میوه های که در دوران شیردهی نباید بخورم

Mother_With_Baby_Eating_Healthy_Meal_In_Kitchen_000061362486_Small_muktuy9ko1rak45534p4oq91jlfiizuox2nf81ffh0__1538033888_77031

آیا شما هم به عنوان یک مادر شیرده، خوردن انواع میوه‌ها را دوست دارید؟ آیا می‌دانید که در هنگام شیر دادن به فرزند خود، شما باید از خوردن میوه‌های خاصی اجتناب کنید؟ اگر مادر شیردهی هستید که انواع میوه‌ها را دوست دارد و نمی‌توانید خوردن آن‌ها را متوقف کنید، پس باید ادامه این مقاله را بخوانید. در ادامه این مقاله، برخی از میوه‌های رایجی را که مادران باید در دوران شیردهی خود، از خوردن آن‌ها اجتناب کنند، مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اگر دردوران شیردهی دچار دندان درد شده اید این مطلب درمان دندان درد دوران شیردهی را بخوانید.

دوران بارداری و زایمان، تجربیات جدید در زندگی هر مادری است. اکثر زنان در دوران بارداری، رژیم سختی را دنبال می‌کنند تا سلامت کودک خود را تضمین کنند. اما، یادتان باشد که رژیم غذایی سالم مادر باید در دوران شیردهی او نیز ادامه یابد؛ هر مادر شیرده باید رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی سالمی را دنبال کند تا روند رشد و رفاه فرشته کوچک خود را تأمین نماید.

میوه‌هایی که مادران باید در دوران شیردهی خود، از خوردن آن‌ها اجتناب کنند:

در ابتدا،  به خاطر داشته باشید که شما در دوران تغذیه نوزاد خود با شیر مادر، نیاز به رژیم غذایی سفت و سختی ندارید. با این حال، رعایت یک رژیم غذایی مناسب و سالم، برای بهبود روند رشد فرزند شما و حفظ سلامتی او بسیار مطلوب است، زیرا تغذیه مادر در دوران شیردهی اثر مستقیمی بر روی کیفیت شیر او دارد. در بسیاری از موارد، ممکن است نوزاد، به علت رژیم نامناسب مادر خود دچار آلرژی شود. همچنین، عفونت‌ها و میکروب‌های موجود در مواد غذایی در شیر مادر باقی مانده و به بدن نوزاد انتقال می‌یابند. در نهایت، می‌توان نتیجه گرفت که نوع رژیم غذایی مادران در دوران شیردهی بر کیفیت و کمیت شیر آن‌ها، تأثیر مستقیمی دارد؛ پس، شما باید از خوردن برخی مواد غذایی در این دوران حساس اجتناب کنید.

بسیاری از پزشکان متخصص اطفال، به طور معمول، به مادران شیرده را توصیه می‌کنند که دو کاسه میوه را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند، زیرا میوه‌ها دارای مواد معدنی ضروری برای رشد نوزادان و مواد مغذی دیگر به منظور حفظ سلامت آن‌ها هستند. میوه‌ها از طریق شیر مادر به بدن نوزاد منتقل شده و روند رشد او را بهبود می‌بخشند. با این حال، همه میوه‌ها از مزایای مشابهی برخوردار نیستند، به ویژه هنگامی که خانمی فرزند خود را با شیر مادر تغذیه می‌کند، باید در مورد انتخاب انواع میوه‌های دقت کند. در نهایت،  به یاد داشته باشید که سلامت کودک شما، به طور مستقیم به رژیم غذایی شما بستگی دارد. در ادامه این مقاله، بعضی از میوه‌هایی را که مادران باید در دوران شیردهی، از برنامه غذایی خود حذف کنند، معرفی خواهیم کرد. این میوه‌ها عبارتند از:

اگر در دوران شیردهی سوزش سر دل دارید این مطلب دلیل سوزش سر دل در زمان شیردهی چیست؟ را بخوانید.

1- میوه‌های گروه مرکبات:

این گروه از میوه‌ها، شاداب، آب‌دار و فوق‌العاده خوشمزه هستند. در واقع، می‌توان ادعا کرد که مرکبات، از محبوب‌ترین گروه میوه‌ها هستند که بخش مهمی از سبد میوه‌ای هر خانواده را تشکیل می‌دهند. با این حال، شما به عنوان یک مادر شیرده باید از خوردن مرکبات و آب این میوه‌ها خودداری کنید. مرکبات شامل میوه‌هایی مانند کیوی، توت فرنگی، آناناس، پرتقال و انگور می‌باشد. بسیاری از این میوه‌ها عطر و طعم تلخ برای شیر مادر به ارمغان می‌آورد. بعضی از نوزادان ممکن است طعم جدید شیر مادر خود را دوست نداشته و در مورد مصرف آن، سست شوند. برخی دیگر از نوزادان نیز ممکن است استفراغ کنند. همچنین، گاهی اوقات ممکن است کودک شما به علت محتوای مرکبات در شیر مادر، دچار بثورات پوستی شود. علاوه بر این موارد، گروه مرکبات دارای ترکیبات اسیدی هستند که می‌توانند منجر به تحریک دستگاه گوارش (GI) کودکان شوند.

2- گیلاس و آلو :

به غیر از مرکبات، مطمئن شوید که در دوران شیردهی خود، گیلاس، آلو و انواع توت‌ها را مصرف نمی‌کنید. این میوه‌ها ممکن است مشکل نفخ را برای فرزند کوچک شما به ارمغان آورند.

در صورت بروز هر یک از علائم بالا، قبل از اینکه به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید، میوه‌های گروه مرکبات، گیلاس و آلبالو را از برنامه غذایی خود حذف کنید. همچنین، اگر فرزند خود را با شیر مادر تغذیه می‌کنید، مطمئن شوید که رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

مصرف کافئین و شکلات در دوران شیردهی زنان:

به جز انواع میوه‌هایی که در بالا ذکر شد، اطمینان حاصل کنید که از مصرف کافئین، شکلات، تخم مرغ، سویا و ماهی در دوران شیردهی خود خودداری می‌کنید. این مواد غذایی می‌تواند منجر به بروز مشکلات دستگاه گوارش در بدن فرزند شما شده یا او را دچار آلرژی کند.

برای اطلاع از تغذیه صحیح در دوران شیردهی این مطلب ارکان اصلی تغذیه مادر در دوران شیردهی را بخوانید.

مادران شیرده باید چه میوه‌هایی را در برنامه روزانه خود قرار دهند؟

حالا که می‌دانید چه میوه‌هایی را در هنگام تغذیه نوزاد خود با شیر مادر، باید از برنامه روزانه خود حذف کنید، لازم است بدانید که جایگزین میوه‌های گروه مرکبات می‌تواند میوه‌هایی مانند انبه و پاپایا باشد که به شما کمک می‌کند تا سطح ویتامین C بدن خود را حفظ کنید؛ بدون اینکه اسید سیتریک مزاحم و عوارض جانبی زننده آن را وارد بدن خود کنید.

در نهایت،  به یاد داشته باشید که با پزشک متخصص اطفال در مورد روند تغذیه‌ای خود در دوران شیردهی مشورت کنید تا بتوانید بهترین رژیم غذایی را برای فرزند کوچک خود ارائه دهید.

 

نظر (12)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
پسر من یه ماهش هست همش شکم درد داره شیر منو نمیخوره وقتی هم میخوره پاهاشو همش میکشه چی سبب میشه که اینجوری میکنه همش به شکمش زور میزنه

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام ببخشید الان که فصل تابستون پس چ میوه هایی بخوریم خوبه

This comment was minimized by the moderator on the site

میوه و غذایی که نبایددردوران شیردهی خورد.
ممنون میشم جواب بدین

This comment was minimized by the moderator on the site

باسلام من چهل روزه زایمان کردم بچم خیلی دل پیچه داره چی بخورم فکر میکنم خربزه که می خورم دل پیچش بیشتر میشه

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام میوه هایی مثله شلیل یا انگور سبز یا موز چی میشه خورد اخه من بخاطر رفلاکس نوزادم منع بعضی از مواد غذایی شدم

This comment was minimized by the moderator on the site

من تودوران شیردهی همه چی میخوردم

This comment was minimized by the moderator on the site

مطالب خیلی خوب بود ولی اینکه کدوم میوه رو بخوریم وکدوم رو نخوریم نمیشه بدن نوزاد باید به همه چیز عادت بکنه چه بهتر که از زمان شیر دهی باشه .

This comment was minimized by the moderator on the site

ممنون
بعضی از میوه ها میتونه برای نوزاد خوب نباشه مثلا نوزاد رو دچار نفخ و شکم درد کنه، باید مادر کمی دقت کنه به وقتش بچه خودش همه میوه ها رو میخوره.

This comment was minimized by the moderator on the site

ببخشیدخوردن میوه هایی مانندخربزه و هندوانه که فصلش هم الان است وگاهی هم شاید دارای سموم نختلف خصوصاخربزه است آیاخوردن آن توصیه میشود

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
اگر زیاده روی نکنید مشکلی نداره ، همه مواد غذایی که امروزه مصرف میکنیم کمی غیرطبیعی هستند ولی مجبوریم که ازشون استفاده کنیم چون راهی نداریم.

This comment was minimized by the moderator on the site

در مرد غذاهای مناسب شیردهی که هم باعث افزایش شی شود و تولید نفخ نکند کم توضیح دادید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
سبزی خوردن مخصوصا ریحان، انواع آش، انواع سوپ، انواع آبمیوه، شیر، بادام و ...

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/