آیا مصرف آلوئه ورا در دوران بارداری خطرناک است؟

آیا مصرف آلوئه ورا در دوران بارداری خطرناک است؟

 

اگر پوست بدنتان دچار مشکلاتی شده و شما برای بهبود آن تلاش می­کنید، هیچ چیزي قوی­تر و مفیدتر از گیاه آلوئه­ ورا پيدا نخواهيد كرد. با توجه به طبیعت درمانی آب گیاه آلوئه ­ورا، مصرف این گیاه به طور معجزه­ آسایی می­تواند بسیاری از مشکلات پزشکی را در بدن زنان باردار التیام بخشد. اما سوال این جاست که آیا زنان حامله می­توانند گیاه آلوئه ­ورا را با خیال راحت در دوران بارداری خود مصرف کنند؟ خواندن مقاله زیر همه چیز را در مورد این گیاه شگفت ­انگیز برای شما روشن خواهد نمود.

کاربردهای رایج ژل آلوئه­ ورا در دوران بارداری زنان:

یادتان باشد كه ژل گیاه آلوئه­ ورا عصاره برگ­های این گیاه است، كه خواص تسکین­ دهنده بسیاری دارد. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه ژل گیاه آلوئه­ ورا یک ماده خنک­ کننده مي­باشد. آیا می­دانید كه وجود چه خواصی در ژل گیاه آلوئه ­ورا، این گیاه را برای درمان بیماری­های پوستی موجود در بدن زنان باردار مفید کرده است؟ آب و یا ژل گیاه آلوئه­ ورا دارای خواص درمانی بسیاری بوده و مصرف آن برای بدن زنان باردار بسیار مفید می­باشد. در ادامه این مقاله، تعدادی از خواص شگفت­انگیز این گیاه برای بدن زنان باردار بیان شده است، که عبارتند از:

یادتان باشد كه مصرف ژل گیاه آلوئه­ ورا بهترین درمان طبیعی براي مشکل پوست­هایی است که مستعد آکنه هستند. در واقع، ژل این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی بوده و نقش مهمی در جلوگیری از بروز عفونت­های پوستی در بدن نان باردار ایفا می­کند.

 همچنين، جالب است بدانيد كه كه قدمت استفاده از این گیاه به 3500 سال پیش برمی­گردد. اما، همچنان مصرف آن تا به امروز هم رواج داشته و به عنوان یک عامل محبوب برای درمان مشکلات پوستی محسوب مي­شود. علاوه بر اين موارد، ژل گیاه آلوئه­ ورا یک ملین طبیعی براي بدن زنان باردار به شمار می­رود.
  ژل گیاه آلوئه­ ورا یک داروی موثر برای درمان اختلالاتی مانند صرع، آسم، دیابت و یبوست در زنان باردار است.
    همچنین، ژل این گیاه برای درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار موثر می­باشد، زیرا مصرف این ماده می­تواند سطح قند خون را در بدن زنان باردار تنظیم نماید. به خاطر داشته باشید كه مصرف موضعی ژل گیاه آلوئه ­ورا می­تواند آفتاب­ سوختگی­های شدید و خارش ناشی از آن را هم در بدن زنان باردار درمان نموده و از رشد باکتری­های مضر موجود در پوست­های حساس اين افراد جلوگیری کند.
همچنین، مصرف این گیاه شگفت­ انگیز به بدن مادران باردار کمک می­کند تا سوزش سر دل را در معده خود کنترل کرده و از بروز زخم معده در بدنشان جلوگیری کنند.
در نهايت، یادتان باشد كه با توجه به بالا بودن قدرت ایمنی این گیاه، این ماده در طب سنتی بهترین جایگزین برای افزایش­دهنده­هاي شيميايي سیستم ایمنی بدن زنان باردار به شمار می­رود. در واقع، گیاه آلوئه­ورا شامل ترکیبات خاصی است که می­تواند سیستم ایمنی بدن را زنان باردار و حتي، جنين داخل رحم آن­ها را تقویت کند.

مقدار مناسب مصرف گیاه آلوئه­ ورا در دوران بارداری زنان:

 نکته مهم در مورد میزان مصرف گیاه آلوئه­ ورا، توجه نمودن به توصیه­ های دکتر متخصص زنان و زايمان قبل از شروع مصرف این گیاه برای اهداف دارویی است. با این که گیاه آلوئه ­ورا طبیعی بوده و ترکیبات خاصی ندارد، اما مصرف آن در دوران بارداری زنان می­تواند برای سلامت جنين داخل رحم برخی از زنان حامله نامناسب باشد. با توجه به اين توصيفات، مهم است که زنان باردار در مورد دوز مصرفی این گیاه به توصیه­ های دکتر معالج خود توجه داشته باشند.

مصرف بیش از حد هر نوع ماده خوراکی و دارویی، حتی غذاهای طبیعی می­تواند برای بدن زنان باردار مضر باشد. اما به طور معمول، مصرف 0.04-0.17 گرم گیاه خشک آلوئه ­ورا به عنوان یک عامل ملین طبیعی در براي زنان حامله امن خواهد بود. فراموش نکنید كه کودکان زیر 18 سال نباید این گیاه را مصرف کنند، زیرا مصرف آن می­تواند سطح قند خون اين افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. نکته مهم دیگر این است که مصرف منظم و مداوم عصاره گیاه آلوئه­ورا به مدت یک هفته می­تواند نوعي وابستگی خاصي را در بدن فرد به وجود آورد! به همین دلیل، بهتر است كه زنان باردار از مصرف مداوم آن جلوگیری كنند، تا دچار عوارض بعدی این ماده معجزه­ آسا نشوند.

آيا مصرف آب برگ­های گیاه آلوئه­ ورا در دوران بارداری زنان امن است؟

به گزارش انجمن بارداری آمریکا، زنان حامله باید از مصرف آب گیاه زرد و یا آلوئه ­ورا اجتناب کنند، زیرا مصرف این گیاه خطر ابتلا به انقباضات رحمی را در زنان حامله به میزان قابل توجهی افزایش می­دهد. به همین دلیل، مصرف بيش از حد آب اين گياه می­تواند سلامت مادر باردار و جنين داخل رحم او را در طي كل دوران بارداری تحت تاثیر قرار داده و تاثیرات منفی در بدن خود مادر و جنین بگذارد. همچنین ،فراموش نکنید كه مصرف آب گیاه زرد در دوران بارداری باعث کاهش سطح قند خون در بدن زنان حامله مي­شود. بروز این حالت هم می­تواند به طور بالقوه، برای سلامت خود مادر باردار و نوزاد متولد نشده او خطرناک باشد. پس، كه از محصولات گیاه آلوئه ­ورا به عنوان یک ملین استفاده مي­كنيد، بدانید که ترکیبات موجود در عصاره آن می­تواند سطح الکترولیت­های خون را در بدن شما کاهش داده و برای روند بارداری بدنتان ناامن باشد. با این حال، برخی از مطالعات اولیه محققان نشان می­دهد که مصرف دوزهای کوچک گیاه آلوئه­ ورا در دوران بارداری زنان ایمن است . اما، هنوز برای تایید این واقعیت، محققان نیاز به انجام تحقیقات بیشتری دارند!

علاوه بر اين موارد، مادران شیرده هم باید در نظر داشته باشند که عصاره آلوئه­ورا از طریق شیر به بدن نوزاد شیرخواره منتقل شده و با خواص ملینی قدرتمند خود می­تواند به سیستم گوارشي بچه آسیب برساند. به همين دليل، پزشكان متخصص اطفال ادعا مي­كنند كه مصرف عصاره آلوئه­ ورا توسط زنان شيرده مي­تواند سبب بروز مشکل اسهال و استفراغ در كودكان اين افراد شود.

 اگر حامله و یا شیرده هستيد و می­خواهید كه عصاره گیاه آلوئه­ورا را مصرف کنید، بايد به توصیه­ های پزشک معالج خود قبل از مصرف دقت نمایید، تا دچار عوارض بعدی نشوید. يادتان باشد كه پیشگیری بهتر از درمان بوده و جلوی بروز بحران را در مراحل بعدی زندگي شما و جنين داخل رحمتان خواهد گرفت.

مطالب پیشنهادی:

1) با این گیاهان دارویی بعد از چهل سالگی باردار شوید

2) معجزه سنبل هندی

 

نظر (1)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

عالی بود ممنون عزیزم

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/