9 فایده شگفت انگیز شکر قهوه ای برای زنان باردار

9 فایده شگفت انگیز شکر قهوه ای برای زنان باردار

اگر شما هم در دوران باراری خود ولع مصرف مواد غذایی شیرین را دارید و از خوردن این نوع مواد غذایی سیر نمی شوید، احتمالا همه چیز را در مورد شکر قهوه ای می دانید! شکر قهوه ای یک ماده شیرین می باشد که بیشتر به عنوان جایگزین شکر معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع شکر برای سلامتی مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد فواید بسیاری دارد، به همین علت در کشور هند، شکر قهوه ای و یا "گور" جایگاه ویژه ای در علم باستانی دارویی آیورودا به خود اختصاص داده است.

شکر قهوه ای دارای مزایای تغذیه ای بسیاری برای مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد است. با این حال، مادران حامله باید برای تامین نیازهای بدن خود به مواد غذایی شیرین، آن را در حد اعتدال مصرف کنند، چون در طول دوران بارداری، مصرف میزان اشتباهی از برخی مواد غذایی می تواند بدن این افراد را میزبان مشکلات خاصی کرده و با ایجاد نمودن آلرژی در بدن زنان باردار، خطر ابتلا به عفونت های دیگر را هم برای آن ها افزایش دهد. برای همین، در ادامه این مقاله، در مورد فواید شکر قهوه ای در طی دوران بارداری صحبت شده و چگونگی مصرف درست آن را در این دوره حساس از زندگی مورد بررسی قرار گرفته است.

آیا مصرف شکر قهوه ای برای زنان باردار امن است؟

بله، همه زنان می توانند شکر قهوه ای را در طی دوران بارداری خود مصرف کنند! در واقع، استفاده از شکر قهوه ای در برنامه غذایی روزانه زنان حامله برای سلامتی خود آن ها و جنین داخل رحمشان بسیار مفید بوده و از بروز خطر کمبود آهن و کم خونی در بدنشان جلوگیری می کند. البته، زنان حامله باید شکر قهوه ای را که از درختان نخل به دست آمده و دارای کیفیت بالایی است، برای مصرف خود در طی دوران حاملگی انتخاب نمایند. با این حال، هنگامی که زنی 2 ماه اول از دوران بارداری خود را می گذراند، باید در نظر داشته باشد که چه مقدار شکر قهوه ای می خورد. به همین دلیل، بهتر است این افراد قبل از اضافه کردن شکر قهوه ای به رژیم غذایی روزانه خود در دوران انتظار، حتما با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت کنند.

خوردن ژله در بارداری برای جنین ضرر دارد؟ جواب این سوال را که می تواند سوال شما هم باشد را بخوانید.

مزایای مصرف شکر قهوه ای برای زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد:

شکر قهوه ای نه تنها شیرینی لازم را در هنگام آماده سازی مواد غذایی، به آن ها می افزاید، بلکه فواید بسیاری هم برای سلامتی زنان باردار و جنین داخل رحم آن ها ارائه می دهد، که مهم ترین این مزایا عبارتند از:

1. تصفیه خون بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد، با مصرف شکر قهوه ای:

مصرف مقدار متعادلی از شکر قهوه ای در طی دوران بارداری به زنان کمک می کند تا خون خود و فرزند داخل رحمشان را تصفیه کنند. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف مقدار متعادلی از شکر قهوه ای می تواند سلامت بدنی مادر باردار و ایمنی نوزاد متولد نشده او را صد در صد تامین نماید.

2. شکر قهوه ای، منبع غنی از آنتی اکسیدان ها:

به دلیل این که شکر قهوه ای دارای مقداری زیادی آنتی اکسیدان است، به همین دلیل مصرف آن در طی دوران بارداری فایده زیادی برای زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد خواهد داشت. در واقع، از آن جایی که مصرف گور در دوران بارداری فعالیت رادیکال های آزاد در بدن مادران را خنثی می کند، بنابراین مانع آسیب رسیدن به سلول های بدن این افراد خواهد شد. همچنین، مصرف مقدار متعادلی از شکر قهوه ای در طی دوران بارداری تخریب DNA و پادمان جنین را که به علت اثرات منفی رعایت نکردن بهداشت اتفاق می-افتد، به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد.

3. جلوگیری از بروز کم خونی در بدن زنان باردار، با مصرف شکر قهوه ای:

از آن جایی که مصرف کردن مقدار متعادلی از شکر قهوه ای باعث افزایش گلبول های قرمز خون (RBC) زنان باردار می شود، به همین علت مانع بروز خطر کم خونی در بدن این افراد شده و در صورت وجود این مشکل، هم آن را بهبود می بخشد. همچنین، مصرف مقدار متعادلی از شکر قهوه ای می تواند ایمنی بدن مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد را در برابر بیماری های مختلف عفونی بالا برده و انرژی لازم را برای مادران حامله در طی دوران انتظار فراهم کند.

4. به حداقل رساندن احتمال بروز اختلالات دستگاه گوارشی در بدن زنان باردار، با مصرف شکر قهوه ای:

تاثیر مصرف شکر قهوه ای به عنوان یک عامل موثر در کاهش اختلالات گوارشی به وجود امده در بدن زنان باردار ثابت شده است. همچنین، می توان ادعا کرد که مصرف مقدار متعادلی از شکر قهوه ای در دوران بارداری به هضم آسان غذا در بدن زنان حامله کمک کرده و آن ها را از شر سوزش سردل و درد معده رها می کند. علاوه بر این موارد، اگر این نوع شکر تصفیه شده باشد، می تواند باعث ترشح آنزیم های گوارشی در بدن زنان باردار شده و خطر ابتلا به مشکلات گوارشی خطرناک، مانند سوء هاضمه، کرم های روده، نفخ شکم و اختلالات دیگر گوارشی را از بین ببرد. در نهایت، به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که شکر قهوه ای با افزایش حرکات روده زنان باردار، خطر ابتلا به مشکلات یبوستی را در طی دوران بارداری به شدت کاهش می دهد.

5. کاهش درد مفاصل زنان باردار، با مصرف شکر قهوه ای:

مصرف شکر قهوه ای در طی دوران بارداری استخوان ها و مفاصل شما را تقویت کرده و درد این نواحی را که بر اثر سفتی مفاصل رخ می دهد، از بین خواهد برد. همچنین، یادتان باشد که مصرف این ماده غذایی می تواند بروز سایر مشکلات استخوانی را هم در بدن زنان حامله به حداقل برساند.

6. تغذیه مناسب پوست زنان باردار، با مصرف شکر قهوه ای:

به دلیل این که شکر قهوه ای یک منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی است، پس مصرف آن باعث تغذیه پوست بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد شده و به این مادران کمک می کند تا با هیدراته نگه داشتن بدن خود، صاحب پوستی صاف، سالم و درخشان شوند. همچنین، مصرف ماده غذایی گور از توسعه چین و چروک و لکه بر روی پوست بدن زنان باردار، به ویژه پوست صورت این افراد جلوگیری کرده و در درمان آکنه و جوش دوران بارداری هم بسیار موثر خواهد بود.

7. داشتن دوران بارداری سالم، با مصرف شکر قهوه ای:

همانطور که می دانید شکر قهوه ای یک منبع بسیار غنی از فولات است، به همین دلیل مصرف این ماده مغذی در دوران بارداری برای هر زنی حیاتی بوده و تمام نیازهای بدن او را در این دوره تامین می کند، به طوری که دوران بارداری سالمی را برایش رقم می زند. بنابراین، می توان ادعا کرد که مصرف شکر قهوه ای سلامت مادر و رشد مناسب جنین داخل رحم او را در طی کل دوران بارداری تضمین خواهد کرد.

8. به حداقل رساندن احتباس آب در زیر پوست بدن زنان حامله، با مصرف شکر قهوه ای:

به خاطر این که شکر قهوه ای حاوی مواد معدنی و پتاسیم خیلی بالایی است، مصرف آن در طی دوران بارداری باعث کاهش احتباس آب در زیر پوست بدن زنان حامله شده و آن ها را از خطر افزایش وزن محافظت خواهد نمود. همچنین، مصرف گور مانع بروز خطر ادم در دوران حاملگی زنان می شود، چون پتاسیم موجود در این ماده به زنان حامله کمک می کند تا تعادل الکترولیت های خوب بدن خود را حفظ کرده و سوخت و ساز آن ها را افزایش دهند، که در نتیجه برای کاهش وزن زنان حامله بسیار موثر خواهد بود.

9. تنظیم فشار خون زنان باردار، با مصرف شکر قهوه ای:

شما به عنوان یک زن حامله نیاز دارید تا سطح فشار خون خود را در طی کل دوران بارداری در اندازه طبیعی حفظ کنید. فراموش نکنید که مصرف غذاهای کم سدیم در دوران بارداری می تواند به تنظیم فشار خون شما کمک زیادی بکند. از آن جایی که شکر قهوه ای هم حاوی سدیم بسیار کمی است، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری کمک می کند تا فشار خون زنان در حالت طبیعی باقی مانده و خطر ابتلا به تولید سنگ در کلیه، مشکلات مربوط به قلب و سکته مغزی در بدن این افراد به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

خوردن زعفران در بارداری خطرناک است؟

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/