آیا در دوران بارداری می توانم مبلمان را حرکت دهم؟

آیا در دوران بارداری می توانم مبلمان را حرکت دهم؟

آیا شما هم در حال برنامه­ ریزی برای تغییر دادن جای وسایل خانه خود هستید؟ آیا آیا شما هم تصمیم دارید تا خانه خود را نوسازی کرده و یا مبلمان موجود در آن را تغییر دهید؟ آیا شما هم فکر می­کنید كه در این دوره از زندگی ممکن است نیاز به حرکت دادن مبلمان منزل خود، به تنهايي باشيد؟

برخی از زنان جوان و بي­ تجربه ممکن است در دوران بارداری خود، مبلمان موجود در داخل خانه را به طور منظم تغییر داده و جابه­جا کنند. آیا حرکت دادن مبلمان خانه در طي دوران حاملگی، مشکلی برای سلامت خود مادر و جنين داخل رحم او ایجاد می­کند؟ خواندن مقاله زیر به زنان حامله کمک خواهد نمود تا بدانند كه آیا حرکت دادن مبلمان خانه می­تواند به جنین داخل رحم آن­ها آسیب برساند و یا این که انجام این کار برای هر زن حامله­اي کاملا امن است با نه!

آیا حرکت دادن مبلمان خانه توسط زنان باردار، كار امني است؟

هیچ محدودیتی برای حرکت دادن مبلمان و وسایل خانه توسط زنان باردار وجود ندارد. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه ايم كار کاملا امن است! اما اکثر پزشکان متخصص زنان و زايمان به زنان باردار توصیه می­کنند که حتی­الامکان از حرکت دادن مبلمان و وسایل سنگین منزل خود، به تنهایی خودداری کنند، زیرا انجام کارهای بسیار سنگین مشکلاتی را برای خود اين افراد در طي كل دوران بارداری به وجود خواهد آورد. به گفته برخی از کارشناسان پزشکی، خوب است كه حرکت دادن مبلمان و وسایل سنگین خانه در طول سه ماهه اول از دوران بارداری انجام شود. از سوی دیگر، برخی از کارشناسان پزشکی اعتقاد دارند كه زنان باید از حرکت دادن هر نوع مبلمان خانه در طول دوران بارداری خود خودداری کنند.

با اين حال، يادتان باشد كه انجام این نوع کارها در هر دوره از زندگی (به غیر از دوران بارداری) برای زنان امکان­پذیر است، بنابراین اگر ، در شرایطی هستید که نیاز به حرکت دادن برخی از مبلمان موجود در خانه خود داريد، از انجام این کارها در طول دوران بارداری خود خودداری نمایید.

نکاتی که زنان حامله باید قبل از حرکت دادن مبلمان خانه خود بدانند:

همانطور که همیشه گفته­ایم دوران بارداری برای هر زنی منحصر به فرد و متفاوت از ساير خانم­هاي باردار می­باشد. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه بدن هر فرد بارداري ممکن است به انجام کارهای مختلف در طي اين دوران حساس واکنش متفاوتی نشان دهد. به همین دلیل، برای برخی از زنان، حرکت دادن مبلمان خانه مشکلی ایجاد نکرده و برای برخی دیگر، مشکلات جدي به وجود خواهد آورد. در ادامه این مقاله، چند نکته که زنان حامله باید قبل از حرکت دادن مبلمان خانه خود بدانند، بیان شده است، که عبارتند از:

نكته اول – زنان حامله باید وضعیت پزشکی و سلامت روند بارداری خود را در نظر بگیرند:

یادتان باشد كه دقت نمودن به جزئیات زندگی خود و توجه کردن به نکاتی مانند بهداشت و درمان­های پزشکی زنان در دوران بارداری در انجام کارهای مختلف بسیار حائز اهمیت است. از طرفي ديگر، دوران حاملگی در بدن زنان در حال پیشرفت بوده و بدن زن حامله کم کم نیروی قبلی خود را از دست می­دهد. پس، در صورتی که شما هم در دوران بارداری خود بعد از جابه­جا کردن مبلمان خانه دچار هر گونه عوارض شدید، باید ابتدا به دکتر متخصص زنان و زايمان مراجعه نموده ودر مورد وضعیت بدنی خود و سلامت جنين داخل رحمتان با او صحبت کنید، تا جلوی پیشرفت مشکلتان گرفته شود. معمولا، در چنین شرایطی بروز درد در پشت بدن زنان باردار بسیار رایج است. به همين دليل، زنانی که از این مشکل رنج می­برند، باید از حرکت دادن مبلمان خانه خود در دوران بارداری خودداری کنند، زیرا حرکت دادن مبلمان و وسایل سنگین خانه در چنین مواقعی باعث بروز مشکلات پشت در زنان شده و گردن رحم اين مادران را ضعیف می­کند. بنابراین، زنی که دارای هر گونه سابقه زایمان زودرس هستند، باید از انجام کارهای سنگین خانه و حرکت دادان مبلمان در طي دوران حاملگی خود به شدت امتناع کنند. در نهايت، يادتان باشد كه زنان حامله بايد قبل از حرکت دادن مبلمان خانه و تمیز کردن منزل خود، با دکتر متخصص زنان و زايمان صحبت نموده و مورد معاینه کامل قرار گيرند.

نكته دوم - زنان حامله بايد وزن و زمان جابه­ جایی وسایل سنگین خانه خود، مانند مبلمان را در نظر بگيرند:

شما ممکن است کاملا سالم بوده و دوران بارداری امنی را تجربه کنید. اما با پیشرفت منظم این دوره، محدودیت­هایی در روند سلامت شما به وجود خواهد آمد، که حرکت دادن مبلمان خانه نیز اين شرايط را بدنتر مي­كند. پس، یادتان باشد كه از حرکت دادن هر نوع مبلمان در طول سه ماهه سوم از دوران بارداري خود به شدت جلوگیری كنيد. معمولا، پزشکان متخصص زنان و زايمان به بیماران خود توصیه می­کنند تا عمل جابه­جا کردن مبلمان خانه خود را از اوایل سه ماهه دوم دوران بارداری به طور کامل متوقف كنند، تا بتوانند از بروز هر گونه عوارض احتمالی در بدنشان جلوگیری نمايند. هل دادن و تنه زدن به مبلمان خانه برای جابه­جا کردن آن­ها تا زمانی خوب است که زنا نحامله از نفس نیفتاده و دچار درد و ناراحتی نشود. با این حال، بهتر است زنان حامله کارهای سنگین خانه و حرکت دادن مبلمان سنگین را به تنهایی انجام ندهند.

 اکثر پزشکان متخصص زنان و زايمان عقیده دارند كه زنان نباید هیچ جسم سنگین و یا هر نوع مبلمان خانه را در دوران بارداری خود بلند کنند، زیرا خود دوران حاملگی وزن زنان را نزدیک به 50 پوند بالا خواهد برد که باعث بروز عوارض مختلفي در بدنشان می­شود. در واقع، اگر زني تا پایان هفته 30 از دوران بارداری خود کار سنگینی انجام ندهد، همه چیز خوب و طبیعی خواهد بود. به همین علت، اگر شما هم به عنوان يك خانم باردار مجبور به جابه­جا نمودن وسایل خانه خود هستید، وزن اجسام را در نظر گرفته و چیزهایی را که بیش از 50 پوند وزن دارند، برای بلند کردن انتخاب نکنید!

نكته سوم- چگونه می­توان اشيا سنگین را به راحتی در دوران بارداری خود بلند كرد؟

هنگامی که زنی حامله می­شود، بدن او خود به خود دچار عوارض و مشکلات خاصی در حفظ تعادل خواهد شد. در واقع، مرکز ثقل بدن زنان باردار دچار تغییرات گرانشی شده و بلند کردن اشیائ سنگین را براي اين افراد امري خطرناک مي­سازد، چون می­تواند به مادر باردار و جنین داخل رحم او صدمه برساند. فراموش نکنید كه انجام کارهای سنگین و بلند کردن مبلمان خانه تعادل بدن مادران باردار را به هم زده و شانس این افراد در سقوط کردن به شدت افزایش می­دهد. بنابراین، زنان در طي دوران حاملگی خود نیاز دارند تا فوق العاده محتاط باشند! همچنین، یادتان باشد كه چمباتمه زدن و خم شدن به جلو برای برداشتن اجسام سنگین هم ایده مناسبی است، زیرا هنگامی که زنی با قرار گرفتن در چنین شرایطی چیزی را از روی زمین برمی­دارد، فشار کمی به پشت بدن او وارد خواهد شد. فراموش نکنید كه فشارحاصله از بلند کردن اجسام در حالت ایده آل باید بر روی پاهای فرد بیافتد. بنابراين، سعی کنید تا در هنگام بلند کردن اجسام از روی زمین به برخی جاها تکیه نموده و با چمباتمه زدن به پایین بدن خم نشوید، تا بتوانید به راحتی و بدون بروز عوارض جسم مورد نیاز را بلند نماييد. در نظر داشته باشيد كه این کار شما را در برابر سقوط کردن هم محافظت خواهد نمود.

همه پزشکان متخصص زنان و زایمان به زنان حامله توصیه می­کنند تا در صورت امکان از حرکت دادن مبلمان منزل خود خودداری کنند. اگر هم مجبور به انجام این کار هستند، سعی کنند تا از شریک زندگی خود و یا دیگر اعضای خانواده و یا دوستان کمک بخواهند. همچنین، يادتان باشد كه در هر شهري افراد حرفه­ای وجود دارند که در انجام چنین کارهایی به شما یاری خواهند رساند. علاوه بر اين موارد، اگر در شرایطی هستید که نمی­توانید از انجام کارهای سنگین خانه اجتناب کنید، سعی کنید تا از نکات ذکر شده در مقاله کمک گرفته و ذهن خود را آرام نگه دارید. اگر در حال حرکت دادن مبلمان خانه دچار خستگی و یا ناراحتی شدید، هم بلافاصله به دکتر معالج خود مراجعه نموده و در مورد وضعیت بدنتان با او صحبت کنید.

مطالب پیشنهادی:

1) 5 ورزش کششی برای تسکین دردهای بارداری5 ورزش کششی برای تسکین دردهای بارداری

2) فواید ورزش در دوران بارداریفواید ورزش در دوران بارداری

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/