فواید شگفت انگیز آلو در دوران بارداری

فواید شگفت انگیز آلو در دوران بارداری

همان­طور که می­دانید باردار شدن بزرگ­ترین و فوق­العاده­ترین هدیه خدا برای هر خانم جواني است! با آن که بسیاری از زنان در طي این دوران حساس، در مورد نوع مواد غذای و میزان آن­ها دچار سردرگمی می­شوند، اما همه آن­ها می­خواهند كه با تغذیه سالم، باعث رشد مناسب کودک داخل رحم خود شده و قدرت بدن او را حفظ کنند.

به خاطر داشته باشيد كه تغییرات ایجاد شده در میزان ترشح هورمون­های بدن زنان باردار باعث به هم خوردن نظام آن شده و سلامت کلی اين افراد را تحت تاثیر قرار مي­دهد، طوری که فرد در این دوره علاقه شدیدی به خوردن مواد غذایی خاصس پیدا مي­کند. بنابراین، هر زن حامله­اي نگران کارهایی است كه بايد در طي نه ماه دوران بارداری خود انجام دهد. فراموش نکنید كه بهترین کار براي حفظ سلامت خود مادران باردار و جنين داخل رحم اين افراد این است که هر مادي در طي این دوره از زندگی خود از مزایا و عوارض جانبی غذاهای مختلف آگاه شده و سعی کند كه از مواد غذا طبیعی سالم استفاده کرده و از مصرف تنقلات و غذاهای بسته بندی شده خودداري نماید. البته، دریافت مشاوره تخصصی از پزشك معالج و از همه مهم­تر، گوش دادن و عمل کردن به نیاز بدن خود و جنين در این دوره، بهترین کار خواهد بود. در ادامه این مقاله، مزایا و عوارض مصرف آلو در دوران بارداری زنان را ارزیابی کرده و دلیل اضافه نمودن این ماده غذایی مفید به رژیم غذایی زنان باردار بیان شده است. پس، لازم است به عنوان يك خانم باردار بدانيد كه خواندن این مقاله، شما را با منافع و عوارض جانبی مصرف آلو در طي اين دوران حساس آشنا خواهد کرد.

 

مزایای مصرف آلو در دوران بارداری زنان:

به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به یاد داشته باشید كه رژیم غذایی هر زن حامله­اي باید غنی از میوه­هاي تازه و فصلی باشد. این امر به ویژه زمانی که زن حامله ماه­های اويه از دوران بارداری را سپری می­کند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همچنين، فراموش نکنید كه میوه آلو یک ماده غذایی چندجانبه محسوب شده و ممکن است احساسات ناخوشایند شما را هم در این دوره حساس، به میزان قابل توجهی کنترل نماید! در ادامه این مقاله، دلایل قرار دادن این میوه آبدار در برنامه غذایی زنان باردار بیان شده است. مهم­ترين اين موارد عبارتند از:

1. جلوگیری از بروز زایمان زودرس در زنان حامله با مصرف منظم ميوه آلو:

همانطور که می­دانید انجام زایمان زودرس یکی از ترسناک­ترین حالات حاملگی در بدن زنان جوان است، که ممکن است برای هر زن باردار رخ دهد. در واقع، زایمان زودرس می­تواند عوارض زیادی در بدن مادر و نوزاد زود متولد شده او ایجاد کند و حتی در برخی موارد هم ممکن است منجر به تولد نوزاد مرده شود. مصرف میوه آلو که حاوی مقدار بالایی از منیزیم است، می­تواند عضلات رحم مادر حامله را در برابر شل شدن محافظت نموده و به نوبه خود از بروز انقباضات زودرس رحمي و انجام زایمان زودرس در بدن او جلوگیری نماید.

2. مصرف میوه آلو، عاملی برای جذب بیشتر آهن در بدن زنان حامله:

به یاد داشته باشید كه قلب زنان در دوران بارداری خون بیشتری را پمپاز بیشتری می­کند، تا بتواند به نیازهای کودک در حال رشد خود پاسخ دهد. این کار در بیشتر موارد، می­تواند منجر به بروز مشکل کم­خونی در بدن زن حامله گردد. به همین دلیل، پزشكان متخصص زنان و زايمان توصيه مي­كنند كه زنان در دوران بارداری خود مکمل­های آهن را مصرف کنند، تا بدنشان بتواند با مشکل کمبود آهن مقابله نماید. جالب است بدانيد كه این افراد مي­توانند با اضافه کردن ميوه آلو به رژیم غذایی روزانه خود، به میزان قابل توجهی از بروز این کمبود در بدنشان جلوگیری كنند، زيرا میوه آلو حاوی مقدار زيادي ویتامین C است. به همین دلیل، مي­توان ادعا كرد كه قرار دادن اين ميوه در رژیم غذایی زنان حامله برای جذب بیشتر آهن حیاتی است. در نهايت، فراموش نکنید كه یکی دیگر از دلایل بزرگ استفاده از این میوه در دوران بارداری زنان، آبدار و مقوی بودن آن است!

3. جلوگیری از بروز مشکل یبوست و هموروئید در بدن زنان با مصرف منظم میوه آلو:

به دلیل این که با آغاز دوران بارداری، هورمون­های اضافی در بدن زنان تولید شده و رحم اين افراد هم با رشد بیش از حد خود، فشار زیادی را به دستگاه گوارش زنان حامله وارد می­کند، بنابراين مي­توان ادعا كرد كه کار این قسمت از بدن زنان باردار بسیار کند شده و روند هضم غذا هم با مشکل روبرو می­شود. به همین دلیل، یک زن در دوران بارداری خود با مشکلات مختلفي مانند نفخ، یبوست و بواسیر که بسیار رایج هستند، مواجه می­شود. یادتان باشد كه در چنین شرایطی استفاده از میوه آلو که سرشار از فیبر است، به بدن زنان باردار کمک می­کند تا به راحتی حرکات روده را تنظیم كند. در نتیجه، مصرف اين ماده غذايي مقيد از بروز مشکل یبوست و هموروئید در دوران بارداری جلوگیری مي­كند، تا آن­ها بتوانند با احساس بهتری از این دوران لذت ببرند.

4. از بین بردن استرس و حالت خستگی زنان حامله با مصرف منظم میوه آلو:

همانطور که می­دانید بسیاری از زنان از احساس خستگی در دوران بارداری خود شکایت دارند. اما از نظر علمی، علت دقیق آن هنوز شناخته باقی مانده است! معمولا، در اين دوره، سطح انرژی بدن زنان حامله بسیار پایین آمده و این حالت هم در روند زندگی طبیعی اين مادران با مشکل مواجه می­کند. اما، فراموش نکنید كه اضافه کردن میوه آلو به رژیم غذایی زنان باردار خود یک راه بسیار خوبی برای به دست آوردن انرژی اضافی است، چون این میوه غنی از آنتی اکسیدان و پتاسیم می­باشد.

5. افزایش سلامت استخوان­هاي زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد با مصرف منظم میوه آلو:

به یاد داشته باشید كه آغاز دوران بارداری در بدن زنان می­تواند عوارض بسیار زیادی را بر استخوان­های اين افراد بگذارد، به دلیل اینکه نوزاد متولد نشده نیاز به یک منبع سالم از کلسیم برای توسعه ساختار بدن خود دارد. به همین دلیل است که یک مادر باردار برای مراقب از سلامت بدن خود و جنين داخل رحمش باید مکمل­های کلسیم را در طی نه ماه دوره بارداری خود مصرف کند. در نهايت، به عنوان يك خانم باردار يادتان باشد میوه آلو که سرشار از ویتامین K، کلسیم و ویتامین D است می­تواند استخوان­های شما را سالم نگه دارد.

6. افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن زنان باردار با مصرف میوه آلو:

همانطور که می­دانید مبتلا شدن زنان به بیماری­های آنفولانزا، سرماخوردگی و اسهال ممکن است در روزهای عادی کاملا طبیعی به نظر برسد، اما بروز این بیماری­ها در دوران بارداری زنان بسیار جدی و نامطلوب خواهد بود. به دلیل این که میوه آلو حاوی ویتامین C بالایی است، مصرف آن در دوران حاملگی زنان کمک می­کند تا سیستم ایمنی بدن اين افراد تقویت شده و آن­ها از گزند بیماری­های شایع این دوره در امان نگه دارد.

7. جلوگیری از لخته شدن خون در بدن زنان باردار با مصرف منظم میوه آلو:

به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به یاد داشته باشید كه میوه آلو حاوی میزان بالایی ویتامین K است. این ویتامین هم برای جلوگیری از لخته شدن خون در بدن زنان باردار بسیار مفید خواهد بود.

8. میوه آلو عاملی برای کنترل دیابت بارداری (GD) در بدن زنان:

همانطور که می­دانید دیابت حاملگی یک بیماری بسیار شایع در دوران بارداری همه زنان بوده و اکثر زنان باردار را مبتلا می­کند. پس، اگر شما می­خواهید از ابتلا به بیماری GD در طی اين دوران حساس جلوگیری کنید، نیاز دارید تا در رژیم غذایی خود از مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده کنید. میوه آلو یکی از بهترین میوه­هایی است که زنان حامله می­توانند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت و یا مدیریت آن (به لطف گلیسمی پایین) استفاده نمایند.

9. تنظیم فشار خون زنان حامله با مصرف منظم میوه آلو:

ثابت شده است که مبتلا شدن زنان حامله به بیماری پره اکلامپسی و یا فشار خون بالا می­تواند در برخی موارد کشنده باشد. از آن­جايي كه میوه آلو حاوی پتاسیم بالایی است، مصرف آن می­تواند فشار خون زنان باردار را تنظیم نموده و فیبر موجود در آن هم به کاهش خطر ابتلا به بیماری پره اکلامپسی در بدن زنان حامله کمک زیادی خواهد کرد.

همانطور که می­بینید، افزودن میوه آلو به رژیم غذایی زنان باردار می­تواند برای سلامت کلی خود اين مادران و جنين داخل رحم اين افرد راه بسیار خوبی باشد. البته، مراقب باشید، چون هر ماده غذایی ممکن است عوارض جانبی منفی را در بدن زنان باردار و جنین داخل رحم اين افراد بر جای گذارد.

عوارض جانبی مصرف آلو در دوران بارداری زنان:

1. تشکیل سنگ کلیه در بدن زنان باردار با مصرف منظم ميوه آلو:

میوه آلو حاوی اگزالات بسیار بالایی است. پس، اگر شما مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستید، ممکن است با مصرف این میوه مشکل موجود در بدنتان شدیدتر شود. به همين دليل، برای جلوگیری از تشکیل احتمالی سنگ کلیه و علائم مرتبط با آن از مصرف میوه الو در دوران بارداری خودداری کنید.

2. میوه آلو فاقد کالری است:

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می­دهد که واقعا نیاز نیست زنان در دوران بارداری خود انرژی زیادی نسبت به دوران قبل از آن دریافت کنند. اما این نکته هم بدان معنی نیست که این افراد نیازی به تغییر دادن رژیم غذایی خود در دوران حاملگی ندارند! چون با آغاز دوران بارداری، بدن زنان نیاز به کالری اضافی دارد، تا هم وزن خود را افزایش دهد و هم به رشد جنین داخل رحم خود کمک کند. از آن­جايي كه میوه آلو حاوی صفر کالری است، به همین دلیل مصرف بیش از حد آن در بسیاری موارد ممکن است احساس سیری به دنبال داشته باشد. اين در حالي است كه مصرف اين ميوه کالری مورد نياز بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد را فراهم نخواهد كرد.

با توجه به اين توضيحات، مصرف میوه آلو در دوران بارداری زنان کاملا ایمن و سالم شناخته شده است. اما اگر شما هم در مورد مصرف این ماده غذایی نگران هستید، بهتر است با يك دکتر متخصص زنان و زايمان مشورت کنید. علاوه بر اين موارد، اگر شما هم به عنوان يك خانم باردار از تشکیل سنگ کلیه در بدن خود رنج می­برید، قبل از قرار دادن میوه آلو در رژیم غذایی خود حتما با یک مرکز بهداشتی و یا یک پزشك متخصص تغذیه در تماس باشید.

مطالب پیشنهادی:

1) فواید مصرف میوه شگفت انگیز کیوی در دوران بارداری

2)میوه های مفید در بارداری

 

نظر (4)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام مامانامن خیلی الوسیاه دوس دارم هیچ مشکلی براجنین ایجادنمیکنه میترسم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
نگران نباشید فقط زیاده روی نکنیند

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من الو ترش خشک که از مغازه میخرم می خورم میترسم بخاطر نمکی که داره واسعه جنیین خطر داشته باشه و اصلا نمیتونم نخورم خیلی دوست دارم و هر شب میخرم می خورم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
سعی کنید هر روز به مقدار کم بخوری و زیاده روی نکنی چون ممکنه باعث افزایش فشار خون و ورم بارداری بشه.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/