آیا از سلامت رحم خود در بارداری اطمینان دارید؟

605965821_1280x720_1280x720__1533658072_52539

در ابتدا، لازم است به عنوان يک خانم باردار به خاطر داشته باشيد كه رحم زنان نقش بسیار مهمی را در دوران بارداری اين افراد و پرورش دادن جنين بازی می‌کند. پس، این نکته هم بسیار مهم است که این زنان از سلامت رحم خود در كل دوران بارداري خود مطمئن شوند. در ادامه این مقاله، چند مورد از کارهایی که زنان باردار باید برای اطمينان از سلامت رحم خود انجام دهند، بیان شده است. اين موارد عبارتند از:

مراجعه منظم به دکتر متخصص زنان و زايمان برای بررسی سلامت رحم خود و جنين داخل آن:

معمولا پزشکان متخصص زنان و زايمان در هنگام مراجعه بیمار خود، جهت اطمینان از سلامت رحم او انجام آزمایش پاپ اسمیر را به او توصیه می‌کنند، تا بتوانند وجود هر نوع سلول غیرطبیعی را در دهانه رحم اين افراد چک کنند. همچنين، در برخی از موارد، دکتر متخصص زنان و زايمان با معاینه کردن بيمار خود، وجود هر گونه اختلال را در رحم او بررسی می‌کند، چون پزشكان قادر هستند تا وجود برخی از بیماری‌ها را از طریق معاینه رحم بيماران خود شناسایی کرده و مسائلی مانند وجود تومورهای فیبروئیدی و یا حتی وجود سرطان را در رحم اين افراد تشخیص دهد.

به ياد داشته باشيد كه اگر شما به عنوان یک خانم جوان متوجه هر گونه خونریزی در رحم خود شدید، که بخشی از دوره قاعدگی ماهانه شما هم نیست، حتما برای کسب اطمینان با یک دکتر متخصص زنان و زايمان در مورد مشکل خود صحبت کنید.

برای کسب آگاهی از فیبروئید رحم این مطلب آنچه از فیبروئید رحم باید بدانید (بخش اول) را بخوانید.

علاوه بر اين موارد، اگر شما خونریزی‌های بسیار سنگین را در دوره‌های قاعدگی ماهانه خود دارید و یا احساس می‌کنید که دوره خونریزی‌های ماهانه شما خیلی نامنظم است، برای مطمئن شدن از وضعیت سلامتی خود حتما وضعيت بدنتان را به دکتر متخصص زنان و زايمان گزارش دهید، چون وجود خونریزی‌های بسیار سنگین و نامنظم و یا وجود اختلال در خونریزی ماهانه زنان جوان می‌تواند از اولین نشانه‌های رشد تومورها فیبروئیدی در داخل رحم اين افراد باشد. همچنین، در مواردی هم ممکن است بروز خونریزی سنگین و نامنظم از رحم زنان نشان‌دهنده بروز بیماری آدنومیوز (نوعی بیماری که در آن پوشش داخلی دیواره رحم زنان و عضلات آن پاره شده و به حالت خونریزی مشاهده خواهد شد) و یا بیماری هیپرپلازی (بیماری که در آن عضو و یا بخشی از بافت‌های رحمی زنان رشد فوق‌العاده زيادي داشته و با بزرگ شدن خود، مرحله اول از بیماری سرطان را نمایان خواهد نمود) باشد.

فراموش نکنید كه اگر درد و یا ناراحتی شديدي را در منطقه رحم خود احساس کردید، بايد برای اطمینان از وضعیت سلامت خود با دکتر متخصص زنان و زايمان در مورد آن صحبت کنید، چون تقریبا 50 درصد از زنان مبتلا به تومورهای فیبروئیدی، اين علائم را در بدن خود مشاهده مي‌كنند. همچنين، یادتان باشد كه بخش عمده‌ای از تومورهای فیبروئیدی با این که سرطانی نیستند، اما می‌تواند باعث بروز خونریزی‌های سنگین در بدن زنان شده و منجر به بروز درد در بدن اين افراد گردند. در حالی که گفته می‌شود زنان در هر سنی می‌توانند مبتلا به فیبروئید رحمی شوند، اما لازم است بدانيد كه بروز این نوع بیماری در زنانی که در سن 30 تا 40 سالگی خود قرار دارند، بسیار رایج است. در نهايت، به خاطر داشته باشيد برای این که پزشکان معالج مطمئن شوند كه دقیقا علت بروز فیبروئید در رحم زنان چیست و ميزان شانس اين افراد در ابتلا به انواع بیماری‌هاي زنانه جقدر است، سابقه خانوادگی بيمار خود را در مورد ابتلا به انواع بیماری‌هاي زنانه مورد بررسی قرار می‌دهند.

اگراز سرطان تخمدان اطلاعی ندارید این مطلب آنچه از سرطان تخمدان در دوران بارداری نمی دانید را برای آگاهی بخوانید.

در نهايت، به یاد داشته باشید بیشتر زنانی که از بیماری سرطان رحم رنج می‌برند، با مسائل دیگري مانند اضافه وزن نیز مواجه هستند. پس، برای مطمئن شدن از سلامت بدن و رحم خود باید نظارت کاملی بر نوع تغذیه خود داشته و انجام انواع ورزش‌های مختلف را در برنامه روزانه خود بگنجانند. همچنين، شما بايد در هر سنی كه قرار داريد، مراقب افزايش و كاهش وزن خود بوده و براي سالم نگه داشتن بدن خود، تلاش نماييد.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/