چگونه می توان ضریب هوشی جنین داخل رحم زنان باردار را بالا برد؟

چگونه می توان ضریب هوشی جنین داخل رحم زنان باردار را بالا برد؟

آیا می­خواهید مغز فرزندتان در آینده، از قدرت بالایی برخوردار باشد؟ آیا مشتاق هستید كه کودک باهوشی را به دنیا بیاورید؟ خوب، اگر جواب شما هم به سوالات بالا مثبت است، می­توانید با خواندن مقاله زیر اطلاعات زیادی در این مورد به دست آورید!

در ابتدا، لازم است به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه نکته مهم در مورد داشتن فرزندان باهوش، ورزش کردن مادران در دوران بارداری و استفاده از یک رژیم غذایی سالم در طي اين دوران حساس می­باشد. بنابراین، می­توان ادعا كرد كه بهترین راه برای داشتن فرزندان باهوش، سپري كردن یک دوره بارداری سالم است! با این حال، عوامل دیگري هم وجود دارد که بر روند رشد ذهن جنین داخل رحم زنان باردار تاثیر گذاشته و آن را از رشد مناسب باز می­دارد. آیا می­خواهید كه نكات مهم برای داشتن کودک باهوش را بدانید؟ اگر این طور است، حتما خواندن مقاله زیر را فراموش نکنید!

بررسي نکات مهم و ساده در مورد دوران بارداری زنان جهت داشتن کودک باهوش:

در ادامه این مقاله، پنج نکته مفید و مهم بیان شده است، که مادران باردار مي­توانند به منظور داشتن کودکانی باهوش از آن­ها استفاده كنند. مهم­ترين نكات در مورد داشتن یک کودک باهوش عبارتند از:

1. رژیم غذایی مادر حامله باید شامل ید بیشتری باشد:

یادتان باشد كه ید درست مثل اسید فولیک، یک ماده معدنی و مهم براي دوران بارداری زنان تلفی شده و مصرف آن برای خود مادر و جنین داخل رحم او بسیار حیاتی است. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه کمبود این ماده معدنی در طول 12 هفته اول از دوران بارداری زنان می­تواند ضریب هوشی جنين داخل رحم اين افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. البته، نگران نشوید! چون مصرف مکمل يد در طي این دوره12 هفته­اي هم می­تواند ضریب هوشی کودک شما را تا میزان 17.25 افزایش دهد.

به همین علت، پزشكان متخصص زنان و زايمان به بيماران خود توصيه مي­كنند تا مواد غذایی را در رژیم غذایی دوران بارداری خود قرار دهند که غنی از ید باشد. در واقع، اين روش مي­تواند ایده خوبی برای داشتن فرزندان باهوش باشد. امروزه محققان توانسته­اند با تبدیل نمک­های معمولی به نمک یددار مقداری از نیاز روزانه زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد را به این ماده مغذی مهم برآورده کنند. اما شما می­توانید با اضافه کردن انواع ماهی­های دریایی، پنیر، ماست، شیر و تخم­مرغ به رژیم غذایی روزانه خانواده، ید مورد نیاز خود و جنین داخل رحمتان را دریافت کنید.

2. مصرف ویتامین D در دوران بارداری:

ممکن است از این واقعیت غافل باشید که وجود ویتامین D نقش مهمي در برنامه غذایی زنان باردار ايفا مي­كند! در واقع، مي­توان ادعا كرد كه وجود ویتامین D كافي در برنامه غذایی زنان باردار می­تواند کلیدی برای رشد مناسب استخوان­ها و عضلات جنین داخل رحم اين افراد باشد. همچنین، فراموش نکنید كه مصرف این ویتامین نوسانات خلقی شما را در دوران بارداری کنترل نموده و برای تامین آرامش بدنتان، کمک زیادی به شما مي­کند. البته، این نکته مهم را هم به خاطر داشته باشید که مصرف مکمل­های ویتامین D3 در دوران بارداری زنان می­تواند ضریب هوشی فرزند داخل رحم اين افراد را به طور قابل توجهی بالا ببرد. جالب است بدانيد كه تاثیر این ویتامین بر زندگي آینده کودکان، با انجام آزمایش­های روانی حرکتی تایید شده است.

يادتان باشد كه همه افراد به خصوص زنان حامله می­توانند بدون صرف هزینه و با قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید برای مدت کوتاهی در روز و همچنین داشتن رژیم غذایی غنی از مواد غذایی که حاوی ویتامین D هستند، نیاز بدن خود و جنین داخل رحمشان را تامین کنند. البته، این نکته مهم را هم به یاد داشته باشید که مصرف مکمل­های ویتامین D تنها پس از مشاوره با دکتر متخصص زنان و زايمان برای زنان حامله مجاز است.

3. اجتناب از مصرف الکل، تنباکو و کافئین در دوران بارداری :

اکثر کارشناسان و متخصصین زنان و زایمان توصیه می­کنند که زنان جوان در دوران بارداری خود از مصرف هر گونه مواد اعتیادآور مانند الکل، تنباکو و کافئین اجتناب کنند، طبق نظر این متخصصین، زنانی که قصد باردار شدن دارند، باید مدتی قبل از آغاز روند بارداری در بدن خود، مصرف این گونه مواد را ترک نمایند، زیرا استفاده از هر گونه مواد اعتیادآور مي­تواند اختلالاتی در روند رشد جنین داخل رحم زنان باردار به وجود اورد. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه مصرف الکل، تنباکو و کافئین در طي دوران بارداري زنان خطرناک بوده و آن­ها را در آینده هم دچار مشکلات خاصی خواهد نمود. کودکانی هم که از مادران معتاد متولد می­شوند، در آینده تمایل بیشتري براي مصرف این مواد مضر به ویژه الکل خواهند داشت. علاوه بر آن که این مواد اعتیادآور هستند، می­تواند تاثیر منفی بر روند رشد مغز جنین داخل رحم زنان باردار بگذارند. به همین علت، بهتر است زنان باردار از مصرف الکل، تنباکو و کافئین در طي كل دوران حاملگی خود خودداری کنند، تا در آینده هم صاحب فرزندی با ضریب هوشی بالا شوند.

4. استفاده زنان حامله از مکمل­هاي مناسب:

به عنوان یک خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه مصرف ترکیبی از مکمل­های ویتامین B و اسید فولیک در دوران بارداری زنان، می­تواند سلامت روانی کودک اين افراد را بعد از تولد بالا برده و به رشد مناسب اين نوزادان در دوران جنینی هم کمک کند. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه فولیک اسید نقش حیاتی در شکل­گیری سلول­های سالم مغز جنین در دوران بارداری مادر دارد. به همین دلیل، زنانی که در اوایل دوران بارداری خود این مکمل­ها را مصرف می­کنند، می­توانند نوزادان خود را از ابتلا به مشکل اوتیسم محافظت کنند.

البته، فراموش نکنید كه مصرف چربی­ها و پروتئین کافی در دوران بارداری برای رشد مغز جنین داخل رحم اين زنان بسیار مهم است. در نهايت، این نکته مهم را به یاد داشته باشید که کل کالری مورد نیاز زنان در طي دوران بارداری، با مصرف حداقل 12٪ پروتئین بدون چربی و یا 30٪ چربی به راحتی تامین می­شود. همچنین، يادتان باشد كه اضافه کردن اسفناج، عدس، غلات، حبوبات، گردو، تخم­مرغ، ماهی قزل­آلا و دیگر ماهی­های چرب به رژیم غذایی دوران بارداری زنان می­تواند اسید فولیک مورد نیاز بدن اين افراد را فراهم نموده و روند جذب چربی­های سالم را در بدن آن­ها افزایش دهد.

5. ورزش کردن زنان در دوران بارداری:

یادتان باشد که ورزش کردن در دوران بارداری، به عنوان یکی از بهترین کارهايي است که می­تواند باعث تولد نوزادی با ضریب هوشی بالا شود. بنابراین، مي­توان ادعا كرد كه ورزش کردن زنان باردار و انجام تمرینات حرکتی مناسب در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است. یادتان باشد كه ورزش کردن زنان در دوران بارداری علاوه بر این که می­تواند افزایش وزن خود فرد را در اندازه ایده­ال نگه دارید، بدن او را هم برای انجام روند زایمان طبیعی آماده خواهد كرد. اما آیا ورزش کردن زنان در دوران بارداری می­تواند میزان رشد مغز جنین داخل رحم اين افراد را افزایش دهد؟ نتايج اخير مطالعات دانشمندان نشان می­دهد نوزادان زنان بارداری که در طي دوران حاملگی خود به طور منظم ورزش می­کنند، نه تنها به هنگام متولد مي­شوند، بلکه نسبت به کودکان دیگر تا سن پنج سالگی از مهارت­های زبانی، شفاهی و هوش عمومی بالایی برخوردار خواهند بود. در مقابل، نوزادانی که از مادرانی با سبک زندگی بی­حرکت متولد می­شوند، دارای ضریب هوشی معمولی بوده و نسبت به این کودکان از مهارت­های کلامی و رفتاری پایینی برخوردار هستند. بنابراین مطمئن شوید که انجام تمرینات ورزشی مختلف بخش جدایی­ناپذیري از زندگی روزمره شما تا هنگام تولد نوزادتان باشد.

در نهايت، به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه با انجام مراحل ذکر شده در اين مقاله، که بسیار هم ساده هستند، می­توانید هوش جنین داخل رحم خود را تا پايان دوران بارداري، به میزان قابل توجهی بالا ببرید.

 

نظر (6)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام دوستان
امیدوارم هر جای کره ی خاکی که باشید با نشاط و سلامت زندگی کنید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ممنون مامان هومن کوچولو همچنین شما هم.

This comment was minimized by the moderator on the site

این درسته که میگن مصرف شربت الومینیوم ام جی در دوران بارداری ضریب هوشی بچه رو پایین میاره؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
چنین چیزی نیست ولی حتما باید به تجویز پزشک مصرف بشه.

This comment was minimized by the moderator on the site

چگونه ورزشی مناسب زن باردار هس ک باعث سقط جنین هم نشع ممنون

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
ورزش در سه ماهه اول باید خیلی کم و کنترل شده باشه در سه ماهه دوم و سوم میتونید از ورزش های مخصوص دوران بارداری و یوگا که برای دوران بارداری بسیار مناسب است استفاده کنید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/