چگونه میتوانم سریع باردار شدم؟

1006

وجود دوره‌های سنگین قاعدگی نشانه نابارور بودن زنان نیست. با این حال، گاهی اوقات ممکن است نامنظم بودن این دوره‌ها، مشکل دیگری را در بدن فرد نشان دهد. احساس خستگی و از دست دادن خون زیاد از جمله عوارض دوره‌های سنگین قاعدگی در زنان می‌باشد. در واقع، منابع موجود در بدن که در طول یک ماه ساخته شده است، در طی هفت روز از دست می‌رود. بنابراین، اگر شما هم به عنوان یک زن جوان با مشکل دوره‌های ناگهانی و شدید قاعدگی روبرو شدید، باید بلافاصله با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

آیا زنان می‌توانند در هر زمانی از ماه باردار شوند؟

 باردار شدن زنان در هر روز از ماه ممکن نیست! زیرا باید در زمان تخمک‌گذاری، تخمکی از تخمدان خانم آزاد شده و وارد رحم او گردد. این بدان معنی است که زنان باید روزهای دقیق تخمک‌ گذاری را در بدن خود شناسایی کرده و در آن روزها رابطه جنسی بیشتری با همسرشان داشته باشند. لازم است بدانید که معمولا دو تا سه روز قبل از زمان تخمک‌گذاری و روز بعد از آن، روزهای باروری زنان محسوب می‌شود. با این حال، هر زنی با شناسایی دقیق روزهای باروری خود حتما بچه‌دار نخواهد شد، زیرا ممکن است همه چیز در بدن او به خوبی کار نکند.

آیا داشتن قائدگی منظم تاثیری بر باروری دارد؟

 اگر زن جوانی دوره‌ های منظم قاعدگی داشته باشد، شانس باروری او بالا خواهد بود. با این حال، ناباروری مشکلی است که ممکن است دلائلی دیگری هم داشته باشد. عدم وجود تعداد کافی تخمک در تخمدان زنان جوان از عوامل اصلی ناباروری این افراد محسوب می‌شود. پس اگر به عنوان یک زوج سالم و قوی برای چند ماه یا سال‌ها تلاش کرده‌ و صاحب بچه نشده‌اید، باید به یک پزشک متخصص باروری یا متخصص زنان و زایمان مراجعه نموده و علل احتمالی ناباروری را در بدن خود شناسایی کنید. همچنین، به عنوان یک خانم جوان به یاد داشته باشید که زوجین، همیشه به مراقبت‌های پزشکی و تغییر شیوه زندگی خود نیاز دارند تا بتوانند فرزند سالمی به دنیا بیاورند.

در نهایت، اگر پزشک متخصص باروری تشخیص داد که قدرت باروری شما دچار مشکل شده است، نگران نباشید! چون می‌توانید شانس خود را برای بچه‌دار شدن با روش‌های درمانی و آزمایشگاهی افزایش دهید.

چگونه می‌توانید سریع‌تر باردار شوید؟

 اگر به عنوان یک زن جوان تصمیم دارید تا صاحب نوزاد  شوید، ممکن است بخواهید روند حامله شدن را در بدن خود تسریع کنید. در علم پزشکی، روش‌های ساده‌ای برای افزایش سرعت باروری زوجین  وجود دارد، که عبارتند از:

  • قبل از اقدام به باردار شدن، حتما برنامه‌ریزی کرده و برای پیگیری کار با یک مشاوره باتجربه یا پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.
  • مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری را چند روز یا چند هفته قبل از اقدام به باردار شدن کنار بگذارید.
  • زمان دقیق تخمک‌گذاری را در بدن خود شناسایی کنید. برای این منظور، شما می‌توانید از کیت‌های پیش‌بینی زمان تخمک‌گذاری در بدن زنان، که در داروخانه‌ها موجود است، استفاده کنید.
  • رابطه جنسی خود را در زمان مناسب انجام دهید.
  • اسپرم‌های همسر خود را با بهبود وضعیت رژیم غذایی روزانه او، انجام منظم ورزش، محدود کردن کردن کار با مواد شیمیایی و مصرف مکمل‌های گیاهی تقویت نمایید.
  • به عنوان یک زوج جوان، مدتی قبل از اقدام به باردار شدن از یک رژیم غذایی سالم و مغذی استفاده کنید.
  • در نهایت، به خاطر داشته باشید که داشتن آرامش و لذت بردن از عشق همسر، در افزایش قدرت باروری زنان بسیار موثر است.

دلیل وجود مشکل در باروری دوم در زنان چیست؟

 همانطور که می‌دانید قدرت باروری زنان در بار دوم می‌تواند نسبت به اولین بارداری ان‌ها کاهش یابد. به همین دلیل، ممکن است بعضی از خانم‌ها در هنگام تلاش برای بارداری دوم دچار مشکل ‌شوند. این حالت به عنوان ناباروری ثانویه زنان شناخته می‌شود. در ادامه این مقاله، چند دلیل برای کاهش قدرت باروری زنان در تلاش برای بارداری مجدد ارائه شده است، که عبارتند از:

  • اگر زنی بیش از 35 سال سن داشته باشد، میزان تخمک‌های موجود در تخمدان او نسبت به قبل کمتر خواهد شد.
  • قدرت باروری و میزان اسپرم طبیعی مردان هم در سنین بالای 50 سالگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  • همچنین، تغییرات ایجاد شده در روند تخمک‌گذاری زنان و دوره‌های قاعدگی ناشی از اختلالات هورمونی، مسائل وزنی، استرس، مصرف برخی داروها (استروئیدها، آنتی ‌بیوتیک‌ها و آنتی هیستامین‌ها) و مصرف مواد (مواد مخدر، تنباکو و الکل) قدرت باروری انسان را به شدت کاهش می‌دهد.
  • علاوه بر این موارد، ممکن است در اولین بارداری یا زایمان، رحم یا تخمدان خانمی آسیب دیده باشد. جالب است بدانید که آسیب رسیدن به لوله‌های فالوپ از طریق جراحی شکم، اندومتریوز و عفونت‌های منتقله از راه جنسی، از عوامل مهم ناباروری زوجین به شمار می‌رود.

در نهایت، فراموش نکنید که امروز، علم آن‌قدر پیشرفت کرده است که مطمئنا راهی برای رفع انواع ناباروری‌  زوجین وجود دارد و به راحتی می‌توان این مشکلات را درمان کرد. با این حال، شما باید در ابتدا، مشکل موجود در بدنتان را شناسایی کرده و سپس به سمت راه حل آن بروید.

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

من هنوز ازدواج نکردم ?دعا کنید منم ازدواج کنم ?
تاتجربمو براتون بنویسم انشالاه??

This comment was minimized by the moderator on the site

من هنوز ازدواج نکردم ?دعاکنید ازدواج کنم ?

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/