4 حرکت کششی شگفت انگیز برای دوران بارداری

varzesh-bardari_13960614-072407_1

آیا شما هم به عنوان یک زن باردار به درد پشت مبتلا هستید؟ آیا شما هم به عنوان یک زن باردار مشتاق هستید که با چگونگی آماده سازی بدن خود جهت انجام زایمان طبیعی راحت آشنا شوید؟ خوب، اگر پاسخ شما به سوالات فوق مثبت است، باید راهی جهت شل کردن عضلات بدن خود پیدا کنید تا بتوانید روند زایمان طبیعی را به راحتی و بدون دردسر پشت سر بگذارید!

در ابتدا، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که استفاده از رژیم غذایی مغذی و انجام تمرینات ورزشی کششی در دوران حاملگی می تواند به زنان کمک کند تا از یک دوره بارداری بی خطر لذت ببرند. همه ما می دانیم که رفتن به سالن های ورزشی برای اکثر زنان حامله بسیار سخت است، به همین دلیل این افراد می توانند بدون هیچ مشکلی، انواع تمرینات ورزشی یوگا و پیاده روی را پیش از تولد نوزاد خود به راحتی در منزل انجام دهند. اما آیا انجام همه تمرینات ورزشی کششی برای زنان باردار مناسب است؟ پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می کنند که این تمرینات نه تنها عضلات بدن زنان را تقویت می کنند، بلکه به آن ها کمک خواهند کرد تا از افزایش بیش از حد وزن خود در دوران بارداری جلوگیری نموده و در انتخاب لباس این دوره با مشکل روبرو نشوند! اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تمرینات ورزشی کششی در طی دوران بارداری زنان و تاثیرات آن بر بدن بیشتر بدانید، خواندن مقاله زیرا را فراموش نکنید. در ادامه این مقاله، مطالب زیادی در مورد تمرینات ورزشی کششی زنان در طی دوران بارداری بیان شده است!

مزایای انجام تمرینات ورزشی کششی در دوران بارداری زنان:

به عنوان یک زن حامله یادتان باشد که تمرینات ورزشی کششی یکی از ورزش های فیزیکی هستند که با هدف قرار دادن یک عضله یا یک رباط خاص، سبب تقویت آن می شوند. به همین دلیل، انجام این حرکات ورزشی به زنان باردار کمک می کند تا خاصیت ارتجاعی عضلات بدن خود را افزایش دهند. در حالت کلی، مزایای انجام تمرینات کششی در دوران بارداری زنان عبارتند از:
• انجام تمرینات ورزشی کششی توسط زنان باردار می تواند به شل شدن عضلات بدن کمک شایانی بکند.
• علاوه بر این مورد، انجام این حرکات توسط زنان باردار از سفت شدن، گرفتگی عضلات و بروز درد های عضلانی در بدن آن ها جلوگیری خواهد نمود.

تمرینات ورزشی کششی که مزایای زیادی برای زنان باردار دارند، عبارتند از:

1. کشش اول:

شما به عنوان یک زن حامله جهت انجام این نوع کشش به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:
• حصیر یوگا
• توپ تناسب اندام
مراحل انجام کشش اول در دوران بارداری: در ابتدای کار، زنان حامله باید به راحتی بر روی حصیر یوگا بنشینند. سپس بازوها و پاهای خود را در جهت جلو بدن کشش داده و توپ تناسب اندام را در دستان خود نگه دارند. در این مرحله، قسمت بالای بدن خود را به آرامی به سمت راست حرکت داده و بدن را برای یک دقیقه یا تا زمانی که راحت هستند، در این موقعیت نگه دارند. در مرحله بعد، با بازگشتن به موقعیت اولیه بدن خود، حرکت ورزشی را در جهت مخالف و با سمت دیگر بدن تکرار کنند. در نهایت، به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که تکرار این کشش به تعداد ده مرتبه در هر دو طرف بدن برای استفاده از مزایای آن الزامی است!
مزیت انجام این نوع کشش برای زنان باردار: انجام این حرکت ورزشی در طول دوران بارداری نه تنها سبب تقویت عضلات شکم زنان شده، بلکه باعث می شود فرد با رشد کودک متولدنشده خود و بزرگ شدن شکمش احساس نفخ نکند. همچنین، انجام این تمرین ورزشی به زنان حامله کمک خواهد کرد تا قسمت بالاتنه بدن خود را به میزان قابل توجهی تقویت نمایند.

2. کشش دوم:

زنان حامله برای انجام این نوع کشش فقط به یک حصیر یوگا نیاز خواهند داشت.
مراحل انجام کشش دوم: زنان حامله باید برای انجام این نوع کشش، زانوهای خود را خم کرده و بدن را با قرار دادن دست ها بر روی زانو، ثابت نگه دارند. نگاه کردن مستقیم به جلو، طوری که سر در راستای بدن قرار گیرد، الزامی است. در این مرحله، زن حامله با کشیدن معده خود به داخل از ناحیه کمر خم خواهد شد. نگه داشتن بدن در این موقعیت برای مدت یک دقیقه یا تا زمانی که فرد احساس ناراحتی نکند، برای بهره بردن از مزایای آن ضروری است. در مرحله آخر، فرد باید با آرامش کامل پشت بدن خود را راست کرده و حرکت را در مراحل دیگر به تعداد ده مرتبه تکرار نمایید.
فواید انجام این نوع کشش در دوران بارداری زنان: جالب است بدانید که انجام این نوع کشش برای از بین بردن کمردرد که شکایت شایع در میان زنان باردار است، بسیار مفید می باشد. همچنین، این حرکت ورزشی به مادر باردار کمک می کند تا بتواند عضلات کمر خود را تقویت نماید.

3. کشش سوم:

زنان حامله برای انجام این نوع کشش به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:
• حصیر یوگا
• توپ تناسب اندام
مراحل انجام کشش سوم در دوران بارداری: زنان باردار برای انجام این نوع کشش باید زانو زده و بر روی زمین طوری بنشینند، که باسن آن ها بر پاها قرار گیرد. سپس توپ تناسب اندام را در مقابل بدن خود گذاشته و با صاف کردن بدن، بر روی توپ خم شده و سر و قسمت بالای بدن خود را بر روی آن بگذارند. حالا با نگه داشتن توپ توسط دستان خود، به عقب خم شده و سعی کنند بدن خود را در این موقعیت برای یک دقیقه یا تا زمانی که احساس راحتی می کنند، نگه دارند. به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که با بازگشتن به موقعیت شروع کار، حرکت را حداقل ده بار تکرار کنید تا از مزایای کامل آن بهره ببرید.
مزایای انجام این نوع کشش برای زنان باردار: همانطور که می دانید افزایش وزن زنان در دوران بارداری ممکن است خسارت زیادی به عضلات و استخوان های بدن این افراد وارد کند. انجام این حرکت کششی به زنان باردار کمک خواهد کرد تا عضلات پشت خود را کشش داده و با تقویت این قسمت از بدن، درد موجود در آن را تسکین دهند.

4. کشش چهارم:

شما به عنوان یک زن حامله برای انجام این نوع کشش فقط به یک حصیر یوگا نیاز خواهید داشت.
مراحل انجام این کشش در دوران بارداری: زنان حامله برای انجام این نوع کشش، ابتدا باید بر روی زمین نشسته و زانوهای خود را خم کنند. البته، این افراد باید سعی کنند تا بدن خود به جلو خم کنند، به طوری که سر در بین پاها و به سمت باسن قرار گیرد. سپس با دستان خود پاها را از ناحیه مچ پا بگیرند و به آرامی پاها و آرنج خود را به همدیگر فشار دهند. به عنوان یک خانم باردار به خاطر داشته باشید که اگر این حرکت ورزشی درست انجام شود، شما باید کشش خفیفی را در ناحیه لگن و کشاله ران خود احساس کنید.

فایده انجام این کشش در دوران بارداری: انجام این نوع کشش به تقویت عضلات لگن زنان باردار کمک زیادی می کند.
در نهایت، به عنوان یک زن حامله به یاد داشته باشید که مراجعه به دکتر متخصص زنان و زایمان معالج خود قبل از انجام هر گونه حرکت ورزشی الزامی است!

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/