10 وسیله مهم برای ساک بیمارستان موقع زایمان

Maternity-Hospital-Bag

گاهی اوقات ممکن است مادر باردار در طی ماه پنجم از دوران حاملگی خود تصمیم بگیرد تا همه وسایل مورد نیاز برای کودک را خریداری کند، چون در سه ماهه آخر از دوران بارداری، اغلب زنان بسیار سنگین شده و احساس خستگی می‌کنند. به همین دلیل، سه ماهه دوم از دوران بارداری مادر، ظاهرا فعال ترین زمان بارداری است. بنابراین، این افراد شروع به جستجوی برای یافتن وسایل مورد نیاز کودک خود کرده و تقریبا با یک حمله استرسی ترسناک روبرو می‌شوند. با همه این توصیفات، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که وسایل مورد نیاز نوزادان، در دسترس همه بوده و تهیه آن‌ها بسیار آسان است. اما، وسایلی را که چندان لازم نیست، خریداری نکنید! جالب است بدانید که همه وسایل موجود در بازار بسیار جذاب بوده، مادر حامله به طرز وسوسه‌انگیزی به آن‌ها نگاه کرده و در نهایت به خود می‌گوید: "البته که فرزند من به همه این وسایل نیاز دارد!"

به عنوان یک مادر باردار سعی کنید تا به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم بچه رفته و لیست اقلامی که برای کودک خود در خانه و یا برای ساک بیمارستان نیاز است، دریافت کنید. دریافت این لیست باعث می‌شود تا شما کم‌‌تر گیج شده و در وقت کم، بهترین خرید را داشته باشید. پس از گذراندن این دوره و تهیه لوازم مورد نیاز نوزاد، فقط یک پیشنهاد به مامان‌های جوان ارائه می‌دهیم: "به همراه داشتن کیف پول در بیمارستان، در هنگام انجام عمل زایمان". در ادامه این مقاله، لیستی از وسایل مورد نیاز برای زنان حامله که باید در ساک بیمارستان، جهت تولد نوزاد همراه او باشد، بیان شده است. مهم‌ترین این وسایل عبارتند از:

1. پوشک نوزاد:

همانطور که می‌دانید پوشک بچه باید دارای نام تجاری معتبر بوده و از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی خریداری گردد. لازم است بدانید که پوست کودک بلافاصله بعد از تولد بسیار حساس می‌باشد. پس، سعی کنید تا پوشک را با چند نام تجاری مختلف خریداری کنید تا اگر یک نوع آن با پوست فرزند شما سازگار نبود، از جنس مناسب دیگر استفاده نمایید.

2. وازلین (ژله):

کرم وازلین در حفاظت از پوست نرم کودک جادو می‌کند. پس، بهتر است همه مادران در هر زمانی که پوشک فرزند خود را عوض می‌کنند، پماد را به باسن نوزاد و پاهای او بمالند. اگر جنس پوشکی با پوست بدن نوزاد شما سازگار بود، سعی کنید تا به طور منظم، از آن جنس استفاده نمایید. هرگز از پوشک‌هایی که معطر هستند (مخصوصا برای نوزادان دختر تا 8 ماهگی) استفاده نکنید! به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه می‌توانید ژله یا پماد اضافه بر روی پوست بدن فرزند خود را با دستمال مرطوب پاک نمایید.

3. دستمال مرطوب بچه:

به عنوان یک زن حامله حتما دستمال مرطوب را در ساک بیمارستان خود قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که پرستاران برای پاک کردن پاهای نوزادتان از آن استفاده خواهند نمود. همچنین، مادر یا کسانی که برای کمک به شما در بیمارستان حضور دارند، باید یاد بگیرند که برای تمیز کردن مناطق حساس از پوست بدن نوزاد از دستمال مرطوب بچه استفاده کنند، زیرا در چند روز اول پس از زایمان، هنر استفاده از دستمال مرطوب جهت پاک کردن بدن نوزاد بیشتر از زمان‌های دیگر لازم است.

4. لباس کودک:

لباس‌هایی از جنس پنبه و نخ کامل (نخی)، بهترین نوع لباس برای نوزادان کوچک هستند. البته فراموش نکنید که لباس‌های کودک را باید بر اساس شرایط آب و هوایی محل سکونت خود انتخاب کنید. اما هر زن حامله باید چندین مجموعه از لباس‌های مختلف نوزاد را در کیف خود نگهداری کند، چون ممکن است در هنگام اقامت در بیمارستان به لباس‌های متعددی برای تعویض نیاز داشته باشد.

5. پتوی نوزاد:

یادتان باشد که حتما یک پتو در ساک بیمارستان خود قرار دهید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که پتوی انتخابی شما از جنس نرم بوده و گرما را کامل حفظ می‌کند، چون خواب کودک شما، با احساس گرما، راحت‌تر خواهد بود.

6. ملافه یا پارچه چهارگوش گوچک:

اساسا همراه داشتن یک پارچه بزرگ، نازک و از جنس پنبه جهت پیچاندن کودک در بیمارستان از اهمیت خاصی برخوردار است. همه بچه‌های کوچک، عاشق احساسی هستند که در رحم مادر خود تجربه کرده‌اند. پس، شما هم به کمک یک پارچه چهارگوش نرم و پیچاندن دست و پای نوزاد خود در آن، شرایطی مثل رحم مادر را برای او فراهم کنید. ممکن است شما هم به عنوان یک مادر بی‌تجربه در چند بار اول، این کار را درست انجام ندهید، اما قطعا در روزهای آینده، با توجه به حالات نوزاد خود، این کار را یاد می‌گیرید!

7. دستکش و کلاه نوزاد:

اگر هوای محل سکونت زن باردار سرد بوده، بیمارستان محل زایمان دارای تهویه مطبوع بوده و هوای اتاقی که زن زائو در آن بستری است، خنک باشد، حتما باید از کلاه و دستکش برای پوشاندن فرزند خود استفاده کنند، زیرا همه نوزادان به این نوع پوشش نیاز دارند.

8. وسایل شستشو و لوسیون مخصوص نوزاد:

شما به عنوان یک مادر باردار می‌توانید محصولاتی را برای شستشو دادن فرزند خود، بلافاصله بعد از تولد به همراه داشته باشید. در واقع، اگر می‌خواهید نوزاد شما برای اولین بار حمام خود را در محیط بیمارستان انجام دهد، برای این کار بهتر است شامپو و لوسیون را در اندازه کوچک و سفری انتخاب کنید تا حمل آن آسان باشد.

9. حوله کوچک مخصوص نوزادان:

حوله‌ای که برای نوزادان انتخاب می‌شود، باید کوچک و نرم بوده و از جنس پنبه باشد تا بتواند آب را به خوبی جذب نماید. به همین دلیل، هیچ وقت حوله‌ای را که برای اولین بار دیده و تصاویر زیبای روی آن را پسندیده‌اید، برای فرزند کوچک خود خریداری نکنید.

10. ناخن گیر مخصوص کودکان:

جالب است بدانید که برخی از کودکان با ناخن‌های بلند انگشتان به دنیا می‌آیند. اگر ناخن نوزاد واقعا بلند باشد، در ابتدا کمی ناخوشایند به نظر می‌رسد. در چنین مواردی از پرستار یا افراد باتجربه بخواهید تا کار کوتاه کردن ناخن‌ها را برای فرزند شما، با ناخن‌گیر مخصوص او انجام دهند.

شاید در سایت های مختلف لیست های دراز بالایی ببینید ولی خیلی چیزا بار اضافیه و بهتره نبرید مثلا اینقدر بیحالی که حس نداری کتاب بخونی یا آهنگ گوش کنی، یه برس کافیه سشوار نمیخواد...

وسایل مورد نیاز مادر باردار، هنگام رفتن به بیمارستان باید به همراه داشته باشد: در ادامه این مقاله، 5 مورد از وسایل ضروری را که حتما باید در هنگام مراجعه به بیمارستان در ساک مادر باردار وجود داشته باشد، آورده شده است. این وسایل عبارتند از:

1. انواع لباس‌های راحتی برای زن زائو:

قرار دادن لباس‌های راحتی در ساک بیمارستان مادر حامله باعث می‌شود تا او بتواند پس از تولد فرزند خود، به ‌راحتی از آن‌ها استفاده نموده و لباس بیمارستان را تحمل نکند. همچنین، در نظر داشته باشید که نوزاد باید هر 2 ساعت یکبار با شیر مادر خود تغذیه شود، بنابراین لباس‌هایی را انتخاب کنید که بهترین گزینه بوده و از جلو باز شوند. همچنی علاوه بر این موارد، مادران حامله باید سعی کنند تا در دوران نقاهت خود، لباس‌های زیر یک دست بپوشند و برای مدتی، استفاده از لباس ‌زیرهای فانتزی را ترک نمایند. در صورتی که مادر زائو، نوزاد خود را با روش سزارین به دنیا آورده باشد، پس از به پایان رساندن جراحی، باید از لباس زیری استفاده کند که بالاتر از زخم ایجاد شده در شکم قرار گیرد.

2. سینه‌بند، پد شیردهی و لباس زیر مناسب برای مادران زائو:

مادران حامله که صاحب نوزاد جدید شده‌اند، باید بدانند که پوشیدن لباس زیر و سینه‌‌بندهای راحت به آن‌ها کمک می‌کند تا در صورت نیاز، بتوانید به سرعت سینه خود را بیرون آورده و کودک خود را تغذیه کنند. البته این نکته مهم باید با ورود مادر به سه ماهه آخر از دوران شود. بنابراین، به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که هر زن حامله باید سینه‌بند و لباس زیری را در ماه‌های آخر از دوران حاملگی خود انتخاب نماید که بتواند بعد از زایمان هم از آن‌ها استفاده کند. هنگامی که سینه مادر شروع به تولید شیر می‌کند، اگر لباس زیرا او راحت و اندازه باشد، شانس بدن او را برای تولید شیر بیشتر و تامین نیاز نوزاد بالا خواهد برد، زیرا همه نوزادان در 3-4 ماه اول زندگی خود تنها با شیر مادر تغذیه می‌شوند. علاوه بر این موارد، به همراه داشتن پدهای پستان نیز برای زنان زائو الزامی است، زیرا از نشت شیر بر روی لباس‌های او جلوگیری خواهد نمود.

3. نوار بهداشتی برای مادر زائو:

همانطور که می‌دانید خونریزی همه مادرانی که نوزاد خود را از طریق زایمان طبیعی و یا سزارین به دنیا آورده‌اند، در چند روز اول (معمولا بین 4 تا 6 هفته) پس از زایمان امری کاملا طبیعی است. نکته مثبت در مورد خونریزی پس از زایمان این است که این دوره به عنوان یک دوره منظم قاعدگی نبوده و با درد شکم، کمردرد یا تغییرات خلقی همراه نیست. با همه این توصیفات، در چنین مواردی همراه داشتن پد یا نوار بهداشتی برای کنترل خونریزی پس از زایمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

4. لوازم ضروری دیگر برای مادر زائو:

معمولا بسته به نوع زایمانی که مادر حامله انجام داده است، می‌تواند پس از چند ساعت یا بعد از یک روز، دوش بگیرید. در هر دو صورت، ملزومات مراقبت از مادر در مواقع حمام کردن نیز باید در ساک بیمارستان او قرار داده شود. به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که اگر مادر زائو بتواند دوش بگیرد، احساس آرامش کرده و آماده خواهد بود تا برای اولین بار کودک خود را با اطمینان خاطر در آغوش گیرد.

5. پماد یا روغن لب برای مادر زائو:

دلیل این که یک زن حامله باید لوازم آرایشی و بهداشتی را در ساک بیمارستان خود قرار داده و آن‌ها را از لوازم ضروری مراقبت پس از زایما بشمارد، این است محافظت از لب‌های خانم‌ها پس از زایمان همانند محافظت از زندگی است. لب‌های اکثر زنان در طول دوران حاملگی و پس از زایمان خشک شده و پوست اطراف دهان را تحریک می‌کند. بنابراین، هر زن زائو باید بلافاصله پس از تولد نوزاد، لب‌های ترک خورده خود را با استفاده از رژ مناسب یا پماد ترمیم نموده و خشکی آن را از بین ببرد تا لبخند دوست‌داشتنی را به نوزاد و شریک زندگی خود تحویل دهد.

هدیه برای بچه های بزرگتر
بهتر است برای جلوگیر از بعضی مشکلات احتمالی از طرف فرزندان دیگر از طرف نوزاد جدید به "برادران و خواهران بزرگ” هدیه دهید.

وسایلی که پدر نوزاد باید همراه خود داشته باشد: الزامات ساده که پدر نوزاد باید در ساک بیمارستان به همراه داشته باشد، عبارتند از:

1. اسناد پزشکی، پرونده‌های بیمه، کارت شناسایی:

مدارکی مانند اسناد پزشکی مادر باردار و خانواده، پرونده‌های بیمه و کارت شناسایی پدر و مادر باید در هنگام زایمان، در یک کیف دستی جداگانه همراه پدر خانواده باشد، زیرا بیمارستان برای مراقبت از مادر زائو و فرزند او و پرداخت صورت حساب‌های مالی بیمارستان به آن‌ها نیاز خواهد داشت.

2. دوربین و تلفن‌ هوشمند:

همانطور که می‌دانید امروزه وسایلی مانند دوربین‌ها و تلفن‌های هوشمند، وسایل مناسبی برای ضبط لحظات خاص زندگی به شمار می‌روند. پدر خانواده هم می‌تواند این لحظات شیرین و خاص را ضبط نموده و در آینده از دیدن آن‌ها به همراه زن و فرزندش لذت ببرد.

3. همراه داشتن جعبه شیرینی:

حتما نیازی به قرار دادن بسته شیرینی در ساک بیمارستان مادر حامله وجود ندارد، چون همسر او می‌تواند بلافاصله بعد از تولد نوزاد شیرینی را از نزدیک‌ترین فروشگاه خریداری کند، ولی اگر امکان دارد حتما یک جعبه شیرینی کوچک به همراه داشته باشید تا بلافاصله بعد از تولد نوزاد خود، همسر، پزشکان و کادر اتاق زایمان بتوانند دهان خود را شیرین کنند.

 

نظر (11)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

واقعا به موارد ضروری اشاره کرده بودید ?⁦❤️⁩

This comment was minimized by the moderator on the site

❤❤❤❤

This comment was minimized by the moderator on the site

واقعا عالی بود ومطالب خوبی بود برام بود و خیلی کمکم کرد ممنون از مطالب خوبتون

This comment was minimized by the moderator on the site

عالی وکامل ترین مطلب طبق میل خودم بود

This comment was minimized by the moderator on the site

من تنهام وراهنمایی ندارم.سپاس ازاطلاع رسانیتون

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
شهرزاد جان شما یک کوچولوی خوشگل داری داخل شکمت که خودش بهت میگه چیکار کنی
منم همیشه در کنارتم هر وقت نیاز بود سوال کن بهت جواب میدم

This comment was minimized by the moderator on the site

عاااالی بود
فقط صبر دلم نیس ک کی نی نی کوچولوم ب دنیا بیاد
ان شاء الله ب امید خدای متعال برج دو تو اغوشمه..
دنیای فدای تک پسرم... ?

This comment was minimized by the moderator on the site

چه حس فشنگی و مثبتی داری عزیزم منم حالم خوب شد
ان شالله همیشه به شادی

This comment was minimized by the moderator on the site

عالی بود ممنون از اطلاعاتتون

This comment was minimized by the moderator on the site

شاد و سلامت باشید

This comment was minimized by the moderator on the site

بسیار مفید بود

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/