4 تمرین موثر که زنان باید در طول سه ماهه اول از دوران بارداری

varzesh-bardari5

آیا شما هم به عنوان یک زن باردار قصد دارید با انجام انواع ورزش ها، وزن خود را در حد ایده آل نگه دارید؟ به نظر می رسد که شما هم مانند سایر مادران جوان نگران به دست آوردن وزن اضافی در دوران حاملگی خود هستید. همانطور که می دانید دوران بارداری زمانی است که منجر به بروز تغییرات مختلف و شرایط بهداشتی خاص در بدن زنان می شود. با این حال، اگر شما به عنوان یک زن حامله در این دوره از زندگی خود به طور منظم ورزش کنید، بسیاری از مسائل مربوط به سلامت بدن خود شما و فرزند داخل رحمتان خود به خود حل خواهد شد. معمولا در این دوره، ورزش آخرین چیزی است که به ذهن مادران خطور می کند! به همین دلیل، هنگامی که زنی حامله می شود، ستون فقرات او وزن اضافی را با زحمت بیشتری تحمل خواهد کرد.
در این دوره از زندگی، ورزش کردن فرد باید با اصول خاصی صورت گیرد. برای این منظور، شما می توانید با خواندن ادامه این مقاله، انواع ورزش های امن و موثر را برای سه ماهه اول از دوران بارداری خود بشناسید. انجام ورزش های امن می تواند از بالا رفتن بیش از حد وزن شما جلوگیری کند.

چرا زنان حامله به ورزش منظم در طول سه ماهه اول از دوران بارداری خود نیاز دارند؟

در ابتدا، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که ورزش دوران بارداری فواید زیادی برای همه زنان دارد، که عبارتند از:
• در مرحله اول، ورزش منظم در سه ماهه اول از دوران بارداری به بهبود فرایند خواب زنان کمک زیادی می کند.
• ورزش منظم در سه ماهه اول از دوران بارداری سبب کاهش تورم بدن زنان حامله شده و از بروز درد در عضلات این افراد جلوگیری خواهد نمود. به همین دلیل، بیشتر زنان باردار ادعا می کنند که ورزش منظم، کاهش درد را در بدن آن ها به دنبال داشته است.
• همچنین، ورزش منظم زنان در دوران حاملگی باعث می شود تا انجام فرآیند زایمان طبیعی در بدن آن ها کوتاه تر و آسان تر شود. در واقع، بدن زنان باردار با ورزش کردن منظم برای انجام عمل زایمان طبیعی آماده خواهد شد.
• علاوه بر این موارد، ورزش منظم زنان در سه ماهه اول از دوران بارداری باعث آزاد شدن اندورفین و افزایش میزان شادی و آرامش در این افراد می شود.
• داشتن تحرک زیاد باعث می شود تا زن حامله پر از انرژی شده و در دوران بارداری خود کمتر احساس خستگی کند.
• علاوه بر فواید ذکر شده، ورزش منظم در سه ماهه اول از دوران بارداری به زن حامله کمک می کند تا پس از تولد فرزندشان هم ارتباط شادی با نوزاد خود داشته باشند.

ورزش کردن زنان در طول سه ماهه اول از دوران بارداری:

اگر شما هم به عنوان یک زن حامله می خواهید با انجام ورزش در سه ماهه اول از دوران بارداری، تناسب اندام خود را حفظ کرده و از افزایش بیش از حد وزن در این دوره از زندگی جلوگیری کنید، باید ورزش هایی را تعیین کنید که انجام آن ها هیچ گونه مشکلی را در بدنتان ایجاد نکند. جالب است بدانید که ورزش های خاصی برای زنان باردار ارائه شده است که انجام دادن آن ها، فرد را با مشکل خاصی مواجه نمی کند. همانطور که می دانید هنگامی که زنی حامله می شود، نیروی بدنی او تحلیل رفته و دچار پرخاشگری می شود. ورزش کردن زنان در این دوره از زندگی به طور طبیعی باعث کاهش تدریجی این علائم خواهد شد. البته لازم نیست زنان ورزش های سنگین مانند دو ماراتن انجام داده و یا با انجام دادن ورزش های خطرناک دیگر آرامش قلبی خود را از دست داده و سلامت بدنی خود و رشد جنین داخل رحمشان را با خطر مواجه کنند.
با این حال، به عنوان یک زن حامله هرگز سعی نکنید که نه ماه زندگی خود را به بطالت گذرانده و یا از زنان تنبلی باشید که در همه لحظات یا در حال خوردن است یا خوابیدن! زیرا این زمان یک دوره ایده آل برای شروع روالی پرنشاط و پرتحرک برای همه زنان است. در ادامه این مقاله، فهرستی از تمرینات موثر و ایمن برای سه ماهه اول از دوران بارداری زنان ارائه شده است، که عبارتند از:

1. راه رفتن آرام یا پیاده روی زنان در طول سه ماهه اول از دوران بارداری:

به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که پیاده روی یکی از امن ترین تمرینات ورزشی است که اگر به طور منظم انجام شود، می تواند برای حفظ سلامت خود مادر باردار و فرزند داخل رحم او بسیار موثر باشد. این نوع فعالیت به طور کامل امن بوده و برای انجام دادن آن، نیازی به ریسک نیست! همچنین، اگر پیاده روی به طور منظم برای حدود سی دقیقه در روز توسط زن حامله انجام شود، به بهبود روند بارداری و انجام راحت زایمان طبیعی کمک زیادی خواهد نمود.
اما زنان باردار در حین انجام این ورزش باید اطمینان داشته باشند که کفش مورداستفاده کاملا راحت و مناسب پیاده روی را پوشیده اند. علاوه بر این مورد، اگر به عنوان یک زن باردار مجبور هستید در شرایط بسیار گرم پیاده روی کنید، حمل بطری آب را فراموش نکنید.

2. شنا کردن زنان در طول سه ماهه اول از دوران بارداری:

اگر به عنوان یک زن حامله می دانید که چگونه باید شنا کرد، بدانید که انجام این ورزش می تواند یکی از بهترین و امن ترین تمرینات ورزشی برای شما در این مرحله از زندگی باشد. زیرا کردن سبب باز و بزرگ شدن عروق قلبی در مادران باردار می شود. علاوه بر این موارد، انجام این فعالیت در دوران بارداری به زنان کمک خواهد کرد تا کشش عضلات خود را از بین برده و تن خارجی ماهیچه های بدن خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. همانطور که می دانید بدن زنان در دوران حاملگی مرکز ثقل خود را از دست داده و دچار لغزش یا افتادن می شود. انجام ورزش شنا، این مشکلات را از بین برده و به حفظ تعادل بدن این افراد کمک شایانی خواهد کرد. همچنین، این ورزش کمک می کند تا اکثر مشکلات مشترک بین جنین و مادر در طی دوران بارداری به راحتی از بین برود و از بروز هر گونه وضعیت خطرناک دیگر تا هنگام زایمان و تولد نوزاد جلوگیری می کند.
زنان حامله باید سعی کنند حداقل به مدت بیست دقیقه و سه بار در هفته ورزش شنا را به طور مرتب انجام دهند! جالب است بدانید که انجام این شکل از ورزش می تواند در کل طول بارداری و تا زمان تولد نوزاد همچنان ادامه یابد.

3. انجام پیلاتیز توسط زنان در طول سه ماهه اول از دوران بارداری:

به عنوان یک زن حامله یادتان باشد که ورزش پیلاتیز تمرین بسیار امنی است که همه زنان حامله به راحتی می توانند آن را در طول سه ماهه اول از دوران بارداری خود انجام دهند. برای اطمینان از سلامت مادر باردار و فرزند داخل رحم او، این ورزش باید با یک مربی پیلاتیز که گواهی آموزش دارد، انجام گیرد! به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که هر کلاس پیلاتیز برای دوران بارداری به طور خاص طراحی شده و بر اساس شکل بدن زنان حامله و نیازهای بدن او ثبت نام می کند.
انجام ورزش پیلاتیز به زنان حامله کمک می کند تا عضلات هسته ای بدن خود را به خوبی تقویت کنند. همچنین، این ورزش کمک می کند تا بدن زنان در یک وضعیت صحیح قرار گیرد، زیرا قرار گرفتن بدن زنان در یک موقعیت درست بسیار مهم است! هنگامی که زنی حامله می شود، بدن او تمایل بیشتری به دولا دولا راه رفتن از خود نشان می دهد، که ورزش پلاتیز به سادگی می تواند این وضعیت را اطلاح کند. علاوه بر این موارد، انجام ورزش پیلاتیز برای جلوگیری از بروز هرگونه درد و کشش در بدن زنان حامله بسیار موثر است، زیرا این فعالیت به بهبود تعادل بدن کمک زیادی کرده و سبب تقویت عضلات کف لگن می شود که در زمان تولد نوزاد کاربرد فراوانی دارد. در نهایت، این نکته مهم را فراموش نکنید که انجام ورزش پیلاتیز کمک زیادی به کاهش سریع وزن بدن زنان بعد از انجام عمل زایمان خواهد نمود.

4. انجام حرکات کششی توسط زنان در طول سه ماهه اول از دوران بارداری:

حرکات کششی، یکی دیگر از ساده ترین شکل های ورزشی است که همه زنان حامله می توانند در طول سه ماهه اول از دوران بارداری خود انجام دهند. همانطور که می دانید انجام حرکات کششی مانند ورزش پیاده روی ضربان قلب انسان را به شدت افزایش نمی دهد. به همین دلیل انجام دادن آن برای همه زنان حامله کاملا راحت و امن است. حرکات کششی به زنان حامله کمک می کند تا خطر ابتلا به آسیب ها و عوارض خاص پزشکی را در بدن خود به شدت کاهش دهند. نکته مهم دیگر این است که همه زنان باردار می توانند تمرینات کششی ساده را چند بار در طول روز به راحتی در منزل خود انجام دهند.
امروزه بیلبوردهای فراوانی فراهم شده که زنان حامله را با انواع ورزش های سبک در طول سه ماهه اول دوران باردار آشنا کند. شما هم به عنوان یک خانم باردار می توانید با ترکیب حرکات کششی با دیگر تمرینات مربوط به دوران بارداری، تا آنجا که ممکن است خود را برای انجام عمل زایمان آماده کنید، زیرا حرکات کششی ورزش های ساده ای هستند که انجام دادن آن در سه ماهه اول از بارداری برای همه زنان آسان و ایمن می باشد و شما می توانید این تمرینات را تا پایان دوران بارداری خود بدون هیچ مشکلی ادامه دهید. اما یادتان باشد که در دوران بارداری، بدن هر زنی منحصر به فرد است! پس حتما قبل از شروع هرگونه ورزش باید با دکتر معالج خود مشورت کنید.

نکته مهم نهایی که باید زنان حامله در حین انجام حرکات ورزشی رعایت کنند، نوشیدن مقدار زیادی آب برای هیدراته نگه داشتن بدن و پوشیدن لباس ها و کفش راحتی است. اگر به عنوان یک زن حامله در هنگام انجام حرکات ورزشی مناسب و امن و رعایت نکات بهداشتی، هرگونه ناراحتی و درد را در قسمت های مختلف بدن خود احساس کردید، فورا فعالیت خود را متوقف نموده و با دکتر متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

من اولین بارخوندم خودم ام حامله ام ٢ماهه امه عالی هستن کارای ورزشیتون

This comment was minimized by the moderator on the site

ممنون سلامت باشین

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/