فواید مصرف میوه شگفت انگیز کیوی در دوران بارداری

فواید مصرف میوه شگفت انگیز کیوی در دوران بارداری

همانطور که می­دانید دوران بارداری هر زنی، دوره­ای است که او بیشتر از هر زمان دیگر هوس خوردن انواع غذاها و شیرینی­های مختلف را می­کند. اما، آیا شما می­خواهید که مواد غذایی سالم را برای مصرف خود و فرزند داخل رحمتان انتخاب کنید؟ آیا شما شکلات و مواد غذایی ناسالم زیادی را در طی این دوران حساس مصرف می­کنید؟ اگر چنین است، بدانید که سخت در اشتباه هستید! چون مصرف مواد غذایی بسیار شیرین و ناسالم در دوران بارداری می­تواند سلامت دندان­های مادر و روند رشد مناسب جنین داخل رحم این افراد را به خطر بیاندازد. زنان جوان و بی­تجربه می­توانند برای به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد مصرف مواد غذایی سالم، به ویژه میوه شگفت­انگیز کیوی در دوران بارداری خود، ادامه این مقاله را مطالعه کنند.

کیوی و یا انگور فرنگی چینی یک نوع میوه آبدار با طعم دلپذیر است.،که دارای کلسترول، شکر و چربی کمتری نسبت به سایر میوه­ها می­باشد. به غیر از طعم خوشمزه آن، مصرف کیوی در دوران بارداری زنان می­تواند مزایای بسیاری برای سلامت خود زنان حامله و جنین داخل رحم او داشته باشد. به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه برای درک مزایای میوه کیوی در دوران بارداری خود حتما ادامه این مقاله را بخوانید.

مزایای خوردن میوه کیوی در دوران بارداری زنان:

کیوی یکی از مهم­ترین و مغذی­ترین میوه­ها در جهان بوده و مقدار ویتامین C موجود در آن، تقریبا دو برابر یک لیموشیرین می­باشد. علاوه بر این موارد، کیوی یک منبع عالی از فیبر بوده و قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه دواران بارداری هر زنی، ویتامین E، کربوهیدرات، انرژی و دیگر مواد معدنی مورد نیاز بدن خود او و جنین داخل رجمش را فراهم خواهد کرد. در ادامه این مقاله، لیستی از فواید مصرف میوه کیوی در دوران بارداری زنان بیان شده است، که مهم­ترین آن­ها عبارتند از:

1. فولات موجود در میوه کیوی برای حفظ سلامت مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد ضروری است:

در ابتدا، لازم است به خاطر داشته باشید که میوه کیوی غنی از فولات بوده و مصرف آن در دوران بارداری زنان، مواد مغذی حیاتی برای تشکیل سلول­های بدن جنین را تامین خواهد نمود. همانطور که می­دانید فولات یک عضو جدایی­ناپذیر در حفظ سلامت و رشد یک کودک متولد نشده است. در واقع، می­توان ادعا کرد که این ویتامین باعث تحریک تولید سلول­ها در بدن مادر باردار و جنین داخل رحم او شده و در ترمیم و نگهداری سلول­های آسیب­دیده افراد، به ویژه در دوران بارداری بسیار مفید می­باشد همچنین، فراموش نکنید که وجود فولات در رژیم غذایی روزانه مادران باردار برای تضمین رشد اندام­های حیاتی جنین هم ضروری است. به همین دلیل، پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می­کنند که رسیدن مقدار کافی از فولات به بدن مادر باردار از بروز نقائص هنگام تولد در نوزادان این افراد مانند اسپینا بیفیدا، که در آن رشته نخاعی جنین به طور کامل توسعه نمی­یابد، جلوگیری می­کند. علاوه بر این موارد، وجود این ویتامین در برنامه غذایی روزانه یک مادر حامله از سقط جنین داخل رحم او جلوگیری خواهد کرد. در نهایت، این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که مصرف اسید فولیک نه تنها برای بدن خود زن باردار بسیار مفید است، بلکه به منظور باردار شدن زنان نابارور نیز بسیار مهم می­باشد.

2. ویتامین C موجود در میوه کیوی برای حفظ سلامت مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد ضروری است:

به یاد داشته باشید که میوه کیوی منبع بسیار خوبی از ویتامین C است. از آن­جایی که هر زن حامله­ای باید روزانه 140٪ دوز ویتامین C مصرف کند، بنابراین می­توان ادعا کرد که ویتامین C بالای موجود در میوه کیوی برای حفظ سلامت مادر باردار و کودک در حال رشد او بسیار مفید می­باشد. علاوه بر این موارد، خوردن مقدار متعادلی از میوه کیوی در دوران بارداری زنان، کمک زیادی به انتقال­دهنده­های عصبی موجود در بدن این افراد کرده و عملکرد مغز مادر باردار و فرزند داخل رحمش را بهبود می­بخشد. همچنین، ویتامین C موجود در میوه کیوی علائم کشش عضلات را در بدن زنان باردار کاهش می­دهد.

3. قند طبیعی موجود در میوه کیوی برای حفظ سلامت مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد ضروری است:

به دلیل این که میوه کیوی حاوی قند طبیعی است، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری به کنترل هوس زنان نسبت به مصرف مواد غذایی شیرین کمک زیادی خواهد کرد. همچنین، قند پایین موجود در میوه کیوی بدن زنان باردار را به ترشح انسولین مجبور نمی­کند. تنظیم سطح قند خون هم در دوران بارداری زنان بسیار مهم است و عدم تعادل در آن می­تواند دیابت دوران بارداری را که در طی این دوران حساس، کاملا رایج است، به دنبال داشته باشد.

مطالب پیشنهادی:

1) چرا باید میوه و سبزیجات را در دوران بارداری بیشتر مصرف کنیم؟

2)میوه های مفید در بارداری

 

نظر (2)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام ممنون از اطلاعات اما به نظرم کامل و جامع نبود

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
چشم در اسرع وقت مطلبمون رو جامع تر و بهتر میکنیم.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/