چگونه سینه بند مخصوص دوران بارداری مناسبي را انتخاب كنيم؟

چگونه سینه بند مخصوص دوران بارداری مناسبي را انتخاب كنيم؟

همانطور که می­دانید دوران بارداری، زمانی ایده­آلي برای تغيير نوع لباس­هاي روزانه زنان، مخصوصا لباس­های زیر اين افراد مي­باشد. سینه­های زنان باردار هم در طی دوران حاملگی تغییر كرده و با گذشت هر سه ماه از اين دوران حساس تا اندازه­ای بزرگ می­شود، طوری که هر خانم بارداري متوجه خواهد شد كه زمان خداحافظی با سینه­بندهای قدیمی فر رسیده است. به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه هر خانم بارداري بايد این دوره از زندگی خود را با استفاده از سینه­بندهای مخصوص زنان باردار سپری کند، تا بتواند به راحتی اين دوران را به اتمام رسانده و دوره شیردهی خود را با نوع جديدي از سینه­بندها شروع کند.

سینه­ بند مخصوص دوران بارداری چیست؟

علم پزشکی زنان و زایمان، کرست­های (سوتین) مخصوصي را برای دوران بارداری زنان طراحی نموده است، که با پشتیبانی کردن از سینه­های رو به رشد زنان در طي اين دوران، از بروز مشکلات خاص در بدن اين افراد جلوگیری می­کند. در اغلب موارد هم نوع استفاده درست اين سينه­بندها توسط کارشناسان آموزش­دیده، در هنگام فروش به اطلاع زنان حامله مي­رسد. فراموش نکنید كه انتخاب درست یک لباس زیر زنانه می­تواند راحتی سینه­های شما را در طي كل دوران بارداری تامین نموده و آنها را از مواجه شدن با مشکلات بعدی در امان نگه دارد. همچنين، یادتان باشد كه سینه­بندهای مخصوص دوران بارداری، عمدتا از مواد نرم تشكيل شده است. اين سینه­بندها به طوري راحت هستند که از بروز درد در نوک سینه­های زنان در طي دوران حاملگی جلوگیری می­کند. جالب است بدانيد كه برخی از سینه­بندهای مخصوص دوران بارداري به شکل فنجان باز طراحی شده است، تا بتواند حمل و پرستاری سينه­هاي بزرگ زنان را به راحتي انجام دهد.

چرا زنان باید در طي دوران بارداری خود از سینه­بندهای مخصوص حاملگی استفاده کنند؟

همانطور که می­دانید شنیدن شكاياتي از مادران جوان، که برای اولین بار حامله شده­اند، در مورد علائم کشش پوست سینه­هايشان امری بسیار شایع است. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه تمام زنان باردار از این مشکل شکایت دارند. یادتان باشد كه بروز این حالت عمدتا به دلیل حمایت ناکافی سینه­بندها از سینه بزرگ زنان در طي دوران بارداری اتفاق می­افتد. بسياري از پزشكان متخصص زنان و زايمان ادعا مي­كنند كه سینه­بندهای معمولي نمی­تواند نیازهای بدن یک زن باردار و یا شیرده را برآورده کند. بنابراین، زنان حامله باید اطمینان حاصل کنند که سینه­های سنگین آن­ها در طی این دوره حساس از زندگي، به وسیله سینه­بندهای مخصوص دوران بارداری به اندازه کافی حمایت می­شود. به عبارتي بهتر، استفاده از سینه­بندهای مخصوص دوران بارداری بايد باعث از بین بردن علائم کشش در سینه­ها زنان باردار شود. در نهايت، به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر بسپارید كه انطباق سینه­های زنان باردار بر روی قفسه سینه، به وسیله سینه­بندهاي مخصوص حاملگی، باعث کاهش فشار وارده بر روی عضلات قفسه سینه اين افراد می­شود.

علاوه بر اين موارد، يادتان باشد كه با آغاز دوران بارداري، فشار زیادی بر روی کمر برخی از زناني که قبلا دارای سینه­های بزرگي بودند، وارد مي­شود، كه اين درد کمر تا مراحل پایانی دوران حاملگی ادامه خواهد داشت، زیرا در این دوره از زندگی، ستون فقرات زنان تحمل وزن اضافی سینه­های سنگین را نداشته و باعث بروز مشکلاتی در بدن اين افراد و جنين داخل رحمشان خواهد شد. استفاده از سینه­بندهاي مخصوص حاملگی مي­تواند چنين مشكلاتي را به سادگي رفع كند.

زنان حامله چه زمانی باید سینه­بندهاي مخصوص حاملگی را خریداری کنند؟

یادتان باشد كه به محض شروع دوران بارداری، در هنگام استفاده از سینه­بندهاي معمولی احساس ناراحتی خواهيد كرد. در اين شرايط، بايد بدانید که زمان خرید سینه­بندهاي مخصوص دوران بارداري فرا رسیده است، زیرا بر خلاف بسیاری از نقاط دیگر بدن، سینه­های زنان توسط هیچ رباط و یا عضله­ای پشتیبانی نمی­شوند. از آن­جايي که بروز تغییرات هورمونی در بدن زنان باردار تاثیر زیادی بر رباط­های بدن اين زنان دارد، پس مهم است که زنان مراقبت وزن سینه­های بزرگ شده خود در طی دوران حاملگی باشند.

البته، اين نكته مهم را به خاطر داشته باشيد كه تغییر در اندازه سینه­هاي زنان طی دوران بارداری، معمولا از هفته هشتم تا دهم اين دوران مشاهده شود. اما، فراموش نکنید كه در ماه چهارم از دوران بارداری تغییرات قابل مشاهده­ای در اندازه سینه زنان حامله به وجود خواهد آمد. از این رو، ترجیح داده می­شود که اين زنان، سینه­بندهاي مخصوص دوران بارداري را تهیه نموده و استفاده درست از آن­ها را هم یاد بگیرد، زیرا انتخاب سینه­بندهاي مناسب در طي دوران بارداری زنان، سینه­های آن­ها را برای تغذیه نوزاد با شیر مادر آماده خواهد نمود.

آیا ممکن است برخی از زنان حامله به سینه­بندهاي مخصوص دوران بارداري نیاز نداشته باشند؟

زنانی که دارای هیکل کوچک و قد کوتاه هستند، ممکن است در طي دوران بارداری خود به سینه­بندهاي مخصوص اين دوران نیاز پیدا نکنند. در واقع، برای این افراد بهترین گزینه استفاده از سینه­بندي در اندازه بزرگ­تر است. معمولا، پزشک متخصص زنان و زايمان به این زنان توصیه می­کند كه سینه­بندی با اندازه یک تا دو اینچ بزرگ­تر از سینه­بند معمولی که قبلا استفاده می­کردند، خریداری کنند.

زنان حامله در هنگام خرید سینه­بندهاي مخصوص دوران بارداري باید به چه نکاتی توجه کنند؟

یادتان باشد كه حالت الاستیک سینه­بندهاي مخصوص حاملگی یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید اين محصولات است. البته، برخی از این سینه­بندها دارای ویژگی­های خاصی مانند داشتن ضخامت بیشتر و عمیق بودن جای سینه­ها هستند، تا بتوانند از کل وزن سینه­های زنان باردار پشتیبانی نموده و از بیرون آمدن قسمتی از سینه در هنگام استفاده جلوگیری کنند. در ادامه اين مقاله، نکاتی برای انتخاب درست سینه­بندهاي مخصوص حاملگی بیان شده است، که عبارتند از:

    زنان حامله باید سعی کنند تا به همراه یک نفر دیگر از دوستان و یا شریک زندگی خود برای خرید سینه­بند مخصوص دوران بارداری به فروشگاه بروند، زیرا چهار چشم بهتر از دو چشم است! در واقع، كمك فردي ديگر باعث انتخاب درست خانم­هاي باردار خواهد شد. همچنین، به دلیل این که استفاده از سینه­بند حاملگی برای یک زمان طولانی می­باشد، بهتر است خانم­هاي باردار اندازه آن را کمی بزرگ­تر از اندازه فعلی سینه­های خود انتخاب كنند، زیرا در مدت کوتاهی، سينه­هاي زنان باردار رشد بيشتري خواهد کرد. بنابراین، به ياد داشته باشيد كه سینه­بند انتخابی شما باید حداقل 5٪ بزرگ­تر از اندازه معمولی سینه­هایتان باشد.
    علاوه بر اين موارد، در هنگام خرید سینه­بند سعی کنید تا بر روی راحتی این لباس زیر تمرکز نموده و ظاهر سکسی آن را در نظر نگیرید. در واقع، سینه­بندی انتخاب کنید که بتواند به طور کامل سینه­های شما را پوشش دهد.
    یادتان باشد كه جنس پنبه بهترین جنسی است که همیشه در تهیه لباس زیر زنانه مورد استفاده قرار می­گیرد. در دوران بارداری هم که گرمای بدن زنان به شدت بالا می­رود، جنس پنبه یک گزینه عالی برای مناسب نگه داشتن دمای بدن خواهد بود.
    ترجیحا سینه بندی را خریداری کنید که حداقل دارای یک بند سیمی یدکی نیز باشد، تا توانید با استفاده از آن سینه­های خود را به طور کامل در هنگام نياز بیرون بیاورید، در غیر این صورت استفاده از آن برای شما بسیار ناراحت­کننده خواهد بود.
    به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه در هنگام خرید سینه­بند مخصوص دوران بارداری سعی کنید حداقل سه عدد از این لباس زیر را بخرید، تا اگر یکی را پوشیده باشید و دیگري هم برای شستن در لباس­شویی باشد، یکی را همیشه به صورت آماده داشته باشید!
    در نهايت، يادتان باشد كه شما بايد از سینه­بند مخصوص حاملگی تا سه ماهه دوم از دوران بارداری خود، به منظور حمایت از سینه­هايتان استفاده نمایید، زیرا در بعد از هفته 36 از دوران بارداری، شما بیشتر از یک سینه­بند حاملگی به سینه­بند شیردهی نیاز خواهید داشت، تا علاوه بر پرستاری و پشتیبانی از سینه­هايتان، بتوانید از آن در طول روزهاي شیردهی خود هم استفاده کنید.

اگر زنان در طي دوران بارداری خود از سینه­بند مناسب استفاده نکنند، چه اتفاقی می­افتد؟

یادتان باشد كه در خرید سینه­بند مخصوص دوران بارداری هرگز خساست به خرج ندهید؛ زیرا استفاده از سینه­بند نامناسب در طي دوران بارداري ممکن است باعث انسداد مجاری وصل شده به سینه­هايتان شده و شما را برای شیردهی فرزندتان بعد از زایمان دچار درد و ناراحتی کند. البته، بروز این حالت شانسی است! اما انتخاب سینه­بند مخصوص دوران بارداری و در دسترس بودن اتصالات یدکی از ارکان مهم حاملگی بوده و می­تواند سلامت مادر را در دوران بارداری و شیردهی تامین کند. در نهايت، به خاطر داشته باشيد كه اگر وقت رفتن به بازار را ندارید، می­توانید این وسیله را به صورت سفارشی از طریق سايت­ها خریداری کنید.

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/