11 فایده بی نظیر آب نارگیل در دوران بارداری

nargil-bardari-6

همان طور که می دانید آب نارگیل بسیار انرژی زا بوده و یک نوشیدنی شیرین و ایزوتونیک به شمار می رود. به همين دليل، خوردن آب نارگیل، بدن زنان باردار را در جایگزین کردن مایعات از دست رفته یاری خواهد کرد. جالب است بدانيد كه اين نوشيدني در کشور هند، به عنوان همه کاره بدن زنان باردار شناخته شده است، زيرا آب نارگیل فواید غذایی بی حدي دارد. اکنون سوال این است که آیا نوشیدن آب نارگیل در دوران بارداری برای زنان حامله و فرزند داخل رحم اين افراد بی خطر است؟

آیا خوردن آب نارگیل در دوران بارداری امن است؟

بله، نوشیدن آب نارگیل در دوران بارداری زنان کاملا امن می باشد، اما بايد در خوردن آن حد اعتدال را رعايت كرد. اندازه کم آب نارگیل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی لازم برای بدن زنان باردار و فرزند داخل رحم آن ها است. همچنين، یادتان باشد كه خوردن آب نارگیل در سه ماهه اول از دوران بارداری به زنان حامله کمک می کند تا از کم شدن آب بدن خود جلوگیری کرده و در نتیجه، علائم ویار صبحگاهی را در بدنشان کاهش دهند. علاوه بر اين موارد، فراموش نكنيد كه خوردن این میوه برای کاهش سوزش سر دل و یبوست، که از علائم شایع دوران بارداری است، هم بسیار مفید می باشد.
درست است كه زنان حامله می توانند آب نارگیل را در هر زمان از روز بنوشند، اما بهترین زمان خوردن اين نوشيدني صبح زود می باشد، چون در این زمان از روز، معده مادران باردار خالی است و الکترولیت ها و مواد مغذی موجود در آب نارگیل می تواند به راحتی جذب بدن خود مادر و فرزند داخل رحم او شود. به ياد داشته باشيد كه خوردن یک فنجان آب نارگیل در هر روز، مزایای فراوانی را برای بدن شما ارائه خواهد داد، چون داراي مواد مغذی بسيار زیادی است. مهم ترين این مواد مغذی عبارتند از:
• کالری – 46 گرم
• سدیم – 252 ميلي گرم
• پتاسیم – 600 ميلي گرم
• کربوهیدرات ها - 8.9 گرم
• فیبر غذایی - 2.6 گرم
• قند - 6.26 گرم
• کلسیم - 6٪

فوايد خوردن آب نارگیل در دوران بارداری :

شما زمانی می توانید از مزایای ميوه نارگيل بهره مند شويد، كه که از آب تازه اين ميوه استفاده کنيد. در واقع، يادتان باشد كه اگر نارگيل را بریده و كنار بگذاريد، آب آن در معرض هوا قرار گرفته و تخمیر خواهد شد. مزاياي استفاده از آب نارگيل تازه در دوران بارداري زنان عبارتند از:

1. نارگیل یک میوه ادرار آور براي زنان باردار محسوب مي شود:

با آغاز روند بارداري در بدن زنان باید سطح اسید اوریک موجود در سیستم بدني آن ها در حد نرمال باشد، كه آب نارگیل هم به عنوان یک ادرارآور طبیعی در بدن مادران باردار عمل می کند. در واقع، مادران باردار در صورت خوردن آب این میوه احساس خواهند كرد که حضور پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی در ادرارشان افزایش يافته و نیاز به خالی کردن فوری مثانه خود دارد. همچنين، وجود آب نارگيل تازه در بدن زنان باردار و فرزند داخل رحم اين افراد باعث دفع سموم و پاکسازی دستگاه ادراری می شود. در نتیجه، عملکرد کلیه هاي مادر بهتر شده و از تشکیل سنگ کلیه و بروز عفونت در دستگاه ادراری او جلوگیری خواهد شد. در نتیجه، با کاهش عفونت دستگاه ادراری در بدن زنان باردار، خطر بروز زایمان زودرس در بدن اين زنان نيز از بین خواهد رفت.

2. تامین الکترولیت هاي ضروری بدن مادر در دوران بارداری، با خوردن آب نارگیل تازه:

همانطور که می دانید نیاز بدن زنان در دوران بارداری به الکترولیت ها، به دلیل ويژگي هاي مختلف دوران بارداري مانند ویار صبحگاهی، داشتن تهوع و اسهال و کم شدن آب بدن افزایش می یابد. مواد معدنی موجود در آب نارگیل تازه تمام این پنج الکترولیت ضروری بدن مادران باردار، يعني مواد معدنی، سدیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر را که باعث تسکین درد بدن و تامین انرژی مورد نیاز آن مي شود، تامین خواهد نمود. لازم است به عنوان يك خانم باردار بدانيد كه این الکترولیت ها بارهای الکتریکی را از بدن زنان باردار خارج كرده و به عملکرد خوب عضلات اين افراد کمک می کنند. همچنین، يادتان باشد كه خوردن آب نارگیل تازه در طي دوران بارداری سطح PH بدن زنان باردار را کنترل نموده و فشار خون اين افراد را در حد طبیعی خود نگه می دارد. نتايج تحقیقات اخير محققان مشخص كرده است که آب نارگیل دارای خواص خنک کننده بوده و خوردن آن به از بین بردن شرایطي مانند تب صفراوی و استفراغ در دوران بارداري زنان هم کمک خواهد كرد.

برای قد بلند شدن فرزندتان کشیدگی و بلندی قد جنین با خوردن خرما در بارداری را بخوانید.

3. کاهش سوزش سردل و یبوست زنان باردار با خوردن آب نارگیل تازه:

تغییرات هورمونی ایجاد شده در بدن زنان باردار مي تواند منجر به بروز مسائل مختلفي از جمله سوزش سردل، یبوست و سوء هاضمه شود. اما، فیبر زیاد موجود در آب نارگیل باعث تقویت سیستم گوارشي در بدن اين مادران شده و هضم غذا را براي آن ها راحت می کند. در واقع، مي توان ادعا كرد كه آب نارگيل تازه با تنظیم سطح PH در بدن زنان باردار مانع بروز یبوست در اين افراد می شود. طبق نظریه محققان، آب نارگیل به عنوان یک ملین بسیار عالی محسوب شده، سوخت و ساز بدن مادران باردار را بهبود بخشیده و آن را سم-زدایی خواهد کرد. در نهايت، يادتان باشد كه آب نارگیل به عنوان یک خنثی کننده طبیعی اسید معده عمل كرده و در نتیجه، خوردن آب این میوه مانع بروز سوزش سردل در زنان باردار می شود.

4. درمان عفونت هاي دوران باردار با خوردن آب نارگیل تازه:

به دلیل این که آب نارگیل حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی ضروری و آنتی اکسیدان است، خوردن آن در دوران باردار مي تواند سبب بالا رفتن سطح ایمنی بدن مادر و جنين داخل رحم او شده و در برابر انواع عفونت ها از آن ها محافظت كند. به عنوان يك مادر جوان و بي تجربه به خاطر داشته باشيد كه مواد مغذی موجود در آب میوه نارگيل شامل اسید لوریک و اسید چرب با زنجیره های طبیعی برای تولید مونولورین که نوعی آنتی ویروس قدرتمند است، می باشد. میشل لی نویسنده جوان در کتاب خود می نویسد: "دو درخت و دوازده میوه وجود دارد که زندگی شما را برای همیشه دچار تغییر خواهد کرد. یکی از این ها آب میوه نارگیل است." در واقع، مي توان ادعا كرد كه لوریک اسید موجود در میوه نارگیل بیماری هایی که توسط باکتری های مضر در بدن زنان باردار تولید می شود، را از بين برده، با بیماری های عفونی مانند آنفلوآنزا و HIV مبارزه کرده و از باکتری های خوب و مفید بدن مادران باردار هم محافظت می کند.

5. خوردن آب نارگیل و بهبود سلامت قلب مادران باردار :

لازم است بدانيد كه پایین بودن سطح الکترولیت در بدن مادران باردار باعث بروز مشکل فشار خون در آن ها خواهد شد. به همین دلیل، نوشیدن آب نارگیل که دارای پتاسیم، منیزیم و اسید لوریک است در تنظیم فشار خون به بدن اين افراد کمک خواهد کرد. همچنین، خوردن این آب میوه باعث افزایش کلسترول خوب خون در بدن زنان باردار شده و با کلسترول بد بدن اين افراد مبارزه خواهد كرد. علاوه بر آن، ویتامین ها، پروتئین-های اصلی و الکترولیت هاي موجود در آب نارگیل، فشار خون را در بدن زنان باردار تنظیم کرده و گردش خون را به همه اعضاي بدن خود مادر و فرزند داخل رحم او بهبود می بخشد. به همین دلیل، خوردن یک لیوان آب نارگیل در هر روز، به خصوص در سه ماهه آخر از دوران بارداری برای هر زني حامله ضروری مي باشد، چون این دوره زمانی است كه بدن فرد باردار به دلیل وجود تنش و اضطراب انجام زایمان داراي فشار خون بالايي خواهد بود.

6. حفظ وزن متعادل زنان باردار با خوردن آب نارگیل تازه:

آب نارگیل بدون چربی و کم کالری است. در دوران بارداری، وزن زنان حامله خود به خود افزایش می یابد، كه خوردن آب نارگیل مانع تجمع چربی ها در بدن این افراد شده و کلسترول بد موجود را از بین می برد. بنابراین، مي توان ادعا كرد كه آب نارگیل یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های قنددار در دوران بارداري زنان بوده و کمک می کند تا مادر باردار سلامت خود را حفظ کرده و جنین داخل رحمش هم رشد مناسبی داشته باشد.

7. استفاده از آب نارگیل تازه به عنوان یک نوشیدنی سالم و طبیعی در دوران بارداری:

به عنوان يك مادر باردار به خاطر داشته باشید كه آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی و خوشمزه است، چون هیچ طعم دهنده مصنوعی و یا ماده مضري در داخل آن وجود ندارد. بنابراین، خوردن آن در دوران بارداری برای سلامتي خود مادر و جنین در حال رشد او امن بوده و هیچ تاثیری بر سلامت آن ها نخواهد گذاشت.

خواندن حفاظت از جنین با خوردن توت فرنگی در دوران بارداری به مادران باردار توصیه می شود.

8. تامین انرژی بدن زنان باردار پس از انجام تمرینات ورزشی با خوردن آب نارگیل تازه:

به دلیل این که آب نارگیل یک نوشیدنی ایزوتونیک طبیعی است، پس خوردن آن به بدن زنان باردار کمک می کند تا زمانی که دچار کم آبی می شود، انرژی لازم را به دست بیاورد. همچنين، خوردن آب نارگيل تازه در دوران بارداري، خستگی و فرسودگی بدن را از بین خواهد برد، كه يك مزیت بزرگ برای این آب میوه مفید به شمار می رود. پس، يادتان باشد كه اگر شما هم به عنوان زن حامله به طور منظم ورزش می کنید، تا بتوانید وزن خود را در اندازه مناسب نگه دارید، برای تقویت ماهیچه های لگن خود می توانید از آب نارگیل به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید. علاوه بر این، آب نارگیل با هیدراتاسیون کل بدن زنان باردار خاصیت ارتجاعی پوست اين افراد را بهبود بخشیده و علائم کشش را در طي كل دوران بارداری از بین خواهد برد.

9. آب نارگیل تازه به دلیل داشتن قند کم، مناسب ترین نوشیدنی برای زنان باردار به شمار می رود:

مصرف بیش از حد قند در طي دوران بارداری می تواند سطح کلی قند خون شما را افزایش داده و باعث بروز مشکلات و بیماری های فراوان در بدنتان شود. اما آب نارگیل داراي قند کمتری است و همه زنان حامله می-توانند از این نوشیدنی انرژی زا بعد از انجام حرکات ورزشی استفاده کنند، چون مصرف آن باعث اضافه شدن زیاد وزن در طي دوران بارداری نخواهد شد. يادتان باشد كه استفاده زن حامله از یک رژیم غذایی کم قند و ساده، او و فرزند داخل رحمش را از خطر ابتلا به بيماري دیابت محافظت خواهد کرد.

10. افزایش ميزان رشد جنین داخل رحم مادر باردار با مصرف آب نارگیل تازه:

به دلیل این که آب نارگیل تازه، مواد مغذی لازم برای حفظ و بهبود سلامت مادر و فرزند داخل رحم او را ارائه می دهد، بنابراین مي توان ادا كرد كه مصرف آب اين میوه در طي دوران بارداری ضروری است. در نهايت، يادتان باشد كه با مصرف آب نارگيل تازه، سلامت مادر و جنین داخل رحم او تضمین شده و جنین داراي روند رشد مناسبي خواهد بود.

11. بهبود بخشیدن میزان سطح مایع آمنیوتیک داخل رحم مادر باردار با مصرف آب نارگیل تازه:

نوشیدن ميزان متعادلي از آب نارگیل مي تواند محیط داخل رحم شما را بهداشتی کرده و آن را برای زندگي جنین در حال رشدتان مناسب كند. همچنین، مصرف آب نارگیل در طي دوران بارداري، به ویژه در سه ماهه سوم از اين دوران مي تواند باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک رحم شما شده و حجم خون موجود در آن را افزایش دهد، که این حالت هم گردش خون در بدن فرزند داخل رحمتان را بهبود مي بخشید.

در دوران بارداری زردآلو بخورید اما کم ، چرا کم؟ حتما مطلب را بخوانید .

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/