آیا میتوان از آب لیمو در بارداری استفاده کرد؟

331722104-_13980123-133005_1

در ابتدا، به یاد داشته باشید که طعم و عطر خاص میوه لیمو ترش برای از بین بردن بوی نامطبوع دهان و تسکین دادن درد شکم و معده زنان در 9 ماه دوران بارداری مؤثر است. همچنین، مصرف این میوه خاص، به کاهش علائم ویار صبحگاهی و حالت تهوع زنان باردار کمک زیادی میکند. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که مصرف میوه لیمو ترش در دوران بارداری، برای سلامت خود مادر و جنین درون رحم او سودمند است. طبق برآوردهای کتاب کیم اسو، یک میوه لیمو ترش خام و بدون پوست، تقریباً 17 کالری داشته و دارای ویتامینها و مواد معدنی فراوانی از جمله نیاسین، کلسیم، منیزیم، فولات، ویتامین C، B6 و ریبوفلاوین است. زنان حامله با توجه به مزایای شگفتانگیز این میوه و توانایی آن در کاهش علائم ویار صبحگاهی، میتوانند آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند. با این حال، 9 ماه دوران بارداری، زمانی است که فرد باید در مورد خوردن و نوشیدن هر نوع ماده غذایی احتیاط بیشتری بکند. در ادامه این مقاله، به شما توضیح میدهیم که در 9 ماه دوران بارداری، مصرف میوه لیمو ترش تا چه اندازه برای بدن مادر و جنین درون رحم او ضروری است.

آیا در بارداری، نوشیدن آب میوه لیمو ترش امن است؟

 بله لازم است بدانید که رژیم غذایی زنان در دوران بارداری باید دارای آب لیمو ترش باشد؛ مصرف متعادل این میوه مانند دریافت هر ماده مغذی، در اندازه متعادل، ​​برای حفظ سلامت بدن خود او و بهبود روند رشد جنین مؤثر است. بهتر است از آب لیموی تازه به جای کنسرو یا آب لیموی کارخانهای، به عنوان یک نوشیدنی در دوران حاملگی خود استفاده نمایید. با این که مصرف بیش از حد آب لیمو میتواند به سمزدایی سریع بدن زنان باردار کمک کند، اما این کار بسیار ناامن است. فراموش نکنید که مديريت تعادل، همیشه کليد حل مشکلات دوران باردار است. همچنین، یک زن حامله، قبل از اینکه تصمیم بگیرید هر ماده غذایی جدید را در رژیم خود قرار دهد، بسیار مهم است که با یک پزشک متخصص زنان و زایمان در این مورد مشورت نماید.

1-آیا زنان ، با آغاز بارداری، تمایل بیشتری به مصرف آب میوه لیمو ترش خواهند داشت؟

 در سه ماهه اول بارداری، زنان اغلب از مشکل تهوع رنج میبرند؛ این حالت تمایل و اشتیاق این مادران را به مصرف مواد غذایی که حاوی اسید سیتریک بوده و دارای مزه ترش میباشند، افزایش میدهد. بر همین اساس، میوه لیمو ترش تازه، رایجترین انتخاب مادران در این دوره از زندگی خواهد بود.

اگر باردار هستید و حالت تهوع شدید دارید و دنبال راهی برای کاهش ان هستید این مطلب 5 روش برای کاهش تهوع دوران بارداری را بخوانید

2-آیا مصرف آب میوه لیمو ترش در بارداری، منجر به سقط جنین میشود؟

 خیر، این حرف در حد افسانه است؛ مصرف آب میوه لیمو ترش برای زنان باردار کاملاً بیخطر میباشد؛ استفاده متعادل از این میوه باعث سقط جنین درون رحم زنان باردار نمیشود، به همین دلیل مادران میتوانند آن را در 9 ماه دوران بارداری خود، با خیال راحت مصرف کنند.

فواید مصرف آب لیموی تازه در بارداری:

1-درمان ویار صبحگاهی در بارداری با مصرف آب میوه لیمو ترش:

 طبق نتایج تحقیقات اخیر انجمن بارداری آمریکا، تا به حال هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف آب لیموی تازه، حالت تهوع ناشی از ویار صبحگاهی را در سه ماهه اول بارداری زنان از بین میبرد. با این حال، میتوان ادعا کرد که استفاده متعادل از این ماده مغذی، جریان بیش از حد صفرا را در بدن زنان باردار مدیریت نموده و از انباشته شدن خلط در دستگاه گوارش آنها جلوگیری میکند؛ بنابراین، مصرف لیمو ترش مانع انسداد رودههای این افراد خواهد شد. همچنین، اعتقاد بر این است که مصرف این میوه شگفتانگیز به عنوان یک خوشبوکننده دهان عمل کرده و حالت تهوع و استفراغ را در زنان حامله کنترل میکند. با همه این توصیفات، یادتان باشد که اگر مصرف آب میوه لیمو ترش به شما کمکی نکرد و حالت تهوع شما با گذر زمان شدت گرفت، باید بلافاصله به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

2-مصرف آب لیمو ترش در بارداری، فشار خون را تنظیم میکند:

 لازم است بدانید که وجود ویتامینهای مختلف در میوه لیمو ترش باعث تقویت عروق خونی زنان، در دوران بارداری شده و باعث میشود که این عضلات بسیار نرم و قابلانعطاف شوند؛ بنابراین، از رخ دادن خونریزی داخلی در بدن زنان باردار جلوگیری نموده و نقش مهمی در کاهش فشار خون بالا ایفا میکند. علاوه بر این موارد، مصرف لیمو ترش در دوران بارداری، در پایین آوردن میزان کلسترول خون مادران نیز بسیار مؤثر است.

3-درمان مشکل سوءهاضمه در بارداری با مصرف آب میوه لیمو ترش:

 این کاملاً عادی است که اکثر زنان در دوران بارداری خود از مشکلات سوءتغذیه و دستگاه گوارش رنج ببرند. در چنین مواردی، مصرف آب لیمو یک درمان قدیمی محسوب شده و دستگاه گوارش این افراد را تقویت میکند. در واقع، با مصرف آب لیمو ترش، روند هضم مواد غذایی در معده مادران به راحتی انجام گرفته و مشکل سوءهاضمه نیز در بدن این افراد از بین میرود.

4-از بین بردن مشکل یبوست در بارداری با مصرف لیمو ترش:

 یبوست یكی از مشكلات رایج در بدن زنان باردار میباشد. با توجه به مطالب درج شده در کتاب آشپزی بارداری طبیعی که توسط Sonali Ruder نوشته شده است، مصرف یک لیوان آب لیموی تازه در روز برای جلوگیری از بروز مشکل یبوست در بدن زنان حامله بسیار مؤثر بوده و کبد این افراد را تحریک میکند. در واقع، مصرف میوه لیمو ترش، حرکات پرستالیس را در بدن مادران حامله افزایش داده و با تحریک رودهها، در دفع مواد زائد بدن این افراد بسیار کمککننده خواهد بود.

5-تقویت سیستم ایمنی بدن در بارداری با مصرف آب میوه لیمو ترش:

 به خاطر بسپارید که مصرف آب لیمو در جلوگیری از مبتلا شدن زنان حامله به عفونتهایی مانند بیماری سرماخوردگی، آنفلوانزا و برخی دیگر از عفونتها که منجر به بروز تب در بدن این افراد میشود، بسیار مؤثر است. در واقع، این میوه غنی از ویتامین C بوده و به بهبود مکانیسم دفاعی بدن مادران باردار و جنین درون رحم این افراد کمک زیادی میکند؛ لیمو ترش روند رشد باکتریها و ویروسها را در بدن همه انسانها متوقف میکند.

6-مصرف آب میوه لیمو ترش، باعث سلامت استخوانهای جنین میشود:

 آب لیمو به دلیل این که منبع غنی از منیزیم و کلسیم است، سلامتی و روند رشد استخوانهای بدن جنین را در داخل رحم مادران باردار بهبود بخشیده و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد او را فراهم میکند. علاوه بر این موارد، این میوه اعجابانگیز حاوی پتاسیم بوده و مصرف آن در دوران بارداری به تغذیه سلولهای مغزی و اعصاب جنین کمک میکند.

برای اطلاع از فواید شگفت انگیز عسل برای زنان باردار این مطلب را بخوانید

7-لیمو ترش، از بین برنده عفونتهای دستگاه گوارش در بارداری است:

 آب لیمو دارای دیورتیک بوده و در حفظ عملکرد سالم کلیههای زنان، در 9 ماه دوران بارداری بسیار مفید است. همچنین، مصرف آب این میوه از مبتلا شدن زنان حامله به انواع عفونتهای مثانه جلوگیری خواهد نمود.

8-تنظیم pH بدن در بارداری با مصرف آب میوه لیمو ترش:

 مصرف آب لیموی تازه به بدن زنان حامله کمک میکند تا سطح pH خود را در اندازه متعادل حفظ نموده و با ایجاد محیط قلیایی سالم، فضای امنی را برای رشد جنین داخل رحم خود فراهم کند. لازم است بدانید که محدوده pH معمولی خون مادران باردار از 7/7 تا 7/45 است که در حالت طبیعی، قلیایی میباشد. اگر حالت بدن خانمی اسیدی شود، رویه بیرونی دندانها و استخوانهای بدن او را از بین میبرد؛ اما نوشیدن آب لیموی تازه به حفظ سطح قلیایی بدن مادران باردار کمک کرده و شرایط داخل رحم این افراد را برای رشد مناسب جنین امن خواهد کرد. همچنین، متعادل بودن pH خون مادران باردار نشانهای از دسترسی سلولها به اکسیژن کافی است؛ اگر سلولهای بدن مادر باردار اکسیژن را به اندازه کافی دریافت کنند، آن را برای رشد کامل جنین به بدن او ارسال خواهند نمود؛ بنابراین، میتوان ادعا کرد که وجود محیط قلیایی در بدن زنان باردار برای سلامت بدن خود این مادران و جنین درون رحم این افراد بسیار ضروری است.

9-درمان تورم پاها در بارداری با مصرف آب میوه لیمو ترش:

 پاهای متورم که در علم پزشکی با عنوان "ادم" شناخته میشود، در میان زنان باردار بسیار رایج است. این وضعیت بسیار دردناک بوده و با از بین بردن سلامتی بدن، حالتی ناراحتکننده را برای فرد ایجاد میکند. برای درمان این بیماری، زنان حامله میتوانند یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با آب گرم مخلوط نموده و آن را برای کاهش شدت درد ادم در بدن خود استفاده کنند.

10-هیدراته نگه داشتن بدن در بارداری با لیمو ترش:

جالب است بدانید که مصرف آب لیمو با جلوگیری از بروز عوارض جانبی مانند حالت تهوع، سردرد، ادم، گرفتگی عضلات و سرگیجه، به بدن مادران باردار کمک میکند تا بتواند حالت هیدراته خود را حفظ کند.

11-میوه لیمو ترش، آنتیاکسیدانی بزرگ:

اعتقاد بر این است که آب لیموی تازه به عنوان پاککننده طبیعی در بدن مادران باردار عمل میکند؛ طبق یافتههای محققین در کتاب Super Nons، مصرف این میوه برای دوران بارداری زنان کاملاً مناسب است. در واقع، مصرف آب لیمو به طور منظم، به حذف سموم بدن زنان حامله کمک کرده و از آنها در برابر ابتلا به انواع عفونتها در 9 ماه دوران بارداری محافظت میکند.

12-میوه لیمو ترش، آسان کننده روند زایمان طبیعی:

 همانطور که میدانید روند زایمان طبیعی، عملی دردناك و استرسآور برای همه زنان باردار است؛ اما نوشیدن آب لیمو همراه با عسل، باعث کاهش استرس زایمان طبیعی در زنان حامله میشود. برای استفاده از این مزیت لیمو، زنان باید مصرف آب این میوه را از ماه پنجم از دوران بارداری خود تا زمان تولد نوزاد به طور منظم ادامه دهند. با همه این توصیفات، بهتر است قبل از اضافه کردن این ماده مغذی به برنامه روزانه خود، با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

برخی دیگر از فواید آب میوه لیمو ترش در بارداری:

 اعتقاد بر این است که مصرف منظم آب لیمو توسط زنان حامله شدت بیماریهای خاص مانند تب، سرماخوردگی، آسم و مشکلات پوستی را در بدن این افراد کنترل میکند. طبق دستورالعمل Blender که توسط جولیانا بالدک ارائه شده است، اسید سیتریک موجود در میوه لیمو ترش کرم روده مادران باردار را از بین برده و از این طریق، مانع بروز مسائل گوارشی در بدن این افراد میشود.

عوارض جانبی ناشی از مصرف آب لیموی تازه در بارداری:

 اگرچه مصرف آب لیموی تازه در دوران بارداری، مزایای متعددی را به بدن مادران ارائه میدهد، در برخی موارد نیز ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی در بدن فرد مصرفکننده شود؛ بنابراین، قبل از اینکه به عنوان یک زن باردار مصرف این میوه را در رژیم غذایی خود برنامهریزی کنید، با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت نمایید. عوارض جانبی ناشی از مصرف آب میوه لیمو ترش در دوران بارداری زنان به شرح زیر است:

1-بروز ناراحتی های معده یا دستگاه گوارشی در بارداری با مصرف آب میوه لیمو ترش:

با آغاز دوران بارداری، اکثر زنان ممکن است بعد از مصرف آب لیمو از مشکل سوزش سر دل و سایر اختلالات گوارشی رنج ببرند. در واقع، حالت اسیدی آب لیمو میتواند این مشکلات را در بدن زنان باردار تشدید نموده یا منجر به بروز عوارض جبرانناپذیری در بدن جنین درون رحم آنها شود. علاوه بر این موارد، اگر به عنوان یک زن زائو، بعد از اتمام دوران بارداری نیز از موارد فوق رنج میبرید، بهتر است شما هم مصرف لیمو را تا زمان فروکش کردن علائم نارحتیهای معده در بدن خود کنار بگذارید.

2-بروز مشکلات دندان در بارداری با مصرف لیمو ترش:

 استخوانها و دندانهای زنان در دوران حاملگی مستعد ابتلا به پوکی و پوسیدگی هستند. در چنین شرایطی، اسید سیتریک موجود در لیمو ترش نیز به عنوان یک لایهبردار عمل کرده و به مینای دندان این افراد آسیب میرساند. در واقع، میتوان ادعا کرد که مصرف بیش از حد لیمو ترش در دوران بارداری، منجر به بروز مشکلات دهان و دندان در بدن مادران خواهد شد. بر اساس این توضیحات، اگر شما مجبور هستید که آب لیمو را در 9 ماه دوران بارداری خود به طور منظم و در مقادیر زیادی مصرف کنید، با دندان‌پزشک معالج خود صحبت نمایید، چون او بلافاصله بعد از معاینه، متوجه تغییرات ایجاد شده در رنگ یا بافت دندانهای شما شده و به دنبال درمان مناسب خواهد بود.

از مصرف آب لیموی یخزده و سرد در بارداری اجتناب کنید:

 در نهایت، به یاد داشته باشید که مصرف آب لیموی سرد و یخزده میتواند باعث مبتلا شدن زنان حامله به بیماری سرماخوردگی و سرفه کردن شود؛ بنابراین، این افراد باید آب لیمو را در دمای اتاق قرار داده یا با مقداری آب گرم مخلوط کنند تا در فصلهای سرد سال، دچار مشکلات گلو و سینه نشوند.

راههای سالم برای مصرف آب میوه لیمو ترش در بارداری:

 زنان حامله میتوانند آب لیمو پاستوریزه یا لیمو ترش تازه را برای جلوگیری از رشد باکتریهای مضر در درون بدن خود استفاده کنند. آب این میوه را میتوان در اشکال مختلف مصرف نمود که به شرح زیر میباشند:

1-مصرف آب لیمو همراه با آب آشامیدنی:

لیموی تازه را به دو قسمت تقسیم کرده و آب نیمی از آن را استخراج کنید. سپس، آب لیمو را به یک لیوان آب آشامیدنی تصفیه شده اضافه کنید. البته، در چنین مواردی میتوانید از یک شیرینکننده طبیعی مانند عسل نیز برای بهبود طعم نوشیدنی خود استفاده نمایید. فراموش نکنید که این نوع آب لیمو را بلافاصله بعد از تهیه، باید مصرف کنید. زنان حامله میتوانند نیمه دیگر لیمو را در دفعه بعد، استفاده کنند؛ بدین ترتیب که آن را در یک ظرف دربدار گذاشته و در یخچال نگهداری نمایند یا آب لیمو ترش را استخراج نموده و در درون یک شیشه دربدار کوچک، برای مصارف بعدی خود ذخیره کنید. جالب است بدانید که زنان حامله با نوشیدن آب لیموی تازه میتوانند تقریباً 20٪ از نیاز روزانه بدن خود و جنین به ویتامین C را دریافت کنند. البته این مقدار دارای حدود هشت کالری نیز میباشد.

2-چای لیمو و زنجبیل:

یک لیوان آب را جوشانده و یک تکه زنجبیل تازه را در درون آن بیندازید. سپس، دو تکه لیمو را به آن اضافه نموده و اجازه دهید همه ترکیبات به مدت ده دقیقه دم بکشند؛ سپس مواد درون چای را فشار داده و آب آن را مصرف کنید. زنان حامله میتوانند در داخل یک لیوان چای سیاه هم از پودر زنجبیل به جای ریشه آن استفاده کنند. علاوه بر این مورد، این افراد میتوانند آب لیموی تازه را به غذاهای خود در هنگام پخت در آشپزخانه اضافه کرده یا آب تازه لیمو را بر روی مواد غذایی پروتئیندار، سالاد، ماکارونی، مرغ یا ماهی بریزند، زیرا عطر و طعم دلپذیری به غذا داده و احساس طراوت و شادابی پوست زنان حامله را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.

برخی نکات بهداشتی که باید در هنگام مصرف آب میوه لیمو ترش دنبال کرد:

 ماهیت اسیدی میوه لیمو ترش میتواند استحکام مینای دندانهای زنان حامله را تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین، پس از مصرف آب لیمو، حفره دهان خود را با آب، به صورت کامل بشویید تا از بروز مشکلات دندان در بدن خود جلوگیری کنید. همچنین، هنگامی که به عنوان یک زن حامله مصرف لیمو ترش را در رژیم بارداری خود شروع کردید، باید ابتدا با مصرف مقدار کمی از این میوه، احتمال بروز مشکلاتی مانند سوزش سر دل و ناراحتیهای دستگاه گوارش را در بدن خود بررسی کنید تا در صورت بروز این علائم، تغییراتی در روند مصرف آن ایجاد نمایید. علاوه این موارد، اطمینان حاصل کنید که در 9 ماه دوران بارداری خود فقط از آب لیموی تازه استفاده میکنید.

به خاطر بسپارید که مصرف یک لیمو ترش کامل برای بعضی از زنان باردار بیش از حد اندازه بوده و میتواند مشکلات گوارشی شدیدی را در بدن این افراد ایجاد کند؛ بنابراین، بهتر است غلظت آب لیمو را در آب نوشیدنی، با توجه به شرایط بدن خود کمتر کنید. همچنین، بهتر است آب لیمو را به آب جوش یا آب بسیار گرم اضافه نکنید، زیرا اثرات این میوه در آب جوش تا حد زیادی از بین میرود. علاوه بر این موارد، توصیه میشود که زنان حامله روند مصرف آب لیموی تازه را از اندازه یک چهارم شروع نموده و روزانه آن را با 12 تا 16 لیوان آب مصرف کنند. ولی این افراد میتوانند به تدریج میزان مصرف میوه لیمو ترش خود را در طول دو تا سه روز افزایش دهند؛ البته میزان افزایش اندازه آن بستگی به شرایط بدنی و احساسی دارد که فرد با مصرف آب لیمو در قسمتهای مختلف بدن خود حس میکند.

همیشه به زنان حامله توصیه میشود که در چنین مواردی با پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کنند تا در مورد اثرات جانبی برخی مواد غذایی، اطلاعات کاملی به دست بیاورند. بدیهی است که میزان بروز علائم ناخوشایند در رابطه با مصرف مواد غذایی مختلف، در بدن هر مادری متفاوت از سایر زنان باردار است.

سؤالات متداول در مورد مصرف آب لیمو ترش در بارداری:

1-آیا مصرف لیموناد در بارداری ایمن است؟

 بله لیموناد یک نوشیدنی پرطرفدار بوده و مصرف آن علائم ویار صبحگاهی را در دوران بارداری زنان کاهش میدهد. همچنین مصرف این آب میوه مقادیر زیادی ویتامین C را به بدن مادران باردار ارائه میکند. با این حال، مصرف بیش از حد لیموناد شیرین باعث افزایش بیش از حد وزن زنان در دوران بارداری خواهد شد. خوشبختانه، برخی از شیرینکنندههای مصنوعی که توسط سازمان (FDA) مورد تأیید قرار گرفتهاند، برای بدن زنان در 9 ماه دوران بارداری، مشکلی ایجاد نمیکنند. لیموناد نیز حاوی شیرینکنندههای مصنوعی مانند استویا، آسپارتام و سوکرالوز است؛ زنان حامله میتوانند بدون نگرانی آن را مصرف کنند؛ اما اگر بدن زن بارداری سطح بالایی از فنیل آلانین را داشته باشند، او باید از مصرف آسپارتام در 9 ماه دوران حاملگی خود اجتناب نماید.

اگر باردار هستید و میخواهید سرکه مصرف کنید قبل از مصرف این مطلب فقط این سرکه ها را در دوران بارداری می توانید بخورید را بخوانید

2-آیا مصرف لیمو ترش در بارداری، باعث سقط جنین میشود؟

 نه لیمو ترش هرگز به عنوان عامل سقط جنین در دوران بارداری زنان شناخته نشده است؛ اما اعتقاد بر این است که مصرف میوههایی از جنس مرکبات مانند لیمو ترش میتواند سطح اسیدی بدن مادران باردار را افزایش داده و باعث سقط جنین درون رحم این افراد شوند. با این حال، اگر شما به عنوان یک زن حامله از این میوه استفاده میکنید، بهتر است حد اعتدال را برای حفظ سلامت خود و جنین داخل رحم خود نگه دارید.

3-آیا زنان میتوانند از نوشابه های لیمویی در بارداری استفاده کنند؟

 نوشیدن برخی از نوشیدنیها، با اینکه کافئین ندارد، در 9 ماه دوران بارداری زنان امری نگرانکننده است. فراموش نکنید که اکثر نوشابههای لیمویی حاوی کافئین و شیرینکنندههای مصنوعی در مقادیر بسیار زیاد هستند. بر همین اساس، مصرف این نوع نوشیدنیهای شیرین میتواند خطر ابتلا به زایمان زودرس را در بدن زنان حامله افزایش دهد. همچنین، میزان مصرف کافئین یک زن حامله باید 200 میلیگرم در روز باشد، در حالی که یک نوشابه معمولی حاوی 35 تا 55 میلیگرم کافئین است؛ بنابراین، هنگام انتخاب نوشابههای لیمویی دقت نموده و برای مصرف دوران بارداری خود، منابع غذایی دیگر را که حاوی کافئین نیستند، انتخاب کنید. علاوه بر این موارد، زنان حامله باید در مورد مصرف چای، قهوه، شکلات و سایر نوشیدنیهای انرژیزا بیشتر دقت کرده و به جای آنها از میوهها و سبزیجات برگ سبز استفاده کنند.

4-آیا مصرف چای لیمو در بارداری ایمن است؟

بله لازم است بدانید که اگر مادر حامله چای لیمو را در اندازه متعادل مصرف کند، این نوشیدنی برای حفظ سلامت خود او و جنین کاملاً امن خواهد بود. شما میتوانید یک فنجان کوچک از چای لیمو را به جای سایر نوشیدنیهای شیرین انتخاب کنید، زیرا مصرف نوشیدنیهایی با قند بالا در این دوران میتواند خطر ابتلا به دیابت بارداری را در بدن شما افزایش دهد.

5-آیا مادر حامله میتواند آب لیمو و آب خیار را با خیال راحت مصرف کند؟

 آب لیمو و آب خیار با چند شاخه گیاه نعناع یک نوشیدنی عالی محسوب شده و تمام زنان حامله میتوانند آن را با خیال راحت مصرف کنند. میوه لیمو یک پاککننده طبیعی بوده و خیار هم علاوه بر بهبود روند هضم مواد غذایی، حالت هیدراتاسیون بدن مادران باردار را حفظ میکند؛ وجود نعناع در این نوشیدنی نیز طعمی تازه به آب میوه شما داده و شادابی و طراوت را به بدنتان هدیه میکند. شما میتوانید برای تهیه این نوشیدنی آب خیار تازه را با آب لیمو مخلوط نموده و با اضافه نمودن چند برگ تازه گیاه نعنا، عطر و طعمی دلپذیر ایجاد کنید. این نوشیدنی بهتر است در طول روز مصرف شود تا فرد لذت بیشتری از آن ببرد.

6-آیا مصرف Med-Lemon در بارداری زنان است؟

Med-lemon داروی خوش طعمی است که برای مبارزه با بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار میگیرد؛ اما زنان نمیتوانند در 9 ماه دوران بارداری خود، مخصوصاً سه ماهه اول بارداری و سه ماهه سوم بارداری از این دارو استفاده کنند؛ مگر این که روند مصرف آن تحت نظارت پزشک متخصص زنان و زایمان صورت گیرد.

7-آیا میتوان از روغن لیمو ترش در بارداری استفاده کرد؟

زن حامله باید روغن لیمو را در مقادیر کم و رقیق مورد استفاده قرار دهد تا از مزایای آن به عنوان یک روغن معطر درمانی بهره ببرد.

8-آیا مصرف آب لیمو ترش برای درمان آکنه در بارداری مفید است؟

 در نهایت، به یاد داشته باشید که طبیعت اسیدی لیمو باعث میشود که آب آن برای درمان آکنه زنان در دوران بارداری مؤثر باشد. زنان حامله میتوانند آب لیمو را بر روی نواحی آسیبدیده پوست خود که مبتلا به آکنه است قرار داده و به مدت پنج دقیقه صبر کنند؛ سپس ناحیه مورد نظر را با استفاده از آب معمولی بشویند. در چنین موردی، استفاده از برنامه روزانه منظم میتواند علائم آکنه را بر روی پوست بدن زنان حامله از بین برده و انباشت چربی زیر پوست این افراد جلوگیری کند.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/