعی کودکانی که دارای پوستی حساس هستند، ایمن می‌باشد.

7-اجتناب از مصرف محصولات اکسید شده روغن درخت چای در مقادیر زیاد:

یادتان باشد که اگر روغن درخت چای 1،8 سینئول باشد، باعث ایجاد تحریکات پوستی در کودکان خواهد شد؛ بنابراین، استفاده از روغن یا محصولات بهداشتی این ماده که حاوی مقادیر بالاتری از 1،8 سینئول هستند، فقط در مورد کودکانی که بیش از حد از تحریکات پوستی یا واکنش‌های آلرژیک رنج می‌برند، مجاز است.

8-اطمینان حاصل کنید که فرزند شما روغن درخت چای را نبلعد:

لازم است بدانید که بلعیدن روغن درخت چای توسط بچه‌های کوچک می‌تواند آن‌ها را دچار مسمومیت نموده و با مسائلی مانند ابتلا به بیماری راش و مرگ کودک (اگر او از بیماری آتاکسی رنج ببرد) روبرو کند، زیرا مصرف خوراکی روغن درخت چای در مقادیر زیاد باعث از دست رفتن کامل کنترل ارادی حرکات بدن کودکان می‌شود؛ بنابراین، در هنگام مصرف روغن درخت چای اطمینان حاصل کنید که فرزند شما حتی ذره‌ای از این روغن را نبلعد. نتایج تحقیقات اخیر محققان پزشکی نشان می‌دهد که اگر کودک بیمار نیم فنجان از روغن درخت چای را بخورد، در مدت بسیار کوتاهی به کما خواهد رفت.

برای اطلاع از 5 خاصیت شگفت انگیز روغن نارگیل برای کودکان این مطلب را بخوانید

9-با پزشک متخصص اطفال در مورد مصرف روغن درخت چای برای فرزند خود مشورت کنید:

در نهایت، به عنوان یک مادر حتماً قبل از استعمال روغن درخت چای بر روی بدن فرزند کوچک خود با یک پزشک متخصص اطفال مشورت کنید و او را به طور کامل از نحوه استفاده از روغن برای درمان وضعیت بدن کودک آگاه نمایید تا اگر این روش درمانی خطری برای بیمار شما داشته باشد، از آن به طور کامل آگاه شده و بتوانید سلامت و امنیت فرزند خود را تأمین کنید. همچنین، بهتر است از پزشک معالج در مورد درمان‌های مکمل برای سلامت فرزند کوچک خود سؤالاتی بپرسید.

فواید استفاده از شامپوهای حاوی روغن درخت چای برای کودکان:

  • یادتان باشد که مصرف شامپوهای حاوی روغن درخت چای برای درمان عفونت‌های پوستی ویروسی در کودکان بسیار مفید است، زیرا این ماده خواص ضد ویروسی داشته و استفاده از آن به طور مؤثری، عوارض ناشی از عفونت‌های ویروسی را بر روی پوست بدن فرزند شما کم می‌کند.
  • همچنین، خواص ضد قارچی موجود در شامپوهای حاوی روغن درخت چای به کاهش مشکل شوره سر و درمان درماتیت seborrheeic ناشی از Malassezia در کودکان بسیار مفید است.
  • علاوه بر این موارد، استفاده از شامپو درخت چای تا حدود 97.6٪ در کشتن شپش‌های سرخ موی کودکان مؤثر می‌باشد. محلول این نوع شامپو با قرار گرفتن بر روی پوست سر کودک به مدت 15 دقیقه، خواهد توانست تمام شپش‌های موجود را از بین ببرد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/