9 فایده شگفت انگیز مصرف کلم بروکلی در دوران بارداری

9 فایده شگفت انگیز مصرف کلم بروکلی در دوران بارداری

آیا شما هم به عنوان یک زن جوان در انتظار ورود یک عضو جدید به خانواده خود هستید؟ آیا شما هم به عنوان یک خانم باردار می­خواهید که از داشتن رژیم غذایی مغذی و مناسب در دوران بارداری مطمئن شوید؟ آیا شما هم از خوردن غذاهای بی­مزه در دوران بارداری خود خسته شده­اید و به دنبال گزینه­های غذایی بهتر هستید؟ اگر جواب شما هم به سوالات بالا مثبت است، می­توانید با قرار دادن انواع مختلف سبزیجات از جمله کلم بروکلی در رژیم غذایی روزانه خود، آن را متنوع و دلپذیر نمایید. شما هم به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه، برای درک بهتر فواید مصرف کلم بروکلی در دوران بارداری زنان و چگونگی استفاده از آن در این دوران حساس، می­توانید از اطلاعات موجود در این مقاله استفاده کنید.

کلم بروکلی چیست؟

کلم بروکلی نوعی کلم سبز و از خانواده براسیکا می­باشد. این سبزی در اصل به کشور ایتالیا تعلق دارد و از قرن 17 و 18 در بین مردم همه کشورها، بسیار محبوب شده است. یادتان باشد که کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان­ها و مواد گیاهی مغذی است، که مصرف آن در دوران بارداری مزایای بی­شماری را برای مادر حامله و کودک متولد نشده او ارائه می­دهد. جالب است بدانید که شما می­توانید کلم بروکلی را هم به صورت خام و هم به صورت طبخ شده مصرف نمایید.

مزایای مصرف کلم بروکلی در دوران بارداری زنان:

در ادامه این مقاله، نگاهی به برخی از خواص درمانی مصرف کلم بروکلی در دوران بارداری زنان خواهیم انداخت. در واقع، می­خواهیم اثبات کنیم که مصرف کلم بروکلی در دوران بارداری، هم برای مادر و هم برای جنین داخل رحم او بسیار مفید و مغذی می­باشد. خواص این سبزی شگفت­انگیز عبارتند از:

1. جلوگیری از بروز کم­خونی در بدن زنان باردار با مصرف کلم بروکلی:

به دلیل این که سبزی کلم بروکلی غنی از آهن و اسید فولیک است، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری می­تواند تعداد هموگلوبین موجود در خون مادر را تضمین نموده و خطر ابتلا به کم­خونی در بدن مادران حامله و جنین داخل رحم این افراد به شدت جلوگیری نماید.

2. تقویت استخوان­های مادران باردار با مصرف کلم بروکلی:

زنان (به علت ضعیف شدن استخوان­ها) در دوران بارداری خود بیشتر از سایر مواقع در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند. به دلیل این که کلم بروکلی غنی از کلسیم، منیزیم، روی و فسفر است، خوردن آن در این دوره می­تواند همه مواد معدنی ضروری را که باعث قوی و سالم شدن استخوان­های بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد می­شود، را برای بدن آن­ها فراهم کند. به همین دلیل، می­توان ادعا کرد که مصرف کلم بروکلی در دوران بارداری، خطر ابتلا به پوکی استخوان در بدن زنان کاهش خواهد داد.

3. اطمینان از داشتن یک دوره بارداری سالم با مصرف سبزی کلم بروکلی:

به خاطر داشته باشید به دلیل این که سبزی کلم بروکلی یک منبع بسیار غنی از فولات است، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری از مبتلا شدن جنین داخل رحم مادر به بیماری نقص عصبی مانند اسپینا بیفیدا جلوگیری می­کند. علاوه بر آن، مصرف این نوع سبزی در دوران بارداری، سلامت مادر و کودک او را از هر لحاظ تامین خواهد نمود.

4. محافظت از پوست مادران باردار در مقابل اشعه UV با مصرف سبزی کلم بروکلی:

محققان عقیده دارند که کلم بروکلی غنی از گلوکورافانین و سولفورافان است. بنابراین، مصرف آن در به حداقل رساندن التهابات پوستی و آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش در دوران بارداری زنان بسیار موثر می­باشد. همچنین، این سبزی یک منبع غنی از ویتامین B، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین K، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای آمینه و فولات است. پس، قرار دادن کلم بروکلی در رژیم غذایی زنان باردار سلامت پوست این افراد را تضمین نموده و از خطر ابتلا به بیماری­های مختلف پوستی در مادران باردار و فرزند متولد نشده آن­ها جلوگیری خواهد نمود.

5. افزایش سیستم ایمنی بدن مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد، با مصرف کلم بروکلی:

به خاطر داشته باشید به دلیل این که سبزی کلم بروکلی سرشار از ویتامین C، بتاکاروتن، سلنیوم، روی، مس، فسفر، دیگر ویتامین­ها و مواد معدنی حیاتی است، بنابراین، مصرف آن در دوران بارداری قدرت سیستم ایمنی بدن زنان حامله و جنین داخل رحم این افراد را بالا برده و کمک می­کند تا مادر و کودک در برابر بیماری­ها و انواع عفونت­ها محافظت شوند.

مطالب پیشنهادی:

1) توصیه هایی درباره تغذیه قبل از بارداری(بخش اول)

2)توصیه هایی درباره تغذیه قبل از بارداری(بخش دوم)

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

عالی بود
ولی گفتین 9 تا مزایا

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/