چگونه باید با ولع مصرف مواد غذایی شور در بدن خود مقابله کرد؟

چگونه باید با ولع مصرف مواد غذایی شور در بدن خود مقابله کرد؟

آیا شما هم به عنوان یک زن جوان و بی­تجربه میل شدیدی به مصرف مواد غذایی شور در دوران بارداری خود تجربه می­کنید؟ آیا شما هم به عنوان یک خانم باردار به خوردن سیب­زمینی سرخ کرده میل فراوانی دارید؟ آیا شما هم به عنوان یک مادر باردار مایل هستید که اکثر مواد غذایی روزانه خود را به صورت شور مصرف کنید؟ اگر جواب شما هم به سوالات بالا مثبت است، خواندن مقاله زیر را فراموش نکنید. در ادامه این مقاله، در مورد هوس مصرف غذاهای شور در دوران بارداری صحبت شده است.

ولع مصرف مواد غذایی شور در دوران بارداری زنان چیست؟

در ابتدا، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه به یاد داشته باشید که اصرار ناگهانی بدن زنان حامله به خوردن انواع خاصی از مواد غذایی، ولع و یا هوس دوران بارداری نامیده می­شود. معمولا، بدن اکثر مادران باردار در سه ماهه اول و دوم از دوران بارداری خود هوس شدیدی برای مصرف برخی مواد غذایی خاص، به ویژه غذاهای شور از خود نشان می­دهند. البته، ممکن است میزان این هوس برای هر مادر بارداری متفاوت از سایر زنان باشد. به عنوان مثال، برخی از زنان حامله هوس زیادی برای خوردن مواد غذایی شیرین از خود نشان می­دهند، در حالی که برخی دیگر از این مادران ممکن است خواهان مصرف مواد غذایی شور و یا تند در دوران بارداری خود باشند.

علل بروز هوس مصرف مواد غذایی شور در دوران بارداری زنان:

به دلیل این که با شروع دوران بارداری، تعادل هورمونی در بدن زنان باردار مختل شده و سطح ترشح برخی هورمون­ها در بدن این افراد افزایش می­یابد، هوس مصرف مواد غذایی خاص نیز در دوران بارداری، به ویژه در مراحل اولیه این دوران شروع می­شود. در واقع، می­توان ادعا کرد که اکثر زنان باردار اشتیاق زیاد به مصرف مواد غذایی خاص را حداقل یک بار در دوران بارداری خود تجربه می­کنند.

ولع مصرف مواد غذایی شور در دوران بارداری زنان:

به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه به خاطر داشته باشید که با آغاز دوران بارداری، بدن زنان حامله ممکن است به برخی از مواد مغذی مهم نیاز بیشتری پیدا کند. مثلا اگر مادر بارداری با میزان سدیم کمتری در رژیم غذایی خود مواجه شود، ممکن است به مصرف مواد غذایی شور و تند علاقه بیشتری نشان دهد. علاوه بر این مورد، از آن­جایی که با آغاز روند بارداری در بدن خانمی، حجم خون موجود در بدن او افزایش می­یابد، بنابراین میل این خانم­ هم به مصرف مواد غذایی شور بیشتر می­شود.

چگونگی مدیریت کردن هوس مصرف مواد غذایی شور در دوران بارداری زنان:

در ادامه این مقاله، برخی از روش­های موثر برای کمک به زنان باردار، در به منظور از هوس مصرف مواد غذایی شور در دوران بارداری بیان شده است. مهم­ترین این روش­ها عبارتند از:

    به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه به خاطر داشته باشید زنان حامله­ای که هوس زیادی برای مصرف مواد غذایی شور در رژیم غذایی روزانه خود دارند، باید سعی کنند با افزودن انواع ادویه­ها به رژیم غذایی خود، منوی غذاهای شور و تند را از برنامه غذایی خود حذف کنند. برای این کار، زنان باردار می­توانند با استفاده از کمی ادویه و یا افزودن چند قطره آب لیمو به ظرف غذای خود، طعم آن را عوض کنند.

    همچنین، این افراد باید در طی نه ماه دوران بارداری خود گزینه­های مناسب و سالمی را به جای مصرف چیپس سیب­زمینی و سیب­زمینی سرخ شده شور پیدا کنند. یادتان باشد که قرار دادن سبزیجات مختلف پخته شده در رژیم غذایی دوران بارداری زنان گزینه مناسبی برای این منظورخواهد بود. در نهایت، فراموش نکنید که استفاده از سبزیجات بخارپز، چربی و کلسترول بد بدن مادران باردار را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.
    اگر به عنوان یک خانم باردار احساس می­کنید که در برخی موارد، به هنگام دیدن مواد غذایی شور و یا خرید کردن از فروشگاه­های مواد غذایی ولع مصرف مواد غذایی شور در بدن شما افزایش می­یابد، می­توانید این نوع مواد غذایی را فقط به اندازه مصرف 1 و یا 2 وعده خانواده خود خریداری کنید. در واقع، به عنوان یک مادر باردار هرگز بسته­های بزرگ مواد غذایی شور را یک­جا و به صورت فله­ای خریداری نکنید، چون مصرف بیش از حد غذاهای شور می­تواند تعادل نیاز به مواد غذایی را در بدن شما به هم زده و این حالت هم به نوبه خود باعث چاق شدن بیش از حد شما در طی این دوران حساس شود.
    همچنین، زنان حامله می­توانند ذهن خودتان را با گوش دادن به موسیقی و انجام پیاده­روی، از مصرف مواد غذایی شور منحرف کنند، چون اگر مادر بارداری بیکار بنشیند، ممکن است احساس گرسنگی کرده و میل شدیدی را به مصرف مواد غذایی شور شدید تجربه کند.

مطالب پیشنهادی:

1) دو ماده مغذی برای تغذیه دوران بارداری

2) اهمیت تغذیه پیش از بارداری

 

نظر (0)

بسم الله ، شما اولین نفر باشید.

  1. میتوانید نظرتان را به عنوان مهمان ارسال کنید ، ولی بهتر است ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
0 حرف
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://mamanam.com/