تاثیر فوق العاده دانه های ذرت بر روی جنین و مادر

تاثیر فوق العاده دانه های ذرت بر روی جنین و مادر

 زنی كه در دوران بارداری خود، بر اثر تغییرات هورمونی دچار احساس بی­حالی می­شود، نباید خود را سرزنش كند، چون در این دوره از زندگی نیاز کلی بدن زنان باردار به آنزیم­ها، ویتامین­ها، مواد معدنی، چربی و پروتئین­ها به شدت افزایش می­یابد. بنابراین، یک زن باردار باید برای برطرف نمودن نیازهای بدن خود و رشد مناسب جنین داخل رحمش در انتخاب برنامه غذایی روزانه خانواده دقت بیشتری بکند.

به همین دلیل، بیشتر پزشكان متخصص زنان و زایمان ادعا می­كنند كه استفاده از برنامه غذایی متعادل و داشتن یک رژیم غذایی معقول در دوران بارداری زنان امری بسیار ضروری است. در واقع، زنان باردار باید این شرایط را رعایت كنند تا مطمئن شوند که کودک درون رحمشان از مواد مغذی ضروری تغذیه کرده و از رشد مناسبی برخوردار می­باشد. همچنین، به عنوان یك خانم باردار فراموش نکنید كه استفاده از یک رژیم غذایی مناسب در طی این دوران حساس از زندگی به شما اطمینان می­دهد تا کمتر با مشکلات و پیچیدگی­های خاص دوران بارداری مواجه شوید و در نتیجه، بتوانید این دوران را با امنیت و راحتی کامل پشت سر بگذارید.

برای این منظور، یک زن حامله باید در میان وعده­های خود بیشتر از مواد مغذی و کم­کالری استفاده کند، كه انتخاب گروه غلات یك گزینه کم­کالری و ایده­آل برای این افراد به شمار می­رود.

چرا زنان حامله باید دانه­ های ذرت را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنند؟

همانطور که می­دانید مصرف گروه مواد غذایی غلات و حبوبات در دوران بارداری زنان مزایای بی­حد و حصری برای زنان حامله و جنین داخل رحم این افراد دارد. به همین دلیل، اكثر پزشكان متخصص زنان و زایمان ادعا می­كنند كه انتخاب این گروه غذایی یك گزینه مناسب برای زنان باردار به شمار می­رود. علاوه بر این، به عنوان یك خانم جوان و بی­تجربه به یاد داشته باشید كه دانه ­های ذرت غنی از کربوهیدرات­های پیچیده بوده و مصرف آن­ها انرژی مورد نیاز بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد را تامین می­کند. به همین علت، می­توان ادعا كرد كه مصرف این ماده غذایی، احساس تازگی و سرزندگی را در تمام طول روز به مادر باردار القا خواهد كرد. همچنین، جالب است بدانید كه دانه­ های ذرت دارای تیامین، ریبوفلاوین، آهن، نیاسین و فیبر بوده و به عنوان یک غذای کامل و غنی از مواد مغذی برای زنان باردار به شمار می­روند.

آیا مصرف دانه­ های ذرت در دوران بارداری زنان امن است؟

اگر شما هم می­خواهید كه با مصرف دانه­ های ذرت برای وعده صبحانه خود، احساس کنید که تمام انرژی مورد نیاز بدنتان تا شب تامین می­شود، حتما قبل از مصرف آن، برای آگاهی از منافع و عوارض جانبی مرتبط با مصرف دانه­های ذرت در دوران بارداری با دکتر معالح خود مشورت کنید.

مزایای بهداشتی و درمانی مصرف دانه ­های ذرت در دوران بارداری زنان:

به گفته کارشناسان استفاده از یک رژیم غذایی غنی از فیبر می­تواند سلامت دستگاه گوارش زنان را در طی كل دوران بارداری تامین کند. به همین علت، مصرف دانه­های ذرت غنی از فیبر در رژیم غذایی دوران بارداری هم دارای اهمیت خاصی است. علاوه بر این موارد، مصرف دانه ­های ذرت در دوران بارداری زنان می­تواند خواص درمانی زیادی را برای حفظ سلامت خود مادر و جنین داخل رحم او ارائه دهد. به همین دلیل، ما باید نگاه دقیق­تری به مزایای تغذیه­ای دانه­های ذرت در دوران بارداری داشته باشیم. فواید و مزایای بی­شمار مصرف این گروه غذایی عبارتند از:

یک کاسه متوسط از دانه­ های ذرت شامل 25 گرم فیبر است. به همین دلیل، زنان حامله می­توانند بسیاری از مشکلات گوارشی مرتبط با دوران بارداری خود را با استفاده از یک رژیم غذایی شامل دانه­ های ذرت کاهش دهند.
همچنین، یادتان باشد كه وجود فیبر زیاد در برنامه غذایی زنان باردار، به این افراد کمک می­کند تا فشار خون خود را کاهش داده و مشکلات یبوستی بدن خود را هم در دوران بارداری از بین ببرند.
 علاوه بر این موارد، اگر یک زن حامله بتواند هر روز یک کاسه از دانه ­های ذرت را مصرف کند، از خطرات ناشی از بیماری پره اکلامپسی که بر اثر فشار خون بالا، در دوران بارداری زنان روی می­دهد، در امان خواهد ماند. اما، به عنوان یك مادر باردار به خاطر داشته باشید كه اگر مراقبت­های بهداشتی در دوران بارداری مناسب نباشد، مصرف بیش از حد دانه­ های ذرت می­تواند مشکلات جدی را برای جنین در حال رشد این مادران ایجاد کند.
    علاوه بر فواید ذکر شده، مصرف دانه­های ذرت به زنان باردار کمک می­کند تا به راحتی وزن خود را کنترل کنند.چون هنگامی که زن حامله­ای با یک کاسه غلات و حبوبات در وعده صبح، شکم خود را پر می­کند، به دلیل غنی بودن این مواد از فیبر، احساس گرسنگی خود را ارضا كرده و تا مدت زیادی احساس سیری خواهد کرد.

اثرات منفی مصرف دانه ­های ذرت در دوران بارداری زنان:

یادتان باشد كه شما هم ممکن است برخی از عوارض منفی مصرف دانه­ های ذرت را در مصرف مقادیر زیاد آن تجربه کنید. به همین علت، در ادامه این مقاله، برخی از عوارض احتمالی که ممکن است بر اثر مصرف بیش از حد دانه­ های ذرت در بدن زنان باردار ظاهر شود، بیان شده است. مهم­ترین این موارد عبارتند از:

 به یاد داشته باشید دانه­ های ذرتی که به صورت صنعتی آماده مصرف شده­ اند، سرشار از قند، نمک و چربی هستند. بنابراین، مصرف بیش از حد آن­ها در دوران بارداری می­تواند برای مادر باردار و جنین داخل رحم او خطرناک باشد.
همچنین، مصرف محصولات سبوس­دار ممکن است ناراحتی­های خاصی مانند گاز روده، نفخ و درد شکم را در بدن زنان باردار ایجاد كرده و توانایی بدن این افراد را برای جذب مواد معدنی، روی و آهن به شدت کاهش دهد. البته، فراموش نکنید كه این عوارض فقط در صورت مصرف بیش از حد دانه ­های ذرت بروز خواهد کرد.  علاوه بر این موارد، یادتان باشد كه دانه ذرت دارای ماهیت اسیدی هستند. بنابراین، مصرف آن­ها باعث اسیدی شدن خون و بافت­های بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد خواهد شد، كه شما به عنوان یك خانم باردار باید برای از بین بردن این مشکلات در كل دوران بارداری خود از سبزیجات، جوانه­ ها و میوه­ های تازه استفاده کنید.
 اگر شما هم از سندرم روده تحریک­ پذیر رنج می­برید، ممکن است شرایط بدنتان با مصرف بیش از حد دانه­ های ذرت تشدید شود.

با این حال، برای این که بتوانید احساسات خود و آنچه را که در فکر دارید، کنترل کنید، بهتر است به دنبال هدایت یک متخصص تغذیه باشید.

نکته­ای برای مادران باردار در مورد مصرف دانه­ های ذرت:

اگر شما هم با مصرف غلات دچار مشکلات گوارشی و هضم می­شوید، بهتر است دانه­های ذرت را از رژیم غذایی خود به طور کامل حذف كنید. البته، یادتان باشد كه اضافه کردن برخی از طعم­دهنده­ها مانند عسل، میوه و آجیل­ها به این ماده غذایی، آن را بسیار مغذی خواهد نمود، که بسیار جالب توجه است و مطمئنا برای رشد کودک داخل رحم شما هم بسیار مفید می­باشد!

اما نکته مهمی كه در مورد مصرف همه مواد غذایی در دوران بارداری زنان وجود دارد، این است که همیشه قبل از اعمال هرگونه تغییر در رژیم غذایی دوران بارداری خود، این افراد باید با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت نمایند. در واقع، از آن­جایی كه ارضا نمودن هوس­های دوران بارداری زنان با مصرف غذاهای مختلف و ناشناخته امكان­پذیر ایت، بنابراین، مصرف آن­ها ممكن است عوارض ناخواسته زیادی را در بدن زنان حامله و جنین داخل رحم این افراد به وجود آورد.

 

مطالب پیشنهادی:

1) دو ماده مغذی برای تغذیه دوران بارداری

2) رژیم غذایی هندی برای زنان باردار

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/