آیا خوردن روغن حیوانی در دوران بارداری خوب است؟

آیا خوردن روغن حیوانی در دوران بارداری خوب است؟

مبارك باشد، شما به عنوان یک زن جوان باردار هستید! باید خودتان را آماده گذراندن شگفت انگیزترین و شاید سخت ترین مرحله از زندگی بكنيد. در نه ماه دوران بارداري بايد توجه خاصي به رژیم غذایی خود داشته باشيد، زيرا با نوسانات خلقی، بروز حالت تهوع، استفراغ و بسیاری دیگر از علائم ناراحت کننده روبرو خواهيد شد. با اين حال، صبر كنيد! شادی شما زمانی تکمیل خواهد شد که فرزند خود را بعد از گذراندن اين دوران سخت در آغوش بگیرید. پس به عنوان يك خانم جوان و بي تجربه فراموش نكنيد که در طول این دوره از زندگی، رژیم غذایی مناسب نقش عمده ای را در حفظ سلامت خود شما و فرزند داخل رحمتان ایفا می کند. در واقع، مواد غذایی که مادر حامله در طول نه ماه دوران بارداری خود می خورد نه تنها بر بدن خود او تاثیر مي گذارد، بلکه جنین داخل رحمش را هم پشتیبانی خواهد نمود. بنابراین، هر زن باردار بايد در این دوره از زندگی خود به طور طبیعی، بهترین و سالم ترین غذاها را مصرف کند تا کودک درون رحم او بتواند به خوبی رشد نماید.

برنامه غذایی زنان در طي دوران بارداری:

در طول دوران بارداری یک زن، او ممکن است مشاوره های بی پایانی را در مورد آنچه که می خورد و آنچه که باید انجام دهد، دریافت کند. اغلب، مادربزرگ ها از باردار شدن فرزندان جوان خود بیش از دیگران خوشحال شده و با ارائه دادن لیست بلند بالايي از غذاهای مختلف، مادر باردار را در تنظیم نمودن برنامه رژیم غذایی خود در طول اين دوران حساس یاری مي كنند که مصرف روغن حیوانی هم در این لیست به چشم می خورد. همه ما می دانیم که روغن حیوانی در زبان ساده چیزی جز کره نبوده و منبع خوبی از چربی است که تصور می شود یکی از غذاهای مهم موجود در رژیم غذایی زنان باردار مي باشد. اما آیا قرار دادن روغن حیوانی در برنامه غذایی یک زن حامله، واقعا انتخاب خوبی است؟ پاسخ این سوال را در مقاله زیر خواهيد ديد. در واقع، مطالب بحث شده در ادامه اين نوشتار، اطلاعات شما را به عنوان یک زن حامله در مورد روغن حیوانی بالا مي برد.

افسانه مصرف روغن حیوانی بیشتر در طي دوران بارداری

افسانه های مختلفی وجود دارد که نشان می دهد مصرف روغن حیوانی توسط زنان باردار می تواند درد زایمان اين افراد را کاهش داده و به انجام زایمان راحت و بی خطر کمک کند. در واقع، اعتقاد بر این است که مصرف روغن حیوانی در طول دوران بارداری باعث روان شدن واژن مادر گردیده و به او کمک می کند تا نوزاد خود را در هنگام زایمان به راحتی عبور دهد. احتمالا، به همین دلیل است که بسیاری از زنان مسن به مادران جوان توصیه می کنند که مصرف این نوع چربی را در طول سه ماهه آخر از دوران بارداری خود بیشتر کنند. یکی دیگر از باور عموم در مورد مصرف روغن حیوانی در طی دوران بارداری زنان این است که مصرف این ماده می تواند سبب تحریک رحم در هنگام شروع درد زایمان شده و بر روند انقباضات آن به طور طبیعی کمک کند. به همین دلیل، اغلب ماماها به زنانی که دوران بارداری آن ها به سر رسیده است، توصیه می کنند كه کره یا روغن حیوانی مصرف کنند، زیرا برای در به دنیا آمدن راحت نوزاد بسیار مفید است. اما هر دو این ایده ها هیچ شواهد علمی نداشته و اعتباری ندارند. در نتیجه، زنان حامله باید برای کسب اطلاعات بيشتر در این مورد از یک منبع قابل اعتماد مانند پزشك متخصص زنان و زايمان استفاده کنند.

میزان مناسب چربی یا روغن حیوانی برای زنان در طي دوران بارداری:

نتايج تحقیقات اخير محققان نشان داده است که مصرف روغن حیوانی در طي دوران بارداری، هیچ اثر منفی برای سلامت خود مادر و جنين داخل رحم او، اما مسئله مهمي که نیاز است تا هر مادر بارداري به آن توجه کند میزان مصرف روغن حیوانی در وعده های غذایی است.
اغلب پزشکان متخصص زنان و زايمان به مادران باردار توصیه می کنند که روزانه یک قاشق غذاخوری کره مصرف کنند، البته گاهی اوقات ممکن است اندازه آن متناسب با میزان رشد جنین تغییر کند. اگرچه رعايت این برنامه غذایی در طي دوران بارداری زنان می تواند جنبه های مثبت زیادی داشته باشد، اما اگر شما به عنوان یک زن حامله دارای کمی اضافه وزن هستید، مصرف کره حیوانی به صورت روزمره می تواند خطر چاقی را در بدن شما افزایش دهد. معمولا، رژیم غذایی متعادل براي مادر باردار رژيمي است كه در آن، مادر بتواند 200 کالری بیشتر از دوران قبل از بارداري دريافت كند. هر زن بارداري مي تواند برای تامین این نیاز خود از روغن حیوانی به عنوان یک مکمل خوب استفاده کند. اما فراموش نکنید كه اگر شما به عنوان یک زن حامله با اضافه وزن مواجه هستید، در مصرف انواع روغن ها کمی دقت نمایید.

طبق نتايج تحقیقات دانشمندان، روغن حیوانی یک انتخاب سالم برای تامین نیاز بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد به چربی ها است، اما مصرف آن باید با انجام فعالیت بدنی و یا عدم مصرف مواد غذایی ناسالم همراه باشد، زیرا مصرف همزمان مواد غذایی ناسالم و كره می تواند مادر حامله را تا پایان دوران بارداری با خطر چاقی روبرو کند. همان طور که می دانید چاقی مادر در دوران بارداری هم می تواند شرایط را برای خود او و فرزندش سخت کند. مشکل دیگر كاهش وزن اضافی مادر پس از تولد نوزاد است!

نکته نهایی در مورد مصرف روغن حیوانی در طي دوران بارداری:

تا زمانی که یک مادر حامله بخواهد وزن خود را در محدوده وزن سالم نگه دارد، باید در رژیم غذایی روزانه خود از میوه های تازه و سبزیجات بیشتري استفاده کند، زیرا اضافه کردن روغن هاي ناسالم به رژیم غذایی زنان باردار صدمات جبران ناپذیری را به بدن آن ها وارد خواهد نمود. البته، نباید فراموش کرد که مصرف روغن حیوانی فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد، اگر معتدل مصرف شده و نوع آن مرغوب باشد! امروزه روغن حیوانی از روغن های موجود در بازار سالم تر بوده و زنان حامله می توانند از آن روغن (ترجیحا خانگی) به عنوان یک گزینه سالم برای تهیه غذای روزانه خود استفاده کنند. همچنین، بهترین کار این است که هر زن حامله با شروع دوران بارداری خود به دنبال مشاوره گرفتن از پزشکان متخصص تغذيه بوده و هر زمان که با معضل غذايي روبرو می شود، با او گفتگو کند زیرا نظر یک دکتر متخصص در مورد قرار دادن انواع مواد غذایی در برنامه غذایی یک زن حامله می تواند به رشد مناسب کودک او کمك کند.

 

نظر (11)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام ببخشید من سزارین شدم میتونم روغن زرد بخورم الان دوماه هست که باردارم بعد بهم گفتن که روغن زرد سقط میاره این درسته یا غلط ممنون میشم جوابم و بدین

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام،ببخشید روغن حیوانی کدوم نوعش بهتره،
گوسفندی یا گاو؟
چون روغن زرد مال گاوِ،و روغن گوسفندی رنگش روشنتره یعنی سفید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام روغن زرد را با مربا بخوریم برای جنین خطر نداره

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام ممنون از مطالب مفیدتون

This comment was minimized by the moderator on the site

من نمیدونستم به زایمان راحت کمک میکنه حتما این ماهه آخرم رو استفاده میکنم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من الان ماه هفتم است همیشه صبحانه روغن زردبامربامیخوردم آیابرای بچه ام ضرری ندارد

This comment was minimized by the moderator on the site

اصلا هیچ ضرری نداره فقط رژیم غذایی مناسب استفاده کنین و مسلما افراط در هر چیزی مضر می باشد.

This comment was minimized by the moderator on the site

ممنون از راهنمایی تون روغن زرد عالیه

This comment was minimized by the moderator on the site

منم در آخرای زایمانم استفاده کردم باعث انقباضات رحمی شده وباعث استفراغ شده و به زایمان شما کمک می کنه من استفاده کردم زایمانم نسبت به همه راحت بود

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام ممننون ازراهنماییتون . فقط اینکه من الان یک سال به خاطرکیست سازبودن تخمدان هام ازروغن های طیبعی مثل دنبه وروغن زردوکره محلی استفاده میکنم جالبه بدونیدکلی کم کردم نه چرب نه کبدچرب ونه دیابت دارم بعدازسقط هایی که داشتم یه مدت باردارنشدم...

سلام ممننون ازراهنماییتون . فقط اینکه من الان یک سال به خاطرکیست سازبودن تخمدان هام ازروغن های طیبعی مثل دنبه وروغن زردوکره محلی استفاده میکنم جالبه بدونیدکلی کم کردم نه چرب نه کبدچرب ونه دیابت دارم بعدازسقط هایی که داشتم یه مدت باردارنشدم وحالاباردارشدم من نه هفته روتمام کردم ازمن میشنویدروغن های کارخانه ای لبنیاتشرورها کنیدبرید ازموادطبیعی استفاده کنیدمن۲۸سالم

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
خداروشکر ممنون از اینکه تجربه تون رو در اختیار ما قرار دادین.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/